Genidrag, det var planen! Låta dem sikta in sig i krysset till 7e avgörande och lämna dem helt handlingsförlamade ” Vart i helvete ska vi sikta nu?!” Bara hoppas att Jaalasvara, hardegård och larsson inte gör självmål så vinner vi!
Fy fn vilken misshandel av Brattis. Slänga in honom omatchad i en 7:e avgörande. När man inte givit honom chansen på hela säsongen. Svedberg var skyldig oss en nolla ikväll.
Rytter: Lyckas det skulle jag kalla det Turdrag och inte Genidrag för Freddans del, Svedberg skulle inte ha stått 6 matcher till att börja med, men ja, sjukt spännande.
Allesammans. Nu gör vi säsongens sista kraftansträngning för att bära fram vårt älskade Timrå till seger. Skitsamma vad som har varit. Idag finns det bara en sak som betyder något och det är seger. Ikväll ska ispalatsets väggar skaka, och vi bara ska stå som segrare.
Genidrag eller idioti vet vi senare ikväll. Dock lär ju iko spelarna börja fundera och lär inte scoutat Brattström lika noga, så det kan vara smart. Nackdelen är ju att han inte stått på länge, men får han hjälp och en bra inledning kommer han nog snabbt in i matchen.
Dock betyder nog detta att Svedberg är körd i Timrå. Känns som spelaren som tjurar ihop och aldrig accepterar att bli petad i en så viktig match.
RunarUp: av den anledningen jag startade Timrå bloggen. Bra terapi, iallafall tillfälligt. Skrev historiens babbligaste inlägg idag, men fick ur mig allt och har hållit hockeytankarna borta till alldeles nyss. Nu börjar svettpärlorna formas och magen dra ihop sig dock. Jag vet inte om jag överlever ikväll.
Backhandflipp: Innerst, innerst, innerst inne tror jag vi fixar det här. Men i huvvet far det runt en massa smådjävlar och hotar med worst case scenario. Hoppas man kan be dom dra åt helvete för gott om några timmar.
Är så förbannat nervös att jag måste skriva en massa skit här. Ångestdämpande under tiden man skriver, men det går över jävligt fort.
Ena sekunden är jag avundsjuk på typ fans till Färjestad/liknande vars största bekymmer är om man går till semifinal eller inte denna säsong. Andra sekunden är jag avundsjuk å deras vägnar att de inte får vara med om detta, när ALLT står på sin spets. När ALLT ska avgöras, när serietillhörigheter ska avgöras etc. Detta kommer bli magiskt. Ett fullsatt kokande NHK där alla förutom ett par hundra är klädda i rött. Vi vet ALLA vad ett kokande NHK kan göra för vårt kära lag. Vi såg det i match sex förra året. Vi har sett det i slutspelsserier tidigare, vi har skrikit in mål på hemmaplan tidigare i denna kvalserie. VI SKA skrika in fler mål än vad Oskarshamn mäktar med ikväll. VI SKA vara kvar i SHL. VI har gjort det förut, VI gör det igen. VI ÄR TIMRÅ OCH VI GER ALDRIG UPP.
Ikväll kör jag på tipset från besättningsmannen på färjan mellan England-Göteborg -92 när vi varit över och sett Arsenal-ManU och frågade om man skulle ta ett sjösjukepiller: "Äh. Ta en rejäl fylla ist"
SMÅLAND: Ikväll blir det fulwhiskey innan och under match. Enbart i medicinskt syfte som en livsuppehållande åtgärd. I den bästa av världar får man plocka fram finwhiskeyn senare i afton.
Synct: Nej, men jag tror på fullaste allvar att en del personer här inne även åker till er arena och är lika kritiska där. Men kanske har fel, är lite av den gamla skolan du vet, vi som uppträder likadant på nätet som i verkliga livet. Numera finns ju många som sågar friskt på nätet men är fromma som lamm bortom skärmen. Hur som helst, har ingenting mer att tillägga om Svedberg - lycka till ikväll!
Sputnik: Nä, jag säger inte att vi hade agerat annorlunda, det är omöjligt att veta. Vet bara hur jag hade agerat. Om vi hade gått head-to-head med en motståndare som ni gör mot IKO, och den klubben konsekvent hade kritiserat en superviktig spelare i mitt lag, så hade min reflex varit att försvara den egna spelaren, inte att spä på motståndarnas kritik.
SLÄPP snacket om det som varit!!! Det är om 4 timmar som det gäller.... Alla spekulationer tar vi om den gångna säsongen.. SLÄPP puckuslingen nu för fan.. Orkar inte mer ...!!!
Peja: Om jag säger såhär, om det som skrivs härinne når fram till Svedberg, på så vis att vi "hjälper" IKO att sänka hans självförtroende, då lägger han fokus på jävligt fel saker. Sen tror jag det som skrivs i tidningarna och sägs av IKO spelare är en produkt av det han presterar på isen, inte att ett gäng på Hockeysnack sitter och beklagar sig.
Peja: Vill inte minnas att Rautio varit så önskvärd under denna säsong hos er? När han behövt stödet som mest och det gick tungt för er? Svedberg ger i princip bort de 2 första målen förra matvhen då vi startade bra, fick jobba i motvind hela matchen tills förlängningen typ. Han har varit svajig hela säsongen och det är inget nytt som dykt upp nu precis att han inte håller. Brattström skulle startat, kan nästan garantera att tongångarna varit annorlunda vid denna tidpunkt.
Rip Kirby: Jag ber om ursäkt för detta. Tanken var att prova i stängd miljö om kopplingen till Youtube fungerar på ett bra sätt för att kunna bjuda på en liverapport nere i Växjö ikväll innan matchen