1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590532 inlägg · 6216 ämnen

SHL-kval Timrå IK - Karlskrona

« · 1884185 · » Till forumet

Sv: SHL-kval Timrå IK - Karlskrona
Mickra: Ja, imorse när man började tänka på matchen så knöt det sig rejält i magen.
Kommentera

Axle San: Tjejen är djurgårdare så tog med henne till Hovet i går och såg Djurgården vinna. Både DIF och LHC hade behövt en Jonathan Dahlén i laget. Var första SHL-matchen jag såg live sedan Timrå åkte ur. Gick inte att släppa tanken under matchen att det här kan vara Timrås motstånd nästa säsong! Nu längtar man till NHK på tisdag där jag tror på galen stämning :)
Kommentera

Scenariot att Oksarshamn slår ut Mora, får Mora behålla sin plats då? Ska mycket till om SHL tillåter IKO i högsta ligan.

Oskarshamn kan mycket väl slå ut Mora också, de spelar av bara farten ser det ut som, tänker inte så mycket, bara lirar på och vinner och vinner.

Receptet i att slå SHL-motstånden är helt enkelt att lira med mycket fart, då kan man slå vilket SHL som helst.
Kommentera

koskinen: Tycker egentligen det är för....igt att man har en massa regler för vad man måste ha för att få lira i högsta serien. Har man bara en hall som säkerställer att man kan spela varje omgång borde det vara ok oavsett faciliteter och antal platser.
Kommentera

koskinen:

Drömscenariot är att vi och IKO tar steget upp. Vi för att vi är vi och IKO för att det vore ett så jävla skönt ”fuck off!” till hela SHL.
Kommentera

DJ Hemp: Ja fast frågan är hur kul vi eg tycker det är med såna fuck off:s. Karlskrona var väl exempel på ett dylikt för några år sen och hur sexiga är de nu? Alla blir ju inte Växjö. Som vi dessutom älskar att hata för att de saknar "kultur" och har köpt sig framgång. Som om det skulle vara nåt fult och unikt i dagens elitidrott. Det krävs ju fortfarande kunnande och engagemang och Växjö har gjort det imponerande bra.
Kommentera

koskinen: Går Oskarshamn upp lär de väl få dispens?
Kommentera

DJ Hemp: Sen vet jag inte om det är så mkt "fuck off" i min värld ifall Mora och Oskarshamn byter plats. Same same but different typ...
Kommentera

mikenomad:

Sexighet är överskattat. Impotens är underskattat.

Mora är i min värld en klassiker i jämförelse med Oskarshamn som närmast skulle vara en ”ful” ankunge i ankdammen SHL. Likriktning är överskattat. Outsiders är underskattat.

Sedan behöver det ju inte vara alldeles fel att ha en tydlig potentiell räddningspl(anka) heller. 🙂
Kommentera

Gorkyman: Tycker samma sak, går man upp på sportsliga grunder borde man få lira där, men det måste också finnas en gräns för hur liten hallen får vara också.

Men helt klart vore det drömmen om IKO slår ut Mora och SHL står där helt stumma över vad som hänt :)
Kommentera

Dahlén är skitförbannad och hatar det där jävla systemet över allt annat.
Kommentera

DJ Hemp:
Det är tokeri! Klart det allsvenska laget skall börja hemma. Fö delar jag din åsikt om Oskarshamn!
Kommentera

DJ Hemp: att lag 13 i SHL får hemmaplansfördel medan lag 14 inte får det känns ju som det mest logiska. Det skulle motivera alla slutliga 4 lag som är involverade rättvist.
Kommentera

DJ Hemp: "Dahlen rasar"
Kommentera

mikenomad: Jag tycker både Karlskrona, Mora, Rögle och Örebro känns som tillfälliga besökare i högsta serien.... Små lag som alltid harvar i botten och aldrig når slutspel.
Värst av dom är ändå Karlskrona som känns som den där jobbiga gästen man inte vill ha som gäst som dessutom inte har vett att gå hem.
Kommentera

BlackBay:

Karlskrona: SHL:s egen Ove Sundberg
Kommentera

"Vi" vill ha något som KHK äger..

Klart att KHK har fördel när det är deras plats vi spelar om.

Vad tror ni egentligen?
Kommentera

koskinen: Äger och äger...

Jag ser det mer som att de har platsen på lån för tillfället tack vare eftergifter från sina fordringsägare.

Själv tycker jag oavsett om det gäller Timrå eller inte att sista laget ska åka rakt ur SHL och vinnaren av den allsvenska finalen ska gå rakt upp. Bara namnen på dessa matchserier avslöjar ju allt. Den allsvenska FINALEN!

Och vad får vinnaren då?? Spela mer kvalspel. Fy fan vad korkat!
Kommentera

BlackBay: Jag tror det fanns ett och annat fan till Elitserielag som tänkte så om Timrå också när vi huserade i högsta serien, om man ska försöka se objektivt på saken.
Kommentera

Olle: I en vacker hockeyvärld går vi upp. Alla som älskar hockey vill det.
Kommentera

mikenomad: Nog förtjänar vi att gå upp alltid. Dessutom skulle inte den där serien lida av ett till norrländskt lag istället för dom där sörlänningarna.
Kommentera

Raggaren Putte: Som Timråsupporter så ser man det på det viset såklart.

Varför hade Timrå hemmaplansfördel mot Leksand?
- Just av den enkla anledningen, Timrå är högre rankat lag än Leksand i denna säsongen.

Samma sak mellan oss och KHK.
Kommentera

koskinen: Jo det kan man ju tycka så klart.

Men å andra sidan, varför ska den här matchserien överhuvudtaget spelas? Jo för att det är ett antal pampar med egenintresse som kommit fram till att kvalet mellan SHL och pöbeln ska se ut just så här. Inte direkt någon fysikalisk grundlag som dikterat exakt detta upplägg.

Sen kan man ju gaffla om detta fram och tillbaka hur mycket som helst, men att det ser ut som det gör är blott en spegling av den maktbalans som råder för tillfället mellan SHL och pöbeln.
Kommentera

Raggaren Putte: Framförallt har förutsättningarna varit glasklara från start. Ingen mening att lägga energi på det utan ist flytta fokus till att vinna 4 matcher mot KHK nu. Hemma och borta.
Kommentera

Olle: skillnaden var dock att vi spelade flera slutspel samt utmanade uppe i toppen emellanåt....
Dom fyra nämnda har väl aldrig någonsin ens varit i slutspel?
Kommentera

BlackBay: Skulle vi sluppit HV någon gång av slutspelen mellan 2008 - 2010 skulle vi mycket troligt kunnat vara i final :)

HV-spöket alltså, fyfan
Kommentera

mikenomad: Självklart! Men nu då jag inte blev uttagen att spela själv och dessutom känner mig så stark efter över en veckas hockeyvila, så unnar jag mig lyxen att slösa lite energi på att diskutera rent filosofiska frågeställningar som uppladdning istället. ;)

Kanske kommer att däcka efter typ match tre men det får bli ett senare problem.
Kommentera

BlackBay: mora var väl i kvartsfinal flera gånger i mitten på 2000-talet och Örebro några gånger på senare år i åttondel. Om jag läser statistiken rätt.
Kommentera

koskinen: fy fan om det där sillstryparlaget med noll hockey tradition skulle slå ut hockeykultur laget från Timrå. Och dra in 40 miljoner. Då ska jag lägga ner allt va hockey heter och pissa på SHL och deras jävla korkade system.
Kommentera

Raggaren Putte: Ja abstinensen är stor så allt hockeytimrårelaterat är värt att diskutera.
Med tanke på rapporterna om supportermobiliseringen från blekingehåll och våra bortasupportrar är det inte säkert att skillnaden mellan hemma och borta blir överväldigande för våra killar.
Kommentera

Olle: Mora 1 slutspel 2006/2007 och Örebro 2 slutspel
Kommentera

Tikkare: 9 mille till Gnaget efter nyemission, pengarna går till spelartruppen.
Kommentera

Axle San: Såg det. De kan nog utmana etablissemanget nästa säsong.
Kommentera

mikenomad: Jag drömde en helt galen men tilltalande grej i natt : existensen av Viasat-pengar, som skulle komma att tilldelas lagen i hockeyallsvenskan. Omfattning? Samma villkor som SHL:s Cmore-pengar 😀
Kommentera

Jag är också j-vligt förbannad på SHL-pamparna!
Men frustrutationen vänds åt fel håll. SHL-pamparna har försvarat och förhandlat sitt. Kritiken borde vändas mot:
1) Hockeyallsvenskans ledning
2) Hockeyförbundets ledning

Hela Hockeyallsvenskans ledning (t ex VD) borde så klart sparkas åt helvete, de har blivit lurade och förnedrade av SHL. En alldeles för SVAG ledning som skrivit på skitavtal efter skitavtal.
Kommentera

Laken: Klockrent sa Bull! bara hoppas att man agerar på detta omedelbart för detta håller inte för fem öre.
Kommentera

Olle: Jag oroar mig lite för att uppehållet mellan serien mot LIF och KHK blev för långt. Kanske tappar laget drivet och flytet man varit inne i, man kanske börjar läsa för mycket och börjar tänka på vad som händer. Det är bättre att vara i bubblan när det bara rullar på...men jag kan ha fel...hoppas jag.
Kommentera

Det kan väl inte vara jinx när bara skallen snurrar runt för då ligger vi nog risigt till?, host... :-) Känner mig som ett fullblod i boxen, sparkar på väggarna och vill bara ut, ut. Match nu, släpp puckushlingen nu, domarjävul. Jag är som Raskens, jag tyar snart inte denna väntan längre...

FORZA TIK...........alltid, alltid..................
Kommentera

kulltorp: Ja det kan säkert finnas risk för en sån effekt. Och kanske lite tvärtom för KHK som knappast kom från en positiv "bubbla". Samtidigt har det väl varit lite lägligt med uppehåll så några av våra bärande spelare har passat på att stöka undan magsjuka och annat smått o gott.
Kommentera

Kattgubben: Det fanns ju Viasatsvtal tidigare och det gav ju mindes än nu så det är inte mycket att drömma om.
Kommentera

🔴⚪🔴⚪
Kommentera

kulltorp: jag lutar också åt att det hade varit bättre med kortare vila/uppehåll. Å andra sidan verkar det vara riktigt dålig stämning i KHK, ju närmare våren vi kommer desto närmare kommer deras spelare också den tidpunkt så dom går över till klubben dom redan signat på för då jag vet inte. Kanske kan det få ner motivationen lite hos dom.
Kommentera

Axle San: Jo, men bara ett exempel. Jag tänker mig en rik konkurrent, vilken den nu än må vara - att den konkurrenten märker att "Oj, allsvenskan drar faktiskt minst lika många tittare som SHL", och utefter det erbjuder Allsvenskan ett fett avtal som liksom helt neutraliserar SHL:s upper hand :)
Kommentera

Om någon är intresserad av samåkning kommer jag köra från Kalmar och raka vägen ner imorgon. Hade tänkt åka så jag är vid arenan runt klockan 18.

Hör av er om ni vill åka med, kan ordna plats för 3-4 passagerare.
Kommentera

Snart bara ett dygn kvar till nedsläpp...
Kommentera

Hur kan CMores sändning starta 18.30 när matchen startar samma tid?
Kommentera

Puckat: Sändningen startar 18
Kommentera

Puckat:

Matchen sänds i TV12 och själva sändningen startar kl 18:00.
Kommentera

kulltorp: Inte enligt deras app
Kommentera

« · 1884185 · »