1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590888 inlägg · 6217 ämnen

SCA-Cupen

« · 904964 · » Till forumet

Sv: SCA-Cupen
fighter: Jag tror nog knappast att det blir så många kommentarer från Modo håll. Dels för att dom flesta på HS som är Modoiter har passerat den åldern där man lägger allt för mycket fokus över en träningsmatch :).
Kommentera

Cyklob: säg inte det, vissa kan man tro är släkt me gnälla brynäsare :)
Kommentera

Hockeypucko: där att hedin en 5+20 också
Kommentera

Hejdå Hedin
Kommentera

Cyklob: Njaä det kan jag inte hålla med dig om.jag tycker nog att det några som aldrig kommer att passera den åldern.
Kommentera

58.05 20 min MODO 35. HEDIN, Pierre GA-MI
58.05 5 min MODO 35. HEDIN, Pierre ROUGH
Kommentera

Johan J:

sundh åker ut 5+20 han med
Kommentera

Cyklob: Vad du tjatar om träningsmatch! Det är ju Timrå vs. Modo för sjutton.
Kommentera

Johan J: Elitseriens snabbaste spelare Oscar Sundh har lattjat med sopan Hedin haha :D
Kommentera

Johan J: Ser ut som om Sundh fick dubbla matchstraff....

58.05 20 min MODO 35. HEDIN, Pierre GA-MI
58.05 5 min MODO 35. HEDIN, Pierre ROUGH
58.05 5 min TIK 10. SUNDH, Oscar ROUGH
58.05 5 min TIK 10. SUNDH, Oscar ROUGH
58.05 20 min TIK 10. SUNDH, Oscar GA-MI
58.05 20 min TIK 10. SUNDH, Oscar GA-MI
Kommentera

Men nu tror jag alla känslorna kommer på en och samma gång...

:-)
Kommentera

kulltorp: Lustigkurre :)
Kommentera

fighter: Ja det finns nog alltid sådana människor. Men jag personligen har mycket svårt att se att dom Modoiter som jag känner till på HS ska hålla på och tjaffsa och grina över en träningsmatch :).
Kommentera

Rox:

Ja, att ha fortfrande får hålla på med hockey.

Och Jonte, samma med honom...

...och Pierre..
Kommentera

Cyklob: de va då ett väldigt surr om att de är träningsmatch, match är alltid match och nu äre dessutom derby, klart man vill vinna.
Kommentera

Nu plockade de bort den ena.... Får det här vidare konsekvenser, avstängd på fredag och riktigt revanschsugen på lördag, eller.... blir det mer/annat....
Kommentera

Snoop: Speciellt när det är derby mot MoDoiterna :)
Kommentera

Snoop: Nej match är inte alltid match, det kan vara träningsmatch ibland
Kommentera

Undra om skotten verkligen kan stämma i sista perioden? 0 för timrå och 3 för Modo, måste ha varit det man kallar tränarhockey. ;)
Kommentera

Träningsmatch, Timrå -Modo, 30-13 i skott, 4-1 i mål....vad betyder det egentligen.....

..ALLT!!!! :-)
Kommentera

Kom igen Werner, ge Styf en snyting efter du tackat honom, bara en sista
Kommentera

qwertas: "Undra om skotten verkligen kan stämma i sista perioden? 0 för timrå och 3 för Modo, måste ha varit det man kallar tränarhockey. ;)"

Så tar vi och nyktrar till qwertas! 9 (NIO) skulle det visst vara för Timrås del. Grattis till säsongens första Modoskalp.
Kommentera

hellge: Ja det är väl det enda Gubben W kan bidra med nuförtiden...
Kommentera

Ja det var skönt,träningsmatch hit o dit det är nån nackdel att vinna matcher,speciellt när man håller på att ändra spelsystem.
Kommentera

fighter: Tydligen spelade Modo fult i hela tredjeperioden och slasade efter varje närkamp, men de gjorde väl Timrå mot Brynäs också så de är väl så :P
Kommentera

Snoop: Nej, det var bara Sannys knätackling som var ful. Annars så spelade Timrå juste hockey.
Kommentera

Snoop: Fult och fult. Det blev lite grinigt från båda håll. Kan tänka mig att Modospelarna kände en viss frustration över att endast åstadkomma tre skott i andra samt tre skott i tredje perioden. Hände liksom inte mycket frammåt.

Skönt att Jonte var tillbaka. Koskinen visade upp en säker deffensvi. Spelar han så här hela säsongen finns det ingen tvekan att han tar en plats. Kokko spelade också över förväntan. Kan det månne vara det nya styrspelet som underlättar för dom?

Hahl och mannen med alla vokaler (pyörälä stavar han så?!) hittade varandra bra och det sammarbetet lär vi få se mer av. Pyöräläs 4-1 mål var riktigt fint. Sedan är det bara att stämma in i hyllningskören över våra två 91:or. Magnifikt. MPS lär säkert få prova ES-spel redan i år. Ser i alla fall ut som om han skulle klara av det. Även om det bara är träningsmatcher just nu.

Roligt med allt folk också. 3222 personer bevittnade segern. Stundtals var det helt okej go på publiken också.

Det börjar lukta Elitseriepremiär! :)
Kommentera

Med tanke på hur dagens match såg ut, så vill jag inte veta hur det kommer se ut när vi möter dom i serien!
Kommentera

Kerstin_k: Jajamen, hoppas vi kan göra en bra match mot kaffegänget på fredag och då är förhoppningsvis J.Backlund med.
Kommentera

GävleLasse: Jasså du är tillbaks med den negativa stämningen som har med Sannys knätackling...
Kommentera

Jensen_12: absolut inte. Jag bemötte bara det snoop skrev om. Inte bara det, jag dementerade det han antydde.
Kommentera

GävleLasse:
? Du måste ha nått fel, orkar inte svara men måste markera!
Kommentera

Snoop:

NOP fel igen...
Kommentera

Kerstin_k:
Men det var ju Päjarrvi Svensson som gjorde första målet, måste stå fel hos Sv-hockey-förb??
Kommentera

Dream Team: Var är den utlovade matchrapporten Anders? Nu får du ju ta ditt sociala ansvar och smeta ihop någonting riktigt smaskigt i läsväg till utsvulten Timråbo i exil långt hemifrån som vill känna förnimmelsen fastän jag är på behörigt avstånd :)
Kommentera

Abron: Är du säker? Pääjärvi tog in pucken på högerkanten in mot mål, efter förarbete av Hahl. Han försökte bryta in på mål på första stolpen och tappade pucken. Varpå Pyörälä kom på bortre och kämpade in den. Så såg det ut från min plats. Men å andra sidan satt jag på bortre sidan och stod inte i klacken.
Kommentera

Abron: Var det MPS som gjorde mål?
Kommentera

Uno Gordon: Nej det var Pyrret, MPS bökade fram pucken
Kommentera

actionleif: Ah! Okej. Då har vi bringat klarhet i detta.
Kommentera

actionleif:
Men Björn då, nu har du fel....
Kommentera

Uno Gordon: Men det var förbannat vilka fula tröjor MoDo hade!
Svart med diarrébrunt och en rand i självlysande rödorange nyans.
Styggare tröjor har inte skådats sedan Färjestads Gul/Lila - Skämmes!
Kommentera

Abron: Inte då. Jag hade tillgång till repris, hade du? ;)
Kommentera

actionleif:

;-) fanns ingen i puben, kanske en god förklaring ;-)
Kommentera

Uno Gordon: Nu när jag skummat igenom inläggen under matchen ser jag ju att Kerstin K redan bjudit på ett magnifikt exemplar av just precis detta. Jag låter honom även få sista ordet i frågan, för jag har faktiskt inget mer att tillägga. Men jag kanske ändrar mig och smackar ihop nåt under senkvällen. Men jag lovar inget;-)

Jo, ett par saker.. Magnus Wernblom, fanns han med på isen ikväll? När MoDofansen sjunger "SM-guld, SM-guld, SM-guld", vad menar dom då? Går det att vinna SM-guld i SCA-cupen?
Skämt åsido, visst förstår jag vad de vill uppnå med det. Och visst, det irriterade väl precis som det bör under en stund. Hellge, den där tidsresan jag pratade om i eftermiddags blev nog trots allt av där en kort stund. Men så fort vi hade kontroll på matchen och hemmaklacken kontrade med samma "Sm-guld..." kändes deras försök väldigt harmlösa.
Kommentera

Abron: Det var då ett jävla tjötande fram och åter om detta. MPS eller Pyrret. Jag som är helt neutraliserad i denna fråga drar till med Pyrret. Det låter bättre med två tvåmålsskyttar än bara en. Å andra sidan är de ju jäkla kul med ungtupparnas framfart så egentligen kanske det kvittar vilket som?!
Kommentera

Petr Tenkrat,Timo Pärsinen,Fredrik Hynning,Jyri Marttinen..osså ska dom in också,ser lite väl bra ut det här!
Kommentera

Dream Team: Vi vann kvarten och guldet. Ni har vunnit en träningsmatch mot ett skadeskjutet Modo. Jag skulle inte vilja byta. ;)
Kommentera

Dream Team:

Det var alltså lite MODOiter på plats?
Kommentera

Dream Team: Ska bli så jäkla skönt att kontra med SCA-Guld senare i vinter..
Kommentera

shinzawai: Jag trodde den säsongen var avslutad och att det är en ny försäsong som tätt följs av en reguljär säsong.
Nåväl, lev kvar i dina drömmar du om det känns bättre.
Kommentera

« · 904964 · »