NewYorkboy: Han har nog redan bestämt sig för Modo enligt källa, Väger tungt att ha en dotter på annan ort, minns Micke Lind. Tror vi har sett warg sista säsongen nu. Tyvärr.
RTS: Om han nu är klar för Modo uppstår några intressanta frågetecken. Hur kommer man att värva då? Satsar man på Regin som center i 2:a? Eller söker man efter en mer rutinerad spelare som kan kliva in i den andra centerrollen i laget? Personligen tror jag att Regin skulle klara av att spela på den fiolen. Frågan är då vad man värvar in istället till 3:e eller 4:e. Något ungt och orutinerat, eller någon gammal räv? Spännande att se hur man resonerar från Timrås sida om nu Warg lämnar oss.
Kerstin_k: Tror Regin lätt håller som center i 2:a, men det blir interessant att se om vi får in en 4:e eller 2:a center om och jag säger OM Warg väljer MoDo, vilket verkar mest troligt i nuläget.
RTS: Larsson från Sundsvall är väl aktuell? Han skulle väl passa som 4:e center? Visst är han väl center? Det blir tokungt i 3:e och 4:e om han nu värvas.
I dagens Istid på sportradion kunde man nästan läsa mellan raderna att Strålman förmodligen stannar ett år till i TIK. Det ska vara en bra deal med mycket speltid om han åker säger han.
RTS: Micke renberg åkte ju tillbaka till nhl och så vitt jag förstår så lämnade han sin dotter hemma i luleå? huruvida warg är frånskild eller inte det vet inte jag.Men om han inte separerat från sin dotters mamma så förstår jag att han vill till övik.Om inte så är det väl inte så farligt att pendla från timrå c:a15mil från sundsvall c:a17mil ungefär tror jag.
Tjalle: Har inte alla spelare en möjlighet att sticka till nhl om man får ett förslag innan den 15:e juli? Har jag fel så kan väl nån som vet rätta mig.
fighter: Med matcher 2-3 gånger i veckan under säsong så blir det inte så många tillfällen att åka till Övik för att träffa dottern..Om man sedan också räknar in träningar så är tiden dom har att spendera fritt med familjen väldigt begränsad. Har full förståelse för om Warg väljer MoDo för dotterns skull.
Ann: Ok jag har ochså full förståelse för det.Jag skrev mitt inlägg bara som en jämförelse med renberg.Vad jag förstår så är det många spelare,tränare som pendlar mellan familj och jobb perra i saik tex.Det är klart att det inte är nån bra lösning men så är det i denna branch.När jag säger att jag vill ha kvar warg så är det nog lite egoistiskt av mig att tänka så.Det är helt upp till warg att själv bestämma vad han än bestämmer så har han mitt stöd iallafall.
fighter: Mmm förstår din tanke och respekterar den. Vill också ha kvar Warg rent egoistiskt. Visst det är många spelare som "lämnar" familjen och pendlar alternativt träffar dom minimalt.Men kommer man till den punkten där man MÅSTE välja i livet så väljer nog dom flesta familjen.Låt oss hoppas att Timrå IK och Warg kan komma fram till en lösning så han kan stanna.
""Har full förståelse för om Warg väljer MoDo för dotterns skull.""
Väljer Wargen MoDo för för dotterns skull ska jag sätta upp honom på listan över superhjältar. En person som gör så visar att han är en spelare med hög social förmåga. Vi vet hans kunskaper på isen, men genom en sådan handling fattar man att han förmodligen också är en bra person för laget utanför isen.
Om jag snackar i eget intresse? Nja, både och. En hjälte är en person som offrar en bit av sig själv för andra. Den som gör det mycket är alltså en superhjälte.
Går det ska man absolut välja ett jobb där man kan vara nära sina barn.
Sen tycker jag om farsor som gör bra handlingar för sina barn. Nyligen publicrade FN en rapport där det farmgår att de svenska barnen har det bäst i världen. De danska och holländska barnen var på andra respektive tredje plats. Det så rika USA hamnar långt ned på listan då 15 % av barnen lever i eländig fattigdom. Sist på listan hamnar Sierra Leone för 9:e året på raken.
Men visst, jag gillar Fredrik Warg. Jag skulle gärna se honom i MoDo oavsett vad han tar sig för... (-:
Det känns som att det har vänt i Warg-frågan nu... Tänk; Hedström-Hahl-Pärssinen, Pyörälä-Warg-Hynning, mumma! Att sen få se Sundh-Regin-Nylander i tredje och Carlsson-Andersson-Svensson i fjärde gör det inte dirket sämre! Nyllet är visserligen sugen på ryssen igen, men då tackar jag inte nej till lill-Pebben där...
Ambroo: Den här unga lovande Västeråsaren, Berglund. Det är inget snack om honom. Kommer han bli kvar i Västerås ett år till? Skulle gärna se honom i Timrå. Tycker många elitserieklubbar borde vara intreserad av honom med tanke på hur många som var ute efter Johan Ryno.
Röda Tallen: Johan Ryno som är 86:a gjorde 13 + 10 = 23 Poäng under sin sista säsonh i Allsvenskan med Oskarshamn. Patrik Berglund som är 88:a har HITENTILLS gjort 20 + 24 = 44 poäng på 31 matcher i Västerås. Ryno gjorde förövrigt sina poäng på 36 matcher.
Som sagt varför är det inga Silly ryckten om denna kille?
Klipper in Swordsters inlägg här, som var det enda givande i den andra tråden.
Röda Tallen: Han sas vara klar för oss för någon månad sedan, och nubben erkände även intresset. Men jag hittar inte artikeln. Har för mig att den var i VLT.
Om alla rykten i dess silly tider går i lås, så får vi ett ruggigt lag offensivt. Backsidan behöver stärkas ordentligt o en riktigt bra målvakt som kan bråka med Backlund om 1:a platsen. I såna fall får dom andra lagen se upp, för då blir vi riktigt grymma!
Hahl Bundy: Ja en bra målvakt en bra back är ju på väg. men vi behöver en som kan stångas riktigt ordentligt.Alla rykten lär ju inte gå in men om det nappar på några krokar ja då jävlar!
Röda Tallen: Plats finns det säkert för gunno men ekonomi knappast.Jag skulle nog välja gunno före pyörälä. men det är bara ett önsketänkande.Gunno pga hans förmodade klubbhjärta.
Åke the Myth: Ursäkta mig jag skrev lite fel jag menade att vi behöver en ny målvakt alltså byta ut aspen och ha kvar backe.Vad jag menade sen att en bra back är i stort sätt klar men vi behöver en till en riktig killer stor som ett hus och jävligt elak.Men enligt rykten så har timrå visat intresse för moras målis men lär få fajtas med frölunda,linköping mfl.om nu mora åker ur och det gör dom om dom hamnar i kvalserien.Men håll med visst måste man byta ut aspen?
fighter: Aspen är färdig och som ersättare för honom lär vi knappast få se nån etablerad utan där lär man knyta upp en ung svensk/billig finne, vilket får ses som ett klokt val. Backe ska spela 40-45 matcher/säsong och mår bäst i att vara uttalad etta och bakom ett stabilt försvar så vet vi vad vi får i honom. Pitten i MIK kan du/ni glömma...
Isbjörnen2: Måste ta Erixon i försvar nu känner jag. Han spelade halva säsongen ifjol med ett ben brutet i foten som mörkades. Han tvingades att spela ändå då vi inte hade några andra backar att tillgå eftersom skadesituationen var ren ... | #Läs mer ·