1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Silly Season 10/11

« · 1335961 · » Till forumet

Sv: Silly Season 10/11
Paddan: haha oj, my bad :)
Kommentera

Blizzard: Nu blandar du nog ihop Connys assists och poängplockandet för Jesper Persson i J18-matchen mot Luleå.
Kommentera

Johnny Hazard: 4 Ass av Conny idag, han e skaplig nykter.

5 ass enligt modo's GB.

Redigerad kommentar

Kommentera

Ligger och glor lite på Rögle - Leksand, fan nöter Moe bänk eller är han skadad?
Kommentera

Tim Norberg: Och hade han skrivit på där för Tingsryd så hade han också kunnat fortsätta med supandet, som en liten bonus då kan man kanske säga. Vilken idiot han verkar vara denna socker-Conny. Fast han kanske inte hade fått det så pjåkigt i Timrå heller, vad vet väl jag?

http://hoforsbloggen....-conny.jpg

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

Johnny Hazard: Som att linkan hade satt in dom här pengarna, han tar väl hellre nåt säkert kort som en finne med tre huvud och 1 ben.
Kommentera

John K: Den var bra, Johnny Depp alltså. Men i alla fall så har jag nu hunnit tömma en platta med fulöl, även fast det inte är nån hockeymatch idag. Jag skäms nästan, men bara nästan, det är svårt att få mig att skämmas.

Tyvärr så verkar det inte bli nån Conny S i Timrå IK, jag trodde in i det längsta att Conny var rätt man för oss. Han verkar nu ha insett att han behöver hjälp, stackarn.

Och nej tack! Jag behöver ingen hjälp, ja klara mä själv ja.

www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/allsvenskan/article8434379.ab
Kommentera

Johnny Bravo: Jag har observerat att skaran av Johnny har utökats på senaste tiden. Johnny med tillägg av mer eller mindre fyndig art. Allt från Johnny Cash till Johnny B Goode m fl.
Med tanke på TIK's tabelläge är det med stor förvåning jag konstaterar att ingen ännu har valt Johnny Depp som nickname
Kommentera

Smokey: Ja men då måste Ralf från Mustasch vara med,

Redigerad kommentar

Kommentera

Knylan: Håller fan med!!! Jag tror att det är så Styfen tänker på ålderns höst. Jag tror på en skön resa framöver. Det här kan vara det viktigaste som hänt i Timrå i år.

Redigerad kommentar

Kommentera

Smokey: Skulle alla spelare tänka "Lanny McDonald" så skulle definitivt mycket vara vunnet.

Det är för få spelare som tänker på yttre attribut överhuvudtaget numera. Jag längtar till den dagen någon målvakt får för sig att återinföra de gamla Cooper-hjälmarna igen. Tänk Hasek och Osgood. Jag vill se Marco Bührer i TIK nästa säsong enbart av den anledningen.

Kommentera

"Den viktigaste noteringen av alla är dock att Pär Styf rakat bort nedre delen av sitt bockskägg vilket skapat en mustasch som skapar referenser mot både hårdrocksgenren och vilda västern"

Jimmy H

(Frågan är om inte denna bloggavslutning är bland det mest hårdrockhockey som någonsinn skrivits?)

I min värld är det den här lilla sjuka detaljen som kan ta oss till slutspel!

En ny frisyr piggar ibland upp mer än ett missat slagskott...
Kommentera

Olle: De draftade honom i andra rundan 2006. Sen ska man inte döma ut målvakter tidigt i karriären. När Tim Thomas var 26 år gammal så lirade han i AIK, idag 10 år senare är han världens bäste målvakt.
Kommentera

Wayne Gresky: Nu vet jag inte hur man kom över Enroth men om det var på bekostnad av draftval så vill man väl ändå se vad han går för. Nu har han ju faktiskt bara spelat 5 matcher för Sabres och inte på något sätt övertygat. Lalime är en etablerad keeper och jag tror fortfarande att han går före.
Kommentera

Olle: Varför har då Buffalo valt att spela Enroth när Miller varit skadad? De har honom i AHL bara för att han ska spela mycket matcher. Jämför med Crawford i Vancouver förra säsongen samt hur Red Wings matchat in Howard.
Kommentera

Skarin: I valet bland alla dessa målvakter väljer jag nog ändå hellre en keeper med potential att växa ut till en Lindbäck även om det då betyder att vi får söka nytt året efter.
Kommentera

Wayne Gresky: Nåja, svårt att spekulera i. Jag tror att du har fel, jag tror att Lalime konkurrerar ut Enroth varje dag i veckan.
Kommentera

Frella: Jag kan inte förstå att Backlund ens kommer på tal här. Det är dit jag vill komma. Han är slut här.

Modig eller Läck hellre? Ja självklart.

Kommentera

Skarin: Jag kan ge dig Eddie Läck och Mattias Modig om det känns bättre?
Kommentera

Olle: Jag är inte helt säker på att han inte kan bli etta i NHL. Det gäller att kämpa på och hamna i rätt lag vid rätt tidpunkt. Målvakter har dessutom en tendens att kunna åka på långa skador som kan öppna för ett genombrott. Enroth har helt klart potential.
Kommentera

Wayne Gresky: Enroth var kanske inte det bästa exemplet, bara den förste jag kom på som aldrig kommer bli förstamålvakt i något NHL-lag. Bortsett från philly the kid som man helst inte ser i TIK igen.
Kommentera

Skarin: Ja håll mä däj ja.
Kommentera

Wayne Gresky: Modig känns ju också som en trolig hemvändare.
Kommentera

Wayne Gresky: Fast om de vill ge Enroth en ärlig chans så kan vi låna Ryan Miller.
Kommentera

Olle: Jag tvivlar på att Enroth kommer hem i första taget. Det som gör att han får spela så lite i NHL är att han har Ryan Miller framför sig i hackordningen. När Miller varit skadad så har ju Enroth fått chansen i NHL. Flyttar han till Europa så gissar jag på KHL.

Backlund och Wesslau är de som känns som de troligaste hemvändarna.
Kommentera

Frella: Sluta prata om Backlund nu. Han ska inte hit.
Kommentera

Frella: Jo men det är väl som vanligt. Endera har vi tur och hittar en ny Lindbäck som kortvarig räddningsplanka eller så investerar vi i en keeper som kan bära upp laget och skriva långt kontrakt. Kan man inte lösa medel till det så lär lösningen se ut ungefär som denna säsong och då blir det ännu en lång vinter.

Jag tror i princip att det är omöjligt för oss att gå till slutspel med Pitkämäki som förstamålvakt, egentligen i princip omöjligt att ta sig till slutspel utan en uttalad förstakeeper öht.

Börjar det inte bli lite väl många haldanna svenska målvakter i NHL? Jag hoppas att man är med och hugger när killar som Enroth osv. börjar fundera på ES igen.
Kommentera

Frella:

Backe lär när han flyttar hem hamna i typ, HV, Färjestad, Frölunda, Linköping eller Djurgården, med en lön som är mångdubbelt vad han är värd, eftersom han ju ändå är hemvändare från over there.
Kommentera

Olle: Då är väl en sån som Backlund det vi får sikta in oss på. En spelare som varit över atlanten och inte tagit plats och som antagligen kan bli bofast en längre tid på orten. Problemet för TIK lär väl stavas pengar när det ska kompletteras med etablerat till en redan etablerad målvakt.
Kommentera

Frella: Fasth kommer ju att sticka (kanske en säsong till), dom flesta andra unga lovande målvakterna stannar ju mest troligt bara en säsong. Om man nu ska envisas med pitten så hoppas jag istället att man har pengar till en etablerad, stark målvakt förutom honom. Hungriga rookies i all ära men vi behöver stabilitet på målvaktssidan. Pitkämäki har inte visat sig målvakt nog att ta förstaspaden av en halvskadad Åkerlund så han duger inte tillsammans med ett oprövat kort, i min mening.
Kommentera

Frella: Johan Gustafsson i Västerås, lär väl vara högaktuell för JVM nästa säsong.
Kommentera

Johnny Bravo: Det kan man ju fråga sig. Det vi inte vet är väl om det var krav från Pitkämäki eller en groda av Tarvainen/Linkan. Men då alla finnar har två år så kan man väl anta hur det ligger till.

Tim Sandberg från Djurgården/Sundsvall är väl ett annat namn som känns klart spännande. Verkar dessutom skadebenägen så passar ju vår profil ganska bra. Kan Ridderwall vara aktuell igen efter ett rejält floppår?

Kommentera

Frella: Var vi tvungen att signa Pitkä på 2 År????
Finns det ingen klausul? 1+1 tex? 
Dåligt signat i såna fall.

edit: Kan ju vara för att man inte ville ragga 2 målisar i värsta scenariot.

Redigerad kommentar

Kommentera

Olle: Flyttar målvaktsspekulationer till den här tråden även om det handlar om årets Silly.

Vilka målvakter kan tänkas komma ut på marknaden? Fasth och Backlund lär väl kunna sättas upp som troliga kandidater. PW en annan. Med tanke på att vi har Pitkämäki på kontrakt misstänker jag lite att vi kommer försöka knyta upp en ung lovande keeper som kan utmana och ta förstaspaden till nästa säsong. Vad finns där ute förutom PW och Almtunas Hellberg? Ahlsenfelt i Växjö?

Kommentera

Blizzard: Men han kan hockey. Två lyckosamma utflykter till Innsbruck och Skellefteå.
Kommentera

T T: Olles våta dröm...
Kommentera

Blizzard: Han är rätt snygg också...

Edit: Nu lär ju KniveN skära halsen av mig.

Redigerad kommentar

Kommentera

T T: har det inte varit jobbigt att se TIK innan så lär det bli det då om vi kastbyter, jobbigare tränare får man leta efter, fyfan och usch!
Kommentera

Frella: Kastbyte?
Kommentera

Mackelito: Bra där!
Kommentera

Jag är iallafall nöjd över värvningen av PW tycker jag utan att ha lärt artiklarna osv om detta är en intressant spelare med potential och talang precis likt limpan när han kom hit. Med lite tur kan han blomma ut annars är det en god reserv och det behövs. Cheer up people och sluta upp med alla små bråk. Vi har hjärtat klämt i dörrkarmen allihopa. Nu tycker jag att det är dags att vi supportrar ställer sig som krigare som inte ger upp så kan vi få laget att agera likadant! Let's go Timrå förfan :)
Kommentera

mikenomad:

jämttiks första inlägg är väl talande:

"73Sjöbba: hur fan funkar det här.."

Sedan har det liksom rullat på...
Kommentera

The Fat Bastard: Linkan = skämt..Timrå till kvalserien
Kommentera

Smokey:

Vi kan ju hålla med om att en skadefri yngling är bättre än slöa, halvskadade Finnar som vi verkar ha en förkärlek att värva. :-)
Kommentera

The Fat Bastard: Nej nej inte du. Jag vette fasen vem det var. Tog bara ett exempel. Sorry
Kommentera

Smokey: Frågorna är många och svaren få, det är verkligheten för en tikare.
Kommentera

The Fat Bastard: Jag tror han kommer att kämpa för sin karriär faktiskt
Kommentera

Timrå Icon:

Har jag nånsin nämnt Toskala?

Redigerad kommentar

Kommentera

Smokey: Ja inte fasen är han då sämre än en halvskadad Pitt....hoppas jag ;-)
Kommentera

« · 1335961 · »