1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590562 inlägg · 6217 ämnen

SCA-Cupen

« · 904414 · » Till forumet

Sv: SCA-Cupen
T T: Känns ju inte som om det skulle bli slutsålt. Men fick höra från en liten sparv att förköp var ett måste. Står inga prisuppgifter på hemsidan heller. Så lite misstänksam blev man allt.

Törs man chansa på att publikantalet hamnar på ungefär samma som föregående matcher?
Kommentera

stoff: Det är ju ett gäng spelare i truppen just nu och det är många matcher på få dagar.

Det kan ju vara bra att vila några som har haft lite småbesvär.

Oscar Johansson är i alla fall småskadad och Christopher Erixon vet jag inte varför han inte är med, kanske rent av att han blivit petad?

Sedan så kanske Sandström rört till det lite också. Han borde ju åtminstone låtit oss trygghetsnarkomaner fått lite info om de övriga frånvarande spelarna i truppen. Johan Backlund mår jag bra av att veta att han mår bra så att säga.
Kommentera

Kerstin_k: Fördelen med förköp är att du kan välja plats före andra.

I länken finns en prislista, hittad av dem som läser deras spännande matchreferat.
Kommentera

Dream Team: Jag kan ärligt erkänna att jag inte har läst på Timrås forntidshistoria, även arkeologi är ett intressant ämne. Däremot vet jag att antalet skickliga medelpadingar som kommit fram de senaste 20 åren går att räkna på en hand. Jag vet även att ni har ett gäng riktigt lovande spelare på gång nu. Någon egen produkt, några invärvade. Möjligt att det faktum att ni nu är ett etablerat elitserielag även börjar synas på juniorkullarna?
Kommentera

Wayne Gresky: Några egna produkter, någon invärvad.
Kommentera

Kerstin_k: Jag har Entre biljetter men är på stå plats...
Kommentera

Uddan: Du hade två, eller hur? Vi är fler än två stycken samt att vi måste använda försäsongen för att vänja bakdelen vid sitsarna där inne. :)
Kommentera

Kerstin_k: Jaha va ju lite synd då.. :)
Kommentera

Wayne Gresky: Jag vet inte var du vill komma med det du skriver, men istället för att dra några slutsatser alls om det du säger frågar jag följande: Tror du att Alfredshems IK hade gått upp i Division 1 Norra (dåvarande högsta serien) inför säsongen 1958/59 utan några lovande unga spelare alls i truppen?

Du räknar till fem spelare under en 20-årsperiod, alltså. Det skulle vara intressant att veta vilka fem du tänker på?

Ja, för det tar ju rimligtvis ett tag att etablera sig på allvar. Skellefteå AIK, eller Mora IK, som exempel, har kanske inte heller kunnat släppa fram önskat antal egna spelare, om man nu har sådana i juniorleden, innan man säkerställt sin framtid i elitserien. Det är ju ett gigantiskt vågspel vad gäller ekonomiska medel med en sådan chansning som kanske är mycket mer möjlig så snart klubben står på mer fast mark i ES.
Kommentera

Ambroo: Modo har ju också många egna produkter endel riktiga men de flesta är dock inavlade... : )
Kommentera

Kapten Lindow:

Tyckte du att du var rolig nu...kapten tönt?
Kommentera

Kapten Lindow:

Hörru Haddock, passa're, ju fler såna här inlägg ni skriver, desto fler påminnelser kommer vi göra om exakt hur det gick till när vi gav er semester ifjol...
Kommentera

hellge: Ja du Herge det man inte kommer ihåg har inte hänt...
Kommentera

Kapten Lindow:
hmmm är det verkligen rätt att ge oscar sundh en 4:e kedja, kan man inte flytta ner robban calrsson å ta hand om de unga orutinerade istället!

ge sundh mer is med bra spelare så kommer hn bli grym iår!
Kommentera

Kapten Lindow:

Hergé, fyndigt svar.
Kommentera

hellge: Ingetdera av dessa inlägg borde väl egentligen kunna bita nåt nämnvärt mycket på de av oss som nu mäktar med att se iaf ett par centimeter längre än vad näsan pekar, tror du inte? Det går ju inte att ta åt sig av precis allt.

Dock så tycker jag faktiskt det är lite småsött att du jämför MoDo med Timrå så pass mycket. Det som nämns om Ö-vikslaget sätts av dig ofta i paritet med liknande saker hos Timrå. Men det är väl kanske så, för att bevisa sin tillhörighet till något bör man ta aktivt avstånd från det man gärna vill undvika. Där tänker vi alla gånger lika.
Kommentera

hellge: Hur har modo gått nu på försäsongen?
Kommentera

I vilken kedja spelar Robban Carlsson i år?
Kommentera

Dream Team:

Mitt budskap hur identitet skapas har alltså gått fram. Man måste veta vad man inte är för att förstå vem man är. Kanske är vi rätt lika, lagen här på norrlandskusten.
Kommentera

keni: Jag tror nog precis som du att han (Sundh) hör hemma i någon av toppkedjorna..han har gått bra med Regin ifjol så....
o han kommer nog att få göra det också sedan när seriestarten närmar sig

Att han är i 4:e nu är nog bara för att Staga upp riktigt (juniorlinen) med sin styrka o otroliga fart på skridskorna så att det blir 4 mer jämntunga kedjor
just nu då i den riviga "AntonLanderlinen".
Kommentera

Kapten Lindow:

"Hur har modo gått nu på försäsongen?"

Om du kollar på sidan 12 i tråden "Clas Ohlsson cup" så hittar du en bra sammanställning av Dream Team hur försäsongen har gått för samtliga lag.
Kommentera

hellge: Jag tänkte väl försöka uppdatera den där tabellen rätt så regelbundet. Nu närmast efter SCA-cupen kommande helg, då säkert många lag, även bortsett från de som deltar i just den cupen, har hunnit spela några matcher ytterligare.

Intressant i den tabellen är ju att HV vunnit ALLA sina försäsongsmatcher såhär långt. I huvudsak bra eller mindre bra är väl frågan där?
Kommentera

Dream Team: Kan det bero på tränaren? ( c :
Kommentera

"Alternativet skulle vara att Lückner upprepade sitt fruktlösa experiment från förra hästen och sätter ”Salle” som center i comebacken, men desto troligare är en återförening mellan gamla Svarten och hans parhäst"

Jag vill inte veta mer om hur Lückner och Ecke bygger lag. Då expriment med djur förekommer då tycker ivart fall jag att det har gått för långt...
Kommentera

Kerstin_k: Nu är jag yrare än vanligt...MÅSTE man ha förköp till SCA-cupen??Eller kan man som vanligt lösa in sej på plats?..Det sista vore ju mest troligt..eller?
Kommentera

Ann: Haha. Förstör jag för dig? Du måste inte ha förköp. Fördelen med förköp är att du får välja plats själv och således behöver du inte bry dig om köerna och väntan där uppe. Så nej, du behöver inte förköp.
Kommentera

Kerstin_k: Förstör o förstör men rörde om bland dom små gjorde du ...:)
Aha! Ja jag tänkte jag med ...då är allt glasklart igen! Tackebock!
Kommentera

Dream Team: Jag vill minnas att Leksand gick som tåget på försäsongen deras sista år i Elitserien.. alla vet ju hur det slutade ;)
Kommentera

actionleif: Får väl hoppas på en repris för Brynäs då :)
Kommentera

Någon som vet varför inte Martinen och Johan Backlund spelar?
Kommentera

lungan: Backlud har stukat foten lite lätt men spelar till helgen, Marttinen vilar därför att det var hans tur att vila denna match..
Kommentera

actionleif: Något om varför C. Erixon/Erikson/Eriksson inte finns med ikväll?
Kommentera

lungan: Här har du nästan all info inför kvällen;
Kommentera

Ambroo: Intressant att det ändå är så pass tryck efter biljetter så de rekommenderar förköp. Synd att man inte har möjlighet att åka ner. Eller det har man väl men då hinner man väl bara se 1,5 period och det blir lite väl dyrt per minut för att se två ganska skadedrabbade lag.
Kommentera

Hmm det vore bra om vi kunde få tillbaka spelare från skador nu. Det är ju positivt på så sätt motståndarna inte vet vad Timrå IK 07/08 går för men samtidigt vill man ju att Hedström och co ska få spela in sig i det nya systemet.
Kommentera

MorganaLefaey: Ja jävligt kul, absolut! Synd bara att de bägge lagen, minst sagt, ställer upp med decimerade lag.
Kommentera

Ambroo: om man läser artikeln i pappersupplagan så finns det även en preliminär uppställning där Sebastian Erixon samt Eric Moe står med. Står dock i artikeln att dem ska vila, det verkar lite motsägande.
Kommentera

the_dude: De vilar.
Kommentera

Ambroo: Varför ska Marttinen vila (för att det är hans tur) om de redan är två backar kort..?
Kommentera

the_dude: Är man sex backar så är man väl inte två för lite? Det är ytterst sällan man kör med åtta backar nuförtiden.
Kommentera

Snoop: Du hade det du... får väl bli någon annan gång då.
29 september så kanske du får se det då!
Kommentera

Kapten Lindow:

"Jag vill inte veta mer om hur Lückner och Ecke bygger lag. Då expriment med djur förekommer då tycker ivart fall jag att det har gått för långt..."

What about TIKar och örnar.
Kommentera

Ambroo: Det är med lite förundran jag läser "inför-rapporten" hos [url=www.svenskafans.com/Hockeyzon/artikel.asp?id=190338]Svenska Fans.[/url] Speciellt två saker:

1: "Modo Hockey har rest söderut för att ta sig an försäsongens mest prestigefyllda match. SCA-cupen i Sundsvall inleds nämligen med ett revanschmöte mellan Modo och kvartsfinalmotståndaren Timrå."

Hur pass högt över vattenytan har skribenten höjt sitt periskop här undrar man? "revanschmöte", skriver han. Visst, ingen kan förstås undgå att det är första gången lagen stöter på varann sedan kvartsfinalserien i mars månad. Men att ge en träningsmatch i början på september det här epitetet känns väl rätt så ogenomtänkt. Lagen kommer väl dessutom med snudd på reservbetonade laguppställningar. I vilket fall luftar man en hel del juniorer. Speciellt MoDo har väl haft stora problem med skador såhär långt, och att man har hittat nåt som kan kallas för samspel redan nu känns nog lite väl optimistiskt.

2: "- Vi räknar med att det blir en bra genomkörare att möta Timrå, som imponerat på försäsongen, säger coachen Harald Lückner till Modos officiella hemsida."

Jaså, det har man gjort? På vilket sätt då, undrar man osökt. 
Den som kanske läst in sig lite bättre i ämnet än den gode Harald har istället förstått att det var först under helgen som det gick att ana ett uns till positiva linjer i hur laget uppträdde på isen. Oagvjort mot Leksand och förlust mot Brynäs imponerar väl dessutom inte så jättemycket på mig. Men då är jag väl å andra sidan inte hockeytränare heller.

Men det är självklart så att lagen i det här läget av säsongen helt väljer att fokusera på sitt eget spel och att klara ut de saker man behöver nöta lite extra på. Jag fick bara känslan när jag läste artikeln att vi vips skulle flyttas tillbaka till kvartsfinalspelet och en åttonde match, typ.

Det är väl dessutom väldigt mycket nytt i båda lagen. MoDo har tappat en  del offensiva krafter, medan backsidan väl är minst lika intakt som tidigare. Timrå ser på pappret vassare ut på forwardssidan, medan backsidan väl gärna behöver överträffa sig själv för att ge laget den kick i positiv riktning som förväntas ske.
Men detta är som sagt med helt ordinarie lag. Och vad gäller båda lagen, egentligen. Nu fattas det ju några tyngre kort på båda håll inför aftonen.

Det lär i alla lägen bli något roligare att se en träningsmatch med MoDo som motståndare än Björklöven eller något finskt brödgäng. Ett tips då, undrar ni. Ja, oavgjort låter väl som ett gångbart resultat. 2-2!
Kommentera

Dream Team: Jag gav upp efter första raden.

"SCA-cupen, där Modo en ständig deltagare"
Kommentera

Dream Team:

Jag tror den där som skriver i artikeln vill att folk ska läsa. Då blir det viktigt med slagkraftiga rubriker.

Här, i denna del av länet (formodligen även i er del) pratar man helt sjukt mycket hockey till vardags. Man diskutera hemma och bortamatcher, man diskuterar vem som gör mål, vem som inte är med, vem som står och vem som borde vara med. Men denna match verkar inte så många känna till, av någon anledning.

Jag tror att Harald försöker ta bort lite favoritskap när han säger att Timrå har imponerat på försäsongen.

Jag gissar att det blir 4-2. Ska du dit?
Kommentera

hellge: Jo, visst är det nog så. Men jag fick som sagt känslan av att den som nu skrev det ville ta läsarna med på något av en tidsresa rent bildligt talat, för att om möjligt få se fortsättningen på det som utspelade sig för snart ett halvår sedan. Men givna förutsättningar här och nu är ju det en omöjlighet. Men det är väl en metod att skapa intresse att försöka höja värdet av matchen genom att använda sig av "rätt "ord. Vilket i sig är en konst.
Men MoDo brukar ju, i motsats till vad skribenten påstår, inte delta sådär jätteofta i just SCA-cupen. Är det någon i era led som har koll på vilka år man deltagit? Jag vet bara två gånger, 1988 (då man vann) och 1989.

Japp, jag ska dit.Min blott andra försäsongsmatch under loppet av tre säsonger. Så lite utsvulten är man ju allt, även fast det "bara" är en träningsmatch. 
Ett tips vad gäller publikum är att det landar nånstans runt 3000. Vi får väl se efter matchen vem som har mest koll på sin försäsong såhär långt ;-)
Kommentera

Dream Team:

3000 och däröver är rätt okey siffra. Tyvärr har jag ingen koll på deltagandet i denna cup har sett ut genom åren.
Kommentera

Dream Team: Dom senaste åren har väl MoDo varit med rätt ofta iaf va?
Kommentera

Röda Tallen: Motfråga: När besökte du SCA-cupen senast? Ja, för att få perspektiv om vad du anser vara "dom senaste åren". Om du menar de senaste fem åren så har du förmodligen sovit dig igenom cupen. Som sagt, den uppgiften jag har säger att Modo var med senast 1989. Någon annan med färskare uppgifter får gärna meddela detta.
Kommentera

Dream Team: MoDo var med 2002.
Kommentera

« · 904414 · »