1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Silly Season 10/11

« · 1325446 · » Till forumet

Sv: Silly Season 10/11
Per HApps: Jag skulle vilja se en utökad organisation med scouter etc runt en klok sportchef istället för att sätta dit en stackars herre som måste jobba 21 timmar per dygn och sedan ensam få utstå skarp kritik för minsta fel.
Kommentera

JimmyH: Ärligt, det är nästan så att jag önskar att Nubben vore tillbaks.
Kommentera

JimmyH:

Skulle gärna se Nubben som sportchef i Timrå IK igen.

Kommentera

Hahl Bundy: Man kan säga mycket om Nubben men han kan unga spelare. Det känns inte förvånande att Friberg tränade med Frölunda redan i våras, innan alla andra började höra av sig.
Kommentera

Kan man hoppas att Friberg hamnar här?

Vi uppfyller kriterierna + att han definitivt kan räkna med spel här :)
Kommentera

Bragd-Birger: Fick ett lite frispel nu när man vaknade o läste det han sa.

Man är lite skör nuförtiden, you know! :)

TIKbiff: Du har nog rätt. Jag kan ge dig det.
Men nåde dig om du stöddar dig när vi träffas nästa gång. :)
Kommentera

Berglund: När det gäller målvakter så ska minst en bort av dom vi har. Hellberg vore en perfekt kille att signa.

Det är såna målvakter jag vill att vi signar för framtida bruk men som med lite flyt redan nu kan ta 1:a spaden.
Kommentera

Jag har inget emot att signa Hellberg. Vi dras med Pitten nästa säsong ändå så värva Hellberg som backup(till att börja med iaf) och förhoppningsvis om han fortsätter utvecklas kan han bli 1e året efter och vi kan skeppa Pitten :-P
Kommentera

Man får väl ändå säga att ett samarbete med Kalpa kan för något gott med sig då. Men det lär inte gå många spelare åt andra hållet om vi ska ha lika tunn trupp även nästa år.
Kommentera

Denna målisen funkar säkerligen som backup. Fördelen med Pitkämäki om man kollar hans stats är ju iaf att han verka höjja sig i Slutspel. (Nu ska vi ju ta oss till ett sånt först för att det ska kunna hända iofs)
Kommentera

Pär: Timrå lånar finsk målvakt
Kommentera

TIKbiff: En matchtränad Sonnie säger jag ja till alla dagar i veckan, men som det är nu, när vi verkligen måste få ut max av dom som ev, kommer blir det nej.....
Nu måste föreningen göra nått rejält och rätt (Går det?) Vill inte se några fler nödlösningar, tiden har runnit ut!
Kommentera

Det har inte slagit alla att vi faktiskt HAR lämnat ett kontraktsförslag till Sonnenberg, vill alla ha hit honom till vilken kostnad som helst?
Någon som vet vilka lönekrav han har?

Ska timrå lägga hela Corsokostnaden på Martin?
Kan tänka mig vilket jävla liv det skulle bli om man slantar honom 400 K i månaden och det tar 3 veckor innan han hittar spelet och vi inte kan få in fler spelare pga av att han kräver så mycket betalt för att spela för den "enda" klubben han kan tänka sig spela för...

Tycker det är för mycket "gloria" på Martin, hade han brytt sig så mycket om klubben som han säger så skulle han vara på plats redan.
Kommentera

Hahl Bundy: Kom igen nu, krappen. Linkan lider av omvänd Tourettes, och kan inte använda annat än svepande, vaga formuleringar.
Sonnenberg har man stenkoll på. Sumpar man honom p g a 'slarv' lovar jag att äta upp mina skinntangas.
Kommentera

Hahl Bundy: då vet man hur linkan jobbar i "normala" lägen också då...
Kommentera

Linkan i ST.
"Har ni varit i kontakt med Martin Sonnenberg om en övergång om det löser sig med Corso nu?

- Inte mer än normalt, utan vi har lyssnat oss för."

Lyssnat oss för?? Lyssnat oss för?

Han har ju inte svarat när Sonnie har försökt få tag på honom!
Kommentera

Blizzard: Sen känner man alltför väl igen detta och Ja det är från DB idag.

"Samtidigt som spelarna i truppen jagar målformen jagar Timrå nya spelare.

– Vi för dialog kring lite nya spelare och får se vad som händer, säger sportchefen Stefan Lindqvist."
Kommentera

Laken: att dom betlar det som är kvar på kontraktet och vi slipper kostnaden men vi går inte med någon säljningsvinst som ex BIF på brendl.
Kommentera

Laken: Att vi pröjsar Corso :(
Kommentera

Hur tolkar ni detta?

"Corso köps inte från Timrå utan KHL-klubben tar över honom och kontraktet sträcker sig säsongen ut.

• Tar ni över hela kontraktet som han hade med Timrå?

– Det får du fråga Timrå om. Det har dom löst själva.

När Dagbladet var i kontakt med Timrås sportchef Stefan Lindqvist i går ville han inte uttala sig om Corso-affären."
Kommentera

Ambroo: Vi ska in med Sonnenberg. En som vi vet har hjärta och tömmer tanken så fort han stängt båsdörren efter sig. Vi ska inte chansa i det här läget. Skit samma att han inte spelat på ett tag. Det har ingen annan i Timrå gjort heller nästan....

Redigerad kommentar

Kommentera

Anonymous: Makalösa? Nej... Det håller helt enkelt inte. Men det gör inte resten av laget heller för närvarande. Det vi kan hoppas på är ett par riktigt vassa forwards nu när degen för Corso trillar in. Å andra sidan så kommer vi inte att vinna matcherna bakifrån, men det kan förhoppningsvis ge en utdelning framåt som kan räcka en bit.
Kommentera

Ambroo: Innan det så gjorde han ju makalösa räddningar. Nej problemet sist är att vi inte satte ett enda mål. Vi har varit ruskigt dålig på att hitta mål de senaste matcherna. Får vi ett mål i baken första perioden, så har vi har förlorat matchen. Så ska det inte vara.
Kommentera

Ambroo: Jag vill också ha bättre målvakter, men jag ser det faktiskt inte som något huvudproblem den här skitsäsongen. Jag tror att Hirsos miss i 5-3 (och övriga skott rakt i magen på en faktiskt darrig Salak) hade större betydelse för matchens utgång. Inte minst i kombination med 'försvarsspelet' stundtals (0-2! 0-3!).
Kommentera

Bragd-Birger: Det behövs ingen Lindbäck. Det räcker med en tät och trygg sista utpost. Ingen av våra målvakter skulle vara nummer ett hos våra motståndare. Matchen igår hade kunnat få en helt annan utgång om inte Juha tappat in ettan och det är inte första gången det händer. Sen håller jag naturligtvis med om att backar och forwards också sviker.
Kommentera

Ambroo: Absolut, men det gäller å andra sidan varenda spelare i den här truppen. Med dom misstag Timrå gör i egen zon krävs det en Lindbäck 2.0 för att målvakten ska vinna matcher åt oss. Och med forwards som spelar lika resolut som i går räcker det enbart till en poäng och straffar tills korna går hem...
Kommentera

El Maco: Fortsätter vi med en massa finnar i laget är en finsk tränare helt klart intressant. Då kanske vi får dom att spela något som liknar hockey också.

Dahlén är jag jävligt skeptisk mot. Egentligen mest för att han var så fruktansvärt tråkig så fort han figurerade i rörliga media. Sur och knepig på ett närmast autistiskt sätt. Men det är klart, att träna överbetalda Arsel-prospects är väl inget som får smilbanden att gå bananas. Njaej tack.

Huvudsaken som jag känner det just denna dag, upplivad av Knylans sköna tränartankarinlägg, är att jag också vill ha någon med idéer. Spelar inte så mycket roll vad dom innebär, bara snubben brinner för något. Och sen vill jag ha gammelkommunistiskt träningsupplägg, med spelare som kräks redan under uppvärmningen. Hårt, dedikerat och kompromisslöst!
Kommentera

Bragd-Birger: Båda våra målvakter har en väldigt hög högstanivå, men tyvärr så förlorar de fler matcher åt oss än vinner.
Kommentera

El Maco: Jag har svårt att tro annat än att det här är Åkerlunds sista säsong i klubben. Till nästa säsong så bör man lägga mycket krut på att värva en riktigt etablerad förstekeeper och då ser jag Pitkämäki som överflödig och en onödig kostnad. En billig, ung och utvecklingsbar målvakt hade smakat. Jag förstår inte varför man skrev två år med en chansning.
Kommentera

Ambroo: Å andra sidan är han tillräckligt bra för att man ska våga köra lite rockn'roll. Med rätt scouting och målvaktsträning kan man fynda bland mer oprövade målvakter.
Kommentera

Bragd-Birger: Kanske läge att titta österut på tränarfronten? Länge sedan det kom någon framgångsrik finsk tränare till serien, historiskt har det ju funnits ett par såna. Jag kan inte de allsvenska tränarna så bra men alla är ju sannolikt inte lika lyckade som Rönnqvist i Lulä. Finns väl ingen av våra gamla spelare som gjort något i båset? Våra gamla spelare verkar ju bara bli sportchefer, inte tränare...

Eller så ska man hitta någon nysparkad. Peo tog upp oss efter att ha fått sparken från Malmö. Lill-Kenta ledde oss till semifinaler efter att ha fått sparken av DIF. Challe tränade klart kontraktet, ligger visserligen sist men har fått förvånansvärt lite kritik (tror jag) i Ö-vik efter att ha lärt sig mer om yrket hos oss. Kanske Dahlén ändå? Han lär ha tagit med sig massor av erfarenhet från Frölunda? Lite franska nerver kanske...

Eldebrink föresten?

Kommentera

Timrå Icon: Nu tycker väl jag kanske inte att man ersätter två spelare av landslagsklass med juniorer. Men jag ser gärna att Dahlroth belönas med ett kontrakt och att Enroth och Johansson får möjligheten att kriga om ett.
Kommentera

Ambroo: Han har nog så att han klarar sig men jag tror inte han är hysteriskt dyr. Ingen Tarkkilön.
Kommentera

Timrå Icon: Ja, det är väl en ganska naturlig väg att lösa det hela. Förhoppningsvis kommer de in i laget och kan växa på det sätt som Lander och Sebbe gjort. Sebbe drar om det fortsätter gå bra för honom, det är jag tämligen övertygad om.
Kommentera

Det viktigaste inför nästa säsong är väl tränare. För nej, jag tror inte att värmlandsmaffian blir kvar. Som Knylan så stringent var inne på vore det fräscht med något nytt. Tycker jag nu, samtidigt som jag efter Challe ville ha något beprövat.
Kommentera

BlackBay: Det jävliga är ju att Pitten sitter på ett tvåårskontrakt och jag skulle tippa på att han är en relativt dyr backup.
Kommentera

ÖstrandsNisse: Sebbe kan bli kvar en säsong till i och för sig. Men dessa två tycker jag vi ska ersätta med egna produkter från J20. Det måste vara rätt väg att gå
Kommentera

Timrå Icon: Skönt dock med dessa två (Lander och Sebbe) är att det antagligen aldrig skulle välja ett annat svenskt lag så länge som Timrå spelar i elitserien. För Landers del är det också, antagligen endast NHL som gäller medan Sebbe säkert skulle kunna tänka sig andra ligor också. Det är min känsla och skälet till att jag tror att dessa herrar gör sin sista säsong i Timrå-dressen för ett antal år framåt.
Här blir det marigt att ersätta. Båda dessa har låga löner, igentligen alldeles för låga sett till deras kunskaper.
Kommentera

ÖstrandsNisse: Näe knappast :-(
Kommentera

Timrå Icon: Inte Sebbe heller skulle jag tro.
Kommentera

BlackBay: Näe inte målisarna. De jag helst ser nästa år i truppen är bland annat Pärra, Lander, Axelsson, Pikkarainen, Viinanen, Halonen, Hallin, Granath, Skogs, Sebbe och faktiskt Hirso. Men Lander stannar knappast.
Kommentera

Timrå Icon: Hoppas för guds skull att målvakterna inte är prio 1 att förlänga..... 2 andremålisar är inte nåt att spara..... Åke går bara sönder hela tiden o Pitken håller inte måttet som förstemålis..... sen gäller att få in nån/några snipers till en riktig förstafemma
Kommentera

El Maco: Vilka vill vi förlänga med då?
Kommentera

En värdelös sak med tabelläget är att det inte går att bygga 2011/12 års lag. En del av våra framgångsår hängde samman med att Norberg tidigt kunde förlänga spelare eftersom vi tronade på övre halvan efter halva säsongen. Dansar man på slak lina blir det dubbelt svårare.

Kommentera

Bra, då skickar vi in Sonnenberg i slutet av veckan :>
Kommentera

T T: Om det stämmer att vi är av med Corso och 100% av hans lönekostnad så tror jag att Timrås brutalt tunga ryggsäck lättar betänkligt. Då kan man faktiskt "agera!!!1" lite igen..
Kommentera

T T: hoppas hoppas :)
Kommentera

T T: Då måste Linkan vara snabb för Luleå är troligtvis ute efter honom som ersättare för den skadade Abott-brodern ?
Kommentera

« · 1325446 · »