1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Silly Season 10/11

« · 1327430 · » Till forumet

Sv: Silly Season 10/11

Pär: När en positiv kille som du är bekymrad ser det mörkt ut

2009-11-14 16:41 var du ganska positiv i ett inlägg. Övriga 262 är rätt homogena.

Kommentera

nixXz: Det kan visserligen vara bra om vi får in en direkt som är bättre. Men stor chans.
Kommentera

Pär: slänger man bara ur sej att murley är på väg bort och sen loggar ut ? ingen länk ingen förklaring , ingenting
Kommentera

nixXz: Särskilt med tanke på att Linkans bästa värvning den här säsongen knappt ligger på en 3:a i betyg. Bästa "stjärna", Pikkarainen, ligger väl på en stark 2:a. Historiskt uselt.
Kommentera

RocknRolf2: Men även jag tyckte Hirso var en bra värvning i somras. Men nu måste det lösas
Kommentera

Pär: Det nubben byggde upp har linkan monterat ner till allsvensk nivå under sin tid och lekt bort 25-30 miljoner på tokvärvningar. Det ända han kan är svammel som vet ej får se ingen kommentar bra intryck på sponsorer supportrar med en sån pajas som sportchef. Till T johansson säger jag bara töm handväskan satsa allt eller är det tll resor till bofors troja mora rögle du tänker på.
Kommentera

Timrå Icon: Damage control finns inte i årets upplaga av Timrå. Fegt och ynkligt.
Kommentera

Timrå Icon: Själv tror jag att jag i nån fantastisk profetia hade en blinkande bullet-markering för Hirszcho. För honom som årets succe'värvning. Så att jag inte är SC i Timrå IK har sin uppenbara förklaring.
Kommentera

superfalle: Ryktet säger så, och rykten är ju den enda informationen man kan lita på när det gäller årets upplaga av Timrå IK.

Har Timrå IK officiellt informerat om Corso eller skall man få all info från media numera, Och Linkan har ju en underbar stil i media. Det känns som hela timrå ledningen gör det väldigt enkelt för sig med att bara tiga...

Den 12:e januari kl 7.45 är det dags för ledningen att prata... Då är sponsorerna bjudna på frukost med 2 fantastiska talare: Thomas Johansson samt ordförande Christer Ericson. Båda skall tydligen svara på frågor och ger sina synpunkter på säsongen hittills och säsongen som återstår...

Förslag på frågor???
Kommentera

jaja . dags att släppa de här med skador värvningar och skit . slutspelståget stannade inte ens på perongen i år . och man har ju lite svårt att se vilket lag förutom södertälje som skulle kunna hamna under oss . så för att undvika mentala sammanbrott och psykoser så är de nog bara att se på hockey lugnt och avslappnat fram till kvalserien börjar . väl där så lär man nog få tillräcklig spänning . hoppas på fullt manskap då de smäller igång .
Kommentera

RED DEVILS: Fråga varför man lägger mötet 7.45. Även om arbetslösheten är hög så finns det några arma jävlar som fortfarande har ett jobb som ska skötas. Känns
Mer sannolikt att fler dyker upp om det skulle ske under kvällstid. Men vad vet jag.
Kommentera

ÖstrandsNisse: Frukost ska du väl ändå äta? Personligen föredrar jag alltid ett frukostmöte framför ett kvällsdito, då ska jag natta barn.

*bara för att försvara något i kritikstormen*

Sen är jag ju aldrig på jobbet före nio ändå i och för sig, har hört att andra har andra vanor.

Redigerad kommentar

Kommentera

ÖstrandsNisse: Varför 7.45 ?.. Kanske för att ett frukostmöte alltsom oftast brukar schemaläggas på morgonen.
De väsentliga personerna d.v.s. styrelsen och sponsorerna har troligtvis sedan länge planerat in detta i sina kalendrar. Sen tror jag nog att så många som möjligt kommer att vilja vara med på detta... För det ser lite illa ut om sponsorerna skulle utebli från ett möte som klubben inbjuder till.

Obs! Många företag har arbetstid från 07.00 vilket gör att ett möte/sammanträde vid kvart i 8 är fullt rimligt.
Kommentera

TimråikPower: Jag har svårt att se hur sponsorerna har planerat detta under en längre tid då inbjudan kom idag.
Sedan går det väl att diskutera när på dagen flest personer skulle dyka upp, morgon eller kväll. Men att det skulle komma fler "under arbetstid", än då man slutat sitt arbete vet jag inte om jag köper.
Kommentera

skulle det här vara en spelare för Timrå?
Kommentera

TimraIKRulez: inte om Sonnenberg ansluter och Murley stannar.
Kommentera

dr-nix: jag glömde bort att han var en icke-EU spelare :P
Kommentera

ÖstrandsNisse: Man har lagt det den tiden eftersom man vet att alla är trötta o orkar inte tänka o ställa jobbiga frågor. :-)
Kommentera

Hahl Bundy: Du är precis sådär konspiratorisk som jag ville att någon skulle vara.
Tack gubben!
;)
Kommentera

ÖstrandsNisse: Varsågod. Jag vet ju hur jag själv är på morgonen. :-)
Kommentera

TimraIKRulez: Ja det tyckte jag för tre år sedan också... Men spelar han fortfarande, en fighter som vet var målet är.
Kommentera

Dagens tv med Linkan (3 min in i inslaget):

Kommentera

Hälge: thomas, thomas, och thomas...
Kommentera

denna har inte länkas idag (ligger inte i forumlänkar iaf) känns värre än Dagbladet, Exp och AB's artiklar

" i går berättade kanadensaren att han lyckats skjuta upp dessa deadlines.

- Men något måste bli klart inom några dagar, säger Sonnenberg."

"- De sa att de höll på att jobba med någonting, att de försökte hitta pengar"
"- Men jag har inte hört något sedan dess. Så jag börjar nog tro att de inte är intresserade ändå."
Kommentera

Blizzard: Känns som vanligt då med andra ord
Kommentera

Ett snabbt inhopp i Silly-tråden. Men skulle man inte kunna titta på detta med nordamerikansk tränare? Keith Allain t.ex. Huvudtränare för USA:s J20. Har varit i Sverige förr. Jag vet inte vilka pengar han håvar in nu och jag har heller inga argument för att just han skulle vara klippt och skuren för Timrå IK. Det är själva tänket jag är ute efter. Målsättningen inom Timrå IK borde vara att alla, precis varenda spelare, strävar efter att spela i NHL. Till vilket pris som helst. En utländsk coach med erfarenheter från NHL och internationell ishockey kan ju inte vara dåligt då.

Vi är för fina för att hålla på och harva med tränare som reser runt bland klubbar med tvåårsintervaller. Eller som i vårat fall förmodligen inte kommer träna någon mer klubb på elitnivå.

Kommentera

Knylan: Går inte Tommy Samuelssons kontrakt ut då så FBK står där med öppna armar? =)
Kommentera

Kanske man skulle höra sig för med Conny Strömberg. Verkar ju passa in i föreningen med sina alkoholvanor.
Kommentera

Frella: Örebro släpper honom inte för all Explorer i världen. Vi lär dock få träffa Conny i kvalserien.

Redigerad kommentar

Kommentera

Frella: Conny verkar ha ett speciellt förhållande till högtider. Önskar att jag tog ett kort...

Redigerad kommentar

Kommentera

Olle: Conny var väl den som tog med hemmainspelade videifilmer till lagets bortaresor. Och enligt sägen var det houkkoklass men inte riktigt lika äckligt.

Dessutom kokade hans spritleverantör över när han var på bortamatch, och det blev vattenskador (starkt vatten) hos grannen under;)

Men killen är en oväntad sniper.
Kommentera

Jaha, inget nyförvärv på g idag heller som det verkar....
När man nu skeppade iväg Corso o han har ju faktiskt varit klar för Minsk ett tag nu så borde man väl ha haft nåt namn klart i samma veva men inte då. De går kort om folk på både träning o match - lånar in ditten o datten och soppan med Sonnenberg rullar vidare. Emil lundberg måste bara vara och förbli ett rykte. Här behövs det spets och inga komplementspelare. Här behövs det målskyttar!!

Eftersom informationen från föreningen är som snörök d v s det virvlar till lite och så lägger det sig igen så kan inte jag dra några andra slutsatser än att ekonomin är fullständigt körd i botten alt att en strategi att förstärka laget saknas helt. Hade de varit en annan förening i ES så hade förstärkningarna åtminstone redan varit klara och troligen också på plats. Det säger väl en del om Timrå IK idag.

4 bortamatcher med kort om folk och redan två torskar borgar inte för ett piggt Timrå hemma mot SSK om en vecka, vare sig mentalt eller fysiskt.

STOPPA NEDMONTERINGEN AV TIMRÅ IK
Kommentera

Smokey: Conny är sparkad från Örebro enligt ganska säkra källor...

klart intressant!

Kul med fyllekillar!
Kommentera

Kostiainen: Jag är inte så jävla nykter själv, så passa din tunga!
Kommentera

Johnny Hazard: Nä men det är bra, jag menade att det var kul faktiskt och jag var inte ironisk i min tidigare post!

Att han nu åffisijelt fått sparken gör mig bara gladare!

Dags för Linkan att göra nått jävla rätt och ringa upp karln så fort som möjligt och få hit han!

Här är spelaren som kan få igång vårt PP ! Ge mig ge mig ge mig
Kommentera

Conny-effekten: Örebro-Mora 0-5.
Kommentera

T T:
Conny gillar dig, finns du i 7,2% ?
Kommentera

Icing-Ove: Egentligen tycker jag inte man ska skämta om missbruk... Men det där var det roligaste jag läst sedan sugrören klottrade på swedbank!
Kommentera

T T: Är en jävla bra spelare, men sportchef "Mozart" Andersson såg bra trött ut i intervjuven i Viasat, det har nog varit ett konstant övervakande, samtalande process hela hösten och förra året. Fantastisk spelare, klar ES klass men vågar vi? Samtidigt sitter vi i skiten och behöver en sådan klass spelare.
Kommentera

El Maco:
Hahaha! Den där ninjaattacken vid mörkrets inbrott hade jag glömt ;-)
Kommentera

MB: linkan o conny kan dela på ett solarium
Kommentera

gustav9: vart är timrå på väg?
Kommentera

gustav9:

Till Stockholm.
Kommentera

Bissett19: haha ;-)
Kommentera

gustav9:
Nu står dom mellan 2:a och 3:e perioden och lovordar Inge Hammarström. Och honom tackade Timrå IK nej till som sportchef. Inte undra på att vi är på ett lutande plan.

Men det var väl enklare att styra en kotlettfrilla som Linkan.
Kommentera

MB: Skit i Sonnie - ta hit Conny S och Pavel Brendl och vårt PP kommer att dominera...
Kommentera

Kevin O Shea:

Jaaaa, ta hit Socker-Conny. Finnarna kan behöva någon som håller dem sällskap i fyllecellen.
Kommentera

Kevin O Shea: Håller med, inget att förlora!!!! Sämre kan det ju inte bli.
Kommentera

Låter ju inte som att han bara supit till 2ggr i Örebro den där Conny, men super jurnalisten Robert Pettersson lovar att de inte händer igen......
Kommentera

Blizzard: Snacka om öppen sportchef! Inga dimridåer där inte.
Kommentera

« · 1327430 · »