1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590318 inlägg · 6217 ämnen

Silly Season 11/12

« · 1464399 · » Till forumet

Sv: Silly Season 11/12
superfalle: En högst personlig gissning är att flera av de agenter som företräder ett antal spelare har gått på några minor och inte har Timrå IK högst upp påntopplistan för sina spelare. Att spelaren ska trivas i nära relation till att rätt ersättning kommer i rätt tid är nog viktiga parametrar för såväl agenten som den enskilde spelaren. Här tror jag att förtroendekapitalet är rejält naggat i kanten.
Jag är rätt säker på att Nubben erbjöd ett antal skickliga spelare ett kontraktsförslag men att den osäkerhet som tycks råda i föreningen skrämde agenter som i stället valde en tryggare miljö för sin/sina spelare.
Kommentera

Knylan: Utan tvekan tar jag med mig Växjö ner i KS alla dagar i veckan:

1. De är inte bra på att föra matcher. Det kommer de måsta göra mot avvaktande Allsvenska lag

2. Man får en känsla av att de har satsat allt på ett kort - eller är det så att det växer pengar på träd i Växjö?

3. Det är det enda lag som tom vi spelat ut fullständigt två gånger. Låt vara att de den ena gången haft match dagen innan.

Har bara en känsla av att de har ruggigt mycket att förlora....

Kommentera

superfalle: Det gjorde jag också. Men det finns ju inget att veta som vi inte redan vet. De spelar uselt. Och det finns ingen målskytt.
Det enda som räddar oss nu är att målvakterna och backarna generellt är sämre i Allsvenskan.
Kommentera

hubbenorlen: Ja visst fan är de svårt att fatta . Djävligt konstiga värvningar . Jag väljer dock att lita på nubben . Annars skulle jag få en psykos och självdö . Han kanske vet nåt som inte vi vet . Hur man får en bil att rulla utan motor tex
Kommentera

mikenomad:

Jag är glad att det inte blev något. Tänk om han hade tokfloppat i KS. Jag kan till och med se rubriken framför mig "Nittyleaks".
Kommentera

mikenomad: Det kommer ta lång tid innan jag lyckas smälta hur USELT vi har värvat inför Kvalserien. Inte ens ett säkrat kontrakt få mig på andra tankar.
Det är fan skandal.
Kommentera

mikenomad: Håller med här i min feberfrossa. Tänk om han kunnat lägga bud på en 40 år yngre Bobby Hull! Då hade vi fått ännu fetare rubriker.
Kommentera

Smokey: Ja, intentionen var god. Man är så svältfödd nu att bara den vetskapen, att det ändå funnits nån form av ambition i den högre skolan, skänker viss tillfredsställelse.
Kommentera

Bissett_19: Kanske det bästa Nubben gjort!!! Tänk att han högg på honom. Det var bra.
Kommentera

Bissett_19: stavade fel gjorde han också...
Kommentera

Bissett_19: Så lite så, gubben.
Kommentera

Ambroo:

Förlåt maestro.
Kommentera

Bissett_19: Läs Dagbladet du också...
Kommentera

mikenomad:

Nubben var med och högg på "Nitty".
Kommentera

arnio: Ja vi tikare är SÅ spända inför den matchen! Undrar just hur många bussar vi kommer med? Ska nog ta en rövare så här i elfte timmen och ringa och höra om det finns plats på nån av dem....
Kommentera

Vi får se på torssdag vad ni har att komma med mot Brynäs. Säkert en jättechans för er att knipa en trea då Brynäs lär gå på tomgång.

Kommentera

Frella: Jag såg AIK-Växjö på plats igår. Netik såg ut som en sämre Saviano. Slog en bedrövlig straff också. Klent byggd och jag vet inte om man såg skymten av den "fantastiska skridskoåkning" som han besitter enligt hans EP-sida.

Kommentera

T T: Enl AB så kostade det Växjö nära på en halv miljon att lösa Netik från Lev. Plus lönen då. Förståeligt att vi inte hade råd...
Kommentera

Jahapp, dags att arkivera den här då. Någon som vill sammanfatta?

Äh, skit i det...

Kommentera

fredriko74:jo det tror jag på billig och bättre än flera av tiks backar
Kommentera

pudding: Ja, man får avvakta och se. Isåfall Styfen som gör comeback. 
Kommentera

fredriko74:en back till tror jag på det behövs
Kommentera

pudding: En back till förutom jättebacken som påstås vara klar? Eller menar du honom och en fw? 
Kommentera

fredriko74:tror att det blir en fw til och en back till tror inte på nån målvakt
Kommentera

Om 2 dagar stänger det berömda fönstret för denna gång. Undra vad The Nub har att presentera, hoppas att inom kort den Tjeckiska jättebacken blir publicerad på hemsidan. Men personligen sedan hoppas jag på en målvakt av gott slag som kan ta 1a spaden utan som helst konkurrens. Vet att man letar pengar i botten av kistan, men drömmen vore även att teckna en center med ett utvecklat spelsinne som blir nyttosam i spelformen PP men som även är bidragande till att förbättra offensiven.

Men realistiskt om jag går på ren känsla är att Nubben idag eller imorgon presenterar Mihalik, sen om han lyckas ro hem en målvakt av bättre klass än vad som finns idag får man vara nöjd. 

Kommentera

Johnny B Goode: Vi lånar han ! vad kommer mer undrar man, finns det pengar kvar, att låna vad kostar det ?
Kommentera

Johnny B Goode:jo det är han men tik har väl inte vaknat än
Kommentera

snabelhåkan:

På eliteprospects så står han i laguppställningen i Timrå IK

Detta betyder att han är klar,,,,,

Kommentera

T T: Står ju även här att han är utlånad, men det är som du säger.
Kommentera

Lev Poprads hemsida har bekräftat utlåningen men man hade ju gärna sett det på vår också innan man ropar hej.
Kommentera

nixXz: Kan inte någon trycka till killen Pär Nordin , som kommenterar i Aftonbladet  om Pärssinen kallar honom för alkolist !
Kommentera

nixXz:håller med dig
Kommentera

Laken: Oj det hade jag missat helt =), tror dock ändå att det inte kommer komma någon ny/nya spelare.

Kommentera

Om jag vore sportchef skulle prio. 1 vara att bli av med Murley (transatlanten utan attityd)! Jämför med Manderville och Sonneberg...

Men det förutsätter att någon annan klubb vill ha Murley och dessutom att han själv vill flytta.

Det skulle medföra att vi kan värva en icke-EU-spelare och dessutom att vi skulle minska våra lönekostnader.

Kommentera

nixXz:får nog räkna med att det blir detta lag i ks
Kommentera

nixXz: Dessutom är din länk gammal och Nubben har redan kommenterat ryktet!

http://dagbladet.se/sport/1.4330157-timra-ik-timo-ar-inte-till-salu-

Kommentera

nixXz: Timrå väljer ju själv om de vill sälja! Så de kan inte bara "tappa" en spelare som står under kontrakt, utan att själv vilja det.
Kommentera

pudding: tror samma
Kommentera

Icing-Ove: Aldrig att han har 500 lax i mån! 
Kommentera

pudding:

Dick Bremberg är den ultimata anti-spelaren. 08:a, är trött, har lappsjuka, står still och petar med klubban och tjänar 500,000 kr i månaden...

Kommentera

Laken:tror att ingen kommer till tik
Kommentera

Rykten, vilka kommer (och går)?? Någon som har "insides"?

Vladimir Mihalik: Klar?

Aleksis Ahlqvist: TIK intresserade?

Josef Boumedienne: Inte TIK, går utomlands!

Några som kan vara intressanta? 

Alexander Hellström

Branislav Mezei

Emil Lundberg

Jakub Sindel

Jaroslav Kristek

Jeff Hamilton

Jiri Hunkes

Karel Pilar

Karl Fabricius

Lubos Bartecko

Martin Strbak

Vaclav Nedorost

Kommentera

Bragd-Birger: Vänta...det måste jag kolla...

Haha! Till och med Google vet vilka som är bäst lämpade för köksarbete :-)

Redigerad kommentar

Kommentera

Patrick Polly: Jag har redan ställt in mig på att vi inte kommer att värva några spektakulära spelare.
Kommentera

Patrick Polly: Finns det fler än Friberg och Jonte? Förutom Modos nya backklippa då.
Kommentera

hubbenorlen: Nä jag tror vi har en bra chans i KS.

Men innan vi vet hur det slutar kommer Nubben ha det tufft, ingen kommer vilja signa innan det är klart, och då kommer vi sent till bordet med lite att erbjuda...

Vi får leta i allsvenskan som sagt!

Kommentera

T T: Hmm gjorde vi? Friberg kan vi nog inte tillskriva det epitetet ännu.
Kommentera

Patrick Polly: Ett tight och stenhårt försvarsspel är nyckeln.
Tror inte ett allsvenskt lag har en chans om vi spelar som vi gjort dom senaste matcherna.
Kommentera

« · 1464399 · »