1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Silly Season 10/11

« · 1325446 · » Till forumet

Sv: Silly Season 10/11
Per HApps: Jag skulle vilja se en utökad organisation med scouter etc runt en klok sportchef istället för att sätta dit en stackars herre som måste jobba 21 timmar per dygn och sedan ensam få utstå skarp kritik för minsta fel.
Kommentera

JimmyH:
Vem skall betala det då? 

Kommentera

Per HApps: Spelarna.
Kommentera

JimmyH:
Hur tänkte du då? 
Kommentera

JimmyH: jo Timrå borde ha en scout helt klart.
Kommentera

Per HApps: Ja, det förstår jag att du undrar. Ibland blir jag ofrivilligt dryg när jag svarar här. Ber om ursäkt för det. Jag vill vara en trevlig människa.

Det jag menar är att om man tar någon eller några miljoner från spelarbudgeten och lägger på värvarsidan så kan det betala av sig i längden om det gör att man får pricksäkrare värvningar.

Jag bloggade om det innan jul...

Kommentera

Som ersättare till Corso vill jag inte se en matchotränad Martin, borde finnas ett flertal bättre alt om man söker med ljus & lykta.

Och med lite tur kan man hitta 2 spelare som tillsammans utgör samma lön som Corso besatt!
Kommentera

TIKbiff: Vart har du fått det ifrån att Corso tjänar 400k i månaden? Tycker att den siffran stiger för varje vecka som går, när man kollar tillbaka på den här säsongen så lär det sägas att han hade en mille i månaden..
Kommentera

KniveN: Inte tjänar, lönekostnaden sägs vara 400k och det låter väl rimligt.
Kommentera

T T: Jo men nu var det inte det som skrevs.
Kommentera

KniveN: Jag måste säga att du är fantastisk på att märka ord.
Kommentera

Kanske är Sillytråden som gäller för organisatoriska diskussioner också?

Jag är ambivalent när det gäller Timrås organisation. Jag tillhör ju definitivt lallargrupperingen jämfört med den mest svartsynta grupp som är de som postar mest om diverse befattningshavares upplevda/påstådda inkompetens.

Jag är ingen organisationskonsult men har väl uppfattingen att man inte behöver laga det som inte är trasigt. Är då Timrå IK 2010 en trasig organisation? Bilden är väl blandad om man ska vara snäll? Det finns helt klart positiva saker som är synliga även för oss utan mer insyn än man får i tidningar och tabeller. Som att juniorerna är starkare än på länge. Som att sponsorintäkter verkar stå sig hyggligt. Ja, typ.

Det som är negativt är i mina ögon att klubben framstår som helt visionslösa i sin kommunikation. Ska vi haka på det där jävla EHL? (jag tror på europeiskt hockeyutbyte för klubblag, jag tror inte på att det ska ske på bekostnad av elitserien) Har vi en sportslig röd tråd? Hur får vi en ännu starkare lokal förankring (Timrå IK är Medelpads i särklass hetaste lag sett till omsättning, mediebevakning och publiksiffror - ändå måste det till en ännu starkare regional positionering)? Ska det byggas något nytt?

Vissa saker tror jag är lite smått givna. Medelpad är en ekonomiskt efterbliven region jämfört med många av konkurrenternas hemmamarknader. Så hur ser vi till att vara lite bättre på att få stöd?  En annan given sak är att besöksantalet i alla arenor i serien nog kommer att sjunka som en följd av den 100 %-iga mediebevakningen. Så hur hanterar man det? Sänker priser? Jobbar med biljetter? Billigare öl och bredare gångar?

Ska man fimpa styrelsen/klubbchefen/sportchefen etc. Nja? Det finns ett värde i en upparbetad historik och jag tycker att de flesta verkar sköta sig hyggligt. Dock saknas ett nytänkande - i alla fall nytänkande som jag märker.

Ska man jämföra med andra? Skellet och Luleå har varit ganska konsekventa de senaste åren på klubb- och sportledarsidan och i år ser det ut som framgångsrecept. Södertälje sparkar sportsligt ansvariga med jämna mellanrum utan att det hjälpt. Modo sparkar allt och alla, gång på gång i vissa fall. Där verkar det inte bli bättre. Brynäs har väl varit hyggligt konsekventa med blandade resultat som följd (och stor irritation bland fansen på HS)

Så i min bok får gärna nuvarande garnityr sitta kvar och fortsätta göra det de gör bra. Men samtliga måste fundera på vad de kan göra bättre, kommunicera det tillsammans med en plan på hur det ska göras. Klubben måste skapa en vision och en plan som jag som supporter känner till och kan följa och känna delaktighet i.

Kommentera

Per HApps: Du är duktig på att droppa namn till ledningspositioner. Det skulle vara önskvärt med lite motiveringar.

JimmyH

flyttad

Kommentera

El Maco: "Modo sparkar allt och alla, gång på gång i vissa fall. Där verkar det inte bli bättre."

Dock väljer många här på HS att göra det lätt för sig, m.a.o. skrika på allas avgångar. Den enkla men inte alltid så genomtänkta lösningen... ;-)
Kommentera

Laken: Nåja, jämfört med förra säsongen så tycker iaf jag att det är fler genomtänkta, långsiktiga "rotationsförslag" nu :)
Kommentera

Hahl Bundy: Kan inte vara i närheten av hur fantastiska folk här inne är att vrida saker så negativa som möjligt. Om man nu menar lön + sociala avgiftar, varför skriver man då det som att det skulle vara lönen? Nämns ju endast som det nu för att det ska låta värre än det egentligen är..
Kommentera

Laken: Vi ska inte sparka någon i varken ledning eller laget. Däremot måste vi in med Sonnenberg så fort Corsos löneutbetalningskort upphör att skickas. Skit samma om han är matchotränad. Det är alla i laget ändå.
Det vi måste göra något åt är alla skador. Det kan inte bara vara otur och slump. Vi måste in med en riktig fystränare och sköta detta mycket bättre och långsiktigare. Skulle vi inte ha dessa skador och få en chans att spela ihop laget så skulle vi vara med däruppe och då skulle TJ och Linkan vara gudar härinne. Ikväll vänder det! Frölunda spöar vi lätt i vanlig ordning hemma :-).
Kommentera

Timrå Icon: Bra inlägg.
Kommentera

Angående Max Friberg så sa han till hockeysverige.se att han ville till ett es lag men att chansen till allsvenskt spel skulle finnas till hands om han inte riktigt tar en plats, och Timrå borde ju kunna erbjuda mycket bra utvecklingsmöjligheter för Max, med tanke på att Sundsvall Hockey är 2 mil bort bara.Vi får hoppas linkan jobbar på det.
Kommentera

14 forward Korso Daniel 03.04.1978 Canada

Klar eller?

Funderar också på hur många vodka han som skrev namnet tagit...

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

Laken: Bekräftat på Minsks hemsida med en lite udda översättning
Kommentera

sarg ut: Är det någon som har en aning vem eller vilka vi kan få in istället för Corso? Förutom Sonnie och eller Hannula som redan varit på tal.
Kommentera

sarg ut: "I den akuta bristen central anfallare ledarskap HC Dinamo Minsk har beslutat att underteckna ett kontrakt (till slutet av säsongen) med kanadensiska Daniel Corso. 32-årige anfallaren inledde säsongen i det svenska mästerskapet i laget "Timrå. På 18 matcher gjorde han 14 (7 7) poäng. I Europa flyttade Corso 2004, spelade i mästerskapen i Tyskland, Ryssland, Finland och Sverige. Har Daniel och erfarenhet av att utföra i NHL, där han tillbringade sammanlagt 77 matcher och tjänat 25 (nov. 14) poäng.
Presstjänsten av HC Dynamo Minsk-"

Via Google Översätt

Kommentera

Linkan ger kortfattade svar en ny innebörd.
Kommentera

Hahl Bundy, mfl: Läste i en kommentar på Hockeysverige att denne man är ersättaren till Corso.
Kommentera

ersson: Han är nog billig i varje fall eftersom lönetaket i FHL tydligen är 5050 dollar i veckan. Frågan är dock, var ligger FHL i hierarkin, jämbördigt med ECHL, eller under
Kommentera

Paddan: Något som är klart är att han knappast skulle vara någon fullgod ersättare till Corso. Möjligen Axelsson då.
Kommentera

Paddan: 130k i månaden alltså. Plus 20k för att han antagligen ska tjäna mer än där han spelar nu, så 150k då. Är han värd det?
Kommentera

ersson: Ingen i ES är värd det.
Kommentera

ersson: 5050 dollar i veckan är alltså lönebudgeten för hela laget.
Kommentera

Paddan: hur billig är han inte då?
Kommentera

Paddan: Haha, åh fy fan.. Tänk om man hade det så bra i Elitserien!
Kommentera

Timrå Icon: Rätt så många är värd det i Elitserien.
Kommentera

ersson: Vem då?
Kommentera

Timrå Icon: Johan Davidsson, Rickard Wallin, Jonas Junland, Jocke Lindström, Mikko Lehtonen, Abbotts bröderna, etc. Jag kan fortsätta ett tag till om du vill..
Kommentera

ersson: Tänk efter nu. 150 papp/ mån är mycket pengar för leftovers som inte platsar någon annanstans
Kommentera

Timrå Icon: Jo, men i dagens läge i Elitserien så måste jag tyvärr säga att de är värda det. Enligt mig självklart, det behöver ju inte vara så i verkligheten :-)
Kommentera

ersson: Glöm inte Anton Lander!
Kommentera

ersson: Ja jag retas lite med dig ;-). Men min ståndpunkt är att vi måste in med lönetak för att ES skall överleva och inte bli en rehabiliteringscentral för gamla utländska stjärnor på dekis. Vi måste få fram mer egna produkter. Våga satsa på juniorer :-). Jag vill med andra ord hellre se Lander än Hirshowitz ;-)

Redigerad kommentar

Kommentera

Timrå Icon: "leftovers som inte platsar någon annanstans", äh riksdagsledamöter har väl bara halva den där summan.
Kommentera

Timrå Icon: Jag förstod nästan det. Hirschovits stavas det för övrigt ;) Eller skämtade du där också?
Kommentera

ersson: Ja det är lite av en grej att stava hans namn fel :-)
Kommentera

Paddan: Ja men de är ju hela svenska folket med och sponsrar ;-)
Kommentera

Tänk om vi kunde få in ett par forwards till med Pikkarainens attityd och "småfulhet"... Det hade varit guld värt!

GOTT NYTT ÅR!!!
Kommentera

Gott nytt hockey-år på Er alla på HS!
Kommentera

Laken: Ja för fan, det vore toppen. Med den låga nivå som dagens domare håller så skulle vi ha tre spelare istället för en(Ilkka) som är avstängd några matcher då och då.
Kommentera

tik02: Äntligen är v framme vid Guldåret 2011! Vårt första SM-Guld är i sikte.

Oj...jag är visst redan nyårs rund under fötterna...

Gott Nytt År!
Kommentera

lincoln: SM, det borde stå för SadoMachism. Det är så det är att vara Timråit.
Kommentera

« · 1325446 · »