Knylan: Utan tvekan tar jag med mig Växjö ner i KS alla dagar i veckan:
1. De är inte bra på att föra matcher. Det kommer de måsta göra mot avvaktande Allsvenska lag
2. Man får en känsla av att de har satsat allt på ett kort - eller är det så att det växer pengar på träd i Växjö?
3. Det är det enda lag som tom vi spelat ut fullständigt två gånger. Låt vara att de den ena gången haft match dagen innan.
Har bara en känsla av att de har ruggigt mycket att förlora....
Vi får se på torssdag vad ni har att komma med mot Brynäs. Säkert en jättechans för er att knipa en trea då Brynäs lär gå på tomgång.
Frella: Jag såg AIK-Växjö på plats igår. Netik såg ut som en sämre Saviano. Slog en bedrövlig straff också. Klent byggd och jag vet inte om man såg skymten av den "fantastiska skridskoåkning" som han besitter enligt hans EP-sida.
Jahapp, dags att arkivera den här då. Någon som vill sammanfatta?
Äh, skit i det...
Om 2 dagar stänger det berömda fönstret för denna gång. Undra vad The Nub har att presentera, hoppas att inom kort den Tjeckiska jättebacken blir publicerad på hemsidan. Men personligen sedan hoppas jag på en målvakt av gott slag som kan ta 1a spaden utan som helst konkurrens. Vet att man letar pengar i botten av kistan, men drömmen vore även att teckna en center med ett utvecklat spelsinne som blir nyttosam i spelformen PP men som även är bidragande till att förbättra offensiven.
Men realistiskt om jag går på ren känsla är att Nubben idag eller imorgon presenterar Mihalik, sen om han lyckas ro hem en målvakt av bättre klass än vad som finns idag får man vara nöjd.
snabelhåkan:
På eliteprospects så står han i laguppställningen i Timrå IK
Detta betyder att han är klar,,,,,
Laken: Oj det hade jag missat helt =), tror dock ändå att det inte kommer komma någon ny/nya spelare.
Om jag vore sportchef skulle prio. 1 vara att bli av med Murley (transatlanten utan attityd)! Jämför med Manderville och Sonneberg...
Men det förutsätter att någon annan klubb vill ha Murley och dessutom att han själv vill flytta.
Det skulle medföra att vi kan värva en icke-EU-spelare och dessutom att vi skulle minska våra lönekostnader.
nixXz: Dessutom är din länk gammal och Nubben har redan kommenterat ryktet!
http://dagbladet.se/sport/1.4330157-timra-ik-timo-ar-inte-till-salu-
pudding:
Dick Bremberg är den ultimata anti-spelaren. 08:a, är trött, har lappsjuka, står still och petar med klubban och tjänar 500,000 kr i månaden...
Rykten, vilka kommer (och går)?? Någon som har "insides"?
Vladimir Mihalik: Klar?
Aleksis Ahlqvist: TIK intresserade?
Josef Boumedienne: Inte TIK, går utomlands!
Några som kan vara intressanta?
Alexander Hellström
Branislav Mezei
Emil Lundberg
Jakub Sindel
Jaroslav Kristek
Jeff Hamilton
Jiri Hunkes
Karel Pilar
Karl Fabricius
Lubos Bartecko
Martin Strbak
Vaclav Nedorost
Redigerad kommentar
hubbenorlen: Nä jag tror vi har en bra chans i KS.
Men innan vi vet hur det slutar kommer Nubben ha det tufft, ingen kommer vilja signa innan det är klart, och då kommer vi sent till bordet med lite att erbjuda...
Vi får leta i allsvenskan som sagt!
Jag är rätt säker på att Nubben erbjöd ett antal skickliga spelare ett kontraktsförslag men att den osäkerhet som tycks råda i föreningen skrämde agenter som i stället valde en tryggare miljö för sin/sina spelare.