1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590479 inlägg · 6216 ämnen

Silly Season 11/12

« · 1456418 · » Till forumet

Sv: Silly Season 11/12

diffe: Tänk vilken kaos det skulle bli! Fan vad roligt det skulle bli att gå på hockey.

Man har varsin puck och parkerar i varsin zon, bäst målvakt vinner.

Om man inte stället upp med 3 offensiva spelare och 2 defensiva. huga vad roligt.

Kommentera

Ambroo: Riktigt kul att se en match med Timrå där man åker skridskor, stänger mittzon, checkar aggresivt , snabba uppspel och uppspel med 2pass in i offensiva zon,

Det har jag inte sett hittills sedan första matchen mot Frölunda ifjol innan rolandzz satt prägel på laget.

Tur Torpet fick göra mål, hans agerande vid HV´s båda mål är inte acceptabelt.

Kul att få se Timrå IK igen, även om det nu var en tillfällighet. 

Kommentera

diffe: Mörlie lär ju vara given då. Kanske, kanske kan han också peta in en av dem när det det inte står 1-5 eller 2-6.
Kommentera

Kostiainen: Man är väl hockeyprofessor.
Kommentera

Kostiainen: Tror attt 2 pucks systemet kommer bli en riktig succe... Tänk alla super egon, vad dom ska trivas.
Kommentera

Ambroo: Hur visste du att jag tänkte införa 2-pucks systemet?
Kommentera

Kostiainen: S mitt tidigare inlägg om hur det kommer se ut å bli! :) Det blir varken linkan eller friberg på sidorna av nyllet.
Kommentera

superfalle:På ett sätt så är det ju verkligen så. Det kan ju inte finnas många saker som är skönare än att överleva när diagnosen sett risig ut.....
Kommentera

Kostiainen: Får Linkan och Nyllet varsin puck att leka med då?
Kommentera

diffe: Tänk om Nubben landar Nyllet som center mellan Bremberg och Friberg...

Munvatten

Kommentera

diffe: Skit i riktiga tabellen. Kan inte någon kalenderbitare här inne skapa en tabell där man bara ser matcherna från årsskiftet. Grabbarna skulle kunna ha som målsättning att komma topp 8 under vårsäsongen. Det skulle boosta dom inför kvalserien att veta att de hållit slutspelsnivå under en längre period. 
Kommentera

Kattgubben: Nä jag menar det... Fan vad kul det ska bli!
Kommentera

Kattgubben: Betydligt mera värt än guldet i stora sm
Kommentera

diffe:Guld i lilla SM är inget man ska fnysa åt :)
Kommentera

Kattgubben: Japp, nu åker vi mot sm guldet! :)
Kommentera

Tack för en helgjuten laginsats! Låt det här bli grundspelet och avvik inte en tum från det, så tror jag på förnyat ES-kontrakt :)
Kommentera

Berglund: Tycker du fortfarande att Granath ska vara kvar? Ska kandidera som ny sportchef när Nubben hivar in handuken. =) 

Skön 3a ikväll! 

Kommentera

Jack Daniels: ... Kanske Jonte kan få tillbaka #71 igen då?
Kommentera

Johnny B Goode:

liket lever

Supermax :-)

Kommentera

Jack Daniels: Torp torp torp
Kommentera

Jack Daniels:

Skicka granath och Torp åt helvete med.....

Kommentera

superfalle: Elias Elias Elias
Kommentera

diffe: Hahahaha brudarna gillar dom
Kommentera

superfalle: Ja man kan säga att han är min släkting, han tvättar min bil, han äter upp mina chips, han skottar uppfarten på min tomt... Mer släkt än så är vi inte.

Men om inte du klipper dina ögon bryn så kommer du se ut så här, å då kommer du inte så nått.

Kommentera

Tänk vad skoj om vi kunde sprattla till ikväll. Kommer inte ihåg sist man fick bli glad...
Kommentera

73Sjöbba: Tyvärr ingen minusstatistik vid utvisning på herr Karlsson.
Värdelös utvisning av Granath. Grattis.. *SUCK*
Kommentera

fredriko74:

-1 på Tjockisen

+/-0 nu :(

Redigerad kommentar

Kommentera

Berglund: Nja, titta på Moe. Han var väl inte speciellt gammal när han fick lämna TIK för Leksand. Hoppas ju såklart att han kan utvecklas och bli en stabil ES back, men jag är väldigt skeptisk. Tyvärr! 
Kommentera

diffe: Hörru diffe . Den här 25an i hv . Han är lite lik dej i ansiktet . Är de nån släkting ?
Kommentera

diffe:Kanon Det säger vi!
Kommentera

pudding: drömma?! Pudding vänta bara ska du få se!
Kommentera

Det som är ännu finare med att kloten tar Murley är att det öppnas upp för spelare utanför EU, Anton med sitt stora Timrå hjärta gör en liten isättning på Timrås konto och nubben tar hit Bryan McCabe på backen, tillsammans med kalle Fiolen Koskinen som blir så sugen på spel i Timrå. När kalle återvänder till Örnen Vaknar Timo till och blir helt plötsligt den Timo vi vill se. bara för att pappa Kalle är tillbaka.

Då målas det upp så stort i alla tidningar så Sebbe tänker, kan Kalle så kan jag. Lindbäck hakar på i rena farten, med Pääjävi i hasorna.

det vi trodde skulle bli kval blev helt plötsligt en 8e plats och ett slutspel, då AIK, Modo, Linköping vek ner sig totalt i slutspurten.

Timrå får lotten Brynäs, som dom tar med 4-0 i matcher pga att Jonta skickade på Järnkrok en open ice i första matchen och Järnkroken kom alldrig tillbaka.

Sen står Hv71 på tur, med sin spets borta pga förslitnings skador Jukka och Johan spelar i match med sprutor och rebn vilja men det håller inte. timrås revanch lusta gör att dom tar det i 4-2 i matcher. I finalen står Färjestad och väntar, som har tagit in Perra som ass tränare inför slutspel.

det blir en tuff uppgift för Timrå, men Ante driver på sina herrar och i en 7e avgörande så kliver slutspelets poängkung Max Friberg fram och gör hattrick. 5-2 slutar matchen och timrå står som ett mirakel som segrare.

Kommentera

diffe:drömma går det alltid att göra
Kommentera

Om vi ska kicka alla spelare som inte presterat blir det på sin höjd en dryg femma kvar. Blir lite svårt, kanske. Nu har vi ju kickat tränarna i stället. En ganska klok åtgärd, i o m att spelet kukat ur fullständigt. Vilket så klart går hand i handske med spelarprestationerna. Det är som bekant ganska sällan så att spelarna gör ett kanonjobb samtidigt som det ser ut som bajs på isen.

Sen vad gäller Haggan så ska ha vara en defensiv center. Som sådan är han kklart funktionell. Har han ens varit inne på tvåsiffrigt bakåt i 5-5?

Däremot ska han inte ha en sekunds speltid i PP, eller centra en femma som är tänkt att passera motståndarnas röda.

Kommentera

Vi kan även peta in Tommi Santala i en andra femma, efter att kloten gör ett kastbyte å får Timrås poäng kung Matt snipern Murley.
Kommentera

fredriko74: Så Dahlroth har nått sin peak som hockeyspelare vid 20 års ålder? Man tycker han borde kunna utvecklas lite mer va?
Kommentera

LW: Ladislav Nagy   C: Michael Nylander  RW: Jusaj Kolnik

Då har vi en första femma som kan prestera lite i kvalserien, sen kan Hagos å grabbarna spela defensiv tråkhockey....

Kommentera

Laken: Detta är givetvis inför nästa säsong och om vi klarar ES-platsen. Givetvis så är det önsketänk men några klasslirare må man kunna värva iaf.
Kommentera

fredriko74: Hm, blev visst 2 inlägg. Trodde inte det 2a skulle komma med då jag blev utloggad från forumet. =) 
Kommentera

Berglund: Granath är i mina ögon en normal bra Allsvensk back, som gnuggar på enl sina mått, låt säga Leksand lr VIK. Där hör även Röymark hemma också%
Kommentera

Berglund: Röya och Granathen skulle funka i Leksand, normalbra spelare som hör hemma i ett bättre allsvenskt lag. Inte ES klass på någon av dessa i mina ögon. Murran saknar glöd och ser less ut, kommentarer här blir överflödiga. Dahlroth påminner om Moe, tror han nått sin topp som hockeyspelare, tyvärr hör den inte hemma på ES nivå. 
Kommentera

Laken: jag behöver ingen lektion i dedär...jag tycker bara han är uselt vek för att vara en defensiv center
Kommentera

Nästa år , oavsett serie (hemska tanke)

Är de ju en fördel om lagbygget börjar med defensiven

lägg krut på

1 . Förstamålis som kan vinna matcher

2. En / två  Klassback

3. En offensiv spetsfemma

Fyll på med unga hungriga spelare + egna juniorer

En lösning som inte behöver kosta skjortan

Kommentera

Edb: Vill du riva en massa kontrakt så är det nog smartast att åka ned i Allsvenskan. Då kan det nog finnas klausuler som gör att kontrakten slutar gälla.
Kommentera

Berglund: "In med en klassmålis. 3 klassbackar och 2 classcentrar, 2 snipers och några brunkare"

Ja, det låter billigt och bra! Passar ju perfekt ihop med den ekonomiska situation vi befinner oss i...

Redigerad kommentar

Kommentera

Edb:

1) Hagos är en utpräglat defensiv center och har presterat efter det. Jag tror han blir nyttig i Kvalserien.

2) Förstår du hur dyrt de skulle vara att riva hans 3-års kontrakt?? Det är inte bara att riva ett kontrakt rakt av om du nu trodde det...

Kommentera

Högström, Vampola, Pikkarainen borta och Murley på bänken, Hagos så trött att man somnar av att se han, etc, etc

Vilket lagbygge Linkan snodde ihop.
Kommentera

TRL: Dom som slängs iväg kan utan problem ersättas med en junior tills vidare! ;-)
Kommentera

Jag är positivt inställd till en värvning av Åkerman.

Varför? Vilka alternativa powerplay-backar har vi i truppen?

Kommentera

Berglund: Torp? Verkligen? Kan inte säga att jag tycker han vart bra.
Kommentera

« · 1456418 · »