SMÅLAND: Nu vet man inte hur dialogen mellan Korvis, hirsch och Freddan sett ut men hyffsat halvtaskigt ändå. Man hade ett ypperligt tillfälle att ställa Würsten match 5 men blåvägrade och nu gör man som man gör...
Ajja försvaret ser iallafall alltid bättre ut med Victor mellan stolparna och hans grundspel är tusen gånger bättre än Svedbergs hursom, tror inte vi kommer stå eller falla pga målvakten ikväll.
Nu hoppas jag onekligen att Vi tar detta för annars har jag lagt ner skitmycket sillytid i onödan.
The great one: Tror det betyder mycket för Brattström att få stå. Läste intervju med han inför kvalet. Han låg och drömde om att få stå i kvalet. Har man sett hans glädje och leende på läpparna när han spelat match i SHL, så förstår man att det är en ung kille som älskar att få spela ishockey. Även om vi förlorar ikväll så tror jag vi har stor chans att få se Brattström stå hos oss i HA och bära förstaspaden. Nu är det nära pojkar och flickor. Upp till kamp och låt motståndarna svaja av den mäktiga röda väggen!!!!!
Rytter: tittar man på tidigare säsonger på svedberg så är det ju jävla skumt med denna säsong. Över 90 % ett par säsonger innan, utsedd till AHL bästa målis, med i all star laget, sen stabil i KHL. Fast våran backbesättning är väl ljusår från den kvaliten han e van vid
bar mofftak: Klart det sätter lite extra press på målvaktsuttaget när motspelarna, Timråpodden och kommentatorsteamet alla säger att Svedberg spelar dåligt. Så rundligt sågad har han inte blivit tidigare i serien.
Simmalugnt: frågan är ju: blev Freddan till slut less på allt snack och valde Brattström eller tycker han verkligen att det är rätt drag att göra?
Freddan är ett mysterium. Hans taktiska förmåga är bara ett stort svart hål. Vad baserar han sina val på? Naturligtvis skulle Brattström ha fått matchas in i serien i ett tidigare skede. Får man något taktiskt övertag överhuvudtaget i en match 7? Jag hoppas Brattström blir den där räddaren som alla vill att han ska bli men jag tycker han får helt fel förutsättningar.
Orsakerna kan man ju fundera över. Men nu är det gjort. Bära eller brista. Nu gör vi ALLT för Korven. Stöttar honom extra mycket, sjunger hans namn extra högt - likt vi gör med resten av spelarna!!
KulaShaker: Kom inte å försvara Svedberg, han har fått OMARKERADE skott emot sig, han kan ju fan inte sträcka upp armen och ta den i plocken.... Han må ju va skadad för så här dålig kan jag inte föreställa mig att Svedberg är..
KiefD: åh vad skönt med Brattström i mål, instämmer med föregående talare, åker mycket hellre ur med Brattis i mål, så slipper man gnälla och skylla på Svedberg om det trots allt skulle hända.
danne80: Det är dåligt passningsspel och förjävla dålig kamp där ute just nu. Måste fan kunna vara etta på puckarna på hemmaplan framför den här publiken.
Rip Kirby: Jag ber om ursäkt för detta. Tanken var att prova i stängd miljö om kopplingen till Youtube fungerar på ett bra sätt för att kunna bjuda på en liverapport nere i Växjö ikväll innan matchen