Redigerad kommentar
Ambroo: Det skulle ju ändå inte skada att ge framförallt Boyce förhandskontrakt/A-lagskontrakt för att knyta upp honom. Andra klubbar bör ju intresserat sig för honom kan man tycka.
Vad gäller forwardssidan i övrigt nu när man förlängt med Murley så antar jag att man säger tack och hej till Svensson och Karlsson. Hallin har gjort det bättre än förväntat och det skadar väl knappast att förlänga. Viinanen är också en spelare jag kan tänka mig se på isen nästa säsong. Men ju fler man kan tänka sig förlänga med desto mer känns det som att lagbygget kommande säsong kommer se än mer felbyggt ut än vad det varit i år.
Backsidan skulle jag faktiskt kunna se Kolan en säsong till, men då endast på bekostnad av Jokela.
Ambroo: Samma gäller Dahlroth. Tror knappast Luleå undgått hans insatser under vintern. Högström känns som en given ersättare till Skogs.
Om vi utgår från att Pärssinen blir kvar då han ändå har kontrakt så har vi fem spelare med kontrakt. Ytterligare åtta bör läggas till den skaran som du säger plus Boyce. Förlänga med Viinanen, Hallin och Axelsson. Kanske även Larsson som gör ett skapligt jobb i fjärde för vad man får anta rimlig kostnad. In med Thorell från IFSH och vi har fyra platser kvar varav mer eller mindre samtliga bör besitta spets.
Kolan till Brynäs?
Redigerad kommentar
Jockz: Det är för mig helt ofattbart hur man kan vara så mån om en tränare vars utseende, främst håret, påminner starkt om Ben & Gunnar-Ben. Detta är en liknelse som jag är fenomenalt nöjd med för övrigt.
Den slår dock inte Birgers lika-som-bär: Ann Petrén och Ilkka Pikkarainen. Den håller mycket hög klass.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
"- Arbetet inför nästa säsong är påbörjat. Vi får se om jag hinner göra några grejer nu mitt upp i allt det andra, säger Lindqvist."
Dessa spelar står under kontrakt som sträcker sig över nästa säsong eller längre:
Målvakter: Juha Pitkämäki (11/12).
Backar: Sebastian Erixon (12/13), Elias Granath (11/12), Antti Halonen (11/12) och Mikko Jokela (11/12).
Forwards: Kim Hirschovits (11/12), Matt Murley (11/12), Ilkka Pikkarainen (11/12), Timo Pärssinen (11/12 - Ytterst tveksamt) och Martin Röymark (11/12).
Målvaktssidan bör helt klart ses över.
Backbesättning måste såväl breddas som toppas.
Forwardsuppsättningen behöver centrar, snipers, rightare och karaktärsspelare.
Sen så finns det givetvis en del kontrakt som kan ifrågasättas.
Spelare som borde vara aktuella för en förlängning/för ett A-lagskontrakt:
Målvakter: Fredrik Pettersson-Wentzel (Pinfärsk men kvalar in pga sin potential).
Backar: Jesper Dahlroth.
Forwards: Anton Axelsson, Per Hallin, Mika Viinanen.
Anton Lander kommer säkerligen att signa med Edmonton, men TIK ska såklart göra allt för att få låna honom kommande säsong alt. ha förtur gentemot AHL.
Spelare att titta närmare på kan vara backen Marcus Högström och forwarden Gustaf Thorell, båda inlånade från Sundsvall under säsongen med gott resultat.
Sen så är det ju även så att det här förutsätter att Timrå IK spelar i Elitserien säsongen 2011/2012, fast det ser åtminstone jag som en självklarhet...