Paddan: Dahlén hade väl "kontrakt", men spel blev väl aldrig riktigt aktuellt. Du menar Dimitri Starostenko. Ingen har nog hört nåt om "Dimman" som i likhet med Professor Drövel försvann, men inte i djungeln utan i de djupa skogarna i Irkutsk. Esa kommer alltid att ha varit aktuell. Det bara är så.
Tycker Nubben borde lägga ett extra öga på Mattias Beck i AIK... där är en kille som alltid är på rätt plats vid rätt tillfälle. Han har näsa för mål och blir bara bättre och bättre. Kontakta nu innan "storklubbar" som HV, Färjestad och Frölunda hinner före.
TRL: Jag lånar eliteprospects rader om Beck; "En snabbskrinnare med bra teknik och hyfsad målkänsla på allsvensk nivå. Kreativ i sitt spelsätt, men något ojämn." Såna har vi sett komma och gå.
Dessutom behöver han nog inte oroa sig över att HV skall rycka i honom. Under hans tid i Oskarshamn gjorde han 8 matcher i ES och 10 i slutspelet för just HV. Att det fanns bättre alternativ då det gäller sprattel i fjärdelinen framkom med all tydlighet.
Et tu Brute: Precis min mening. Ska det värvas med ambition så ska det först och främst värvas spets. Att fylla upp en fjärdeline finns det unga/hemvävt till. Det är liksom inte varje dag man hittar en Brunnström, Axelsson eller Klasen...
På tal om marknadsvärde då och nu. Det som lockade ner Bulla på 70-talet var en fritidsledarutbildning på Mullsjö Folkhögskola. Inte ens Honken kunde stå emot detta eminenta erbjudande året efter :-)
Men vafan… Sånt här retar ihjäl mig. Det borde finnas en sträng regel som innebär att spelarna under säsong och kontrakt ska ge fan i att diskutera framtid med konkurrerande klubbar. Har man kontrakt med en klubb så bör det vara 100% fokus på den klubben som gäller tills kontraktet går ut och inget tissel-tassel i korridorerna. Nu är visserligen inte Sanny nån superback direkt men hamnar killen i HV nästa säsong kommer jag verkligen inte önska honom lycka till. Kommer svida betydligt mer att bli av med Hahl och Pärssinen i så fall. Men inte fan ska HV kunna värva 3 Timråspelare !?
RocknRolf2: Det kan väl aldrig vara möjligt att dom värvar 3 stycken landslagsspelare från oss. Lönerna och speltiden lär väl sätta käppar i hjulet för HV. Även om lönerna kanske inte är den avgörande frågan. Men herregud, jag har svårt att tro att Hahl och Pärssinen är sugen att gå från en stjärstatus-tillvaro till en mer "en-i-mängden-tillvaro". Förutsatt att dom verkligen trivs här i Timrå.
Nej, jag tror att det hela, precis som i Sannys fall, är rykten. Och lär så vara ett bra tag framöver.
Kerstin_k: Men det en sak i dessa rykten som jag inte sett diskuteras ännu. Om jag inte minns fel ville Kenta forsätta ännu ett år i Timrå. Men klubben valde att inte förlänga kontraktet. Kan de va så att de inte är alltför svårt för Kenta. Att tala varmt för dessa spelare inför HVs klubbledning. Dessutom var han vad jag kan förstå omtyckt av laget. Så visst inflytande har han säkert över spelarna.
T T: Även om jag tror att du överdrev så är det ju knappast Labans förtjänst att det står en artikel om Sanny Lindström i Sportbladet......eller någon annan skribent här på HS för den delen.
Ja alla dessa rykten, usch men det är klart att det blir rykten kring Riku Hahl och Timo Pärssinen, då deras kontrakt går ut samt att de tillhör våran fruktade första femma.
Regin har man varit iställd på att han försvinner, men om han gör det så lär det vara till NHL han beger sig.
Johan Andersson har sin bror Erik kvar i ytterliggare en säsong så honom borde man kunna lyckas att hålla kvar i laget. Dessutom när man nu även verkar vara intresserad av deras tredje broder Oscar så klart att vi ska ha en Andersson kedja nästa år.
Riku Hahl är den kugge som jag tycker man måste jobba hårdast på, Pärssinen är grym men Hahl är bättre dels för att han är center.
Den där von arx har vait uppe på tapet ett fler tal gånger kommer han nångång eller? Han kan bog bli en värdig ersättare till Regin.
Men som nubben säger att han är orolig, gör mej bara glad för då kommer han verkligen jobba för att behålla de som skall behållas i Timrå.
Sedan att ha Päjärvi och Lander i en fjärde kedja med en annan lovande junior center skulle ju inte jag må dåligt av.
Som sagt vi lär inte kunna behålla alla pga ekonomi men kontraktera lite junisar för en 4 kedja och lägg mer pengar till en första andra lina.
För nästa års tredje lina är ju redan kontrakterad
Hynning E andersson Axelsson
Vi har ju dessutom Pyörälä, Jonte, Tenkrat som skall vara kuggar i första och andra linan. så lägg stora summor på tre spelare sedan bygg en junis formation som 4 så vi kan få stommen av egna produkter. ska vi få en sådan framöver måste vi ju planera bygget efter det också.
Hahl Bundy: Jo det finns ju det men vilka har vi kvar då?
Jonsson är ny i laget och kommer bara bli bättre och bättre.
Marttinen är ny i laget och kommer bara bli bättre och bättre.
Lotvonen bara han är hel och frisk så är han bra han med.
Vi säger så här hur bra var strålman första säsongen i timrå?
Vad talar inte för att Moe kan bli det i år vi vet vilka fina passar han kan leverera samt inför nästa säsong kan Marttinen ta den platsen.
Appropå Moe han lär man kunna behålla utan tveckan samma sak med Ericsson
Nu har vi 5 av nio backplatser klara för nästa år.
4 kvar. Styf kommer avsluta sin karriär i Timrå han tror jag man behåller
Någon av Koskinen Kokko och Sanny lär man kunna behålla vilket gör att man bara har två platser kvar att fylla.
ett nytt första backpar. Lars Jonsson lär inte vilja forsätta i NHL och vad han lär väll välja HV eller Timrå men om HV snor Sanny lär det kanske bli Timrå!