1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590730 inlägg · 6216 ämnen

Silly season 08/09

« · 1108998 · » Till forumet

Sv: Silly season 08/09
Ny målvakt på ingång?
Kommentera

Frella: Ja Rosa skulle jag verkligen inte ha nått imot, men nu har vi ju värva Dee Caz så ytter e nog inte att tänka på.
Kommentera

Pavel Rosa ryktas få sparken från Omsk. Agera Linkan! Bränn alla pengar på en ytter istället så att vi får se den största legoknekten i Timrås historia igen =)
Kommentera

Dallas: Han var här redan innan nyår, t.ex. på systemet ;).
Kommentera

diffe: Så om jag byter tråd kan jag upprepa mig? Tycker att den första tråden var ett bättre väl.
Kommentera

actionleif: han bytte tråd
Kommentera

Dallas: Ryssland firar väl jul nu?
Kommentera

Dallas: Detta skrev du även 18.30.
Kommentera

Jonte Hedtsröm är tillbaka i stan. Såg han på Storgatan idag.
Kommentera

Laken: 23 dagar kvar. Det är luuugnt.
Kommentera

Jag är bara nöjd om Dee Caz kämpar och sliter, för vi har redan dom som gör poäng. Sedan att han är bra i box play skulle vara riktigt roligt med han och johan i box play då.
Kommentera

Under junior-VM har det spekulerats rejält om Magnus Pääjärvi Svenssons hockeyframtid. En "sanning" var att han skulle vara klar för Frölunda till nästa säsong.
– Jag kan inte förstå var tidningarna fått sina uppgifter från. Jag är väldigt öppen för att stanna i Timrå. Jag trivs bra, säger ryktesflorans huvudperson
Kommentera

Loma: å faan okey jag ska dämpa mig!
Kommentera

Snoop: Först kommer ett påstående.

"Tenkrat kommer gå till Skellefteå för att spela med sin kompis Skrbek."

Sedan kommer faktan varför Tenkrat kommer att spela i SAIK:

"de är bara en känsla jag har"

Ha ha ha, du är för rolig.

Kommentera

Långben: Det måste ha varit mycket kask där...

En gång - Ingen gång.

Jag hoppas däremot att killen får fler chanser och att han på sikt kan bli ordinarie, men tills dess så kanske det vore på sin plats att dämpa sig lite va?
Kommentera

jens_88:Till och med några från Modo som var här i Periodpausen lite kaffesnack!Dom undrade om det här var nån kopia på Strålman som Timrå fått fram!
Kommentera

Långben: Ja han var riktigt bra igår.. Men man ska ju inte lägga så mycket tryck på en sådan ung grabb och gå in direkt i laget, han fick lagom med speltid och är nog mer för att gå in och avlasta lite och det gjorde ju han igår som sagt med mycket beröm
Kommentera

Jag blev i allafall jävligt imponerad av Nr:34 Sean Michel Sunnqvist i Timrå igår!Kommer in i en så viktigt match och tar för sig som han gjorde på isen.
Varför har man inte plockat upp den här killen mycket tidigare och spelat in han när det gått så jävla tungt för flera där bak.Hoppas Challe o Nygge Robban kan få in honom ganska direkt!För vad man såg så är det ju här en blivande kanonback,,
Kommentera

Kerstin_k: Inte enligt nån så ni kan va lugn, de är bara en känsla jag har då ja vet att Tenkie o Skrbek är bra kompisar.
Kommentera

Snoop: Även Backlund "skulle kunna" gå till SAIK om han inte får AHL/NHL kontrakt...med tanke på stämningen i laget alla rykten säger. Men jag vet inte ett skit om om hur det är bland spelarna!
Kommentera

Snoop: Tycker det inte låter ologiskt.. Timrå var väl ute efter Skrbek ett tag där? Kanske just Tenkie som tipsat om honom
Kommentera

Snoop: Enligt vem eller vad?
Kommentera

Laken: Tenkrat kommer gå till Skellefteå för att spela med sin kompis Skrbek.
Kommentera

Undrar vad chansen är att man lyckas förlänga Tenkrats kontrakt? Han tillhör ju de allra bästa i match efter match.
Kommentera

jens_88:
Linkan känns patetisk med sina ständiga klyschlevereringar.
Kommentera

När jag läste om det nya "Skadehelvetet" så läste jag även vad Robban sa i ST.nu

" – Läget blev inte akut, men helt klart tillspetsat och vi kommer försöka att få in en back och en forward så snart som möjligt, säger Robert Carlsson."

Något säger mig att han är mer rakt framåt med sina svar än vad Linkan är?
Kommentera

Klistrar in Hiamatas inlägg här istället:

Fria spelare
Är det någon här på HS som vet vad det finns för "fria" spelare ute på marknaden som kan tänkas skriva ett kontrakt?
Eftersom både jag och säkert många andra skulle vilja se minst 2 nya ansikten i truppen omgående.
Hamnar vi i en kvalserie så har jag inte stora förhoppningar till överlevnad i ES, Med tanke på hur Leksand och AIK storspelar, ingen av lagen har ens 10förluster på 30 resp. 31 matcher.

Förslag till värvningar?!?!??!

hiamata
Kommentera

dj_Walle: mig veteligen så har väl frölunda inte många egna i alaget som man skulle kunna tro,med en så bra ungdomsverksamhet.
och att så fort det ryktas om att en spelare är ledig eller vill byta så är
nubben där och högger fast det inte finns behov.
Kommentera

Poffa: Det kan du glömma!
Kommentera

Smokey: Det var pga TJ intåg och hans sätt till organisationsstyrning som var väldigt avgörande för att Nubben valde att bryta sitt kontrakt med timrå. Enligt källor inom klubben skar de sig rejält mellan de båda, i VF fick nubben använda sin filiosofi. Hata är ett starkt ord och jag tycker inte vi skall Hata TJ dock skall vi verkligen ifrågasätta honom och som supportrar arbeta för att få en klubbordförande som inte ter sig större en klubben
Kommentera

orion: ?? kom igen nu.. nämn ett lag som inte köpt spelare..? Nu e du bara löjlig orion!
Kommentera

dj_Wallet halar upp plånboken...

Frölunda är ett köpelag!

Kommentera

Bigthelin: Det kändes ju skumt redan inför denna säsong när Lander skrev ett 2-årskontrakt, och Pääjärvi bara ritade på för ett år.
Redan här fanns väl förmodligen tankarna på att spela någon annanstans säsongen 2009/2010.
Kommentera

Nubben dementerar föga förvånande ryktena på hockeysverige.se just nu. Men det är ju något man alltid gör i Sverige så det är väl inget konstigt med det. Men det Nubben tar upp om de egna juniorer som finns gör att man ändå nästan tror honom. Att värva en spelare som Pääjärvi och t ex skeppa Klingberg är väl på lång sikt ingen bra lösning då Pääjärvi gör max två säsonger till i ES medan Klingberg nog kan föreningen trogen betydligt längre.
Kommentera

Yellowcard: Usch denna artikel var inge kul att läsa. Hoppas innerligt att MPS lovas mycket mer speltid när Timrå lägger fram ett nytt kontrakt. För det är väl det som är problemet så vitt jag vet. för lite speltid? Ser gärna honom kvar i Timrå tills NHL har honom i sin makt.
Kommentera

Yellowcard: Jag har varit sur på en hel del "andra" ett längre tag nu o inte verkar det avta heller, tvärtom.
Kommentera

Hahl Bundy: mmm kan dock förstå Pääjärvis ambition att bli en av de bästa spelarna ever och att hans far nog ser frölunda som ett steg på vägen. Timrås framtid är för osäker för en kille som han... Om han nu lämnar kommer jag inte vara sur på Pääjärvi utan på en hel del andra.....
Kommentera

Smokey: Det är mao TJ vi ska hata?
Kommentera

mikenomad: Jag nog tycker att Nubben är jävligt bra ur ett hockeyperspektiv! Troligtvis en av de bästa i sitt slag i hockysverige. Hade det lite tungt i början i Frölunda, men nu funkar det bättre och bättre. Jag är fan inne på att rikta lampan åt ett annat håll... Varför drog Nubben från Timrå? Blev det en fnurra på tråden? Nubbens agerande tyder på ett halvförbannat tillstånd mot sin fd. arbetsgivare. Har klubben skapat grunden för en fartblind diktator? Inget jag vill vitsorda i sak. Men i stället för att bara "hata" Nubben, borde vi kanske fundera ett varv till först...
Kommentera

Yellowcard: Tror nog att Pääjärvi skulle få väldigt mycket speltid framöver men framförallt nästa år.

Surret om att Pääjärvi kommer att lämna det har funnits ett tag nu o jag tror tyvärr att det stämmer.
Jag är riktigt irriterad över det, tycker nog att han ska stanna i Timrå tills han lämnar för NHL.
Att gå till VF är fruktansvärt illa i fansens ögon.
Kommentera

250kg kärlek: Jo jag jag vet, egentligen bör man ju tänka så att det är viktigt med hans utveckling osv. Men jag har jävligt svårt att tänka så just nu. Pääjärvi dominerar u JVM. Tänk vad han kommer kunna prestera nästa säsong, han utvecklas ju enormt nu och jag tror han skulle lätt få mycket mer speltid nästa år.

Jag har lite svårt att tro på detta dock, inget i den där artikeln låter direkt 100 förutom deras antagande om att han är klar. Tror knappast Pääjärvi skulle stanna i utvecklingen om han stannade kvar 1 år till.
Kommentera

Yellowcard: Det som är intressant är vad Frölunda kan erbjuda Pääjärvi som gör att han utvecklas än mer för att ta steget till NHL längre fram. Timrå var till en början rätt snål med speltid men med det spel Pääjärvi visat upp under senare tid så har han också fått rejält med speltid.

Har liksom lite svårt och tro att det främst handlar om pengar för MPS (och där lär vi inte ha en chans mot VF), utan för Magnus utveckling och framtida karriär måste det viktigaste vara att få spela. Undrar vad Norberg har lockat med om det ligger någon sanning i ryktet.

Sedan är det oerhört trist att såna här rykten dyker upp mitt under brinnande säsong. Sånt här tar mycket energi från truppen, det gör dessutom extra ont när spelare ryktas från Timrå till Frölunda.

Kommentera

Mappe: Om inte annat lär han snrt göra det (stanna i utv) om han blir kvar här. Svårt att komma framåt när vägen är spärrad av en djurgårdare. Det enda rödvita hos Challe är näsan...
Kommentera

mikenomad: Inte en chans att han får mer speltid i frölunda,det är ju det enda han behöver nu.
Frölundas varumärke är ju inte precis att satsa på junisar.
Kommentera

mikenomad: Jo det tror jag med!! Varför kom de hit bröderna Svensson Jo nubbis
Kommentera

Tappar vi Pääjärvi till Frölunda - om detta nu är sant... Ja då tappar jag snart all tro på Timrå och dess organisation.. Vart fan är vi på väg... Jag mår illa.
Kommentera

mikenomad:
Det ligger en hel kennel begravd under E-on Arenan. Tyvärr
Kommentera

maskot: Nä...ser att det inte var direktinfo från Gunnar. Men tror aif att det ligger mkt i detta och att det blir så.
Kommentera

mikenomad: Pappa agenten säger Väl ingen ting i frågan ännu? Fast inte skulle det förvåna mig speciellt om övergången blir av. Det är ju bara ytterligare ett bevis för att Tj är på väg att förstöra allt som byggdes upp innan hans tillträde tex är det en av de största orsaken till att Nubben sitter i Götet nu och inte i Timrå tills 2011
Kommentera

Mappe:

Helt rätt, de där snorungarna ska hållas kort!
Kommentera

« · 1108998 · »