1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Silly Season 10/11

« · 1323768 · » Till forumet

Sv: Silly Season 10/11
KniveN: Är väl ganska uppenbart att det va Perra som ville ha bort han.
Kommentera

Berglund: Så har jag också uppfattat det, då kan man ju undra varför Linkan få så mycket skit för Corso affären.
Kommentera

Inför dagens match borta mot Linköping har jag lite funderingar!

Ser med stor portion entusiasm de 3 momenten i matchen som MÅSTE gå i uppfyllelse för att kunna nå poäng.

1. Stenhård-aggressiv backchecking utan för att dra på sig utvisningar, välj att åka skridskor istället, men ligg gärna med näsan i deras nacke! Skippa/minimera utvisningarna !!!!!

2. Ett väl fungerande målvaktsspel utan onödiga returer!

3. Se till för all sin dar att andvända de där som bär en skena, alltså åk skridskor! Då menar jag både bakåt som framåt. Skapa luckor som forward genom bra rörlighet! Visa sig spelbar vid uppspelsfas och kontringar.

Sen några julklappar som jag personligen hade önskat mig:

1. Ersättare till Fredrik Sonntag. Tot ångest när han försöker att bygga upp spelet från egen planhalva, låser sig mestadels och blir bara KAOS av det hela.

2. Ersättare till Mattias Karlsson. Här förstår jag verkligen varför han bär smeknamnet "kolan". Måste ju vara att han är lika seg på isen likt en kola. Även där känner jag ångest, blir alltför ofta för haffsigt och ogenomtänkt när han tar sig an uppspelsfasen. Just dessa sekvenser som leder till livsfarliga spelomvändningar vill jag undvika! Ibland känner jag att han inte har den rätta självkänslan över sin kropp, hur han ska hantera den rent fysiskt. Tacklar ju aldrig.

3. Sorry Pär Styf! Men din fina karriär är inne på lånad tid, och rosten du har fått under rören går tyvärr inte att laga! Här pratar vi om ångest, när man inte åker skridskor så måste man spela hårt fysiskt i egen zon som back. När man inte gör endera utan tar på sig utvisningar istället så är det inte bra! Vilket Pär har gjort alltför ofta iår.

Men nu fick jag tydligen inte några klappar i utbyte mot dessa 3 herrar!

Men vi får hoppas på en spännande vår iaf !

Forza Timrå!!!
Kommentera

fredriko74: Känns ju lite sisådär inför omstarten med alla karaktärsspelare vi har som har varit hemma och "tränat på egen hand" under julen...

Hade jag varit tränare hade jag låst in alla i träningslokalen och kört kondition under julen. Finns risk för en proppmätt match idag, är jag rädd
Kommentera

diffe: jag skiter fullständigt i om timrå varit dum mot corso . de jag bryr mej om är timrå . och känslan är att timrå har huggit sej själv i foten . corso klarar sej nog , frågan är om timrå gör de
Kommentera

lincoln: med tanke på att vi orkat spela 4-5 bra matcher efter varje start fö att sedan dala som en jävla sten så känns det som det är konditionen det är mycket fel på. Detta uppehåll skulle vi tränat ner oss som fan, så vi iaf skulle orkat 10-15matcher, ska bli ""kul"" att se farten på hirso, orken på kolan, huvudet på granath, styf.
Kommentera

Viinanen som center alltså, spännande eller nåt...

14. MURLEY, Matt 37. VIINANEN, Mika 26. BOYCE-ROTEVALL, Jeremy
4th Line 6. SONNTAG, Fredrik

--------------------------------------------------------------------------------

19. SVENSSON, Björn 49. KARLSSON, Gabriel 16. AXELSSON, Anton
3rd Line 18. HALONEN, Antti 23. SKOGS, Tomas

--------------------------------------------------------------------------------

27. PÄRSSINEN, Timo 44. HIRSCHOVITS, Kim 63. PIKKARAINEN, Ilkka
2nd Line 4. GRANATH, Elias 36. STYF, Pär

8. HALLIN, Per 21. LARSSON, Alexander 22. RÖYMARK, Martin
1st Line 33. KARLSSON, Mattias 50. ERIXON, Sebastian

Goalkeepers 31. PITKÄMÄKI, Juha
30. STEIJER, Rickard

Timrå IK

Referee: Johansson, Morgan
Linesmen: Haster, Tobias
Pihlblad, Henrik
Kommentera

Mappe: björn svensson kommer hänga två idag
Kommentera

Mappe: Alltså det här med hockey, jag vet inte. Det har varit så oerhört lätt att leva och ha det gött nu under uppehållet. Helt underbart att slippa tänka på hockey i allmänhet och Timrå i synnerhet. Tung, fin nattsömn, aptit både på mat och livet i stort. Större tålamod med barnens tjöt och gnäll. En bättre och lyckligare människa, far och make helt enkelt. Nu är det dock dags igen. Frugan och sönerna är varnade, Timrå spelar match igen! Usch och fy! Heaven or hell! Nu kör vi!
Kommentera

Mappe: fast ack så tråkigt de vore om man inte fick må så där riktigt dåligt 3 gånger i veckan .
Kommentera

superfalle: Precis, vi är lyckligt lottade.
Kommentera

Jonatan Hedström kanske stannar på gränsen när han nu drar från Finland.
Månne det kanske bli spel med Asplöven i Haparanda.
Kommentera

John K: I det här sorgliga sällskapet till lag skulle Jonte vara en stjärna...
Kommentera

Moffsing: "- Att få värva Jonte kunde man inte tro för några år sen, säger Magnus Lehto till NSD."

Näe för då var han en hockeyspelare och inte ett vrak.

Redigerad kommentar

Kommentera

Moffsing: Mer på hemsidan.

Redigerad kommentar

Kommentera

Dream Team: Det var slutet på den karriären det....
Kommentera

Timrå Icon: Alternativt så spelar han på den nivå där han hör hemma just nu. Jag skulle inte tro att Jonte med familj siktar t.ex på något nytt NHL-äventyr på nytt efter det som varit.
Kommentera

Dream Team: Nä knappast. Synd för Jonte var bra innan förra NHL-äventyret
Kommentera

Timrå Icon: Ja, han peakade väl under lockoutsäsongen 04/05. Sen har det sakta men säkert gått utför.
Kommentera

Dream Team: 06/07 var det väl sista gången vi såg honom på riktigt hög nivå? Jag vill minnas att han bar vårt skadedrabbade lag och gjorde ett riktigt bra VM.

Edit: Så var det: http://www.eliteprosp...player=183

Kollar man in vår trupp så använde vi oss av "endast" 12 backar och 20 forwards den sässen... Rekord?

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

Ambroo: Ja just, det är lätt man förtränger de bra sakerna nu när raset rent kvalitetsmässigt för Jonte blivit så stort. Han var väl en av få som spelade alla matcher (?) den så skadefyllda säsongen. Hmm.. and the story goes on and on and on...
Kommentera

Ambroo: Ja, man undrar ju varför vi "drabbas" så mycket mer av skador än övriga lag när vi har ett precis lika tufft spelprogram som de andra? Nu går det väl inte att skylla på försäsongsupplägget heller då det ändrades inför den här säsongen.
Kommentera

Dream Team: Fast andra lag drabbas också, det är lätt att glömma det när fokus är så stenhårt riktat mot minsta TIK-skada från medias sida. Sen är vi ju med en redan tunn trupp väldigt känsliga för skador. Men AIK saknar f.n. 9 ordinarie spelare och både Luleå och HV har under säsongen varit väl så skadedrabbade, om inte värre, som oss....
Kommentera

mikenomad: Så är det förstås. Skillnaden är ju då att vi redan har liten "reserv"..
Kommentera

Va tråkigt. Vad hände egentligen?? han var så himla bra.
Kommentera

Ingen som reagerat på att Murley var förpassad till 4-e kedjan? Han vill inte skriva på ett kontrakt för resten av säsongen med lägre lön än han har i dag
(Konstigt, nä-e!) Titta på Corso-affären, det är bara klubben/Supportrarna som blir lidande......

Nått är fel, j-ligt fel i föreningen!
Kommentera

Hur är oddsen på att Timrå är med och budar om en kille helt utan självförtroende?
Kommentera

Pär: Har du nån källa som styrker det? Jag tänkte direkt tanken igår, men man vill ju inte tro det.
Kommentera

Frella: Han skulle vi haft förra året tillsammans med Anger. Nu är det skitsamma.
Kommentera

Ambroo: ja, tydligen är det så det låter! Julklappen till den hårt arbetande personalen har oxå lagts på is! (Man kan ju befara det värsta!) Men varför ber ine T-J och styrelsen om hjälp innan det är för sent? En människas prestige kan fälla föreningen för alltid........Vill inte tänka den tanken, men det känns inte bra iaf,

VAD ÄR DET SOM HÄNDER? DET ÄR HÖG TID ATT KOMMENTERA/FÖRKLARA THOMAS!
Kommentera

Pär: Det inte utan att man börjar att fundera på ifall de som viskar om konkurs ändå har rätt. Tystnaden från klubben är obehaglig. Hur ligger vi till mot budget och är det verkligen budgeterat med att gå fem mkr plus i år? Det är dessutom väldigt tyst om/från Corso. Kommer han sitta av kontraktet?
Kommentera

Pär: Känns inte direkt som att det kommer bli de där kommentarerna som gör att föreningen får jobba i lugn och ro. Och då är det väl kanske inte läge att berätta för hela världen om dessa problem? Däremot tycker jag att man från föreningens sida kan berätta hur man ser på fortsättningen, hur man hade tänkt att lösa den uppkomna situationen, ungefär som när Johansson senast gav ett uttalande och där sa, att vi minsann låg trea i tabellen och var nöjd så. Nu då? Nu ligger vi snart sist, med en formkurva som ser ut som en 90 graders nedförsbacke, med en skadeproblematik som heter duga. Hur funderar man omkring det?

Det är sådär lagomt roligt att följa det här laget när allt verkar gå emot oss och från föreningens sida råder en total tystnad. Man blir lite orolig över var det här ska sluta. Drivet och entusiasmen, var finns den? Finns liksom ingen som brinner för det här längre. Jag ryser i kroppen.

Kommentera

Frella: Den där tar Fredrik Andersson. Han handlar som syrran på mellandagsrean ungefär ;-)
Kommentera

Vet inte om det har kommit fram här men enligt ett TT-telegram blir Halonen borta i 4-6 veckor medan Axelsson blir borta i sex till sju månader med operation eller 3-4 månader utan operation.
Kommentera

Theo: GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHH!
Vad less jag blir!

Edit: Så här står det:
" I dag kom nya tunga besked för Timrås skadedrabbade trupp. Antti Halonen blir borta i fyra till sex veckor med en ledbandsskada medan Anton Axelsson har slitit av främre korsbandet och troligtvis missar resten av säsongen. (TT)"

Redigerad kommentar

Kommentera

ÖstrandsNisse: Efter tre år med Challe trodde man ju inte att det kunde bli så mycket tråkigare att gå på hemmamatch, eller för den delen se bortamatch. Men efter att man andats viss framtidstro i början på serien så är vi nu åter där igen. Man åker ut till match nästintill tvångsmässigt istället för att åka ut för att det är kul att se Timrå. Nu kämpade man visserligen tappert igår men utan kunnande i laget för att hota framåt. Hur kommer det sig att random spelare i de allsvenska byggena Luleå och AIK lyckas producera framåt när vår tredje och fjärdeformation inte ens förmår att skapa en målchans på 60 minuter?

Jag skulle jubla om man började med publika löner i ES. Ser man på de andra lagens lagbyggen så får jag känslan av att vi är topp sex i lönekostnader utan att vara i närheten att prestera därefter.

Kommentera

får jag säga att vi har förjävla OTUR nu utan att jag bara skyller ifrån mig och bölar?

Skadernas älsklingsklubb: Timrå
Kommentera

Hahl Bundy: Lika bra att lägga ner skiten.
Kommentera

Åkerblom i 6e: Perra o Pärssinen KRÄVER nya Spelare.
Kommentera

Kerstin_k: Jag håll med du jag!!

Just nu gråter jag. Man som jag är.
Kommentera

Hahl Bundy: Detta är inte sant, det här är så sinnessjukt som det bara kan bli.Axelsson var på väg mot en kanonsäsong och nu tar det alltså slut, fyfan va tragiskt och ja nu måste vi ha spelare så enkelt är det :/
Kommentera

Tycker att man ska vädja till Sonnenberg att spela för 30k i månaden!
Kommentera

Vad i försäsongsträningen gör Timrå fel som föranleder till alla dessa skador??

För inte kan det väl vara bara ren maximal otur säsong efter säsong, detta börja bli vardagsmat nu för Timrå!

Visst att fler lag i serien haft problem såsom AIK och HV , men nåt är ju galet , rejält också!

Linkan måste agera idag, senast imorgon på detta!
Kommentera

Hahl Bundy: Svårt att inte hålla med =)

Murley måste bli kvar till att börja med men sen måste ju Axelsson också ersättas. Att få in en ersättare för Corso/Lander kan vi nog glömma nu. En back skulle inte heller sitta fel då det är som att spela BP när Sonntag är inne.

Kommentera

Frella: Dessutom kan vi lika gärna ta tillbaka Corso. :/
Kommentera

fredriko74: Tror att tidigare år har varit kombinerad otur/fel tränade. iår känns det mer som 95% otur, hur ska man kunna träna upp monster ledband tillexempel...Alla blir knäskadade, svårt att träna så man inte krockar med någon eller fastnar i isen.
Kommentera

Skadesituationerna idag är ju inte "dålig träning" det är endast ren och skär otur(!!) ...SKIT
Kommentera

Hahl Bundy: Meunier har endast avverkat tre klubbar i år. Kanske han är sugen på en fjärde?
Kommentera

Frella: Räck upp en hand alla ni som tror att Perra och Clabbe kommer att utnyttja sitt optionsår!
Kommentera

« · 1323768 · »