1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

588047 inlägg · 6217 ämnen

Silly Season 05/06

« · 533794 · » Till forumet


Sv: Silly Season 05/06
Rox: Ett meddelande kommer snart... Hm, vilken tur att mina föreläsningar inte är obligatoriska, måste ju stanna hemma och vänta ju...
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Kan säga att det faktiskt handlar om att Esa Tikkanen har skrivit på för Timrå...sådeså!
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Knylan: Eller UD.....
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Intressant förstarubrik på timraik.nu för tillfället. Luktar lite Johan Svedberg, känner jag på mig.
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
ernie eagle: För en gångs skull håller jag med dig till 100%
När jag läste det i tidning for mina tankar direkt till den skenheliga
"Gottlänningen". Dessutom kan det bli represalier för berörda spelare från deras nuvarande klubbar. Jävulskt illa skött är det.
Visst gör alla klubbar upp transferna, men dom skylltar inte med dom.
Då de har moraliskt sett är förkastligt.
Dom borde "Skämmes tamefaaan"
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
JimmyH: Aftonbladet får Nubben att framstå som Loob tyvärr. De avslutar ryktet såhär:

"Timrås sportchef Kent Norberg dementerar de både ”nyförvärven” på klubbens hemsida."

Detta trots att det enda han säger är att en spelare inte är klar förrän det är påskrivet vilket det alltså inte är.

Typiskt kvällspress.
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Larry: Jag känner Mattias Eriksson strikt privat och har fortsatt fullt förtroende för honom som journalist, då han tidigare visat sig besitta ett enorm kunnande. Jag betvivlar inte trovärdigheten i det uppgifter som nu gör gällande att Janne Laakonen och Franz Nielsen är mer eller mindre klara för Timrå IK. Det är inte nyheten i sig jag ifrågasätter utan det är tidpunkten som väldigt illa vald. Han förstör inte bara för sig själv utan drar med sig många fler ned i "smutsen" med detta offentliggörande.

Jag kan t ex inte åka till Värmeland eller Södermanland i fortsättning utan att behöva ducka för flygande föremål efter detta. Jag skäms som en hund över att vårt klubbmärke blivit skamfilat.

Skall man vara fräck, skall man operera i det tysta. Det är en jäkla tur att jag inte känner till källan i detta fall för då jävlar hade jag läst uppluslagen för denna och givit honom en lektion i etik och moral.

Det är sorgligt att ERiksson låtit sig färgas av riksfjanten Mattias Ek på Expressen och har antagit en ton mer likt skvallerjournalistik.

Skall överge det sakliga och den trovärdiga landsortsmentaliteten kan han lika gärna vända åter till Stockholm.

Jag utfärdar härmed gult kort med rosa kanter till Eriksson. En gång. är ingen gång...

Men händer det igen, då är det go´natt!!!
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
JimmyH: Fortsätt du, jag går och lägger mig nu ;-)
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
65selander: Mikko Louma till Linköping och Mika Hannula till HV71?

Harald Lückner nämndes väl rätt tidigt som ny tränare för MoDo. HV71 försökte plocka vår sportchef mitt under säsongen for fuck sake!

Behöver jag fortsätta?
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
El Maco: Må så vara men det var ingenting som florerade i tidningarna iaf. Och vara över vet jag inte dom ville väl hem igen. Nu går ju ryktena att Lind är på väg tillbaka igen
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
65selander: Brynäs har väl bara tagit vad som varit över i flera år nu... Annars snackades det i alla fall med Lind och Cassetståhl medan vi, inte ni, spelade slutspel för två år sedan.
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
JimmyH: Inte visste jag att "Loob" innebär sådär men konstigt nog så verkar det bara vara ni och FBK som har läckor eftersom inga andra klubbar verkar värva från klubbar som fortfarande är i spel
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
65selander: Du förstår fortfarande inte.

Det må vara att han är klar redan nu men gör man en "Loob" så låtsas man som om att man minsann inte ens pratat om med spelaren.

Vet inte hur Brynäs värvar men kontakten med spelare rent allmänt tas ju i många lägen tidigt. Sedan är det upp till spelaren och agenten om och när man vill förhandla.
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
JimmyH: Ni har ju fortfarande värvat från ett lag som är i full fart i ett seriespel!
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
65selander: "Face the fact ni har gjort en "Loob" ;-)"

Vänligen läs Bragd-Birgers senaste inlägg i denna tråden tack.
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Dream Team: Är det verkligen Luleå och Färjestad man irriterat sig på?

Enligt mitt sätt att se det så är det ju Linus Fagemos sätt och förklaring och Håkan Loobs lögnaktiga kommentarer.

Sedan att lagen kontaktar agenter under pågående säsong är väl inte knepigt. Däremot om spelaren själv vill förhandla innan hans nuvarande lags öde för säsongen är bestämt, så kommer han oftast uppfattas som svikare bland de nuvarande egna fansen. Speciellt illa blir det i ett lag som är på väg ur en serie.
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06

Ernie min bird. Kan fortfarande inte förstå varför du är anti på Eriksson. Hans jobb är att skriva och inget mera, vem var det som inte kunde hålla näbben isf. Häng honom eller henne.

Face the fact ni har gjort en "Loob" ;-)

Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
ernie eagle: Men herregud...

Mattias Eriksson har inte gjort något annat än sitt jobb. Tror knappast det finns något agg mot att han skriver det vi alla vill läsa från Timrå IK.

Anledningen till Nubbens förtydligande är nog mest för att visa hänsyn mot spelare och lag som fortfarande är igång och även påvisa att inget är 100% klart förräns det är påskrivet. Han lär kanske ha fått en del mail under onsdagsmorgonen kan jag gissa.
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
ernie eagle: Mattias Eriksson gjorde ett scoop...han har inte gjort många i vinter, iallafall inte som tippare av matchresultat!
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
TiK: Det är väl vi supportrar som främst stått upp och gnällt när övriga lag, t.ex Luleå och Färjestad, gjort klart med spelare när laget man värvar från inte spelat klart. Om det nu visar sig att Timrå IK inte är ett dugg bättre, trots det där jämansch "gentlemens agreement" som nu ALLA sägs följa benhårt (??), då står vi ju där med skapligt nytvättad hals, liksom...
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
ernie eagle: urssäkta men vad har vi timråsupportrar att skämmas för de är väll inte vårat fel att han publicerade artikeln?
men jag håller med om att de är helt fel att de får komma ut medans malmö spelar!
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Tre mål och två assist av Nielsen ikväll!!
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
ernie eagle: Vi lever inte på 1950-talet längre. Jag drar inte ut stolen åt quinnorna.

Kan detta gynna klubben och kanske på sikt även ge oss ett SM-guld så skiter jag fullständigt i om man uppträtt snyggt när det gäller vissa värvningar osv. Dock är det förbannat roligt att hacka på andra, Frjstd i synnerhet.
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Fortsättning: de första var inte riktat mot ernie eagle, jag slarvade. ernie eagle: alla journalister är svin, oavsett vad de än säger. Du har ju försvarat och nästa hyllat Eriksson tidigare så fel du fick. Lika aldrig på några journalister överhuvudtaget, de är mitt tips.
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
ernie eagle: Vad är problemet?
Jag förstår inte alls, den enda problemet är väl kanske att kontrakten inte är underskriva än. Då kan dessa spelare begärna mer i lön, genom att hävda att intresse finns från annat håll också de är negativt. Man tjänar alltid att ha ett kansli som inte läcker, men över till de viktiga: var glad att Timrå är tidigt ute och hugger på bra spelare. Respekt och moral mot andra klubbar försvann för länge sedan. Åt helvete med alla klubbar, förutom Brynäs så resonerar jag.
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
ernie eagle: "Fy fan nu skäms jag över att vara Timråsupporter". "Så här lågt trodde jag aldrig att han skulle sjunka i sin febriga iver att först, först i nån sorts trend, att han trampade över lik, svalde kameler och svek sin källa för att slå Fredrik "Löta" Söderberg och Dagbladet på fingrarna.

Några förtydliganden bara. Rätt skall vara rätt.
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Friman SR: Amen h-e också. Fy fan nu skäms jag över att Timråsupporter. Jävla Eriksson. Så himla onödigt att publicera den där artikeln. Inse hur mkt han har skadat vår förening...

Så här långt trodde jag aldrig att han skulle i sin febriga iver i att vara först, först i nån sorts trend att han trampade över lik och svalde kameler och svek sin källa för att slå Fredrik "Löta" Söderberg och Dagbladet på fingrarna.

Man vill gråta blod alltså!
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Per HApps: Mycket tack vare våran förmodade vän Frans Nielsen. Som hittills i matchen gjort 1+1. han leder därmed Malmös interna i kvalserien... lovar gott. han vikar alltså inte ner sig när det gäller. (eller nåt)
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Per HApps: Det är väl bara de välbekanta skellefteånerverna som gör sig påminda. Det ökar iaf chanserna att få behålla Jonte.
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06

ernie eagle: ST drog allt igång en snöboll. Detta finner man nu på Text-TV...:

"ISHOCKEY Mitt under brinnande

  kvalseriespel har Malmös danske center 
Frans Nielsen skrivit kontrakt med
Timrå, enligt ST. Timrå har också
gjort klart med landslagsmeriterade
finske forwarden Janne Laakkonen."

FORZA TIK........alltid, alltid.........

Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
ernie eagle:
Det verkar som om Skellefteå har drabbats av en förbannelse.
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Albert Hall: Håller inte alls med dig på den punkten. Även om det i praktiken inte fungerar och i princip är omöjligt att kontrollera upp i efterhand huruvida en kontakt upprättats eller ej med en spelare i ett konkurrerande lag.

Ja i sak har du rätt vad beträffar min inställning så länge inte spelet i sig blir lidande.

Det handlar om att sköta det snyggt och utan några lik begravt i garderoben. Så länge det sköta klanderfritt och det bara är spelaren, agenten och de båda klubbarnas sportchefer som vet om det.

Det är när det börjar läcka ut i pressen som spekulationerna sätts i rullning. Och sånt är bara skadligt och bör i huvudsak undvikas i största möjliga mån.

Jag menar man kan aldrig hindra en spelare som vill byta upp sig eller inte trivs eller vill tjäna mer pengar från att byta lag, däremot kan man i egenskap av supporter ha synpunkter på när någon av ens egna väljer sedelbuntarna framför hjärtat. Dessvärre blir det mer och mer av den varan i svensk hockey idag i takt med den fria arbetsmarknaden och vårt inträde i EU.

Jag ogillar det som fasen. Men kan inget göra åt det hela. Utan får snällt bita ihop och gilla läget, tyvärr.

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Skarin: Jajamän en klok, kylig rutinerad center som kan hålla i pucken det där lilla extra och som är bra både framåt och bakåt som typ Krykov....
eller Micke Johansson(jag vet att han lagt av) Kristoffer Ottoson eller varför inte Jonas Rönnqvist
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Albert Hall: Nu kontakter ju inte lagen spelaren i första hand utan först deras resp agent som i sin tur informerar spelaren om intresset vilket kan ske när som helst under säsongen. Sen att vissa klubbar förnekar att kontakt tagits är ju närmast löjligt och ett spel för galleriet då det ganska snart visar sig hur det egentligen ligger till. Typ Färjestad ang. Lindman, Hento & Ledin bl a. Därför får Nubbens dementi på hemsidan idag ses som mer ärligt då han varken förnekar eller bekräftar att dessa spelare är på gång till TIK

Sen verkar det som om Sundsvalls Tidning till varje pris vill vara först med denna typ av nyheter/avslöjande eftersom Dagbladet sedan länge varit känd för att ha mycket bättre sportsidor med lokal förankring vilket jag tror spelar stor roll när det gäller Nielsen & Laakonen m fl
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
ernie eagle:

Det verkar på dig och många fler här att det är ok att göra upp med spelare i andra lag som är mitt uppe i en räcka viktiga matcher så länge inget läcker ut... ;-)

Ok, att Mif dessutom ligger jävligt risigt till, men vem inbillar sig att inte kontakt togs innan de låg riktigt så här illa till, det vill säga för två dygn sen? Inte jag i alla fall. Om kontraktet är påskrivet eller inte är ju dessutom en formsak, även en muntlig överenskommelse är ju överraskande nog en överenskommelse.

Själv tycker jag att det är lika bra att skippa den där gentlemens agreements om att inte förhandla med spelare som spelar viktiga matcher. Den har aldrig fungerat och kommer aldrig att göra det. Släpp loss marknadskrafterna helt istället.
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
TiK: Jag har alltid trott på dig eftersom jag haft likadan info som dig.

Själv hoppas jag väldigt mycket på en rutinerad och stabil back som har kapacitet att spela 30 min per match. Exempel på sådana backtyper kan vara Tommy Sjödin, Peter Andersson, Daniel Tjärnqvist, Per Gustafsson.

Sedan kräver jag en högklassig förstecenter.
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
65selander: Han gjort ett jävligt stort fel. Så jävla kåt på nyheter är jag inte att jag inte kan vänta en vecka till innan det offentligörs en övergång och bläcket på kontraktet torkat klart.

Nu är iofs Mif jävligt illa ute i KS men det har en viktig match ikväll mot Skellefteå. Vad sänder det här ut för signaler?

Vi måste ha respekt för varandra och nån jävla ordning på torpet får det ändå lov att vara.

Tummen ner och kalkonstämpel över detta "scoop".
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
ernie eagle: håller helt med dig!
men nån som börjar tro mig nurå? =P
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
ståpäls: Jag rättar mig själv (till skillnad från Expressen). Eriksson heter han.
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Mattias Ek kommer från Expressen och med kvällstidnings-vokabulär blir
"aktuell" lika med "klar". På Expressen behöver man ju aldrig dementera
någonting eller be om ursäkt om det senare visar sig vara fel. Men ska Mattias fortsätta jobba på en lokaltidning får han nog anpassa sina metoder.
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Eskas: För att TIK skulle vara lika goda kålsupare skulle Nubbens kommentar på hemsidan varit: 'Vi är djupt upprörda över dessa osmakliga lögner som idag publicerats. Det finns ingen sanning i detta, och jag funderar på att stämma tidningen för förtal och ärekränkning!'...

Fatta skillnaden. Klart Nubben är sur, det finns en anledning till att man vill hålla sånt här hemligt. Därmed inte sagt att reportern gjort fel. Nubben har sina skäl att agera som han gör, reportern sina.
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
65selander: Håller helt och hållet med dig. Det har varit ett jäkla snack här inne om hur grisiga FBK är och att de gör klart med spelare under seriens gång och sedan smyger om det. Det visar sig ju att TIK är lika goda kolsupare.

Visst hade det varit smidigare för Timrås del om denna information inte läckt ut och visst hade Eriksson kunnat fortsätta vara "kompis" med Nubben om han inte skirivt detta, men Eriksson är en journalist och han tog denna gång sitt jobb på fullaste allvar. Han granskade verkligheten och levererade fakta(?) och brydde sig inte om att dessa fakta slog illa mot både han själv(han lär ju i framtiden inte få så mycket info av Nubben) och en klubb han formodligen gillar. Stort av honom!
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
ernie eagle: Det är väl inte Eriksson som har gjort fel utan han/hon som har läckt!
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
TiK: Måste säga att jag blev otroligt besviken idag när jag läste ST och döm om min förvåning när jag får se att Franz Nielsen är klar?!

Mig veterligen är Mif Redhawks mitt inne i ett brinnande Kvalserie och lirar för sin existens. Jag har tidigare fördömt Luleå Hockey, Färjestad, Lindman och Fagemo för deras utspel under pågående säsong.

Jag blir förbittrad när sådana här nyheter läcker ut. Oavsett hur det ligger till i den här affären så är djävulskt dålig stil av Mattias Eriksson att brisera en sådan här "bomb".

För övrigt första gången jag är gruvligt besviken på Mr Eriksson. Han har brustit i ansvar mot både Timrå IK, Mif Redhawks, Franz Nielsen, Kent Norberg m fl.

Det är emot god journalistisk ed att utforma en artikel på detta sätt.

Hoppas jag slipper se sådan här smörja i fortsättningen.

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Kimmo Kapanen
Karri Rämö
Jimmy Danielsson (utlånad?)
Kommentar:
Kimmo är given förstemålvakt, bara han är frisk och kry. En bra och lovande backup behövs dock om skadeproblemen skulle återkomma. Danielsson blir utlånad?
-------------------------------------------------------------------------------
Teemu Aalto - ?????
Niklas Nordgren - ????? - Jonathan Hedström/Janne Laakkonen
Kommentar:
Jag tror tyvärr att Hedström går till NHL om det kommer igång eller till Skellefteå om de går upp. Då blir Janne Laakkonen en bra parhäst till målskytten Nordgren då Laakonen verkar vara en strålande passningsläggare (se hans statistik).
Men vem blir FÖRSTEcenter i Timrå nästa säsong??? Aalto behöver en stabil och defensivt skicklig backkollega när A-K Berg drar tillbaka till NHL.
-------------------------------------------------------------------------------
Sanny Lindström - Lars Jonsson
Per Hallin - Yared Hagos/Frans Nielsen - Kent Manderville
Kommentar:
Om Hagos lämnar oss ersätter Nielsen som andrecenter. Hallin är nära sitt definitiva genombrott och förtjänar en plats i andra femman. Manderville är hjärtat och inställningen personifierad. Lindström defensiv så Jonsson kan ge sig ut på lite offensiva utflykter...
-------------------------------------------------------------------------------
Pär Styf - Mats Hansson
Magnus Nilsson - Kristian Gahn - Robert Carlsson
Kommentar:
Gahn en stabil center utan att glänsa. Nilsson och Carlsson får sköta grovjobbet. Styfen är aggresiv och har ett bra skott. Hansson borde få chansen nu.
-------------------------------------------------------------------------------
Johan Svedberg - Anton Strålman
Christian Söderström - Peter Regin - Lars-Erik Spets
Kommentar:
Backparet känns tveksamt, kanske dumt att para ihop två så orutinerade backar brevid varandra men jag ser ingen bättre lösning. Svedberg mycket bra i sin debutsäsong. Strålman mer offensiv. Kedjan känns spännande! Dock kanske för lite muskler?

HUR SER ERA FÖRSLAG UT INFÖR NÄSTA SÄSONG???
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Albert Hall:
Angående "fagemofaktorn" så tycker jag att det är en viss skillnad att släppa nyheten när man i princip redan är klar för nedflyttning än att göra som Fagemo... Göra det trots att laget sannolikt är kvar i ES...
Det är säkert fler agenter för MIFare som i stort sett har klara kontrakt och bara väntar på att det skall bli även teoretiskt omöjligt för MIF att bli kvar i ES.
Okej! Under kan ske.... Men om MIF är kvar i ES nästa säsong skall jag äta upp min fleecemössa på premiärmatchen!

Jag tror att Nielsen är ett kanonförvärv. Ung kreativ och framåt!
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Tycho: Skönt att vi har en sportchef som inte dementerar när nyheterna läkt ut. Det enda han skriver är att inget är klart förräns det står på timraik.nu.

Finns ju annars en sportchef i ett lilagult lagsom minsann aldrig förhandlar med spelare under pågående säsong men ändå så hamnar de i hans lilagult så fort säsongen är färdigspelad.
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Albert Hall:

Brydde mig inte så mycket när Fagemo skrev på, inte heller nu. Om man har ett jobb och vill byta arbetsgivare vill man ju inte vänta till sista sekunden direkt. Därför är det helt naturligt att man kommer överens muntligt lite tidigare och ritar på senare tycker jag.

ST vill förstås vara snabbt ute med nyheten även fast de bara fått nys om att denna muntliga överenskommelse är gjord. Låt så vara, tror spelarna försöker prestera bra ändå i sina nuvarande klubbar på sluttampen. De är ju proffesionella trots allt? = 0 )
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
El Maco: Nja, Robban sätter ju rekordet redan under sin nionde säsong om han får ihop 28 matcher.

Tycker Silly Season känns lite tråkig så här långt. Skulle vilja ha en rejäl chockvärvning som vare sig jag, TiK, ST, Dagbladet eller någon annan ens haft i åtanke. Lite som när Bosse Ahl blev klar en gång i tiden.

Men det börjar i alla fall klarna.

Mv
35 Kapanen

Backar:
Okänd-Aalto
Svedberg-Styf
Lindström-Strålman
Hansson-junior (Troligtvis Moe)

Forwards:
Nordgren-Okänd(Hagos/Lind/Persson eller annan)-Laakonen
Nilsson-Gahn-Carlsson
Söderström-Nielsen-Hallin
Okänd(Spets/Lauritzén/Lindström)-Regin-Manderville(förhoppningvis)
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Albert Hall: Förtydligande från Nubben i länken!
Kommentera

« · 533794 · »