1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Silly Season 10/11

« · 1322728 · » Till forumet

Sv: Silly Season 10/11
El Maco: Ett publiksnitt med 1000 åskådare mer än beräknat och ett långt slutspel kanske hade med saken att göra?
Kommentera

El Maco: Ja Spudie verkar de ju ha lurat iallafall haha!
Kommentera

spud: Kostnaden för arenan? Arenan är väl i balansräkningen hoppas jag?

På vilken rad i årsredovisningen är EU- och andra byggbidrag redovisade byggåret? Har googlat fram gamla årsredovisningen men den upplyser inget i ämnet. Omsättningen var cirka 12 miljoner högre byggåret än senaste året. Om det bara är publikbortfall och minskade sponsorintäkter är ingen gladare än jag, då hoppas jag att förfallet fortsätter.

Annars finns andra föreningar som redovisat stora engångseffekter mot eget kapital i samband med att de bygger arenor på grund av att extern finansiering i form av bidrag tillkommit. Det är eget kapital det också men kanske inte samma mått på stabilitet som exempelvis Frölundas gamla ansamlade vinster.

Kommentera

Kattgubben:

Är det en släng av bulimi igen, kanske? Det var det väl sist det hette "personliga skäl"?
Kommentera

El Maco:

Är det balansräkningen för arenabolaget EIÖ du pratar om eller?
Kommentera

bisterfinnen: "Årsredovisningen omfattar den ideella föreningen MODO Hockeyklubb verksam inom elit och breddishockey samt det delägda dotterbolaget Evenemangsarenan i Örnsköldsvik AB". Alltså. En Modoit är här och dänger det egna kapitalet i bordet. Jag ställer mig lite tveksam. Då kommer storlallaren och rodnar först och visar sen att han inte vet skillnaden på resultat och balansräkning i nästa inlägg.

Freddans ekvation: Enligt senaste årsredovisningen fanns 5 miljoner i kassan hos Modokoncernen vilket verkligen inte är kattskit. Samtidigt ser det ut som att det ska amorteras minst 6 miljoner på lånen den här säsongen. Det finns även 3 miljoner för pågående skattemål som inte är skuldförda. För två år sen var det ekonomisk härdsmälta i Modo, senaste säsongen var ni runt nollresultat och i år har ni hittills tappat 500 pers per match, ligger näst sist och shoppar järnet inför julen. Kanske finns utrymme för det, kanske inte.

Skit samma. Ni kan väl klura vidare på det i Modoboken.

Kommentera

bisterfinnen: Lugn...han är snart igång med en ny klubb. Denna gång "bättre än nånsin!!1"
Kommentera

El Maco: Bra försök, men infrastrukturprojektet där EU-pengarna och de från Länsstyrelsen Västernorrland gick aldrig till byggnaden. De gick till infrastrukturarbeten på Framnäsudden och har därför inte heller aktiverats som ett bokfört värde i arenabyggnaden.

För övrigt är det en kollega till dig som är revisor, så har ni något internt Messenger-system i koncernen kan du säkert adda henne snabbt för att fråga henne hur hon tänkte här.

Redigerad kommentar

Kommentera

Men det var ett jädra skryt helt plötsligt på Modoliderna här nu. Annat var det förra veckan. Klart att de har mer kapital än vi har då de spelat längre än oss i ES i modern tid. Skamligt vore det väl annars. Men Freddan gör sitt bästa för att hamna i Lyxfällan.
Kommentera

Björn W: Herregud vad skönt att Modo går bananas på värvningsfronten och köper sig till AS så man slipper fundera över den egna misären för en stund. Eller misär förresten, jeez vad glad jag är som håller på ett lag med sunt ekonomiskt tänkande och som agerar klokt och eftertänksamt i den värvningshysteri som annars råder. Tack TJ och tack Linkan för att ni tryggar vår fortsatta resa mot det historiska 1:a SM-guldet som skall bärgas framåt vårkanten.
Kommentera

mikenomad: Behöver jag lägga till "OBS! Ironi" till föregående inlägg?
Kommentera

mikenomad: Äh, guldmedaljen i Sadomasochism har ni väl vunnit varenda säsong de senaste 10 åren, eller något liknande. Så kom inte här och påstå att det skulle vara er första.
Kommentera

mikenomad: På tal om medaljer; när är den officiella prisutdelningen för M0D0's bravad med rekord i antalet minuter med noll gjorda mål? Eller har jag missat den...?

Redigerad kommentar

Kommentera

Timrå Icon: På tal om rekord: Modoloiderna var ju ganska kaxiga när vi torskade mot HV71 på hemmaplan sist, frågan är ju hur djupt dom har förträngt torsken mot just HV71 säsongen 03/04 då man släpper till 0-7 efter första perioden och avslutar matchen med en 10-1 torsk.
Kommentera

Olle: De brukar förtränga den fadäsen med att tjata sig hesa med guldet de tog på den tiden hockeyn var så långsam att deras pensionärer hängde med ;-)
Kommentera

Olle: Trots den nesliga förlusten så är den hittills helt oältad.
Kommentera

Olle: Nja vi har vägt upp det på senare år med 10-3 mot Färjestad, och 8-1 mot Kennelklubben
Kommentera

MODOJohan: Under avdelningen "rekord" eller vadå?
Kommentera

Olle: Noll-måls-matcherna slår alla rekord och kommer att överskugga allt lång tid framöver iallafall hahaha! Sånt glömmer inte ens en gravt alzheimerdrabbad

Redigerad kommentar

Kommentera

Timrå Icon: Det sista har ni redan bevisat.
Kommentera

spud: Måste vara tufft att vara Modoit i dessa dagar och se sitt lag fullständigt söndervärvas. Det är normalt inte roligt att sparka på den som ligger men nu är det ju Modo det handlar om så jag sällar mig till de skadegladas skara. Det är dessutom extra skönt när man kurar i den själsliga värmen som kommer sig av att hålla på ett framgångsrikt lag, en förening där trygghet och harmoni råder.

Faaan...jag kan inte sluta vara ironisk!!!1
Kommentera

spud: Du.. hade vi lika mycket pengar (på värvar fronten) som ni/er, skulle vi vara ett ännu bättre lag än er, för vi är ju bättre lag redan nu..än er eller hur?
Kommentera

Nybbe: Jo ni har ju plcokat 5 poäng mer, men sen vill jag inte jämföra ett lag med ett halvt lag, ni får skaffa er några spelare innan vi jämför.
Kommentera

Nybbe:
Pengar? Ni har ju Perra, Plywood, plockat poäng, placering 10, pensionsplaceringar och Per Hallin, party, party!!

Redigerad kommentar

Kommentera

Icing-Ove: Du glömde plask-is och piss-pass :-(
Kommentera

Timrå Icon:
Du ska ju inte deppa, ni ligger ju bättre till, men var fan tog ert spel från början av serien vägen? Vart är farten ni hade? Plask-is?

Redigerad kommentar

Kommentera

Icing-Ove: Ja i max två matcher till :-(. Jag tror inte de orkar faktiskt. Misstänker att de har dålig kondition :-(
Kommentera

Icing-Ove: Ni har ju fortfarande tid för en favorit i repris! In med markus näslund och peter forsberg och kolla om ni kan superfloppa ett år till. Seriöst, enda anledningen till att modoiter har självförtroende just nu är på grund av att timråiter inte har det. Än så länge har ni inte presenterat något nyförvärv som faller under kategorin "frälsare".
Kommentera

Olle:
Jag håller med dig, det är inte säkert att dessa lirare räcker. Det finns nu namnkunnigt folk som kommit in, men jag har varit riktigt sur på att spelare som Sundström och Skröder inte tagit tag i taktpinnen tidigare. Det blir intressant att se om jag blir övertygad och köper in Canal+ MAx ändå till slut :-)
Kommentera

Icing-Ove: Med en spelsugen Foppa tror jag tyvärr ni går långt. Så skaffa Canal+ Max du ;-)
Kommentera

Icing-Ove: För att sänka er medel- ålder måste ni ta in en 10 åring har du tänkt på det
Kommentera

Timrå Icon:
Pratade just med Linkan, han avrådde mig, Canal+ Max är för dyrt, dessutom har Corso stuckit med HD-boxen :-)
Kommentera

Blev tvungen att skrolla upp och kolla så jag befann mig i Timråboken när jag läste denna första sida.
Kommentera

Nybbe:
Det sa Detroit också....men Chelios, Maltby, Draper och Lidström fick vara kvar nåt år till..
Kommentera

spud:
Ja Spud den här bjöd du på så skyll dig själv.

Att ett halvt lag kan plocka mer poäng än ett helt lag måste man väl ändå kunna jämföra tycker jag, hur många poäng skulle då skilja om vi ställde upp med hela laget?
Kommentera

liston: Nu har ni väl tappat lite spets sen ni var ute och plockade poäng?
Kommentera

Björn W: Tack för EU-info, då vet jag var de kulorna gick. Då har ni tappat miljonerna på annat sätt, kul!
Kommentera

Så fort det anas någon form av medvind i modolidlägret kommer dom hit och vill språka. Dom är för gulliga, dom retarderade små svinen!

Men det är skoj att det rör på sig för dom. Med Näslund, Foppa, Zuccarello och Pikkarainen höll det inte hela vägen till slutspel i fjol, men med en äldre - och nu helt frisk, i princip! - Foppa + två slovakiska legoknektar och Anders Eriksson kommer det säkert att gå alla tajders i år. Apselut!

Ja, herregud. Det är inte utan att man vill parafrasera sloganen dom hålls med därinne. Brrr!
Kommentera

Bragd-Birger: Om några år kallas dom senil-laget .
Kommentera

Bragd-Birger: Det kanske blir bra, eller inte, vem vet? Det vi vet är att modolivet ter sig aningen lättare nu än för en vecka sedan. God Jul på dig!
Kommentera

Bragd-Birger: Så fort det går lite med MODO så sitter några alkisar här och kraxxar olyckssånger om västernorrlands finest.
Kommentera

Wayne Gresky: För den ansvarsbefriade supportern är det säkert uppåt. Sedan finns det kanske någon i klubben som sitter och räknar med en svettpärla i pannan. Men god jul själv!
Kommentera

T T: Den ansvarstagande supportern sätter elitserieexistensen främst. Det finns inget positivt med att spara sig till en jumboplats och kvalseriepanik.
Kommentera

spud: Classy as allways. Bättre att sitta här än att sätta sig bakom ratten om man nu ska dricka...
Kommentera

spud: har jag missat nåt . vad har gått med modo ? dom har skaffat sej mer utgifter . är de medgång .dom ligger väl fortfarande näst sist
Kommentera

spud: Nej, snälla! Inte det där alkistillmälet, det svider så. Men själv då, hur är det i Övik? 'Hålan där män är män, och korna oroliga', som det står i det gamla familjelexikonet.
Kommentera

superfalle: Ja samma sak som ni satt och hoppades på för några dagar sen. En sportchef som skrivit lite kontrakt.

Väldigt gulligt hur ni från att ha velat bränna Linkan på bål för att han inte signerar, helt plötsligt byter fot och hävdar att värva är fel.. Försvarsmekanism?
Kommentera

Wayne Gresky: Nej, betydligt majsigare att spendera sig till en plats i ingenmansland. Tidig semester is the shit för gamla gubbar!
Kommentera

spud: Du missuppfattar. Det är inte fel att värva generellt, det är bara the modolid way som ter sig lite...mongo.
Kommentera

spud: nä då .. sen man värvat så ökar hoppet om medgång . men någon självklarhet är de ju inte . matcherna vinns ju inte automatiskt för att man värvat
Kommentera

« · 1322728 · »