Snart om några timmar gryr den första dagen för vårat SM-semifinalspel, kommer jag osökt att tänka på allas vår Boye.
Den mätta dagen, den är aldrig störst. Den bästa dagen är en dag av törst. Nog finns det mål och mening i vår färd men det är vägen, som är mödan värd. Det bästa målet är en nattlång rast, där elden tänds och brödet bryts i hast. På ställen, där man sover blott en gång, blir sömnen trygg och drömmen full av sång. Bryt upp, bryt upp! Den nya dagen gryr. Oändligt är vårt stora äventyr.
Blizzard: Jag kommer i alla fall njuta hela vägen till SM-guldet landat på torget i Timrå ^^ Nej, men ska bli så jävla sjukt roligt med semi mot HV. Tror vi har en bra chans om "pojkarna" bara kan hålla emot bakåt.
En Måndag, första matchen, bästa av 7 . Självklart är det då svårt att få i hop till en organiserad bussresa.......... Kommer TIK att ha arrangerad resa till Hv och alla matcher i Kinnarps ?
Kakelmannen: Sveriges bästa klack? Fy fan vilket subjektivt tyckande av Aftonbladet. Ni kanske har ett jävla tryck i Kinnarp. Men vi ställer upp för våra grabbar vi när det verkligen gäller. Men smaska er popcorn ni och spela fickpingis i vardagsrumssoffan framför teven och pilla er naveln.
På onsdag skall vi sjunga ut baptistförsamlingen du företräder!
Okej vi har haft oturen med SAIK i kvarten och er i semin om man tänker på resebiten. Långa avstånd. Men på Fredag lär de komma en buss. Trots att de inte är någon avgörande och vi har hemma Söndag och antagligen Måndag. Helt säkert då att ni kommer med en stor-buss på Onsdag ?
Uno Gordon: Lätt att vi ska. Jag är på och ska dra med mig en kompis också. Men han tänker nog hoppa av bussen i hufvudstaden på hemvägen om det går för sig?!
Fan vad jag är taggad inför matchen ikväll. Kan inte ens sova ju. Sitter och bevakar HS och har läst alla tidningar som skrivit minsta ord om semifinalen. Känner mig helt störd, min familj tycker att jag är helt knäpp som blivit så sjukt hockeyintresserad för de kunde inte bry sig mindre om hockey. Tråkigt. Men kul att det finns andra som man kan diskutera med =)
Per HApps: Känns det inte litet mesigt med Karin Boye en dag som denna? Jag är nog mer inne på:
Arise, arise, Riders of Théoden. Spears shall be shaken, shields shall be splintered. ...a sword-day, a red day... ...ere the sun rises. Ride now! Ride now! Ride, ride for ruin... ...and the world´s ending! Death! Death! Forth Eorlingas!
The great one: Det visar på att journalister jag vad som helst för att sälja lösnummer, skulle kunna tänka mig att dagens löp på Centrumkiosken i Timrå lyder "MASSFLYKT FRÅN TIMRÅ" eller "PANIK I TIMRÅLÄGRET"
Det här är egentligen rätt sjukt; jag är en notorisk sjusovare av rang, men spratt upp ur sängen kl 7.30 imorse, oförmögen att sova vidare. GRYMT NERVÖS!!! Hoppas grabbarna har sovit bättre...
The great one: Kände mig nödgad att skicka iväg ett mejl till hr. Ros. Snacka om att koka soppa på en spik, karln är ju för f-n pinsam i sin desperata jakt på ett scoop. Hur f.n kan han skriva "Sprotbladet avslöjar" och sedan servera all den där härskna skåpmaten. Inte ett avslöjande så långt ögat nådde samt en verklighet som säkerligen inte skiljer sig från i stort sett något av de övriga lagen. Men har man som Ros en gång slagit fast att Timrås dagar som toppklubb är räknade griper man förstås i dessa dagar hysteriskt efter de halmstrån som finns....
JimmyH: Bara en sån sak som att han kallar sin blogg för Sveriges Bästa Hockeyblogg tyder ju på ett mindervärderskomplex. Fullt i klass när Wennerholm kallade sig för Sveriges Viktigaste Krönikör.
JimmyH: Det komiska med artikeln är att den knappast är den mediabomb som herr Ros vill framställa den som. Allt han skriver om har varit känt sedan länge, tror exempelvis inte att någon tappar hakan över att Nubben ska bli sportchef i Frölunda eller att Sanny ska spela i Schweiz.
Klart det blir fullsatt ikväll fyfaan vad kul det blir jag är tok laddad måste bli seger i första matchen ruggigt viktigt att vinna sina hemma matcher.
Inte fullt enligt tmrås hemsida 87 ståplats och ett fåtal sittplats. så ni som inte har biljetter borde verkligen stå i kö i tid om ni ska ha någon plats ikväll.
Känns oerhört roligt och inspirerande att få möta Hv ikväll, jag tror att de kommer bli en tuff och jämn match och att Timrå kommer stå som segrare med 3-2.
Pätr: Nej, och allting har ju att göra med hur du vänder och vrider på det. Väljer du att se tappet av Nubben, Sanny m.fl. som något negativt, ja, då går det såklart att se ett efterspel i form av sju svåra år, degradering och allmän nödtorft som ett klart möjligt scenario. Å andra sidan så kanske Nubben kände att han hade kört fast i sportchefsrollen hos oss. Kanske kände han att han inte längre kunde ge all nödvändig tid eller all den energi som det krävs längre. I det läget är det ju faktiskt nödvändigt att man går skilda vägar.
Jag vill nog, till skillnad från Ros, mycket hellre påstå att det kommer att komma något mycket bättre ur detta än om Nubben varit kvar. Att vi sedan tappar spelare, what's new där, liksom? Så kratfigt åderlåtna på spelare att vi helt plötsligt skulle kunna liknas vid ett krislag är vi förstås inte. Vi har väl, tvärtom, det rätt så bra ställt bland påskrivna kontrakt och annat.
tk75: Det värmer i ett Norrlands Hjärta att höra att vi Timrå har stöd av hela norrland :) ja jag tycer som du iaf hadde timrå åkt mot något av Modo, Luleå, Skellefteå, om något av dom varit kvar så hadde man ju hållt på dom helt klart :) min dröm är ju att någon gång ska en semifinal vara med fyra Norrlands lag:D vilket fiasko för söderlagen det skulle vara :D som skrytbygget fbk om dom skulle missa slutspelet :D ja ja nu är ju ett Norrlandslag kvar iaf men ja det är långt till final hua*ryser*