1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

588293 inlägg · 6216 ämnen

Silly Season 05/06

« · 536637 · » Till forumet


Sv: Silly Season 05/06
Ice Tea: Hmm... Kanske bara ett löst rykte? Annars måste vi kanske införskaffa två st. nya målvakter?
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Laken: hur kan du sitta och sätta ihop såna där fantasifemmor med spelare som inte ens är klara?
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06

pyrre: Nej, spelarna är inte klara vilket förmodligen kan bero på att vi bara är i mitten av april. Är inte "silly season" till för just vilda spekulationer? Ja, därav namnet..

Hur går det själv med lagbygget? Blir det ännu en stjärnfylld vinter i Ö-vik?

Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Dream Team: jo det är klart det har du nog rätt i . det blir nog en medioker säsong för oss i övik för vi håller på att skicka alla stjärnor till timrå.
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
pyrre: Det är väl inte förbjudet att spekulera litegrann? De allra flesta spelarna är "så gott som klara" dock inte Wennerberg, så lite spekulationer blir det.
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Nybbe: Ja inte omöjligt, han flyttar väl hem till Härnta nu så de blir antingen MoDo eller Timrå?
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Bergius: Blir nog AIK Härnösand för Micke p.
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06

Laken: Spekulera å det vilda säger jag! Det är väl nu det går att diskutera hockey utan en massa ångest med i bilden!? Timrås lag börjar väl så smått ta form, även om det fattas ett antal tyngre pjäser. Att klubben har lyft ett snäpp i attraktionsvärde syns dock klart och tydligt. Här rasar ju in talanger nästan på löpande band.

Märk nu här att jag lagt ut ett varningens finger tidigare vad gäller positivismen som flödar. Ja, det är såklart bra att det flyter på, men det torde nog finnas plats för lite smolk i glädjebägaren vid det här laget. Allt KAN inte vara enbart guld och gröna skogar. Särskilt inte när det gäller Timrå IK!

Wennerberg likställd med stjärnspelare? Nope, inte i min världsbild...

Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Dream Team: Tack! De allra flesta verkar uppskatta mitt spekulerande?
Det är ju just spekulationer, rykten och åsikter som håller gästboken levande.
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Ice Tea: Ser att Krykov ryktas till Espo Blues
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Laken: Kul att ha dej tillbaks!
Jag är glad att nån spekulerar och skriver tänkbara kedjor!
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Ice Tea: Kapanen är väll under kontrakt ytterligare år ?
Dessutom , Hur många målisar skall dom ha ? ( c :
+Kimmo Kapanen, mv (Timrå/SWE) **
+Tuomas Nissinen, mv (Ässät) **
+Rastislav Stana, mv (Nashville Predators/NHL) *

Snacka om att Finnarna har Silly Season
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Uppdatering...

MÅLVAKTER:
Kimmo Kapanen
XXXXX

-------------------------------------------------------------------------------
FÖRSTA FEMMAN:
Sanny Lindström - Teemu Aalto
Niklas Nordgren - XXXXX - Janne Laakkonen
-------------------------------------------------------------------------------
ANDRA FEMMAN:
Kalle Koskinen - Johan Svedberg
Per Hallin - Frans Nielsen - Kent Manderville
-------------------------------------------------------------------------------
TREDJE FEMMAN:
Pär Styf - Mats Hansson
Robert Carlsson - Kristian Gahn - Mattias Wennerberg
-------------------------------------------------------------------------------
FJÄRDE FEMMAN:
XXXXX - Anton Strålman
Magnus Nilsson - Peter Regin - Christian Söderström
-------------------------------------------------------------------------------

LÄMNAR:
Henrik Zetterberg? (Om NHL kommer igång)
Miika Kiprusoff? (Om NHL kommer igång)
Aki-Petteri Berg? (Om NHL kommer igång)
Fredrik Modin? (Om NHL kommer igång)
Jonathan Hedström? (Om NHL kommer igång?)
Yared Hagos? (Drar över Atlanten oavsett om NHL kommer igång?)
Lars Jonsson? (Drar över Atlanten oavsett om NHL kommer igång?/Leksand?)
Jimmy Danielsson? (Utlånad?)
Fredrik Sundin (Kommer inte tillbaka)
Tommi Rajamäki (Hem till Finland)
Valeri Krykov (Hem till Finland)

RYKTEN OCH EGNA FÖRSLAG TILL NYFÖRVÄRV:
Henrik Malmström (Intressant)
Björn Melin (Intressant)
Mika Hannula (Intressant)
Jimmie Ericsson (Intressant)
Dragan Umicevic (Intressant)
Mathias Tjärnqvist (Intressant)
Andreas Jämtin (Intressant men verkligen aktuell?)
Mikael Lind (Personligen är jag skeptisk)
Marcus Matthiasson (Personligen är jag skeptisk)
Lars Erik Spets (Väger för lätt?)
Patrik Wallenberg (Varför fick inte han nytt kontrakt senast?)
Jörgen Sundkvist (För oetablerad?)
Niklas Persson (Väljer nog att stanna i Leksand)
Rastislav Pavlikovsky (Rätt inställning?)
Kommentera


Sv: Silly Season 05/06

Laken:

Wallenberg ser ut att hamna i Leksand.

Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Swordster: och förmodligen Jörgen Sundkvist
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Laken: Jag har säkert missat nåt, men jag fattar inte varför Hagos eller Lars Jonsson skulle dra över atlanten oavsett om NHL drar igång. Vad ska de gör där om det inte blir nåt NHL?
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Laken: Lägg ner spåret Andreas Jämtin. Han kommer aldrig att spela i Timrå IK.

Det har jag skrivit om tidigare. Vi vill inte ha hit en ny Peter Gerhardsson eller Mathias Bosson.

Det räcker inte enbart att man kan hantera puck och klubba, man måste ha någonting innanför pannloben också!

Henrik Malmström låter som ett intressant alternativ. Men det mest troliga är han att stannar i Brynäs nu när ES-kontraktet säkrades.

Björn Melin är också det ett intressant huvudspår om man ser till det rent sportsliga. Dock vet jag ej hur han funkar socialt. Skall skicka ett sms till Nubben och höra mig för.

Micke Lind har gjort sitt i Timrå IK. 7 säsonger är en väldigt lång tid. Att signa honom nu vore bara dumt. Som en dålig covers. Minns honom istället som en hjälte i rödvitt.

Marcus Matthiasson. Tror knappast Mackan är intresserad utav att komma tillbaks till Timrå efter bara 1år i Mif. Med stor sannolikhet återfinns han nog utomland nästa säsong. Tyskland/Schweiz/Österrike är mitt tips.

Jörgen Sundqvist. En hård arbetande back med en jävligt bra inställning. Går till jobbet varje dag och levererar. Är dessutom bördig från Härnösand och skulle nog må bra av ett miljöombyte efter debaclet i Västerbotten. Slå en signal till Peo, Nubben!

Niklas Persson. Avskriven. Allt annat än en fortsättning i LIF vore högst sensationellt!

Rastislav Pavlikovsky. Blir nog kvar i Mora. Om inte, ring omedelbart och anmäl fditt intresse, Nubben!

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
ernie eagle: Jag hoppas mackan kommer utomlands nu, om han fortfarande vill dvs. Malmö är inget lag för en gammal timrålegend.
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
pettsson: Yared Hagos hamnar i farmarlaget Iowa Stars för att förbereda sig för spel i NHL. De tycker väl det är bättre att ha honom i sitt egna ställ, en trygghet liksom.

NHL har ju ett kontrollbehov av tamefan det mesta nuförtiden. Ta t ex Marcus Nilson i DIF. Nu när han blev skadad, gick inte bra att uppsöka Lennart Hovelius (landslagsläkaren) eller Jan Ekstrand i Linköping. Utan istället var han tvungen att ta flyget över Atlanten till Calgary för en rutinmässig kontroll.

Det är ju sjukt att marknaden skall styra så in i h-e mkt numera att man skall tvingas flänga kors och tvärs jorden runt för att uppsöka läkare som professionell elitidrottsman. Patetiskt.

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Helg Ernest: ja det kan du ha rätt i men jag tror ändå att han har passerat bäst före datum.
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
ernie eagle: Iowa Stars? Vilken liga lirar dem i?

I AHL har Dallas samarbete med Houston Aeros och Hamilton Bulldogs.

Hur som helst så verkar de vilja ha över honom...

Se länk...
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06

Laken:

Då är det bara att lägga in Warg i ditt lag,,,Tycker det känns som vi skulle behöva lite erfarenhet nu,,

Frans Nielsen och Janne laakonen är ju ännu inte bekräftade,,,Hagos,Manderville och Hedström är vi inte säkra på ännu,,,kan bli spännande det här...hmpf.. 

Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Se länk mina kära vänner.
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Lauritzen: Det där såg riktigt bra ut. Johan har haft några tunga säsonger men denna säsong har det stämt riktigt bra för honom.

Tror knappast Kimmo fortsätter i Timrå då hans kontrakt går ut nu då KalPa har fått SM-liiga status igen. Då kan Johan kliva in som ny första målvakt om utveckling fortsätter gå framåt.
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
JimmyH: Jag antar att du menar inför nästa år, Kimmo har kontrakt tom 2005/2006.
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Sanny, Hagos, jonte och Zäta till VM
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
JimmyH: Ja det vart mer än så... Asplund och Oksa in medans både Kimmo och Danielsson försvinner...

Jag säger bara: OJ!
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
wesse: Men det är bara en som är klar inför nästa säsong....
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Vi får helt enkelt hoppas att de stora namnen kommer sist. Men detta är INTE nåt topplag. Inte i närheten
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
RocknRolf2: verkar inte vara meningen att timrå ska vara med och slåss om guldet nästa år, det verkar vara ett lag för framtiden lite mer.. Själv tycker jag det är rätt intressant värvningar, bara dom utvecklas så går det här bra.
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
student: Säsongen 81/82 hade Timrå ett ytterst talangfullt lag. Det blev bara pannkaka. Jag är väl oroad att det ska bli nåt liknande nu. Men vi får väl räkna med att Nubben presenterar lite tyngre namn framöver. Detta känns mer som utfyllnad än satsning
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
En 8e plats får väl anses godkänt denna säsong om man ser till de värvningar som gjorts hittills. Skulle man få behålla Jonte samt få hit en klasscenter kan man nog hoppas på liknande resultat som 03/04. Men att vi ska slåss om guldet ser jag som rätt obefintligt nu.

Får man anta att Warg och Wennerberg ersätter Mandervilles lönepost? Eller ersätter de Jontes?

Vi sitter nu på kanske två forwards av hög ES klass(Gunno och Laakkonen), sen ett gäng med potential att bli om allt går rätt. Känns lite vågat...
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Men vad är det som händer????
Var det någon som såg att detta skulle komma? (Tänker nu på Kapanen och Danielsson reträtt).
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Frella: Håller med. Man blir rätt förvånad att det värvas dussinforwards innan vi har fått se signaturerna från etablerade namn som Robban och Manderville.
Känner mig rejält oroad. två etablerade centrar måste till, plus nån, eller ett par etablerade ytterforwards. Först DÅ är detta ett slutspelslag
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Maggan: Neh knappast... Danielsson möjligen men inte Kapanen...
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
RocknRolf2: Det som tillkommer nu är väl Robban och Jonte/Manderville samt Nielsen och kanske en klasscenter. Eller sprack det med Nielsen och man tog Warg istället?
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Frella: Hoppas verkligen att Warg är värvad som extracenter, dvs att två nya centrar kommer in(alternativt Hagos).
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Frella: Warg istället för Nielsen? hemska tanke. Robban, Jonte, Manderville, Nielsen och en bra center på detta. Ja då känns det okej igen. Men fan inte lägre än så. Målvaktssidan förblir ett frågetecken till serien drar igång
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
RocknRolf2: Jag tror ju inte TIK kommer värva mer än så att man har 13 forwards i truppen. Speciellt då de är högst osäkert om NHL kommer igång...Men man kan ju hoppas att det blir de 5 du säger, men jag tror mer på 3-4 av dem...
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
RocknRolf2: Nu gäller det att knyta till sig de gamla rävarna. För det går inte att ha ett lag med bara ungtuppar. (Jo jag ser de flesta av nyförvärven som det).
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Maggan: Undra om det är någon schism i klubben, eftersom kontrakterade spelare verkar fly ?
Under slutspelet kunde man läsa om Manderwill trivdes och ville vara kvar i Timrå.
Hitintills ingen påskrift. Men det klart, är det muntligt klart så är det inte panik.

Nu dog ju också drömen om bröderna Kapanen i Rött & Vitt.
De hade man ju sett fram emot.
Just nu käns det som Hirch panikvärvas i Oktober.
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Maggan: I o m Wargs påskrift känns det deja-vu säsong 2001/02.
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Helg Ernest: Det hoppas jag att det inte är, för då går det snabbt utför.

Nu hoppas jag bara att de kommer överens med Manderville så fort som möjligt, så slipper man fortsätta att vara så nervös.
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Robban: Vad tänkte du på då?
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Maggan: Fast det är väll sådant här som får det att heta Silly season.
Men nått skumt är det.
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Teemo Elomo klar för Mora så han kan man stryka... om man trodde han skulle komma...
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
"Våra Pojkar" står då som våra trots att dom är kontraktslösa.
Eller är dom inte det ?
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
JimmyH: Efter jag klickar på Dagbladet och söker i deras arkiv och får upp en artikel om Yared Hagos publicerad 7 April men ingen adress till länken så lägger jag ut artikeln i sin helhet i detta inlägg - håll till godo!


Dallas vill ta över Hagos
NHL-lagets talangscout Hans Edlund: Sannolikheten är stor att han försvinner

Han laddar som bäst för att ta en plats i Tre Kronors VM-lag.
Nästa säsong bär det förmodligen av mot USA.
NHL-laget Dallas har stora planer för Yared Hagos.
– Sannolikheten är stor att han försvinner, säger Hans Edlund, talangscout för Dallas.

Timrås center Yared Hagos har två bra säsonger bakom sig i Elitserien. Han har trots sin ringa ålder producerat 20 och 21 poäng samt varit en av Timrås stabilaste centrar.
– Han har haft en fantastisk utveckling i Timrå och han har mycket att tacka klubben för det, säger Hans Edlund, talangscout i Dallas och gammal stjärnback i Frölunda och Björklöven.
Många befarar att Hagos snart är förlorad för svensk ishockey och nog finns det anledning till oron.
Draftades 2001
– Dallas har inte bestämt något av vad jag fått höra, men sannolikheten är nog stor att han försvinner, säger Edlund.
• Hur ser Dallas på honom?
– De värderar honom som en mycket intressant spelare och en kille som tar för sig rejält. Han har bra balans och har utvecklat skridskoåkningen. Yared gör ett jättejobb över banan och är en intensiv spelare.
Hagos draftades 2001 av Dallas i tredje rundan som nummer 70. Det visade att klubben hade stora tankar för hans framtid och han har inte gjort någon besviken.
– Mycket beror på vad som händer därborta med lockouten, säger Edlund.
Men skulle strejken fortsätta har Dallas tankar på att ta över Hagos till sitt nybildade farmarlag Iowa Stars.
– Den möjligheten är helt klart aktuell. Då får han tid på sig att komma in i allt ganska snabbt, säger Edlund.
På Dallas Stars hemsida uttalar sig assisterande general managern Les Jackson om Hagos.
– Vi känner att han är redo att ta steget över till oss. Det är en hårt arbetande spelare som spelar med landslaget och på högsta nivå i Sverige.
Yared förbereder sig som bäst för att ta en plats i Tre Kronors lag till VM i Österrike. I dagarna matchar kronorna i Tyskland som uppladdning.
Klarar spelet ”over there”
Men enligt Edlund så förändras inte Dallas intresse om Hagos skulle missa VM.
– Nej, det är inte avgörande, men det skulle självklart stärka hans aktier. Hagos har lagt en grund för sig och då är inte en VM-turnering avgörande, säger Hasse Edlund.
• Är han mogen då?
– Jag tror att han skulle klara av spelet där borta bra.
Om Hagos skulle försvinna tvingas Timrå byta ut tre centrar. Sedan tidigare står det klart att Valeri Krykov lämnar laget och flyttar hem. Henrik Zetterberg försvinner i samma stund som NHL-lockouten upphör.
Dagbladet har tidigare berättat att danskarna Frans Nielsen och Peter Regin är två tänkbara ersättare. De ska vara nära en lösning, men inget är påskrivet.

Det har alltså tydligen bildat ett nytt farmarlag som Iowa Stars.
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
ernie eagle: Den här Hans Edlund skriver vad Dallas har tänkt sig om Hagos framtid, har inte Hagos något att säga till om, OM han nu inte skulle vara intresserad av att spela med Iowa Stars, utan hellre stanna ett år till med Timrå, skulle han inte få det då....

Sen att pengarna lockar over there, det är en annan sak....
Kommentera

« · 536637 · »