nectis: Jag kommer att bli extremt besviken om vi inte går upp. Men likväl stolt och nöjd över lagets prestation om det inte händer då de redan överpresterat big time.
Men besvikelsen kommer att finnas där om det skiter sig, för det kommer inte att komma många såna här lägen. Vi har dessutom en Dahlen på ett uppdrag som inte heller sker varje år. Vi hade en liknande situation senast det hände med Z och det är såna enskilda spelare som kan göra skillnaden om man inte är beredd att pantsätta föreningen och köpa sig upp med en all-in.
Så ja nej, vi är kanske inte favoriter, men vi har ändå ett gyllene läge att förlora som kanske inte kommer igen.
nectis: problemet är väl att det kommer att bli avsevärt svårare att ta sig upp nästa säsong än denna, med tanke på tv-pengarna. Däri ligger min potentiella besvikelse. Tar vi inte chansen i år så kanske vi aldrig får den igen.
Olle: jag tänker ändå att Timrå inte började säsongen med en enda spelare som spelade i Allsvenskan på grund av att en SHL-klubb inte hade råd att värva. Sjukt stor skillnad i inkomster men går inte slantarna till att betala samma pool med spelare? Hur många fler spelare väljer bort KHL för Sverige? Återstår att se.
Så jag har inte superpanik över teveavtalet - än - men mer stress över att vi får vinka hejdå till tio ledande spelare i den här truppen om vi inte går upp. Kan ta ett tag att bygga allsvenskans bästa lag igen.
hubbenorlen: En annan aspekt på att Leksand har pappa Ejendahl som pumpar in pengar i tid och otid, är att när han är borta så är det slut på allmosorna.Hans söner är inte ett dugg intresserade av hockey..
El Maco: Jag skulle kunna tänka mig att SHL kan få hem några svenskar från KHL/Schweiz genom att erbjuda högre lön. I övrigt blir skillnaden nog mest lite bredare trupper kanske.
”Aldrig” tror jag inte på. Däremot kan man vid tillfället vara för gammal för att orka bry sig. Senil demens. Alzheimers. Eller vad fan det nu blir. Detta kanske är sista chansen medan man ännu är vid sina sinnens fulla bruk. 🤕
Nisse på Mon: verkligen inte men att det finns ansvarsfulla människor som i slutet av månaden ser över sin ekonomi och kanske väntar med en nöjesutgift för sig själv, make och dotter @ 900kr fram till dess att biljettläget krisar eller till efter lönen kommit in hoppas jag inte är en helt otänkbar situation för dig. Annars hoppas jag för din egen skull att du aldrig hamnar i ett ekonomiskt pressat läge
Nisse på Mon: Många personer lever på sin månadslön. Det som blir över varje månad lägger dom på sparkontot. I början av varje månad så känns det som att man har mycket pengar kan köpa mer fritt än i slutet av månaden när man har mindre pengar kvar. Då börjar man tänka på hur mycket som faktiskt blir över och kommer sparas vilket leder till mindre köp. Kan egentligen inte relatera till tankesättet, men det finns helt klart. Har du aldrig hört talas om begrepp som "lönehelg"? Folk brukar handla mer helgen efter att dom fått lön. Butikerna har koll på detta och köper alltid in varor inför dessa dagar. Jag är dock osäker om detta är relevant angående hockey och Timrå IK.
Nisse på Mon: för mig personligen är det inte alls ett känsligt ämne vad gäller ekonomi, men jag tycker att det är en väldigt självklart aspekt som bör tänkas på vad gäller försäljning oavsett vara
Nisse på Mon: Känsligt eller inte, det är verkligheten. Som taxichaffis är man väl bekant med vad begreppet lönehelg innebär. Sen går det inte att komma ifrån att ditt inlägg andas bror duktig. Tycker man ska vara ödmjuk inför det faktum att människors ekonomiska förutsättningar skiljer sig åt. Inte insinuera att det automatiskt skulle handla om ekonomisk oansvarighet för att man väljer att invänta löning innan man gör vissa utsvävningar.
Hej! Bokade 3 biljetter till den 27 Mars. Sektion G Höger, men tyvärr fel dag för mig. Någon som är intresserad att köpa dessa? Kostade 260 kr/st. Lars
mikenomad: vid det här laget måste det ju vara en av världens äldsta sanningar att det inte är Die hard-fansen som saknas (dom som pantsätter huset för att köpa säsongsbiljetter) utan det är marginalpubliken man ska locka och det är väl inte alls konstigt om 500 kr Timrå IK får konkurrera med 500 kr Lindex, SF bio, restaurang eller motsvarande.
Tycker man missar målet lite om man enbart utgår från om man har råd eller ej att gå på hockey, det är andra intressen man konkurrerar mot.
nectis: Det finns väl 4400 sittplatser så 3850 sittplatser sålda då. Och okänt antal stå. Det blir närmare 6000... Vinner vi på söndag blir det helt utsålt.
El Maco: Tror nästan det blir fullt oavsett. Det kan nog vara så att flera hundra väntar på lönen innan de bokar biljetter, som andra varit inne på. Men vinner vi på söndag måste det ju vara garanti på fullsatt.
Kan det inte bara dra igång nu!! Går på nålar här hemma. Det är det första jag tänker på när jag vaknar och det sista jag tänker på innan jag somnar. Och tänk om vi skulle lyckas knipa första matchen... Då är allt möjligt
Herminator: Ja det är en målande samhällsbeskrivning. Själv brukar jag se till att unna mig så mycket jag hinner så länge reptilhjärnan jobbar efter att ha sett de gröna siffrorna på kontot. Men jag sparar alltid lite för oförutsedda utgifter. Som hyran och så...
El Maco: vad jag läst på Timrås slutna fansgrupp på Facebook så är det högtryck hos KHK:s supportrar, hela 2200 biljetter ska vara sålda till söndagens match. 👍🏻
Usch jag är så jävla nervös. Har drömt om matchen två nätter i rad nu. Första drömmen vann vi med 3-2 i sudden efter ha vänt 0-2 i en relativt normal dröm. I nästa dröm var Karlskronas målgård ett fotbollsmål men vi fick ändå inte in pucken och förlorade med 2-1 efter att ha skjutit tre skott i ribban och två i stolpen.
Jag tror drömmarna kommer börja bli märkligare och märkligare, ju mer ångesten och nervositeten ökar. Det är helt sjukt att det kan påverka en så mycket, det är ju bara hockey när det kommer kring.
Men likväl vet jag att om vi inte tar oss upp nu kommer hela perioden fram till nästa säsong bestå av ångest och misär, sommaren kommer inte vara lika bra helt enkelt. Men om vi vinner, då kommer man koppla av och gå runt med ett leende på läpparna hela sommaren - och bara njuta som fan.
Vet inte om det betyder ett skit, men om inte Gunnarsson i Karlskrona redan skrivit på för Leksand, och Mattias Guter kritat på för AIK, då är jag nästan beredd att slicka bort allt det svarta från en matchpuck;)
Det ska tydligen svaja hårt i Karlskronas organisation... Rykten säger att ”råttor som flyr det sjunkande skeppet” är det finaste uttryck man kan hitta med marin anknytning och om hockeylaget i örlogstaden:)
Inget jag vill vitsorda i sak, och kanske inget som påverkar matchserien mot ett ungt hungrigt Timrå IK...
Gooode: jag skulle säga att några av anledningarna är:
1) vi har en alldeles för dålig gameplan. Vi forecheckar inte alls intensivt, backarna släpper blå, vi bygger anfallsspelet på att dumpa puck. 2) JJ hade en usel kväll. Trist, men sånt ... | #Läs mer ·
Men besvikelsen kommer att finnas där om det skiter sig, för det kommer inte att komma många såna här lägen. Vi har dessutom en Dahlen på ett uppdrag som inte heller sker varje år. Vi hade en liknande situation senast det hände med Z och det är såna enskilda spelare som kan göra skillnaden om man inte är beredd att pantsätta föreningen och köpa sig upp med en all-in.
Så ja nej, vi är kanske inte favoriter, men vi har ändå ett gyllene läge att förlora som kanske inte kommer igen.