1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

592784 inlägg · 6217 ämnen

Semifinal 2008

« · 1014125 · » Till forumet

Sv: Semifinal 2008
Per HApps: Det ska bli otroligt roligt. Hoppas att det fortfarande är roligt framåt helgen. Må alla HVs goons göra en kollektiv Wernblom.
Kommentera

El Maco:
Känner bra vibbar inför detta, vinst i morgon och vi är på god väg!
Kommentera

mikenomad: Fixar vi HV är nog de flesta mindre oroliga för vem det än är som kommer från andra semin. Möjligen lite skräckpoäng till FBK för rutinen. Ska man fantisera (och det får man) och vi slår ut HV hoppas jag på LHC i finalen för då är det två gäng utan SM-guld. LHC har visserligen spelat en final och lärt sig något på det men Challe får väl köra diabilder på sina segrar och ta visa och berätta för laget mot väggen i omklädningsrummet.
Kommentera

El Maco: Visst är det så men för att vinna mästerskap krävs minst en bragd och att slå ut Modo var som sagt ingen sådan.

Så då är det bragddax nu ist! :-)
Kommentera

mikenomad: Klarar vi HV så är det den största bragden av ett Timrålag nånsin. Åtminstone sedan laget som tog sig samman och vann kvalserien 2002. Vi är bra men de är väldigt, väldigt bra.
Kommentera

Uno Gordon: Ha ha...ja, själv har man ju en svärgubbe som är Brynäsare men att psyka där är liksom inget kul längre, som att sparka på en liggande. Men han har sett lite gladare ut på sistone.

Dock vill jag framhålla Jimmys senaste krönika...kloka ord där. HV är INGEN skrattmatch om nu någon dristar sig till att tro det. Hur det nu skulle kunna vara möjligt med tanke på att vi möter seriesuveränerna vet jag inte men med oss TIK:are är ingenting otänkabart i det avseendet, särskilt inte efter att vi förnedrat Modo i kvarten. Problemet är bara att jag mer och mer börjar tro att den matchserien inte alls var någon värdemätare och att det finns risk att en viss övertro smyger sig på. Utan att förringa TIK:s insats, Modo var verkligen apkassa!
Kommentera

mikenomad: Det är synd att man inte har kvar exet i Göteborg. För svågern hennes var ifrån Småland och höllpå HV71. Då hade man kunnat psyka ner den jävla tomten.
Kommentera

Uno Gordon: Sant, det här tar vi. Lätt som en plätt!
Kommentera

T T: Då skall de fanimej heller inget guld ha. De mest hängivna vinner.

KRIGA TIMRÅ!
Kommentera

Ingen organiserad bortasupport i morgon.
Kommentera

Ambroo: Vilken otroligt fin människa Magnus Nyström är. Klok, verbal. kunnig och väldigt sympatisk. Han får gärna fortsätta negga fram Timrås öde i hockeyrinkarna. Vi vet ju alla hur det hela slutar. Tack mannen!

Respect!

Succé.

Nu gasar vi.
Kommentera

DJ Hemp:

Yes,,, Soon the Blue Bull is in a pickle situation.

Se länken å lär?
Kommentera

ajon: ja man får väl tacka för påskdags underhållningen.
Kommentera

DJ Hemp: Det låter bra det. Men i ärlighetens namn var du väl lättprovocerad idag...;-)
Kommentera

Nu har jag ingen lust att bråka längre. Jag vill att vi timråiter sluter oss samman och mobiliserar alla våra krafter till att spöa HV i semin. Tänker inte svara på alla dessa provokationer. Jag står över sådant...
Kommentera

mikenomad: Haha!
Kommentera

DJ Hemp: Jag stöttar så gärna hemifrån! =) Går lika bra! =)
Kommentera

DJ Hemp: Men skit för fan i ungjävlarna och stötta det som är viktigt istället!
Kommentera

jZo:

Men ta ledig då, för fan! Man måste ju stötta sitt lag. Var jobbar du, på drätselkammaren Härnösand eller? Tyvärr kommer jag bara att åka med nu på onsdag, för till helgen kommer mina barn hem till fadershuset...
Kommentera

DJ Hemp: Nej, jag har ett arbete att sköta så det går inte, jag hänger med nästa gång, så kan jag kamma ditt hår! =)
Kommentera

jZo:

Ska Du med till Jönköping nu på onsdag, min nyvunne älskling!?
Kommentera

Nu har jag anmält mig till den där Smålands-resan. Trots att jag hatar blotta tanken på att sitta och kuska i en bussjävel i två gånger 70 mil inser jag att jag på något sätt måste bidra till mitt älskade Timrå IK:s första SM-guld. Jag tror på fullaste allvar att vi kan ta de jävlarna! Mitt förtroende för Challe, finnfemman och konstellationen Hynning.Tenkrat-Regin m fl är intakt. Det är i år det ska ske!

El Maco, ses vi på bussen eller...?
Kommentera

Lite off topic tål väl HS, eller...?

Skarin:

Igår var jag nog lite övertänd. Till slut blev jag också sur och svartsjuk - Anci stod och snackade med någon töntig jävla mexikan så jag blev förbannad och drog hem utan sällskap. Men innan dess hann jag bland annat med att sjunga en ljuv version av "Don´t You Want Me". Espan, jaji...

Men jag skiter i dejten! Hon är inte riktigt min typ. Jävla moderatkärring! Jag hatar det där skitpartiet och hela borgarpatrasket för övrigt...

Idag svider det som fan i ögat. Jag lade kontaktlinsen i fel vätska i fel behållare i natt. Så när jag skulle sätta i linsjäveln brände det till utav helvete och jag skrek "aaaaaaaj". Stackars grannar...

På onsdag vill jag åka till Jönköping, min forna hemstad. Jag vill skrämma livet ur de där hycklande frikyrkomicklarna som är så jävla skenheliga. Vi ska ta dem med storm, grabbar! Vår stolta finnkedja kommer att köra åttor runt fjanten Jämtin och resten av packet...

Jag måste bekänna att jag inte kan hitta min nyckelknippa. Det är förjävligt! Men jag kom ju in i natt så någonstans i lägenheten måste den ju finnas. Och jag som aldrig tappar bort någonting. Ångest! Tur att man har reservnycklar, för annars skulle jag ju aldrig kunna gå ut igen...
Kommentera

Ok att HV är favorit, men nån kross kommer det inte att bli tal om... Här har vi en geting som fortfarande inte har accepterat Jontes val:
Kommentera

jonmannen: Ja ja såg de jag med, men kenta sa innan säsongen att Timrå hade elitseriens bästa forwardsuppsättning, och nu i slutspelet har dom visat att dom är de, hittills iaf.
Kommentera

Snoop: Såg i ST att han försökte få över lite av favoritskapet på Timrå. Haha lycka till. Nä nu är vi riktiga underdogs så som HV varit uppskrivna hela säsongen så vore ju nästan allt annat än 4-0 i matcher för dom ett fiasko
Kommentera

jonmannen: Ja men nu måste vi fokusera lite på morgondagen, kommer bli intressant detta att möta lill kenta.
Kommentera

Ja det finns ju en riktigt tråd men folk verkar vilja leva kvar i det ljuva minnet från kvarten :P
Kommentera

JimmyH: Don´t mess with me. Jävlas inte med mig, Jimmy. Du vet att det blir jobbigt :).

Accelerate.
Kommentera

htikare: håller med fullständigt. jag såg dagens match mellan FBK-VF, och fan vad han berömde FBK hela tiden, förutom Calles dialekt så finns det inga spår av att han håller frölunda mer om hjärtat än FBK. Hade det istället varit virus som snackat hade han ju hela tiden bara tjatat om att det var Frölunda som var dåliga, att FBK bara utnyttja chanser och i princip har tur att de vinner.
Kommentera

Skarin: Det är klart vi åker hem igen efter onsdagsmatchen. Däremot hade jag tänkt sova över därnere när det blir dubbelmatcher! Inte snack om något annat.
Kommentera

htikare: "Calle J är suverän...." Sportchefsämne?
Kommentera

ralus: Han är oerhört bra som kommentator också..opartisk o neutral hållning till alla lag även när Frölunda spelar..

samtidigt både avspänd o personlig i kommentarerna...Han har den där "balansen" som en skicklig kommentator behöver ha..
annat är det med Canal digitals Virus..där lyser Hans högst egna personliga preferenser igenom konstant...

Nej Calle J är suverän....
Kommentera

Skarin: jag gillar calle johansson mer!
Kommentera

Anders N och redline: Sluta länka till den där fjanten nu. För att ens ta honom på det minsta allvar måste han iaf skriva en JimmyH-lång krönika kring ämnet. Herre-gud.
Kommentera

Skarin: Har du koll när man tidigast kan anmäla sig till söndagsresan?

Släpper de biljetterna nu i veckan?
Kommentera

AndersN: ja, Karlsson tips blir bra tändvätska
Kommentera

Skarin:

"Självklart lär det bara bli de mest hängivna som hänger på."

Usch, vilken press du sätter på oss.
Kommentera

Dream Team: Söndag, måndag. Hyfsat iaf. Kan man inte greja det en måndag, så kan man aldrig greja det en annan veckodag.

Självklart lär det bara bli de mest hängivna som hänger på.
Kommentera

Skarin: Då är vi av samma tycke! Läste fel och uppfattade som att du föredrog en hemresa efter matchen.

Självklart övernattning för att liksom spelarna ladda upp på bästa möjliga sätt!
Kommentera

fredriko74: Absolut. Helt rätt.

Lika bra att övernatta kanske?
Kommentera

Skarin: Klart vi ska rikta in oss på övernattning, trots apläget vad gäller restid. Jag har redan kollat på semester på måndagen. Men frågan är förstås hur många som kan greja det en måndag..?
Kommentera

Skarin: Timrå-Jönköping runda svängar 8-9 tim med fullstor buss, sen är det ju lite diffust med tanke på antal stopp och matstopp.

Men iaf 8 tim får man räkna med.
Kommentera

fredriko74: Ärligt talat vet jag inte vart du kommer ifrån. Men, övernattning är det enda som gäller.
Kommentera

T T: Det får Willysson svara på ;) Jag kommer inte ihåg hur lång tid det tog. Det enda jag minns var att vi vann i den match jag var där. Vi åkte minibuss och hade småtrevligt.

Hur som haver tar det en jävla lång tid. Inte direkt nolaskogs.
Kommentera

T T:
8.5 h enl michelinguidens ruttplanerare
Kommentera

Skarin: Ärligt, menar du att det är optimalt att åka hem 63 mil runt 22 bläcket, hemma tillbaka på norrlandsmark runt 06 på måndagmorgon?

Sen sova ut rejält ca 6 tim max och på bussen igen, och då menar jag max 6 tim sömn, vill nog hellre påstå 4 tim.

Allt annat än en övernattning låter väldigt orealistiskt i detta fall måste jag säga!
Kommentera

Skarin: Det är klart att det måste bli övernattning. Vad kan resetiden till Jönköping ligga på då?
Kommentera

T T: Den förra sög ju. Denna är bättre ;) Rösta på.
Kommentera

« · 1014125 · »