1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Silly Season 10/11

« · 1331935 · » Till forumet

Sv: Silly Season 10/11
Knylan: Kanon!
Undrar vem som är back-up till Murley om dom inte kommer överens?
Kommentera

Knylan: Yeessss!! Linkan for president!
Kommentera

Knylan: "- Om vi kommer överens med Matt har vi förstärkt vår trupp med tre kvalitativa spelare"

"Detta faktum tillsammans med vetskapen om att flera skadade spelare är tillbaka i spel inom en snar framtid "

Perra har ju varit väldigt tydlig att två spela skulle vara bra tt få in, nu verkar det bara bli en.

Men rolig värvning.
Kommentera

Johnny Bravo: Sonnie. Vår räddningsplanka. Det är därför han har deadline imorgon
Kommentera

Blizzard: Men Werneman får man nästan se som en värvning va....?
Kommentera

Timrå Icon: Alla kan alltså signas pga att Corso stack.
Viinanen, Murley o Lundmark.
Skapligt pröjs Corso hade :/
Kommentera

Knylan: Däremot kan man konstatera att man inte kommer göra fler värvningar. T ex för att ersätta Axelsson utan där förlitar man sig till juniorer?
Kommentera

Johnny Bravo: NHL-degen grabben....NHL-degen... ;-)
Kommentera

Solbränna är snyggt!!!
Kommentera

Johnny Bravo: glöm inte Styfs pension
Kommentera

AIK var ju helt panka för ca några veckor sedan. Vissa vet att man kan tigga pengar av sponsorer och inte sparka spelare för att få cash.
Kommentera

Blizzard: Lundmark hade ju bara 105 000 dollar i AHL den här säsongen, så han behöver nog inte vara så jättedyr.
Kommentera

Blizzard: Just det, så är det :)
Kommentera

Förresten ska Linkan ha cred efter all välförtjänt skit han har fått.

Man ska inte vara kinkig.

Redigerad kommentar

Kommentera

Johnny Bravo: Ja men håller inte Jamies ljumskar så får han skit igen ;-)
Kommentera

Johnny Bravo: Cred till Sandström också. Tröjan sitter riktigt fint.
Kommentera

T T: på min länk är han naken :)
Kommentera

Gött mos! Man kan väl med lite understatement påstå att det inte kom som en blixt från klar himmel, men jag har då inte vågat jubla ens tyst för mig själv innan det bekräftats på hemsidan.
Men nu är det alltså klart. Schmuckert, Linkan! En klart vassare värvning än man befarade på förhand.

Nu får vi väl se angående Murran. För ett par matcher sedan hade jag nog gärna chansat med Sonnie istället, men nu vill man ogärna spräcka Viinanen-linen. Åtminstone inte genom att plocka bort Murre-murr.

Slit & släng - Linkans gäng !
Kommentera

T T: Ny kurs i Photoshop
Kommentera

Blizzard: Det kanske var en kroppsmålning...? :-)
Kommentera

Lite Ros på det här?

"En sak oroar mig med värvningarna.

Har klubbarna råd med lönerna?

Hör mycket oroande siffror och toner från både Timrå och Modo och att de spelar rysk roulette med de sista pengarna på kassan.

All in, typ.

Bära eller brista, typ."
Kommentera

Johnny Hazard: Nej för fasen!! Jag läste någonstans att de som har ett förnamn som slutar på y är överrepresenterade i brottsstatistiken! Johnny, Sonny, Ronny, Conny osv....Jenny hehe
Kommentera

Timrå Icon:

Schnyggt...
Kommentera

Johnny Bravo: Det enda som oroar nu är ljumskarna. Men håller dom så har vi fått en riktigt duktig spelare. Hur många som gått i första rundan i draften har spelat i TIK. Jamie gick som nr 9, Zäta som nr 210 i samma draft. Även om dom haft olika utveckling sedan dess så borde det finnas en hel del hockey kvar i Lundmark.
Kommentera

Simmalugnt: Tryckfelsnisse hade varit framme.....kvalserien ska det väl stå....?
Kommentera

Timrå Icon:

Det är väl ett slags slutspel i och för sig.
Kommentera

Simmalugnt: ja slutspelat blir det iaf.
Kommentera

Johnny Bravo: Ganska typisk Ros-kommentar. Han vill sätta nattsvarta rubriker och skapa oro. Hade Timrå inte värvat Lundmark exempelvis hade det låtit:

"Timrå får dock snällt stå på sidan om och titta på när de andra lagen spetsar sina trupper inför slutspurten - billigt för stunden, men beslutet kan bli dyrt i framtiden. Perra Johnssons manskap har haft en tung vinter såhär långt, och om inget drastiskt händer inom en snar framtiden är Timrå en toppkandidat till spel i Kvalserien i vår."
Kommentera

Simmalugnt:

Menförihelvittesdjävlasatansidioterlärnieraldrig. ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅHHHHHHH!!
Kommentera

bisterfinnen: Grattis! Ni vet nånting. Erkänn.
Kommentera

spud nä de är inte rent än . de ser ut som morgon urin vissa dagar . men du är välkommen att komma upp och dricka de om du vill . jag kan skicka en gratisflaska om du lovar att svepa den
Kommentera

bisterfinnen: har du druckit theralen??
Kommentera

superfalle: Jag och min sambo drack det förra veckan. Behåll du din flaska. Cryptosporidier är ju rätt färglösa om jag jag förstått saken rätt, så om ditt vatten är urinerat kanske du bör kolla om dina kopplingar går rätt.
Sen kan det säkert finnas några enstaka bakterier kvar i rören, men dessa är så utblandade nuförtiden att dess skadeverkan är låg.
Kommentera

Bragd-Birger: Kan någon fler var på gång? man undrar om det räcker med en spelare, jag tror inte det
Kommentera

spud: heter det sambo i högstadiet nu också, ja jag säger då det....
Kommentera

superfalle: Nä. Är det gott?
Kommentera

spud: ja kanske de . vore ju inte första gången som något blivit felkopplat i denna stad .
Kommentera

spud: Åjo, lite pruppiga blev ni allt. Erkänn nu.
Kommentera

Nybbe: Man skulle ju gärna se någon fler, förstås. Men det är väl bara att testa att lyfta upp ytterligare en avlastare från J-20? Werneman satt ju hyfsat hårt åt innan han fick chansen, men han har ju suttit som en smäck.
Ni som är insatta - finns det någon mer rivig snubbe som kan gå in och bara köra?
Alternativt låna från Sundsvall igen?
Larsson verkar ju vara tebaks tämligen snart. Sen är väl inte Hallin alltför jävla långt borta?
Kommentera

Apropå inget så blir det ingen Emil Sandin som det nämnts. Han spelar med Mora resten av säsongen vad jag kan förstå.
Kommentera

Bragd-Birger: Enroth är väldigt lik Werneman i sin spelstil och han har ju visat på försäsongen att han inte gör bort sig. Jag hade hoppats på ytterligare en gubbe in och jag har inte gett upp än. Säga vad man vill om herrar TJ och Linkan, men luriga är de. Det är väl det enda man egentligen kan ge dem cred. för...
Kommentera

Innan säsong 2010/2011
Daniel CorsoFredrik Hynning,
Per Hallin,
Anton Axelsson
Björn Svensson,
Alexander Larsson,
Martin Röymark,
Timo Pärssinen,
Kim Hirschovits,
Gabriel Karlsson,
Anton Lander,
Ilkka Pikkarainen,

Just nu Januari
Björn Svensson,
Antonaxelsson (räknas snart tillbaka)
Alexander Larsson (räknas, snart tillbaka)
Martin Röymark,
Timo Pärssinen,
Mika Viinanen,
Kim Hirschovits,
Gabriel Karlsson,
Anton Lander,
Ilkka Pikkarainen,
Jamie Lundmark,

Lika många Forwards nu (dvs 11st) som innan säsongstarten, och visst ser Forwards uppsttningen mer komplett ut nu än då, MEN fortfarande bara 11st ordinarie A-lags spelare, det är egentligen inte okej, men som sagt hade hellre startat med JAnuarie upplagan i omgång 1 än den riktiga upplagan.

Glömde Corso, så det där med lika många stämmer inte riktigt då kanske inte januari upplagan hade varit ett bättre alt men just nu ser det okej ut med en till MINST 12 hade man nästan krävt.

Redigerad kommentar

Kommentera

Blizzard: MM då?
Kommentera

Blizzard: Du glömde gynning på januariupplagan, eller räknar du bort han för skadan? Isåfall borde du räkna bort axelsson som inte är strax tillbaka ;)
Kommentera

Ambroo: Fan är jag bakis fortfarande vad håller jag på med :P ja men sedär då vart det ju 12 FW's endå :D Då kan jag hålla fast vi att jag hellre hade startat med Januari uppställningen än den vi hade i början.
Kommentera

ersson: anton axelsson skulle vara Pelle ;-) Axelsson och Gynning har ajg plockat bort då dom inte kommer lirapå evigheter :)
Kommentera

Blizzard: Om man tittar på det lag man har nu ..är det inte ett bra lag vill säga
Kommentera

Blizzard: Vi har 13, med Hyninng, Axelsson, Larsson, Hallin osv. Problemet är bara att en hel drös är borta pga. skador.

Kommentera

dr-nix: Vet jag väll men både Axelsson och Hynnin kommer med stora sannolikheter missa säsongen, absolut Axelsson.

Så dom ska man inte räkna med, Larsson och Hallin räknar jag med i truppen däremot.
Kommentera

Blizzard: jo Axelsson blir borta resten av säsongen. Hynning har jag dock inte hört något sånt om.
Kommentera

« · 1331935 · »