fighter: Jag tror nog knappast att det blir så många kommentarer från Modo håll. Dels för att dom flesta på HS som är Modoiter har passerat den åldern där man lägger allt för mycket fokus över en träningsmatch :).
Johan J: Ser ut som om Sundh fick dubbla matchstraff....
58.05 20 min MODO 35. HEDIN, Pierre GA-MI 58.05 5 min MODO 35. HEDIN, Pierre ROUGH 58.05 5 min TIK 10. SUNDH, Oscar ROUGH 58.05 5 min TIK 10. SUNDH, Oscar ROUGH 58.05 20 min TIK 10. SUNDH, Oscar GA-MI 58.05 20 min TIK 10. SUNDH, Oscar GA-MI
fighter: Ja det finns nog alltid sådana människor. Men jag personligen har mycket svårt att se att dom Modoiter som jag känner till på HS ska hålla på och tjaffsa och grina över en träningsmatch :).
Nu plockade de bort den ena.... Får det här vidare konsekvenser, avstängd på fredag och riktigt revanschsugen på lördag, eller.... blir det mer/annat....
Snoop: Fult och fult. Det blev lite grinigt från båda håll. Kan tänka mig att Modospelarna kände en viss frustration över att endast åstadkomma tre skott i andra samt tre skott i tredje perioden. Hände liksom inte mycket frammåt.
Skönt att Jonte var tillbaka. Koskinen visade upp en säker deffensvi. Spelar han så här hela säsongen finns det ingen tvekan att han tar en plats. Kokko spelade också över förväntan. Kan det månne vara det nya styrspelet som underlättar för dom?
Hahl och mannen med alla vokaler (pyörälä stavar han så?!) hittade varandra bra och det sammarbetet lär vi få se mer av. Pyöräläs 4-1 mål var riktigt fint. Sedan är det bara att stämma in i hyllningskören över våra två 91:or. Magnifikt. MPS lär säkert få prova ES-spel redan i år. Ser i alla fall ut som om han skulle klara av det. Även om det bara är träningsmatcher just nu.
Roligt med allt folk också. 3222 personer bevittnade segern. Stundtals var det helt okej go på publiken också.
Dream Team: Var är den utlovade matchrapporten Anders? Nu får du ju ta ditt sociala ansvar och smeta ihop någonting riktigt smaskigt i läsväg till utsvulten Timråbo i exil långt hemifrån som vill känna förnimmelsen fastän jag är på behörigt avstånd :)
Abron: Är du säker? Pääjärvi tog in pucken på högerkanten in mot mål, efter förarbete av Hahl. Han försökte bryta in på mål på första stolpen och tappade pucken. Varpå Pyörälä kom på bortre och kämpade in den. Så såg det ut från min plats. Men å andra sidan satt jag på bortre sidan och stod inte i klacken.
Uno Gordon: Men det var förbannat vilka fula tröjor MoDo hade! Svart med diarrébrunt och en rand i självlysande rödorange nyans. Styggare tröjor har inte skådats sedan Färjestads Gul/Lila - Skämmes!
Uno Gordon: Nu när jag skummat igenom inläggen under matchen ser jag ju att Kerstin K redan bjudit på ett magnifikt exemplar av just precis detta. Jag låter honom även få sista ordet i frågan, för jag har faktiskt inget mer att tillägga. Men jag kanske ändrar mig och smackar ihop nåt under senkvällen. Men jag lovar inget;-)
Jo, ett par saker.. Magnus Wernblom, fanns han med på isen ikväll? När MoDofansen sjunger "SM-guld, SM-guld, SM-guld", vad menar dom då? Går det att vinna SM-guld i SCA-cupen? Skämt åsido, visst förstår jag vad de vill uppnå med det. Och visst, det irriterade väl precis som det bör under en stund. Hellge, den där tidsresan jag pratade om i eftermiddags blev nog trots allt av där en kort stund. Men så fort vi hade kontroll på matchen och hemmaklacken kontrade med samma "Sm-guld..." kändes deras försök väldigt harmlösa.
Abron: Det var då ett jävla tjötande fram och åter om detta. MPS eller Pyrret. Jag som är helt neutraliserad i denna fråga drar till med Pyrret. Det låter bättre med två tvåmålsskyttar än bara en. Å andra sidan är de ju jäkla kul med ungtupparnas framfart så egentligen kanske det kvittar vilket som?!
shinzawai: Jag trodde den säsongen var avslutad och att det är en ny försäsong som tätt följs av en reguljär säsong. Nåväl, lev kvar i dina drömmar du om det känns bättre.
Rip Kirby: Jag ber om ursäkt för detta. Tanken var att prova i stängd miljö om kopplingen till Youtube fungerar på ett bra sätt för att kunna bjuda på en liverapport nere i Växjö ikväll innan matchen