1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Silly Season 10/11

« · 1321875 · » Till forumet

Sv: Silly Season 10/11
TIK55: Kan man åka ur serien p.g.a. ekonomiska problem?
Kommentera

TIK55: klart man kan signa spelare över jul... men släpper inte styrelsen iväg några slantar så är det kört... corsomåstebort.nu när det hänt så kan man juh hoppas att det finns alternativ klara att slå till på...
Kommentera

Nybbe: Det går ju inte att köpa spelare nu det vet du väl ,
" julen ställer till det " . Det som är konstigt det är att julen inte verka komma till Ö-vik i år eftersom MoDo har köpt 2 st. spelare och 1 till är på väg in.
TIK;s sportchef är snart ett skämt.
Kommentera

Olle: Han kan endast vara elak och ful ..men sedan är han inget.
Köp!!!! Jesper Mattsson, Perra kan han utan och innan Köp!!!
Kommentera

Skarin    välkommen! dit jag är är på väg så håller ingen på Tik så vi är kanske på samma ställe da ;)

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

JimmyH: Det är ingen risk. Det är bara jag som är kär i TIK som ska på festen. Dom andra bryr sig inte ett smack vad jag vet.
Kommentera

Skarin: Dom visar mycket hjärta, det håller jag med om. För att lägga ribban lågt så anser jag att man kan förvänta sig mer av sebbe, speciellt i uppspelsfaserna, medan Landers defensiva insatser väger upp för hans offensiva...ja jag vet inte om man kan kalla det för "tillkortakommanden" egentligen.

En som jag önskar ska köra hela jävla vägen in i kaklet nu är Styf. Det märks att åren har tagit ut sin rätt men i det läge vi nu befinner oss i så behöver han vara ett elakt jävla monster resterande del av denna säsong. Han är den som kan visa att man faktiskt kan bidra med det man är bra på och det till 100% Handskarna ska vara i ansiktet på Davidsson hela tiden, en vässad kant på klubbladet ska vara på Joakim Lindströms hälsena varenda gång han står framför kassen. Hockey behöver inte vara vackert för att vara sexigt och Styf är en av dom som bör kliva fram och visa det nu.

Redigerad kommentar

Kommentera

Skarin: Ja, fast en i taget. Om dagarna alltså.

En 30-årsskiva är aldrig fel heller. Jag hoppas at du slipper prata om föreningen TIK. Det kan ginna dig.
Kommentera

Olle: Dom har mest hjärta. I övrigt håller jag med och förstår ditt resonemang.
Kommentera

Skarin: Måste säga att jag tycker att det är sjukt missvisande att på något sätt antyda att sebbe och Lander drar det här laget på sina axlar. Så är ju inte fallet. I wish men dom har NÄSTAN lika stor del i det här debaclet som en klar majoritet av resterande lagmedlemmar.

Intressant dock att det är den, minst sagt, smädade Kim Hirschovits som toppar interna på 20 poäng.
Kommentera

JimmyH: Det var längesedan jag gnällde. Här på HS alltså. Jag är inte så gnällig som det låter. Men visst fasen är jag duktigt besviken på föreningen TIK, mer än någonsin. Det är jag.

Du menar, "Du måste fånga dagarna"? Ja, det måste man.

Jag ska på 30-årsskiva imorrn och allt vad det innebär.

Kommentera

Skarin: Jag kan också gnälla. Det finns mycket att gnälla över nu. Men jag behöver inte gnälla varje dag för det. Idag var det en makalöst bra hockeymatch i E.ON Arena t ex. Du måste fånga dagen....

Hänger du på Ambroo imorrn? Det skulle både han, jag och även du uppskatta.
Kommentera

Blizzard: Javisst. Du är rasist resten av livet liksom. Dr Alban skulle aldrig ens tänka tanken att planka!1!11!
Kommentera

JimmyH: Nej men det ordnar sig nog. Jag tror som du. Att det kan gå alltså. Hur som helst så vill jag prova dina morötter. Dom är grymt bra ryktas det om :)
Kommentera

JimmyH: Det är slut nu bloggarn. Det är över.
Kommentera

Ambroo: Det är en underbar ramsa det där. Den passar oss. Ja visst,  ja visst. Den klär oss. Skönast är ändå "Så kom igen, så kom igen, så kom igen vårt timrågäng, vi måste käääämpa för att vinna, så kom igen vårt timrågäng".

Jag tror oxå att vi klarar en kvalserie. Men när man tänker efter på ett mer nyktert sätt så blir jag inte riktigt lika säker. Vilka ska ta tag i det förutom Lander och Sebbe?

Jag ser fram emot Joakims nya. Han är betydligt bättre på att skriva, sjunga och att använda cigarren än att prata iaf ;) Han är sveriges största helt enkelt!

Kommentera

Skarin: det fula med detta klipp är att dom använder en neger mask och med brytning för att illustrera hur man ska planka in på hockeymatch, tänk er det 2010............
Kommentera

Skarin: Carpe Diem.

Kommentera

Skarin: Vi är Timjå och vi ger aldrig upp...

Vi kommer att klara oss därför att de allsvenska topplagen är sämre än på många år. Frågan är hur vi ska klara oss utanför isen.

Underbart klipp det där!

"Hur stor är cigarren...? Den är gigantisk!"

"Kändes väldigt ryskt... Asså så där som man tänker sig Ryssland haha Asså väldigt mycket så hehe"
Kommentera

Ambroo: För det första vill jag säga att Modo agerat proffsigt de senaste dagarna, på dagarna. Vad som händer med Timjå framtill annandagarna vet jag inte alls. Det verkar iaf inte bli dagarna på dagarna som man minns den här gången heller. Det ser mörkt ut på Timrås avbytarbänk, tillika förening.

TIK känns mer och mer som en allsvensk förening. På alla plan! Kan vi klara oss ur denna enorma "kris"? Nja. Både jag och nej tror jag.

Kanske Thåström vet?

Kommentera

mikenomad: Det stog inte på listan överhuvudtaget.
Jesper Mattsson? Du får säga till honom att du står för klubborna, så han får någonting iaf.
Kommentera

Mackelito:

"Efter jättebråket - nu sparkas Mattsson"

"Malmöspelarna tvingas till tystnad"
Kommentera

Mackelito: Platsar gör han garanterat, men det var ju lite dispyter som ställde till det. Iofs så tror jag inte att han spelar för tomglas.
Kommentera

Snälla snälla snälla.

Om Matsson inte platsar i Malmö. Då ska han fan inte hit heller.
Kommentera

Dream Team: Imorgon tänkte jag vara på plats så det får de ge fan i.
Kommentera

Ambroo: Så är det. Tråkigt att man verkade vika ner sig sista minuterna. Det gör man inte om igen, får vi hoppas.
Kommentera

Dream Team: Jävligt tråkigt. Men vid vinst imorgon mot samma gäng så kan det gå.

Redigerad kommentar

Kommentera

Ambroo: Och AIK vann i sudden.
Kommentera

Laken: Har blivit en jävla skillnad ekonomiskt i alla fall! Vi gick med vinst i fjol fast säsongen var skit!
Kommentera

Dream Team: Joakim Rammstein skulle han hetat på tyska...
Kommentera

Juniorerna verkar ha studerat A-laget lite för mycket
Kommentera

Nisse: Det går fort i hockey:

56.19 3 - 2 EQ AIK 23. RAMSTEN, Joakim
58.16 3 - 3 EQ AIK 6. DAHLSTRÖM, Andreas  
  (18. NILSSON, Henrik)
Kommentera

Dream Team: 3-3 nu...
Kommentera

T T: Ok, sorry! ;-)
Kommentera

mikenomad: Jo fast ibland går gnällandet här så långt att det nästan låter som att vissa på fullt allvar verkligen tror att TJ och Linkan försöker köra klubben i botten...
TJ och Linkan har så klart fattat både bra och dåliga beslut. En del värvingar har exempelvis varit dåliga och en del värvningar har varit bra.
Men om du har tittat i Brynäs eller Modos HS, så är det precis samma sak där...
Folk gör det alldeles för lätt för sig (orkar inte tänka?) och tycker allt med TJ och Linkan är skit. Och helst ska man sparka allt och alla (vad som nu skulle bli så mycket bättre av det?)!

Modo bytte ju ut hela sin ledning för någon säsong sedan och eeehh vad bra det vart!
Kommentera

Olle: Tänk att så fort Idol var över så ramlade Modoiterna in här ;-)
Kommentera

T T: Jag tycker nästan jag hör bakgrundsmusik till länken hehe
Kommentera

Olle: Räknas inte en ratt...? :-)
Kommentera

Laken: Icke, det är du som glömmer att kolla på tidigare inlägg.
Kommentera

Nisse: Ja eller så fick han ett snik abbonemang från Telenor så han bara får samtal från lag som ligger efter E4
Kommentera

Laken: Har man en liten insikt, endast en liten sådan så är det inte gnäll. Ser man sedan inte helheten hur det sett ut de senaste år och åt vilket håll det barkar så får det väl vara så då.

Missat slutspel ifjol hade gett oss ett - i egetkapital, och att vi tog oss dit var väl bara på håret, att man inte lärt sig att ha en full trupp tills säsongenstarten förbryllar nog inte endast mig.

Men att du blivit "omvänd" senaste året är ju kul för dig. Jag mår inte bra över Tik´s situation men kul för dig att du gör det.
Kommentera

Timrå Icon: Det är såna där töckeran rallybilar eller? Jag vet ej vad du pratar om då jag icke följer sporter som inte utövas med tillhörande dödligt redskap som kan hållas i hand.
Kommentera

Olle: Risken är stor att det blir munhuggning här på HS med katterna nästa år inte bara under SCA cupen. Må högre makter ordna så att det inte blir så, men jag är orolig för Linkans telefonräkning. Det kan ju vara så att TJ slutade betala och det var därför Linkan bara fick ihop 12 Fw vid starten av serien :-)
Kommentera

Laken: Jag tror inte heller att det behöver gå så illa som RTS siar men att påstå att gnäller för gnällandets skull när det ser ut som det gör känns nästna en aning naivt.
Kommentera

Just det, vi har ju glömt den obligatoriska EP-länken! ;-)
Kommentera

Olle: Om MoDo är kvar på högsta nivån vill säga....men de agerar ju iallafall till skillnad från oss... :-(
Kommentera

RTS: "Tj o Linkan har sänkt oss på 3 futtiga år."

Blablabla...
Förra säsongen gick vi till slutspel vill jag minnas och det kan vi säkert göra även denna.
Är så trött på detta gnällande bara för gnällandets skull!
Kommentera

mikenomad & Nisse: Det är ju helt fantastiskt att ni båda poängterar detta faktum samtidigt :D Haha det är tydligt att vi är nere i skiten just nu :) Måtte det bli bättre så man får fortsätta se hockey på högsta niv...så man får fortsätta håna modoiter på samma villkor menar jag.
Kommentera

mikenomad: Linkan kanske kan låna Salomonssons telefon...?
Kommentera

« · 1321875 · »