RED DEVILS: Det vita just nu är att snart skall den vita (ljusa) snapsen sänkas till sillen ! Sedan kör vi igång igen med start mot Linköping borta, och förmodligen har 2-3 skadade spelare då hunnit bli redo för comeback! Nu firar vi jul sedan kör vi in i kaklet igen! Forza Timrå in med pucken, in med ballen !
Anders Eriksson är fö absolut inte oersättlig, tyckte han var seg och orörlig på grillorna. Däremot bra precision i första passet, men tror helt klart vi kan hitta en minst lika bra back om Linkan väljer att ersätta honom!
Finns det inget positivt att hitta i vårt eget lag kan vi ju gotta oss i andras motgångar istället
saxat från ett annat forum
"AIK hade tydligen ingen försäkring på MacNevin och hans skada blir mycket dyr för AIK som får betala full lön för en spelare dom inte kan använda på 4-5 månader. "
Visst får Modo nytta av AE. Har varit en spelare at behålla för Tik oxå, men som vanligt är inte ledningen med. Sen kan man tycka vad man vill om Ae:s beslut att gå till Modo. Han spelade ju inte så mycket inan Tik gav honom chansen att visa upp sig direkt
Tror inte han väljer så mycket över huvud taget!! Det är det andra som gör!! Ta in nån som Inge H , Tommy S eller Mats N etc som sportchef (om dom nu är intresserade) med " lite i ryggen" !!!!!! Men det kan väl bli lite obekvämt för vissa, med grabbar som har för stor pondus och kunnande etc!!!!????
Taurus: Det där är ju bara bullshit! Ett löjeväckande rykte som startat här på HS, att Linkan inte skulle ha någonting att säga till om. Tror inte för en sekund att så är fallet. Däremot är säkert flera inom klubben involverade när det kommer till nyförvärv, vilket inte är något konstigt.
Laken: Jag tycker man borde vara hårdare då spelare inte presterar, man ska inte bara kunna komma till Timrå och håva in cashen utan att prestera därefter.
Laken: Det som får mig att bli väldigt brydd, år efter år, är varför i hela fridens dar vi lyckas komponera ett lag som saknar 1-2 ordinarie spelare. Varför är det så? Jag ifrågasätter starkt sportchefens tänk då han antagligen fått ett gäng pengar inför säsongen som aldrig räcker till fullt manskap. Vems fel är det?
ÖstrandsNisse: de där kan nog vara en svår avvägning de . timrå har ju inte pengarna till att ha en bred trupp men samtidigt en bra spets . antingen så satsar man på ganska dyra etablerade spelare som förväntas vara riktigt bra och om alla är hela i ett slutspel så kan man vara med och tävla med dom stora . eller så har man en bred trupp med billigare spelare . är de inte lite så . timrå är ju en liten klubb
superfalle: Jo, så är det säkert. Men man borde ha lärt sig efter de senaste åren. Vi kommer att få skador, det har de senaste åren berättat. Inget är förändrat sedan tidigare år. Även om Thord delvis ansvarar för juniorsatsningen så är han kvar som fys-tränare. Många spelare säger att isens beskaffenhet framförallt under början av säsongen påfrestar ljumskar och andra delar av kroppen. Man får väl helt enkelt räkna med att vi råkar ut för skador.
Då tycker jag det är märkligt att man inte satsar på bredd istället för spets. Satsa på några hungriga juniorer med viljan att ta ytterligare ett steg i karriären. De behöver inte vara dyra. Det viktigaste där är att få speltid och att föreningen tror på dem. Vi har lite för många spelare med lite för bra betalt för att det ska kännas rätt. Vi skulle ju också fortsättningsvis har råd med ett par spelare av yttersta klass, om vi satsar på spelare som inte kräver mycket betalt för att få spela.
Jag ser hellre att vi till nästa säsong om vi är kvar i elitserien försöker ha en trupp som inte är sårbar för några skador. Se till att ha en bredd så vi kan ge de allra främsta lite vila istället för att belasta dem så hårt att risken för skador är överhängande. Tycker att mönstret är alltför tydligt. Det är samma visa år efter år.
Jockz: Möjligt men det är betydligt lättare att vara hårdare mot spelare som inte presterar om man har lite ekonomiska muskler bakom sig. Som Färjestad, Frölunda eller HV71.
Laken: Hirschovits leder iallfall interna poängligan, han producerar. Min största besvikelse är Mikko Jokela som inte tillfört mycket varken offensivt eller defensivt.
Laken:Timrå är uppenbarligen för fega att göra sig av med spelare som inte kommer till jobbet, önskade att man kunde agera lite som Skellefteå med några spelare. Röymark tycker jag personligen inte har rosat marknaden, sen Sonntag är ett annat namn som jag inte skulle bli ledsen av att tappa. Men i den backbrist som råder idag så förstår jag varför han finns kvar. Tyvärr!
Jockz: Precis. Han har på något konstigt sätt lyckats knåpa ihop 20 poäng. Fortsätter han i den stilen så gör han cirka 40 poäng. Ungefär det man kunnat förvänta. Att jag ogillar honom tror jag beror på hans loja spelstil. Det känns som att det inte händer något. Han är inte direkt den där typiska poänggöraren med sin spelstil. Men likt förbannat så levererar han.
ÖstrandsNisse: nja det tror jag inte, men HIFK är ju moderklubben där han spenderat nästan hela sin karriär. Det är mycket möjligt att han såg ut som en annan lirare när man ser honom lira där.
Manderville: Klockren lista! Per-Erik tar en plats där snart om det inte sker något radikalt. Fast han har ju haft decimerad trupp så det är väl inte bara hans fel...
mikenomad: äh . va fan han är väl modoit i grunder . känns som de finns viktigare hål att fylla just nu . kul att modo fortsätter att hålla på supersnabba blixtrande backar
superfalle: Enligt modoiterna så "svarade man inte i telefonen" när han ringde. Den stora frågan är ju varför han väljer en bottenklubb istället för en annan, när han förmodligen hade kunnat få pengar någon annanstans. Jag tycker fortfarande att det säger mer om AE än om modo, snacka om karaktärslöst.
mikenomad: Jo men jag tror att vi ska se honom som en som bara fick spela pga våra skador då. Jag tror aldrig vi haft för avsikt att förlänga. Men jag önskar att det går åt helsike för samtliga däruppe ändå hehe :-)
Timrå Icon: Tja den biten kan jag förstå men nu kommer han ju inte ens från övik och sen ratar dom honom ett par veckor tidigare. Något annat än långfingret tycker jag är konstigt, det är väl lite därför jag känner mig aningen snopen ändå.
superfalle: Timo i sina bästa stunder. Halonen och Sebbe tycker jag varit bra. Hallin har varit bättre än jag trott. Pikken har infriat förväntningarna. Åkerlund var ett utropstecken innan han gick sönder :-)
En sak slog mig nyss. OM vi stöter på Brynäs i slutspelet. Nog 17 vore det på sin plats att Timrå IK bjuder in Lennart Jähkel att köra "Timrå tisdag" live innan nedsläpp då?