Nisse1: Ja man kan ju undra om han är allvarlig när han uttalar sig om matchen... Nåt är galet med denne Svedberg tyvärr... Får väl innerligt hoppas att det bara inte blir vårt fall... Men tyvärr är risken överhängande...😈!
Otto1: Det finns platser kvar. Är bara lite överbelastat emellanåt. Efter att startat om sökningen ett par gånger fanns det platser som var helt ok. Antar att många är ute samtidigt och vissa biljetter blir då "reserverade" medan dom letat och släpps sedan igen när dessa kunder gör sina val.
Rytter: Anledningen till att det ofta ser katastrofalt ut i defensiven tillskriver jag freddans man-man försvar. Hardegård står med ryggen vänd åt Thelin, likt en back i fotboll vid en hörna har han BARA koll på ”sin kille”. Liknande situationer har uppstått hela säsongen lång och jag kan bara utgå från att det beror på att man tagit fasta på att backarna är så usla att dom inte är kapabla att byta markering med varandra.
En match till måste vi orka. Om inte annat så för vår egen skull. Försöker intala mig att det bara är ett spel, det är inte hela världen, man är ju frisk, barna med.... men där och då är det faktiskt hela världen, det är där jag pyser över. Det är i 3x20 minuter några gånger i veckan 7 månader om året som jag släpper allt ansvar och det är där och då jag kan vara den jag inte behöver vara men som jag ändå tillåter mig att vara, bara där och då.
Så visst, det är bara ett spel, världen kommer se likadan ut på tisdag morgon. Men där och då, ja då är det ALLT.
Eugen Sandberg: I morgon ska jag BARA njuta av att jag får uppleva såna här matcher med Timrå IK. Går det sedan åt pipsvängen ska jag ta det med fattning, rycka på axlarna och med sinnesfrid konstatera att vi inte äventyrat någon ekonomi (iofs skänkt bort 50 miljoner men ändå) och ist får uppleva härliga västernorrlandsderbyn igen. Samt kunna hälsa på dottern i Umeå i samband med hockeymatcher. Blir nog bra det här 👍
Otto1: imorgon visar vi Sverige hur man bär ett lag. Hade någon för 2 år sedan erbjudit mig en 7:e avgörande på hemmaplan hade jag varit beredd att lägga ganska mycket på det.
Imorgon avgörs det, om alla fans och spelare gör sitt yppersta bör det gå vägen.
Otto1: Ok, alltid nåt då. Ungefär den klick spelare du nämner som jag förväntade mig. Är även dessa samt några till jag blöder för i morgon, det tråkiga är ju att det inte skickar några roliga signaler om Timrå som l a g.
Mycket gnäll på Svedberg. Visst han gör inte en bra match men ärligt så finns det andra som gör grova misstag.
Vad fan gör jallasvaara och hardegård på Thelins första? Puckstölden var ju bland det vekare jag sett, sedan hardegård parkerar i slottet istället för att hjälpa svedberg, det där är ju enda dragningen Thelin kan göra i det läget, finns ingen att passa till. Varför försöker inte hardegård stänga utan framför svedberg?
Vid Thelins avgörande gör Berglund en riktigt grov miss som förstör allt det fina han stått för under ordinarie match.
Tycker även man kan kritisera spelaren som inte får bort heinerö vid 3-1. Var det hållander som hade heinerö där? Så enkelt ska man inte få stå och gräva fram en puck i målgården och peta in den, där måste spelaren bort och klubban låsas fast.
Så det finns andra i laget som är ofokuserade och slarvar, att peka på Svedberg enbart är för enkelt och bekvämt.
mikenomad: Hållander har varit snabbt framme och tackat klacken dom två senaste bortamatcherna. Han är även den enda som åkt hela vägen fram till plexiglaset. Första matchen var jag inte där så kan inte uttala mig om den. Igår tex så kom Nielsen och Hampe samt Boyce och Berglund(tror jag) efter honom om jag inte kommer ihåg helt fel. Sen var det 4-5 till, men dom andra gick direkt ut utan att ens kolla åt vårat håll.
mikenomad: Vi sitter i en Limbo här. Svedberg sviker men vem känner sig egentligen trygg med att kasta in en kall Brattström i den avgörande matchen. Det blir Svedberg som står.
Nisse1: Det kommer naturligtvis inte ske men Brattström borde självklart stå i morgon. Tror inte alls att matchoträningen motiverar Svedberg före honom. Såna här uppgifter är de preparerade för
Nisse1: Tror nog inte att Svedberg skiter i vilket. Vilken klubb skulle ge honom lika mycket i lön nästa säsong om Timrå åker ur? Han lär vara iskall på marknaden.
Hockeyoraklet: Du skrev det igår, Svedberg var tungan på vågen igår, negativt. Mycket kan säkert sägas om övriga spelare, men tyngda av stundens allvar såg de inte ut att vara. Självklart en del individuella misstag även hos utespelarna men den här matchen förlorar helt och hållet Svedberg åt oss. Hur fan ska nåt lag kunna vinna en match med en sådan målvakt?
Hockeyoraklet: Svedberg känner sig nöjd med sin egen insats, 5-insläppta! Nä, vakna Freddan. Brattström är vår enda räddning o Svedberg skiter nog i vilket.
Rytter: jag tror inte alla spelare i Timrå känner tyngden av kansliets anställda på sina axlar, då hade dom ryckt upp sig långt tidigare. Däremot är dom säkert tyngda av vad en förlust innebär för deras framtida karriärer. Inte Svedberg så klart, han skiter i vilket.
Vad beträffar IKO så deras fans åker ju inte ens på bortamatcherna i ett kval till SHL, deras ledning har ingen plan för SHL och dom har en ”det blir som det blir”-mentalitet. Kul att gå upp men att sen tappa alla ledande spelare och direkt få ett krav på sig att bygga om arenan. Förr var det kul att ”tråkiga” KHK byttes ut mot snabba, roliga Timrå. Nu är det ”tråkiga” Timrå som enligt många gärna få byta plats med offensiva och roliga Oskarshamn.
Men Svedberg.....det går helt enkelt inte att släppa honom, vår kanske sämsta värvning ever sett till förväntningarna. Experter och andra förundrades och imponerades när Nubben fick till ett 2-årskontrakt med honom. Det sades att det skulle påvisa att Svedberg verkligen trodde på det här laget.
Det hade såklart ingenting med det att göra. Svedberg var förmodligen både lättad och jävligt nöjd när han satt sin kråka på kontraktet och började casha in.
Han tackar antagligen sin lyckliga stjärna som försåg honom med en lidners knäpp i det där slutspelet för 7 år sedan och som skänkt honom en förhållandevis lukrativ karriär.
Låt vara att han sprattlade till en period under en del av en NHL-säsong, det finns självklart en anledning till att en målvakt i hans ålder valde ett förväntat stryklag i SHL före anbud från bättre lag och ligor. Eller valde, han behövde nog inte lägga så mycket tankemöda på nån mängd av valmöjligheter.
Ingen press alls på iko. Det är ni som har hemmaplan och en shl plats och ungefär 40m att försvara. Spelarna och ledarna vet att om ni åker ut kommer anställda att tappa sina jobb.
En förlust för iko betyder egentligen inte så mycket rent praktiskt, alla fans och folk runt runt klubben är nog stolta med deras säsong ändå.
En annan: Tackade laget de tillresta supportrarna efter matchen? Läste någonstans att de inte gjort det efter tidigare förlustmatcher borta och det är så jävla uselt uppträdande att jag bara vill grina. Faktiskt på nivån att min motivation att vara på plats och göra mitt yttersta från läktaren på måndag kraftigt avtar. Nu kommer jag vara där ändå men om det är som jag befarar så inte fan är det för de positiva känslorna för just den här Timråupplagan. Undantaget vissa enskilda spelare, exempelvis Hållander.
Efter en natt med feberdrömmar är det ytterligare en fråga utöver alla de självklara och redan ältade som återkommer till mig: Skjuter vi inte jävligt illa? Det har stört mig hela säsongen, vår oförmåga att träffa mål.
All press på Timrå?? Bahhh Vad är det då för jävla tjafs över hur mycket bättre primadonnorna tycker att dom är? Måste vara första gången i historien som det sämre laget är favoriter...
Nää.... all press på Oskarshamn. Ska de klara att spela hem den solklara SHL biljetten? Ska de egentligen ens behöva spela om den eller borde de får den direkt av domarna som kompensation för hur jävla fantastiska dom är???
jokklas: Ja, men vi borde vända detta till vår fördel. Detta jävla tjat om hur kass Svedberg är, hur mycket bättre grundspel de har, hur mycket bättre de spelar, att de är ett bättre hockeylag. Och sen vill fanskapen lägga över pressen på oss??? Nä fy fan, spraya media imorgon med hur Fiaskohamn redan anser sig vara klara och de bara ska upp och slå in matchbollen!!! Behöver matchjäveln ens spelas med tanke på hur mycket bättre de är??? De mot världen??? Fy fan vad patetiskt. Nu räcker det. Säg som det är - pajaserna anser sig redan vara klara - så ödmjuka är de. Kör över eländet nu.
erathoo: Jag har aldrig hört spelare i ett motståndarlag flera ggr kommentera hur lätt det är att få bra chanser pga en kass målvakt. Känns helt unikt på ett mindre kul sätt.
Hockeyoraklet: Måste sitta i prestige nu. Han har varit svajig precis varje match och idag (igår nu ser jag) var han tungan på vågen till Oskarshamns fördel. Han MÅSTE bort men Freddan vågar nog inte tyvärr. Lirar han Svedberg och han gör en lika dålig insats med förlust som facit på måndag så är allt tidigare positivt kring både Nubben och Freddan borta.
Sputnik: usch, "read it and weap ". Så otroligt sant, nu såg jag inte matchen ikväll, bara höjdpunkterna, men nog ska Svedda ta iallafall 3 av målen ikväll? IKO har gjort 21 mål på oss under serien, och nog sjutton känns det som om minst15 suttit på plockhandssida? U S E L T !!!1
fantasilos: det är så bittert, när det varit uppenbart för så många, att man väljer att köra på Svedberg i dom viktigaste matcherna när hans enda track record, både statistiskt och mentalt, från grundspelet har visat att han är en dålig målvakt.
Minns ni ifjol när KHK ställde honken? Man riktigt kände att ”yes, nu har dom en labil föredetting i målet, nu kan vad som helst gå in” (vilket också hände). Svedberg är som honken var fast flera gånger sämre. Faktum är att om någon ersatte Svedberg med honken på måndag så skulle jag ta det bytet rakt av.
Freddan och nubben skulle ha svalt stoltheten när man insåg att man kastat bort pengarna på Svedberg och ställt Brattström istället. Vad är det värsta som kunnat hända? Svedberg skulle blivit sur och bytt klubb efter säsongen? Det skulle ju, i alla lägen, ändå hända!
The great one: ok du gillar Oskarshamns spelsystem bättre. Jag tycker det är jämnt skägg. Men nu var det ju faktiskt Åhlunds uppträdande jag belyste, inte hans taktiska förmågor.
Över till något positivt. Gurra Nielsen har tydligt varit vår bästa back sista matcherna. Måste bara fixa hans namnteckning för ytterligare säsonger. Jobba in den Nubben!
Rip Kirby: Jag ber om ursäkt för detta. Tanken var att prova i stängd miljö om kopplingen till Youtube fungerar på ett bra sätt för att kunna bjuda på en liverapport nere i Växjö ikväll innan matchen
Nåt är galet med denne Svedberg tyvärr...
Får väl innerligt hoppas att det bara inte blir vårt fall... Men tyvärr är risken överhängande...😈!