1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590301 inlägg · 6216 ämnen

Silly Season 11/12

« · 1460529 · » Till forumet

Sv: Silly Season 11/12
sargad: Mmm...minns det så jag också. Men när man tittar på det nu inser man att tempot inte var från en annan planet men väl från ett annat millennium...
Kommentera

Berglund:

Kanon! hade det på känn att dom skulle ansluta till truppen. Sen har vi 202cm på backen.

Kommentera

Kerstin_k: Haha, jag hoppas för din skull (och min) att du någon gång får chansen att se PK och NK i Timrå-tröjan! :)
Kommentera

Kerstin_k: Niko Kapanen och Petri Kontiola?

Dom är så gott som klara :-P

Kommentera

Åh, herre. Nu är det igång igen. Det ska alltså värvas en back, en fw och en målis... med 7 dagar kvar.

Kommer ni ihåg slutet av januari för en jävla massa år sedan när det sas att Nubben skulle plocka in en hel femma - av klass också. Blev, typ, Sloan. Men alla visste det och alla hade Källa!!!1! på det.

Sånna här rykten, om massvärvningar, har en tendens att bottna i förhoppningar hos supportrarna snarare än i förhandlingar vid Nubbens skrivbord.

Hur går det förrresten för NK och PK? Är nån av dom klar?
Kommentera

Verkar som att det inte bara är ett rykte, 202cm lång back känns inte fel. Killen är dessutom bara 24år och bör kunna bli bättre.
Kommentera

Hur kan folk sitta och gnälla över våra målvakter? Båda två har varit stabila på senaste, dom behöver i princip hålla nollan för att vi skall ta 1 poäng, vakna..
Kommentera

Kattgubben: Ojoj.. nostalgi o håkkyminnen. En av de bästa matcher jag någonsin sett är CCCP vs CSSR i VM 81 eller möjligen 82. Målsnålt 1-1 tror jag men tempot i speciellt första 30-40 minuterna var från en annan planet.
Kommentera

Hahl Bundy: Beror på va du vet.
Kommentera

Johnny Rocker: Det gör vi väl alla?
Eller vet du nåt som inte jag vet?
Kommentera

lungan: Tror du på jultomten oxå? 
Kommentera

Dream Team:Jag minns när jag som barn satt och kollade på Sveriges matcher mot Sovjet. Det handlade i princip att hålla siffrorna nere. Under tvåsiffrigt var acceptabelt, ungefär. De var ju så löjligt överlägsna att man bara satt och gapade framför TV:n :)
Kommentera

Dream Team: Rätt ska vara rätt. Nu var det här inte någon ren VM-final iom att sputspelet avgjordes i serieform. Efter den här matchen skulle Tjeckoslovakien och Sverige spöa Kanada, plus att Sovjet fick dela med sig av poängen mot Tjeckerna, varför vi tog hem silvermedaljen med en smickrande minusmålskillnad på 10 mål, 16-26. :)
Kommentera

Jag önskar följande UT: Murley IN: Målvakt, Back, Center, Forward - Alla av mycket hög klass,
Kommentera

Kattgubben: VM-finalen 1981 på hemmaplan (i Scandinavium) är ett stycke svensk (och Timråitisk) idrottshistoria. För vår egen del iom att Peter Lindmark som målvakt i divsion 1 (vi hade ju kvalificerat oss för elitserien nästkommande säsong där på vårkanten innan VM) blev uttagen i landslaget och för att vi nog slog någon form av rekord vad gäller slutresultat i en VM-final.
I klippet får man tidigt veta att den första perioden slutat 0-0 och man får vissa föraningar om att "Virus" och en viss Arne Hegerfors nog tror en hel del på Sverige. Jag kommer ihåg var jag satt och såg matchen, och som 10-åring hade jag föga koll på hur spelet såg ut, men sett till att period 2 vinns av Sovjet med 6-0 och period 3 med 7-1 så gissar jag att CCCP nog inte tagit ut sig nämnvärt mycket. Riktigt sköna bilder är det iaf!
Kommentera

hubbenorlen: Ja tack.
Kommentera

Kattgubben: Där blev man modorerad ha ha

Redigerad kommentar

Kommentera

Kattgubben: Ha ha!! Forntiden...
Kommentera

Timrå Icon:Ett lag i tiden ;-) mohahaha
Kommentera

Dream Team: Imponerande att ni hittar länkar om allt!
Kommentera

Dream Team:Den där får det bli innan jag somnar. Intressant, indeed!
Kommentera

Dream Team: Systembolag....?
Kommentera

orion: Med vår historia (och även nutid) i färskt minne hade vi lika gärna kunnat använda oss av ordet bolag!
Kommentera

Wayne Gresky: och kommit tillbaka som ett golag!
Kommentera

Kattgubben: Här har du en alldeles förträfflig dokumentär som skildrar ämnet.
Kommentera

Wayne Gresky: He he! På träningsläger....
Kommentera

Kattgubben: Ja det är ju sant. Och det var väl inte som i Boden antar jag he he
Kommentera

Kattgubben: Hela dagens Timrå hade skickats till Gulag.
Kommentera

Timrå Icon:Alltså, de var väl typ inlåsta på en militärförläggning?
Kommentera

Kattgubben: Undra hur de klarade den obegränsade tillgången på vodka....?
Troligen hårda straff. Eller utebliven lön
Kommentera

Timrå Icon:Det skulle vara ganska intressant att veta hur bra vårt befintliga lag skulle vara med samma träningsdisciplin som USSR hade.....
Kommentera

Smokey: Och den som sög försvann spårlöst.....
Kommentera

ÖstrandsNisse: Några som lyckades bra med Perras kommunisthocky var Sovjet på den gamla goda CCCP-tiden. Alla i laget var typ bäst;)
Kommentera

ÖstrandsNisse: Håller med dig helt där. Men det krävs att man får med övriga i gruppen i det tänket. Att få med de som tror de är stjärnor fast de inte är det
Kommentera

Timrå Icon: Ja, det har väl just precis det som Perra inte klarade av riktigt, att hantera stjärnorna i laget. Han tyckte att alla var lika mycket värda. No more, no less.
Man måste nog låta stjärnorna vara stjärnor. Låt dom få 25 minuter trots att de är dålig i en match. Försök få de andra spelarna att förstå viktigheten i dessa stjärnor och få dem att gilla läget.
Mårts har som sagt föreläst i detta och jag måste säga att det är klockrent.
Kommentera

JimmyH: Aha ok du menar så. Förlåt om jag missuppfattat dig
Kommentera

Timrå Icon: Hehe. Ja, alltså om du är osäker på vad jag menar så föredrar jag en fråga snarare än att du antar något som kan vara fel.
Kommentera

Timrå Icon & Hubbe: ok visst finns det stålar så visst! men är det skralt så tycker jag bättre om tanken att förstärka spelet i egen zon med vettiga backar som vet att det inte är en jättefin idé att kasta in ett bakomryggenpass framför egen målvakt...

en stor del i att inte målvakterna sett fantastiska ut i år är att spelet i egen zon vi har varit fullständigt bedrövliga där! jag tror ärligt talat inte på att en målis kan spika igen match efter match med kassa backar o frw som sticker o gömmer sig när vi vinner puck i egen zon. visst bygg bakifrån men det är knappast målvakts biten som varit det största bekymmret.

både lundström o riddarn har släppt enkla mål med visst men det gör dom allihopa förr eller senare... 

ifjol hade vi inga vidare målvakter dom här är bättre!

lägg pengen på defensivt skicklig back o en anfallare so ÄR bra inte varit bra...

Kommentera

JimmyH: Vilka syftade du på då?

Just ja.....bloggen

Redigerad kommentar

Kommentera

Timrå Icon:Ja, det skulle ju vara förträffligt om vi fick lös en sån. Han får gärna ha spelat på stor rink också eftersom det vanligtvis krävs en viss omställningstid mellan stora och små rinkar
Kommentera

Timrå Icon: Har du frågor till mig föredrar jag kommentarsfältet i bloggen. Jag har för övrigt aldrig påstått att Petr Vampola var dåligt karaktärscoutad.
Kommentera

fredriko74: Då ska jag bada i Vängåvan med Hahl Bundy! Till sommaren....
Kommentera

Timrå Icon: Inom en vecka får vi svaret ! Vore ju förträffligt om det skulle bli en målvakt, back och en center. =) 
Kommentera

Kattgubben: Ja eller så tar man en man med säkerhet vet är bättre än de man har.....
Kommentera

fredriko74: Ja enligt Jimmy är det en målvakt och en Vampola vi behöver. Men bland annat Vampola var dåligt karaktärsscoutad sa ju Jimmy.
Frågan är om vi kan vara kinkiga med sånt. Jag tyckte han hade karaktär så det räckte.
Lite divor måste få finnas. I NHL är det nästan enbart divor i en del lag och det funkar ju där
Kommentera

ersson: Eller den här, eftersom de värvade Backlund....
Kommentera

Timrå Icon:Absolut! Problemet är att det känns alltid som en gambling att värva in en målvakt på kort varsel. Så känner jag spontant iaf. Det kan bli lite hursomhelst och då det är den sårbaraste positionen i laget känns det lite nervöst. Greiss var väl stabil sas det?
Kommentera

hubbenorlen, etc: Kan det vara denna måntro? Han behöver säkert speltid ;)
Kommentera

fredriko74: Det måste jag läsa
Kommentera

Timrå Icon: Håller med dig helt, som även Hamrin har tagit upp ikväll i sin blogg. Trygg målvakt som inte har så ojämn nivå som de målisar vi har idag.  Bara att hålla tummarna och avvakta
Kommentera

« · 1460529 · »