Många har undrat men nu har KHK förtydligat biljettinformationen på sin hemsida: det går att köpa biljett till bortastå i dörren. Supporterklubben behöver inte administrera alla som tagit sig dit på egen hand.
Hur många åker med supporterklubben föresten? 35 häromdagen. Hoppas fler från norr och söder hoppar med.
T T: Jag räknade till 6-700 igår kväll. Vid lunch idag blev det ungefär 5-600. Så det finns gott om platser ännu. Kommer nog gå rätt så trögt nu fram till löningsfredag skulle jag tro.
Jensen_12: Oklart. Går ju inte att köpa i förköp så är man i tid ska det nog inte vara något problem. Supporterklubben fyller knappast alla 150 platserna
Jensen_12: Helvete vad lite folk det är på Leksand-Oskarshamn. Och dom som klagade på vår publiksiffra i första matchen. Det var ett jävla snack om att vi inte hörde hemma i SHL av den anledningen.
jå1: Hoppas det. I övrigt måste jag säga att hockeyn är väldigt mycket sämre än i matcherna mot oss. Eller snarare att TIK är klasserna bättre än bägge dessa lag.
jå1: För mig spelar det ingen roll när dom får pisk, bara dom får pisk. Gillar verkligen inte deras sätt att bygga ett lag, med quickfixes och miljonvärvningar.
hubbenorlen: Lyssnade även på Leksandspodden Blåvita krigare. De hade två förklaringar till att vi vann: 1. Det var lite av en läggmatch från Leksand 2. Timrå vann tack vare Dahlén. I övrigt är vi ett mediokert lag. Leksandssupportrar är så jävla verklighetsfrånvända att man unnar laget all olycka. Dom tycker liksom att dom förtjänar framgång tack vare att dom är just Leksand. Otroligt provocerande, och ungefär lika löjligt som det här Heart of hockey-tramset.
hubbenorlen: MEN..det är ju precis det som gör att de har problem. Har jag alltid sagt och tyckt Ödmjukheten saknas fullständigt. Det håller inte idag. Modo försöker nog vända detta idag men har en bit kvar. Leksand är ju 100procent kvar i sin uppumpade bubbla. Giffarna i fotboll är samma sak.
kulltorp: Så är det ju. Och därför är jag så jävla tacksam över att Nubben var så jävla benhård när det gällde juniorsatsningen. Där och då var man tveksam, eftersom man tänkte att det kommer ta sån tid innan det ger resultat. Men det gick fort och nu är vi supportrar till det mest sympatiska hockeylaget i Sverige.
jå1: Tänkte precis samma sak. Han har hängt 13 kassar i serien också - som back. Har fallit under min radar i år i alla fall, men verkar oerhört spännande!
Jockz: Nu har jag inte sett honom så jättemycket, men han ser ju ut att vara rätt statisk i sitt målgörande och sina rörelse. Och såna spelare brukar få svårt i SHL, när allt går lite snabbare. Man minns ju hur Torp gick från att vara tveksam i SHL till att dominera i Kvalserien.
SMÅLAND: Kul med optimism, eller ska man kalla det naivitet? Jag hoppas denna inställning stannar inom oss åskådare. Jag tillhör dock de som inte kan ta ut ett skit i förskott, då blir man bara desto mer besviken om det går åt helvete i slutändan.
Starkt av dig dock att inneha en sådan positiv anda som Timrå-supporter. Tycker vi har varit med om mycket som testar vårt psyke i negativ benämning och det har nog skadat många av oss - mig själv inkluderat - så respekt till dig!
Jag hoppas laget verkligen inser att det kommer bli mycket tuffare mot Karlskrona än mot Leksand. Vi har gjort det väldigt bra hittills och jag hoppas 3-0 i matcher mot Leksand inte har tagit ödmjukheten ifrån oss, för om vi inte är 100% påslagna mot Karlskrona kommer vi inte vinna en enda match.
Jag är spänd på att se vilken sorts hockey Karlskrona kommer spela. Jag hoppas INTE de har tittat på våra förlustmatcher mot Västervik och Troja och försöker efterlikna deras icke-hockey. Karlskrona är ju ett lag som antagligen inte har fört matcherna i SHL, ska de försöka axla den rollen nu mot oss eller kommer de fortsätta spela defensivt? Jag hoppas på det förstnämnda, det är då vi är som bäst - annars hoppas jag vi lyckas lirka upp deras defensiv bättre än vi gjort mot Troja eller Västervik. Jag hoppas vi kan göra det med hjälp av motivationen jag hoppas vi går in i matchserien med - för den kommer bli oerhört viktigt.
Man kan dock inte annat än älska denna situation vi befinner oss i. Det ska vi utnyttja mot Karlskrona - för de älskar fan i mig inte detta.
Heisenberg: Jag känner som så, att vi har fan ingenting att förlora. Så även om vi inte vinner den här matchserien är jag sjukt stolt över säsongen grabbarna har gjort. Det är svårt att ta sig upp nu, riktigt svårt. Nu är vi nära och har gjort en sjuhelsikes säsong. Jag tror vi klarar det, men gör vi inte det är jag inte bitter.
Gooode: jag skulle säga att några av anledningarna är:
1) vi har en alldeles för dålig gameplan. Vi forecheckar inte alls intensivt, backarna släpper blå, vi bygger anfallsspelet på att dumpa puck. 2) JJ hade en usel kväll. Trist, men sånt ... | #Läs mer ·
Jag är jävligt nöjd över att alls ha ett jobb. 😑