1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

591250 inlägg · 6216 ämnen

Silly Season 07/08

« · 823017 · » Till forumet

Sv: Silly Season 07/08
Skarin: Jag inbillar mig att det inte direkt är några hemska tankar som dyker om vi får ha kvar Strålman, Regin och Warg och dessutom får in Marttinen, Pyörälä och Gunno...? Vidare så skulle det väl heller inte se allt för äckligt ut om Jonte fick en riktig försäsong och om Lotvonen, Hahl och Pärssinen kunde klara sig undan fler skador i framtiden...?
Kommentera

Ambroo: Rörande Warg där kan det ha att göra med en penga fråga med kanske?, menar Timrå verkar ju ha 2 riktigt bra finnar på g med. Sedan har man ju en riktigt fin första kedja som kostar en hel del med. Sedan genom att Warg fått chansen i landslaget gör väll att han ser chansen att tjäna mer pengar osv.
Kommentera

Cyklob: Ja det är ju det som gäller. Fast det är klart, det kan även bli som hamburgaren spekulerar, att han går som vinge... Hur som helst så är det slöseri att inte använda en sån kreativ spelare i nån av de två första formationerna. Tja, men han lär knappast hamna i SSK...
Kommentera

RödVit: Äger du även rätten till nicket Sune?
Kommentera

RödVit: Jag säger som Monty Pyhton: Say no more!
Kommentera

RödVit: Det var otroligt irriterande att NHL-strejken avblåstes så sent inpå seriestart men jag kan inte klandra någon av Jonte eller Gunno som stack när de fick chansen. Zäta och Coma lämnade ju också, tycker inte de är svikare heller. Timrå var torsk men det var värre när Bulla och Finn Lundström lämnade samtidigt (väl?) 1975.
Kommentera

RödVit:
Ja just och det gjorde inte Hedström?
Läs på din hemläxa nu!
Kommentera

RödVit: Precis som Hedström då.
Kommentera

Hahl Bundy: Det är bara det sätt han gjorde det på som iriterar mig. Timrå betalar hans lön hela året även sommar träningen och sedan när han är matchklar så drar han och ställer till ett helvete för Nubben.
Kommentera

Hahl Bundy: I såfall så är det rätt många spelare som är inaktuella.
Kommentera

RödVit: ...och för att han stack över andra sidan pölen för att testa lyckan i NHL så är han ej tänkbar i Timrå för dig?
Har jag förstått det rätt?
Kommentera

El Maco: HaHa. Nej då långt ifrån. Jonte är en klass lirare men lite ur gängorna nu, han kommer igen när det behövs....

När det gäller NN. så tycker jag han är lite svikare, men okay det är en bra spelare som fick lära sig spela hockey i Timrå, och blommade ut i Timrå.

Men han stack iväg för det gröna gräset på andra sidan typ. Kommer aldrig att glömma när han var fri mot mål och sköt över sargen och blev utvisad för puck över sarg..
Kommentera

RödVit: Det var den konstigaste kommentaren jag läst på länge.

Förklara gärna varför du rsonerar så.
Har han inte presterar förrut?
Kommentera

Ambroo: Jo det blir väll 3e kedjan som blir aktuellt i sådana fall. Menar Sundström och Svartvadet lär nog fortsätta i dom 2 första kedjorna. Men nu är det ju på långa väger inte klart vart han kommer att spela nästa säsong. han kanske tom stannar i Timrå och skulle han inte stanna berhöver det ju inte bli Modo.
Kommentera

RödVit: Jag håller Jonte som väl så god som Gunno men den senare vore ju en fantastisk förstärkning. Har han snott en tjej av dig eller kört ut dig i båset som Gerhardsson gjorde mot Ernie?
Kommentera

RödVit:
Hur djupt har du kikat i glaset i kväll då? Skulle byta ut Jonte mot Gunno alla dar i veckan.
Kommentera

RödVit: Why? tycker Du N.N är helt enkelt överskattad el. varför vill Du inte ha tillbaks honom i Tik!
Kommentera

Ambroo: Niklas Nordgren duger inte. Jag hoppas och ber att en sådan spelare aldrig mer kommer att ta på sig Timrås tröja,aldrig mer...
Kommentera

Ambroo: Jorå dom duger väldigt bra för mig.Men dom ska signa ochså först.Och jävlar!!!
Kommentera

fighter: och mig som tränare. Otroligt, ni kommer inte att tro det här, men Nubben har inte ringt än. Tror ni han är bortrest?
Kommentera

fighter: Mika Pyörälä och ev. Niklas Nordgren duger väl? Sen så lär även Timo Pärssinen vara skadefri och han är god för 20-25 baljor...
Kommentera

Bo Bly: Ja, vi har ju haft Jäger i laget
Kommentera

Ambroo: Vad timrå verkligen behöver till nästa säsong är en riktig målgörare.
Kommentera

Bo Bly: Jag vill ha Petri Kontiola.
Kommentera

El Maco: Jo men det kan ju vara skoj att se andra fjäll än Skönviksbacken;-)
Kommentera

Laken: De äger hans rättigheter även över nästa säsong så det lär nog inte vara någon brådska där.
Kommentera

Cyklob: Det ligger nog endel i det och sen tror jag även att man kommer att prioritera defensiven lite mer och dessutom göra allt för att få "hem" Gunno. Det jag dock inte förstår är att om nu Warg väljer MoDo så är det ett klart nerköp när det gäller hans fortsatta karriär, då han definitivt kommer att agera tredje, fjärdecenter däruppe.
Kommentera

Sen en annan Wargfundering, med alla friska så har vi ju en helt okej centeruppställning och så. Modo ser ju inte heller så jättedåliga ut där heller... I vilket fall får han kanske dra sig utåt kanten för att få speltid? Eller kan ett annat elitserielag ta honom? SSK efter att de gått upp?
Kommentera

Ambroo: Personligen skulle jag villa se Emil Kåberg i Timrå.
Kommentera

Ambroo: Så pass... Synd om Warg drar.

När det gäller Sanny så tror jag att slanten är rätt så okej för en elitserieback i Timrå också. Jag kan tänka mig att en utflykt till Schweiz kan locka (nu har han ju i och för sig varit i nordamerika redan) men det lär gå att lägga undan lite som Timråback också.
Kommentera

Bo Bly och htikare: Som fjärdecenter känns han som ett klockrent val. Potentialen finns och han dominerar, precis som Cyklob skriver nedan, långa stunder i matcherna och det trots att bobbarna gör riktigt dåligt ifrån sig.

Han får ju knappast ses som en ersättare till Warg, då det ev. tomrummet kommer att fyllas med råge av både Regin och Andersson. Jag tror heller inte att nån av dessa finner sig i att vara nr fyra och därför känns det än mer optimalt med Larsson. Det enda som jag känner så här spontant är att det skulle vara tråkigt att tappa vår enda rightar-center...
Kommentera

Ambroo: Blir (min favorit) Regin kvar då? Trodde kanske han skulle prova lyckan på andra sidan Atlanten?
Kommentera

Ambroo: Tycker att det känns som en chansning att ge
A.Larsson en plats i truppen.Tror inte Timrå gör det.
Kommentera

T T: Jag känner ingen oro. Hahl är vår förstecenter och det finns mer hockey att ta av i såväl Regin som Andersson. Jag tror dessutom att Warg har nått sin pik...
Kommentera

htikare: Jag har sett Sundsvall många matcher i år. Skulle ni få Larsson så får ni en mycket duktig spelare, som garanterat om 1-2 år kommer vara en riktigt bra elitserie spelare om han får vara skadefri. Han domminerar ju i allsvenskan stora stunder så.
Kommentera

Ambroo: Larsson haft ett par axelskador men med rejäl försäsongstyrketräning i Tik o det spelsinne han ändå visade i SCA-cupen då han var oskadad och blir ju 22 år till nästa höst blir han säkert en bra 4.e center till att börja med..

Ersätta Wargs kapacitet är väl aldrig tänkt att han skall göra från början men han blir nog bra ändå..han har ju fart på rören också.
Kommentera

Ambroo: Jag känner mig inte helt bekväm med den ev. centerrockaden...
Kommentera

Ambroo: Jag stavar som en röv...
Kommentera

El Maco: Enligt starka källor så kommer Larsson att ebjudas ett kontrakt. Samma källa säger att det är ohyggligt stor chans, då pratar vi 90-10, att Warg lämnar...
Kommentera

El Maco: Har inte sett honom mer än i SCA-cupen och hans korta gästspel i TIK men han har väl inte varit särskilt framträdande i IFSH enligt lokaltidningarna i alla fall.
Kommentera

El Maco: Warg! H sitter på den där halvfiguren uppe i Nolaskogs.
Kommentera

T T: Av Ambroos kommentarer så tror jag för det första inte att det är lika självklart att Wargh inte är en TIK nästa år. Alexander Larsson tror jag fortfarande är en Katt. Utan att ha sett bobbarna så har han väl stått stilla i år, delvis på grund av skador?
Kommentera

Om vi ska matcha förra sillytrådens 6335 inlägg är det nog dags att gå över hit...
Kommentera

actionleif: Och oss såklart..
Kommentera

Laken: Roligt för honom!
Kommentera

Skarin: Då blir det spännande att läsa tidningen på jobbet. Låter förövrigt som en bra back, men han lär ju, som sagt, vara jagad av andra och således ganska svår att få. Men det känns på något sätt som om backsidan behöver sig en ordentlig förstärkning kommande säsong. Låter ju bra om man har siktet inställt på Marttinen.
Kommentera

Lite mer matnyttig info om Marttinen under länken11!!!1!
Ser även ut att gilla det här med fysiskt tufft försvarsspel vilket inte är fel.
Kommentera

Silly Season 07/08
Heta diskussioner om backar igår. Dagens Dagblad uppger att Timrå är ute efter finske landslagsbacken Jyri Marttinen (24 år) till nästa säsong. Marttinen har fått sitt genombrott denna säsong i Jyp Jyväskyläs och hittills svarat för 26 poäng (10+16) och därav också fått göra debut i landslaget under Channel One Cup. Som vanligt är det inte bara Timrå som visat intresse i Elitserien.
Tidningen uppger också att Ryno med största sannorlikhet blir kvar i TIK resten av säsongen. Om inget högst otänkbart händer är det alltså färdigvärvat denna säsong.
Vidare förnekar Nubben att det ska vara klart med forwarden Mika Pyörälä. Men.........

Artiklarna finns ännu inte ute på nätet.

Suomi!
Kommentera

« · 823017 · »