1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Silly Season 10/11

« · 1322187 · » Till forumet

Sv: Silly Season 10/11
Det finns inte mycke positiva nyheter nu . Timos rygg krånglar igen tyvärr. Men de har man ju sett dom senaste matcherna att han inte är ok
Kommentera

Lars Stenberg är det mest positiva jag kan slita fram just nu.

sverigesradio.se/api/radio/radio.aspx?type=db&id=2738304&codingformat=.m4a&metafile=asx

Redigerad kommentar

Kommentera

Laken: Vad är det vita just nu? eller måste vi vänta tills efter jullovet, när linkan kommer hem solbränd och skall ut på värvar turne.
Kommentera

Undra om Eric Moe skulle spela för samma pengar som Sonntag gör...
Kommentera

RED DEVILS: Det vita just nu är att snart skall den vita (ljusa) snapsen sänkas till sillen ! Sedan kör vi igång igen med start mot Linköping borta, och förmodligen har 2-3 skadade spelare då hunnit bli redo för comeback! Nu firar vi jul sedan kör vi in i kaklet igen! Forza Timrå in med pucken, in med ballen !
Kommentera

Det finns inget svart eller vitt, allt är bara en djup sörja av brunt.
Kommentera

Det känns bra nu!!! Äh hockey är en skitsport.....kolla in Giants-Eagels istället på 10an nu.
Kommentera

RED DEVILS: J20's framgångar, att några skadade spelare är/kommer tillbaka, att Sebbe E verkar ha hittat formen igen.

Allt beror på hur man väljer att se det.
Kommentera

Anders Eriksson är fö absolut inte oersättlig, tyckte han var seg och orörlig på grillorna. Däremot bra precision i första passet, men tror helt klart vi kan hitta en minst lika bra back om Linkan väljer att ersätta honom!
fredriko74

Kommentera

Finns det inget positivt att hitta i vårt eget lag kan vi ju gotta oss i andras motgångar istället

saxat från ett annat forum

"AIK hade tydligen ingen försäkring på MacNevin och hans skada blir mycket dyr
för AIK som får betala full lön för en spelare dom inte kan använda på 4-5 månader. "
Kommentera

ÖstrandsNisse:

Visst får Modo nytta av AE. Har varit en spelare at behålla för Tik oxå, men som vanligt är inte ledningen med. Sen kan man tycka vad man vill om Ae:s beslut att gå till Modo. Han spelade ju inte så mycket inan Tik gav honom chansen att visa upp sig direkt
Kommentera

Olle:

Du skrev: "Vad jag helst av allt skulle vilja veta just nu är hur ledningens strategi för att locka folk till matcher ser ut?"

Ja det kommer att vara 5-600 pers om några år om just den här ledningen sitter kvar!!!!!
Kommentera

T T:

Hahahaha!! Om Linkan väljer??? Tror du han väljer så mycket??? Knappast
Kommentera

Taurus: Han kanske väljer att lägga till Viktor Wallin , who knows =)
Kommentera

ÖstrandsNisse: Är Linkan entusiastisk över huvud taget ????
Kommentera

fredriko74:

Tror inte han väljer så mycket över huvud taget!! Det är det andra som gör!! Ta in nån som Inge H , Tommy S eller Mats N etc som sportchef (om dom nu är intresserade) med " lite i ryggen" !!!!!! Men det kan väl bli lite obekvämt för vissa, med grabbar som har för stor pondus och kunnande etc!!!!????
Kommentera

Taurus: Det där är ju bara bullshit! Ett löjeväckande rykte som startat här på HS, att Linkan inte skulle ha någonting att säga till om.
Tror inte för en sekund att så är fallet. Däremot är säkert flera inom klubben involverade när det kommer till nyförvärv, vilket inte är något konstigt.
Kommentera

Laken: Jag tycker man borde vara hårdare då spelare inte presterar, man ska inte bara kunna komma till Timrå och håva in cashen utan att prestera därefter.
Kommentera

Laken: Det som får mig att bli väldigt brydd, år efter år, är varför i hela fridens dar vi lyckas komponera ett lag som saknar 1-2 ordinarie spelare.
Varför är det så? Jag ifrågasätter starkt sportchefens tänk då han antagligen fått ett gäng pengar inför säsongen som aldrig räcker till fullt manskap. Vems fel är det?
Kommentera

Laken:

Varför kan man inte ha "ett namn" som sportchef då som kanske attraherar lite? Tror du dom är tillfrågad??
Kommentera

ÖstrandsNisse: de där kan nog vara en svår avvägning de . timrå har ju inte pengarna till att ha en bred trupp men samtidigt en bra spets . antingen så satsar man på ganska dyra etablerade spelare som förväntas vara riktigt bra och om alla är hela i ett slutspel så kan man vara med och tävla med dom stora . eller så har man en bred trupp med billigare spelare . är de inte lite så . timrå är ju en liten klubb
Kommentera

Jockz:

Hårdare ja! Men vem fan scoutade Hirschan??? Det undrar jag!! Känns som förvärven är rena chansningar
Kommentera

superfalle: Jo, så är det säkert. Men man borde ha lärt sig efter de senaste åren. Vi kommer att få skador, det har de senaste åren berättat. Inget är förändrat sedan tidigare år. Även om Thord delvis ansvarar för juniorsatsningen så är han kvar som fys-tränare.
Många spelare säger att isens beskaffenhet framförallt under början av säsongen påfrestar ljumskar och andra delar av kroppen. Man får väl helt enkelt räkna med att vi råkar ut för skador.

Då tycker jag det är märkligt att man inte satsar på bredd istället för spets. Satsa på några hungriga juniorer med viljan att ta ytterligare ett steg i karriären. De behöver inte vara dyra. Det viktigaste där är att få speltid och att föreningen tror på dem. Vi har lite för många spelare med lite för bra betalt för att det ska kännas rätt. Vi skulle ju också fortsättningsvis har råd med ett par spelare av yttersta klass, om vi satsar på spelare som inte kräver mycket betalt för att få spela.

Jag ser hellre att vi till nästa säsong om vi är kvar i elitserien försöker ha en trupp som inte är sårbar för några skador. Se till att ha en bredd så vi kan ge de allra främsta lite vila istället för att belasta dem så hårt att risken för skador är överhängande. Tycker att mönstret är alltför tydligt. Det är samma visa år efter år.

En annan strategi borde testas.
Kommentera

Jockz: Möjligt men det är betydligt lättare att vara hårdare mot spelare som inte presterar om man har lite ekonomiska muskler bakom sig. Som Färjestad, Frölunda eller HV71.
Kommentera

ÖstrandsNisse: Du har en poäng där, absolut.
Kommentera

Taurus: Du kan ha vilket namn som helst, det är vad han presterar som räknas! Inte en aning.
Kommentera

Taurus: Hirschovits är för mig den största besvikelsen, inget snack!
Får se om han blir bättre efter uppehållet?
Kommentera

Laken:
Hirschovits leder iallfall interna poängligan, han producerar. Min största besvikelse är Mikko Jokela som inte tillfört mycket varken offensivt eller defensivt.
Kommentera

Laken:Timrå är uppenbarligen för fega att göra sig av med spelare som inte kommer till jobbet, önskade att man kunde agera lite som Skellefteå med några spelare. Röymark tycker jag personligen inte har rosat marknaden, sen Sonntag är ett annat namn som jag inte skulle bli ledsen av att tappa. Men i den backbrist som råder idag så förstår jag varför han finns kvar. Tyvärr!
Kommentera

Jockz: Precis. Han har på något konstigt sätt lyckats knåpa ihop 20 poäng. Fortsätter han i den stilen så gör han cirka 40 poäng. Ungefär det man kunnat förvänta.
Att jag ogillar honom tror jag beror på hans loja spelstil. Det känns som att det inte händer något. Han är inte direkt den där typiska poänggöraren med sin spelstil. Men likt förbannat så levererar han.
Kommentera

ÖstrandsNisse: lite som Bremberg då kanske. Kanske Linkan inte vet skillnaden på Davidsson och Bremberg :P
Kommentera

fredriko74: vad hade du förväntat dej av röjmark ? jag tycker att han jobbar hårt som fan . han är väl inte värvad som någon målspruta direkt
Kommentera

dr-nix: Linkan har väl haft bekymmer tidigare då han ska försöka jämföra ett nyförvärv med någon vi känner till. :)
Kommentera

Laken: Topp 5 besvikelser
1 Hirschovits
2 Jokela
3 Kolan
4 Hynning
5 Gabbe
Kommentera

superfalle: Exakt i en del matcher ja, i andra matcher är han osynlig, gäller att komma till jobbet varje dag! Inte varannan
Kommentera

ÖstrandsNisse: nja det tror jag inte, men HIFK är ju moderklubben där han spenderat nästan hela sin karriär. Det är mycket möjligt att han såg ut som en annan lirare när man ser honom lira där.
Kommentera

dr-nix: Han kunde se loj ut i vissa matcher även i HIFK enl Eliteprospects.
Kommentera

Manderville: ja gabbe har inte haft någon vidare säsong . ifjol var han dock riktigt bra och tog ett jävla ansvar
Kommentera

Manderville: Klockren lista! Per-Erik tar en plats där snart om det inte sker något radikalt. Fast han har ju haft decimerad trupp så det är väl inte bara hans fel...
Kommentera

Timrå Icon: utrops listan då . vilka har varit bättre än förväntat ? på min lista måste väl hallin stå överst ..
Kommentera

ÖstrandsNisse: undrar varför inte johan dragit linkan inför tinget för någon form av vårdslöshet med språk...

hirscho å johan är väl så långt iifrån varandra man kan komma just nu...
Kommentera

Timrå Icon: På min lista över spelare jag varmt och innerligt önskar att det går åt h-e för tillfördes idag A. Eriksson.
Kommentera

mikenomad: äh . va fan han är väl modoit i grunder . känns som de finns viktigare hål att fylla just nu . kul att modo fortsätter att hålla på supersnabba blixtrande backar
Kommentera

Manderville: Då kan jag göra en kort lista på dem som verkligen tar ansvar o där kommer "Gabbe" som god 2:a.
Kommentera

superfalle: Enligt modoiterna så "svarade man inte i telefonen" när han ringde. Den stora frågan är ju varför han väljer en bottenklubb istället för en annan, när han förmodligen hade kunnat få pengar någon annanstans. Jag tycker fortfarande att det säger mer om AE än om modo, snacka om karaktärslöst.
Kommentera

mikenomad: Jo men jag tror att vi ska se honom som en som bara fick spela pga våra skador då. Jag tror aldrig vi haft för avsikt att förlänga. Men jag önskar att det går åt helsike för samtliga däruppe ändå hehe :-)
Kommentera

Olle: Han vill nog bara som många avsluta karriären där den började. Det har iallafall jag liiite respekt för ;-)

Redigerad kommentar

Kommentera

Manderville:

Att Hynning är en besvikelse kommer ju inte som en överaskning då han var en katastrof i fjol redan!!!
Kommentera

Timrå Icon: Tja den biten kan jag förstå men nu kommer han ju inte ens från övik och sen ratar dom honom ett par veckor tidigare. Något annat än långfingret tycker jag är konstigt, det är väl lite därför jag känner mig aningen snopen ändå.
Kommentera

superfalle: Timo i sina bästa stunder. Halonen och Sebbe tycker jag varit bra. Hallin har varit bättre än jag trott. Pikken har infriat förväntningarna. Åkerlund var ett utropstecken innan han gick sönder :-)
Kommentera

« · 1322187 · »