1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590881 inlägg · 6217 ämnen

SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn

« · 1967219 · » Till forumet

Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
mikenomad: Där håller jag med. Var mest Svedberg situationen jag var ute efter. Oskarshamn kommer bli ännu svagare än va vi var denna säsong om de går upp. Kentä försvinner och in får man en sportchef från div 1.lär ju inte ha största kontaktnätet i SHL precis. Lägg till att de har en arena som tar 3500 om jag inte minns fel. När nyhetens behag har lagt sig och det blir torsk på torsk lär vardagen nog sluta i 2500 på läktarn. Alla förstår jubatt den ekvationen inte kommer gå ihop. Oskars kommer bli en mumsbit för det lag som får möta dem i nästa års kval ifall de går upp.
Låst ämne

Tiken2019: Brattström är rätt målvakt att spela ikväll. Han tränar ju hela tiden och inga problem med matchtempo etc. Det skulle sätta griller i huvudet på oskarshamnspelarna.

Våga spela Brattström ikväll Timrå! Det är segervapnet
Låst ämne

Synct: Jo, jag kan förstå att ni hade hoppats på mer från Svedberg. Har sett alla era matcher i kvalet och har svårt att förstå varför just Svedberg alltid kritiseras hårdast här inne. Som på avgörande målet senast när Thelin sa efteråt att de skjuter högt på Svedberg eller dylikt (vilken målvakt gör man inte det på?), det målet var en bra individuell prestation av Thelin och om någon i ert lag borde kritiseras för målet så var det andra spelare (t.ex backen som blev grundlurad) och inte Svedberg. Men framförallt; tror ni det är bra för Timrå att ni jobbar hand i hand med IKO för att sänka självförtroendet på er målvakt?

Kan personligen tycka att det finns en tid för stöttning och en annan tid för motorsågen, men vi tänker alla olika.
Låst ämne

Sputnik: Däremot överdriver den där Svenningson effekten för oss om vi åker ur. Det kommer självklart inte bli kaos. Vi är förmodligen det mest förberedda laget i SHL:s historia för en degradering. Hela föreningen har ju aldrig på riktigt växlat upp till SHL så en degradering för oss är mer hej då till festen och välkommen vardagen. Några hyllningar för en fantastisk säsong som Oskarshamnsspelarna kan förvänta sig i vilket fall lär det dock inte bli fråga om isf.
Låst ämne

Peja: Svedberg är våran mest meriterade spelare och den bäst betalda, då tycker du inte supportrarna har all rätt att vara besviken när han spelat som han gjort? om du inte sett tillräckligt många matcher för att skapa en egen uppfattning än att prata om gamla meriter så lär knappast någon ta dig på allvar. han vann ett guld med Brynäs, kul för er!
Låst ämne

Sputnik: Tycker ni faller in i Oskarshamns fälla när ni ständigt letar fel hos Svedberg. Uppenbart sedan match 1 att IKO har psykat Svedberg genom att vid varje tillfälle tala om i medierna att han minsann är osäker. Förstår inte varför ni spär på den känslan hela tiden. Svedberg är er mest meriterade spelare och IKO vet förmodligen att de är chanslösa om han spelar på toppen av sin förmåga.
Låst ämne

Tiken2019: Ja personligen trots dåliga förutsättningar för Brattström föredrar jag han!
Men skulle bli mycket förvånad om han ändrar till Brattström! Men som sagt man upphör ju aldrig att förvånas över Freddan...
Låst ämne

Sputnik: Ja, ALLA vet att han inte varit stark för att vara mild, så jävla bisarrt, det här säger Freddan till ST om det, "Han har ju stått alla matcher hittills".

Kan du iaf ge en rimlig förklaring? att Bratten är skadad? visa att du är lite kompetent iallafall.
Låst ämne

Kovalchuk: Av olika skäl kommer jag inte åt mitt säsongskort och hade tänkt i god tid boka en ståplatsbiljett via hemsidan. Då ser jag att nån hade twittrat den där bilden redan på förmiddagen men det gick iaf att boka plats trots det där meddelandet där och då 😅😥
Låst ämne

Hockeyoraklet: mina känslor också...hoppades att vinsten skulle kommit i lördags när jag inte kunde se matchen...men icke, ett stolpskott ifrån hörde jag...men som sagt, ikväll tar det iallafall slut, ökenvandringen...
Låst ämne

Kovalchuk: Ja det är försent nu tyvärr, Freddan saknar dock fingertoppskänsla. Här kommer mer sågning från Oskarshamn som ser det som inte Freddan sett. Lall on, Lall on!!!

Och spelmässigt, vad blir viktigt för er?

– Vända spelet snabbt. Vi får möjligheter när vi får ner pucken djupt och vrider och vänder på deras backar. Vi vet att Svedberg (Timrås målvakt) inte har varit så stark i målet och det gäller att lägga puckarna på mål, och skapa oreda och kaos i deras zon, säger han och fortsätter:

Freddan och CO har slä
Låst ämne

Tiken2019: markerar att det är försent.
Låst ämne

Nisse1: Brattström kommer få chansen ikväll. Mark my words.
Låst ämne

Hockeyoraklet: Det där sammanfattar exakt mina känslor och är anledningen till att jag öht överväger att åka ut ikv. Ikväll tar den slut, denna säsong from hell.
Låst ämne

Hockeyoraklet: Word!
Sen tror jag som Malmö FF:s gamle mittbackslegend och tillika ständige Mensaklubbs-medlemmen, Krister Kristensson, att chanserna ikväll är 60-60.
Låst ämne

Bragd-Birger: ni som tar er till arenan och hejar fram laget medan ni mår skit, ni gör det förjävla bra. Själv kommer jag sitta i ett tyst nersläckt rum utan kontakt med mänskligheten, enbart ljusskenet från teven kommer att lysa upp tillvaron. Det kommer, i alla lägen, bli en lång och tyst kväll. Oavsett utgången av kvällens match så kommer en sak att förändras till det bättre och det är att den här perioden av helvete kommer att upphöra.

Livet börjar om, en pånyttfödelse kan man säga. Om det börjar om med ett tuffare eller lättare utgångsläge, det är ännu oklart men en sak är säker: en dag tar helvetet slut och denna dagen är idag. I morgon är en ny dag.
Låst ämne

Sputnik: För mig får gärna Brattström skriva in sig i historieböckerna, tror inte för en sekund att han gör en sämre match än vad Svedberg gör. Tror att det kan vara ett trumfkort faktiskt att chocka bönderna med. Våga o vinn!
Låst ämne

Synct: Hehe... glömde bort den självklara detaljen i min lista av sågning. Till och med Oskarshamn trackar ju han för det.
Låst ämne

Sputnik: Du glömde en OTROLIGT svag plocksida som IKO utnyttjar sönder och kommer göra så även idag.
Låst ämne

Andersson: Det som Svedberg utmärkte sig mest med i match 2 var att han såg ovanligt lugn ut i spelstilen. Då fick man falska förhoppningar om att han var på G. Sen föll han tillbaks till sitt vanliga jag, flaxar runt, går enormt hårt på varje skott så han hamnar ur position. Lite det som gör att Svedberg kan se ut som en fantom i otränade ögon. Han lyckas ta skott som man oftast inte bör ta men det är också frukten av att han blir överspelad i förstaläge och måste kompensera med tvräddningar. Svedberg är en Magnus Åkerlund wannabe. Precis samma spelstil, gjorde flaxräddningar för att varva med svaga ingripanden. Finns inget tryggt grundspel och är ofta fel positionerad. Plus att när han går ner i Butterfly kryper han ihop och blir lika hög som en 10 åring i kroppen.
Låst ämne

Synct: Det känns samtidigt som en rejäl chansning att plocka in en kall Brattström i sista matchen, med stor risk att bli syndabocken folk kommer att komma ihåg.
Nä, det blir Svedberg till 99,9%.

Bratten skulle man ha startat kvalet med, nu är det försent.
Låst ämne

mikenomad: Anus tyvärr, aldrig sett en vinst med vinden så.
Hoppas på skifte, ligger den emot Birsta så brukar det vara förlängning med ovisst utfall.
Låst ämne

JonteD: Har du långt att åka? Här är det precis dags för första nervlugnande eftermiddagsstänkaren, har ju chaufför ut ikväll 👍
Låst ämne

Sputnik: Match 5 var Sveberg bra också , men ok 2 av 6 ....
Låst ämne

Hälge: Det är klart allt pekar på att Svedberg kommer stå, men jag hoppas på annat. Skulle va kul att slippa behöva göra 6 mål för att vinna ikväll, dom kommer att skjuta på allt, dom lär ju bara skratta och tacka att Svedberg står kvar i mål.

Står inte Bratten ikväll pekar ju precis ALLT på att han är skadad faktiskt, jag menar, finns väl ingen coach i världen som skulle rullat på Svedberg alla dom här matcherna med 1 godkänd insats på 6 matcher typ.
Låst ämne

Hälge: Freddan verkar bra på att mörka saker dock. Talade ju upp Brattström inför kvalet som nr 1 i princip. Sen fick Svedberg stå i allafall(resulterat i en godkänd match, nr 2).
Åker mycket hellre ut med Brattström i mål om det slutar så illa, som dessutom brinner för Timrå IK!
Låst ämne

jens_88: Eftersom det är en isande nordvästlig vind lär den ligga ut mot vattnet. Bra eller anus?
Låst ämne

mikenomad: Ja då värmer man upp skodalådan för att dra till Timrå!! Hjälm,check,tröja, check, biljett, check jag själv, check!!! Nu fär ma när kula e rö!!!!
Låst ämne

mikenomad: Tror detsamma, trots pengaregn över SHL-klubbar kommer förhoppningsvis kultur/ungdomsverksamhet mm att vara en viktig faktor även framledes. Om några år minns man(förhoppningsvis) Växjö som en kuriositet från förr och att smålänningarna åter ropar..'Alla röster ropar Öster'...
Låst ämne

Synct: Läser man ST så står det att " Det mesta talar för att Svedberg står även ikväll. Freddan sa "Han har ju stått alla matcher hittills".

Jag hoppas att det bara är en mörkning från hans sida. Å andra sidan vet man ju inte hur Brattström reagerar på att han inte spelat på några veckor + den press som hänger över alla.
Låst ämne

Jag är lite vidskeplig utav mig, är det någon som vet hur röken på Östrand ligger?
Är den åt Timrå centrum eller ut emot vattnet?
Låst ämne

Hälge: Den gamblingen kan betyda allt, hoppas verkligen det, han är bra med plocken, och täcker högt, då får dom skjuta hög vänster hur mycket dom vill, och jag skulle känna mig lite säkrare.
Låst ämne

puffe: Så är det, det gäller ha viss distans. Hur mycket jag än skulle vilja tro att du har rätt törs jag inte det. Intalar mig dock att som oraklet skrev här för en tid sedan, är det något lag vi ska byta plats med så är det just Oskar. De lär knappast ha bättre förutsättningar att etablera sig än vi hade. Hur det än blir är jag inte så säker på att vi går mot en mer stängd högstaliga, allsvenska topplag kommer även framledes kunna vara med i racet.
Låst ämne

Hälge: Gud vad jag hoppas att du har rätt
Låst ämne

Så det jag har hört från "säkra källor" är att Brattström vaktar kassen ikväll. Om det stämmer så hoppas jag verkligen att han får bli den där stora hjälten !
Låst ämne

mikenomad: Näe, perspektiv är intressanta, för inte så många år sedan tyckte jag synd om Timrå o även Skellefteå, för den delen. Men tror det blir 'proppen ur' idag och att vi får återuppleva 'slaget om Västernorrland ' i rätt serie om 18 månader.

Känns som en klar hemmaseger efter många täta matcher, 6-1 kanske?
Låst ämne

The great one: På väg mot Timrå
Låst ämne

The great one: Här tillexmpel
Låst ämne

TimraStockholm:

Var läser du det? Hittar inget sådant.
Låst ämne

Sådärja! Gammdieseln varmkörd, kvalserie-tischan från 2000 på, två extra snusdosor med...let's hit it. Nu packar vi Ladan och blåser skiten ur Oskars! Väl mött!
Låst ämne

Hoppas på en Eurofori utan dess like!!
Hoppas verkligen laget kan släppa lös och inte fastna i det psykiska.
Släpper vi på är Oskars chanslösa.
Låst ämne

TimraStockholm: Det brukar jag ha.
Låst ämne

TimraStockholm: Evenemanget är slutsålt står det på Timrås hemsida. Kan det vara sant! Vilken uppslutning när det gäller som mest. 😎😎
Låst ämne

RunarUp: Fel
Låst ämne

Charlie2: Ja, det får vi verkligen hoppas med alla våra illröda klappande hjärtan.

För just nu tror jag dom flesta av oss mår som Wilmer Pitt-klassikern "Om en hund mådde så här"´.

Men vi kraftsamlar i söder och större delen av Växjö-TIK:arna avnjuter (!?) matchen tillsammans ikväll. Må det bästa laget vinna ikväll - så länge det har röda tröjor.

Alltid rött, alltid rätt!
Låst ämne

Rast vila på kökssoffan, gäller att samla kraft efter ett dygnspass. Skönare kuddar får man leta efter
Låst ämne

Sputnik: ikväll vill jag att vi slår match 6 i stämning från ifjol, i.o.m att klacken är det bästa den varit sedan vi gick upp i elitserien, enligt mig, så vill jag tro att denna match kommer bli den värsta någonsin stämningmässigt! Blir det spontana stampningar runt arenan som då, vågen??

Detta ska jag njuta av oavsett hur det går ikväll. Vem trodde det dagen kommunen bjöd 10 miljoner för arenan..
Låst ämne

1 ynka sittplats kvar
under bortastå..holken
Låst ämne

Tikkare: Gud är med oss!
Låst ämne

Otto1: Kommer bli magisk stämning!
Låst ämne

« · 1967219 · »