1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590540 inlägg · 6216 ämnen

Silly Season 11/12

« · 1455951 · » Till forumet

Sv: Silly Season 11/12
zita: All form av klass har den här föreningen gjort sig av med under senare tid. Så om Murley försvinner är det helt i sin ordning...eller?
Kommentera

zita: I detta fallet så ja, alla dar i veckan fast man bör nog byta murley mot en kanadensisk/amerikans ytter eller center. Någon som är en mer pådrivare än vad Murley är(det e ju alla men iaf).
Kommentera

Pucken: Målvakt håller jag också med om men tror inte vi har råd att ta in en klassmålvakt nu, vi får hoppas någon av Riddarn eller Lundström hittar formen lagom till Kvalserien.
Kommentera

TRL:  Kattgubben Challe satt med Nubben idag på Timrås träning vid 12 tiden. Vad gjorde han där annars?

Hade han kvalseriefinne? I så fall nyper vi han direkt. Säcken skulle jag kunna tänka mig på sikt, men kanske inte i just nu med tanke på både hans och Timrås säsong. Värsta mardrömmen vore Strumpan eller gnuggarkungen Tavola.

Kommentera

Berglund: Kanske Johan Åkerman ansluter nu från Linköping...?
Kommentera

sargad: Samlar Challe på katter...?
Låter dock troligt att det blir Challe. Kanske därför Jonte redan gått ned i varv....?

Redigerad kommentar

Kommentera

Timrå Icon: Lite otäckt att så många saker riktar sig mot Perra. Var han så stark att ingen enda människa såg det? Om det nu var så.
Johansson har ju rent allmänt betraktats som en stark personlighet som 'ingen rår på'. Mötte han sin överman eller är alla rykten gällande Perra felaktig?
Kommentera

ÖstrandsNisse: Eller var det så enkelt att laget alltid måste komma före jaget?
Kommentera

Dream Team: Ja inte vet jag. Men alla spelarflykter öppnar för spekulationer. TS, kan det vara ett tränarämne?
Kommentera

Dream Team: De där är en oerhört missbrukad fnoskel . Jag förstår själva grundiden med den men helvete vad den används ofta . Den svenska synen på allt
Kommentera

superfalle: Så är det och det är på både gott och ont. När det kommer till Elithockey kanske mest ont faktiskt.

Missförstå mig rätt när jag säger så, jag tycker givetvis alla ska spela som ett lag etc men det måste få finnas stjärnor och dom ska ha mer utrymme så är det bara.

Redigerad kommentar

Kommentera

superfalle: Ja det är tur att man inte jobbar som psykolog med inriktning på personkännedom. Då hade man nog varit rökt vid det här laget.
Per-Erik var för mig en klockren värvning. Få gånger har jag varit så extremt nöjd som när Perra offentliggjordes. Nu skulle det minsann bli åka av, nu skulle föreningen styras upp och nu skulle det bli ordning på torpet.
Men snacka om ruiner han efterlämnade. Jag tror ärligt talat att han hade större tro på sig själv och att han verkligen, in i det sista, ville bevisa det.

Det har också varit lite av problemet tror jag. Lika övertygad som jag har, det har styrelsen också. Man har trott på honom in i det längsta. Lite väl länge med facit på hand.
T J står där nu, än mer handfallen än tidigare. Han chippar efter luft, Christer likaså. Inga kläder man vill byta om till...

Men nu då? In Nubben we trust...
Visst, spelare kommer att offras, var så säker, men hinner Kent Norberg bygga rätt igen? Jag är skeptisk. Men jag hoppas verkligen att han lyckas.
Kommentera

ÖstrandsNisse: Det är inte okej att svänga sig med initialsförkortningar av namn som inte är etablerade här i gästboken. TS?

Tommy Sjödin?
Tommy Samuelsson?
Tord Salming?
Tommy Svensson?
Tom Selleck?
Tommy Sandlin?
Tommy Salo?
Kommentera

superfalle: Ja det är tur att man inte jobbar som psykolog med inriktning på personkännedom. Då hade man nog varit rökt vid det här laget.
Per-Erik var för mig en klockren värvning. Få gånger har jag varit så extremt nöjd som när Perra offentliggjordes. Nu skulle det minsann bli åka av, nu skulle föreningen styras upp och nu skulle det bli ordning på torpet.
Men snacka om ruiner han efterlämnade. Jag tror ärligt talat att han hade större tro på sig själv och att han verkligen, in i det sista, ville bevisa det.

Det har också varit lite av problemet tror jag. Lika övertygad som jag varit, det har styrelsen också varit. Man har trott på honom in i det längsta. Lite väl länge med facit på hand.
T J står där nu, än mer handfallen än tidigare. Han chippar efter luft, Christer likaså. Inga kläder man vill byta om till...

Men nu då? In Nubben we trust...
Visst, spelare kommer att offras, var så säker, men hinner Kent Norberg bygga rätt igen? Jag är skeptisk. Men jag hoppas verkligen att han lyckas.

Redigerad kommentar

Kommentera

superfalle: Där har du rätt. Själva grundtanken att sätta laget först känns väl rätt självklar, men det måste gå att göra undantag.
Frågan är dock vad Pärra himself lärde av episoderna med herrar Daniel Corso och Petr Vampola? Nu går det kanske inte att sätta likhetstecken mellan dessa individer, men om man får spekulera lite så tog väl dessa båda på tok för stor plats för att Periclaes skulle gilla läget till 100%. Passade man inte in i det tänk som tränarduon hade, ja, då var det bara att lämna, som i Corsos fall. Fallet Vampola var väl lite annorlunda, men ingen av dessa proffs var näppeligen särskilt nöjda med vare sig grundspel, strategi, taktik, träningskvalitet, coachning, m.m, m.m.
Kommentera

Berglund: De där var väl ungefär precis de jag ville såga .
Kommentera

Knylan: Tommy Sandlin?

Dead man walking..?
Kommentera

Dream Team: Tabelläget är ju som det är. Kan Tommy Sandlin i en urna på sargkanten få oss att börja ta poäng så är det onekligen värt ett försök. Kostar ju inget heller.
Kommentera

Knylan: Ja, det kan väl ogärna gå så mycket sämre iaf. Sätt på krukjäveln nån förklädnad så kan vi nog jinxa till resten av säsongen.
Kommentera

Så passar jag på att tacka nej till Johan Åkerman, honom vill jag inte se i TIK.
Kommentera

Tänk om man hade Vampola och corso nu..
Kommentera

Bad_Brett: "Det är ju bra om ni var nöjda. Själv tyckte jag att det var en cirkus redan från början, när han bland annat på egen hand sparkade Mikael Wahlberg baserat på någon form av principiella skäl. Alla andra, supportrar, journalister och lagkamrater stod som stora frågetecken."

Att sparka nån pga ex principiella skäl betyder väl inte att det per automatik är fel?
Boorken agerade förmodligen för lagets bästa och då kan såna här saker hända.
Tror faktiskt inte att supportrarna, murvlarna eller nån enstaka spelare är dom som bäst kan avgöra vad en tränare bör göra i olika situationer.
Wahlberg var en knepig person, vad jag förstått, och gick mkt sina egna vägar. Nåt Boorken säkert tolererade till en viss gräns, men sen blev det ohållbart.

"Jo, tjenare. Slutspel två år i rad innan. 07/08 hamnade ni sjua i publikligan och hade ytterligare fem hemmamatcher i Kvalserien. Resultatet? MINUS ÅTTA MILJONER"

Jo, tjenare själv du. Jag vill revidera din slutsats en aning här, för att inte göra Boorken till ensam syndabock. I samband med hans tillträde genomförde vi en omorganisation i syfte att sanera ekonomin, och de 8 miljoner back du talar om berodde inte enbart på den berömda stora truppen utan till största del på andra saker (problem kring arenan, sämre ekonomiskt utfall än förväntat m.m).
Dessutom: när jag talar om att man lyckades mkt bra så avser jag det sportsliga resultat som Boorken ändå nådde om man ser till förutsättningarna, framförallt när det gäller KS-spelet. Och det är ju det vi debatterar, eller hur?
Och då menar jag att en tränare som Boork skulle vara bra för er i ett sportsligt perspektiv och i nuvarande läge, då ett sannolikt KS stundar.

"Det är lätt att vara kaxig nu när ni har fått fram er flock med superjuniorer, men hade ni haft missväxt i plantskolan hade ni förmodligen inte spelat i Elitserien idag. Och Boork har absolut en del i det hela."

Kaxig?
Du verkar vara blockerad i din svartsyn just nu pga ert läge och det kan förstå. Lätt att i det läget tolka det mesta som skrivs om er utifrån som nån sorts kaxighet, skadeglädje eller vad du vill.
Men jag kan inte se nån kaxighet öht i det jag skrivit, när jag föreslår en tränare/tränartyp som skulle passa ert lag just nu.
Och du har helt rätt: Boork har sin del i det hela.
Både vad gäller de ekonomiska problemen vi hade under hans tid men han har även en del i att vi idag har fått fram de juniorer du talar så varmt om.

Kommentera

Huge: Fan vad allt citerande tar upp onödig plats. ;)
Kommentera

Jack Daniels: Helt i sin ordning och inget annat än ett tack är på sin plats!
Kommentera

mikenomad: "Fan vad allt citerande tar upp onödig plats. ;)"

Vad vore ett Huge-inlägg utan citering(ar)??
Som kaffe utan grädde eller kärlek utan kyssar....

Kommentera

In med den här tjecken tack!

Kommentera

TRL: Han är Slovak/Kanadick ;) Men ja han ser nice ut :D
Kommentera

Huge: Som att pissa o skita samtidigt?
Kommentera

Mangy92: ja precis, slovak är han ju... jag har inte vaknat än för dagen ;)
Kommentera

Jack Daniels: Tjoho . Underbart . Tack högström för den här tiden . Hoppas att du blir kvitt dina vaneföreställningar på isen
Kommentera

Jack Daniels: Hoppas Murley är näste som får gå,beroende vad vi får in.
Kommentera

Konstigt att klubben bara slänger iväg spelare och inte tar in något... oroväckande! Vi får börja låna in spelare från Kovland snart ;)

Redigerad kommentar

Kommentera

Jack Daniels: Nåt sånt, typ....

(OBS! Ingen citering....)   :-)
Kommentera

TRL: Inte så knepigt tycker jag. Man vill få iväg spelare som kostar och inte tillför något. Sedan så väntar man så länge som möjligt med nyförvärven för att kunna krydda kontrakten så mycket som möjligt. Men kör man efter den tankebanan så säger man väl redan att KS är ett faktum och frågan är om man då kanske sänker självförtroendet allt för mycket hos de som är kvar.

Men tror nog KS är vad som gäller och då är det kanske smartaste vägen att gå.

Kommentera

MorganaLefaey: Johan Åkerman säs. ut  på Try aut  Tack.
Kommentera

Jack Daniels: Ser där ja, då finns det hopp iallafall, tack Nubben.
Kommentera

fan de börjar hända bra grejer . högström bort och supermurley får värma bänken . bra signaler . 
Kommentera

superfalle:

Ville bara säga det.

Kommentera

liston:Underbar bild!
Kommentera

liston:icke . tre veckor kvar att bygga nytt lag . sen nästan två månader och spela ihop sej . KÄMPA 
Kommentera

superfalle: Timrå 11/12 är som en Windowsmaskin som stått och tuggat för länge. Rensa registret(kicka massa spelare) och boota om(ta in ny tränare). Det är vad som sker just nu. Skulle inte vara fel om Nubben kunde få ner lite modernare patchar(spelare) oxå.

Apropå eventuell tränare, om vi får Säcken så kan väl Mureley definitvt packa trunken. Det var väl Hans som bossade när Murley inte fick fortsätta i Lnpkng?

Kommentera

bobrov: Skulle inte tro att Johan Åkerman tar ett try out vid 145-års ålder... ;=)
Kommentera

lincoln: Näe, han badar säkert i erbjudanden vid den här tiden på säsongen. Titta bara på succén han gjort hittills denna sässe...

Edit: Örebro.

Redigerad kommentar

Kommentera

Ambroo: Intressant utveckling Timrå har haft. Från att vara ett av ES speedigaste lag till ES långsammaste.

Men Åkerman kanske kan var bättre än Högström iallafall.
Kommentera

Jack Daniels: tycker vi ska bryta med hagos 3 års med!
Kommentera

Edb: Jadu man kan ju räkna på ena handen vilka som borde få va kvar.
Kommentera

Edb: Och det med omedelbar verkan. Sen kan Murley, Röymark, Dahlroth och Granath slussas iväg på samma veva. De hör hemma i Västerås lr likvärdigt lag, inte i ES. 
Kommentera

Berglund: Nä men såhär tycker jag för tillfället.

Målvakter: Inga eller Ridderwall som backup

Backar: Dahlroth, Granath(ta bort C), Hedman, Torp, kanske Motin

Forwards: Boyce, Friberg, Hallin, Hedström, Larsson, Önerud, kanske Röymark

Intressant att dom flesta man vill behålla är dom billiga spelarna...

In med en klassmålis. 3 klassbackar och 2 classcentrar, 2 snipers och några brunkare

Kommentera

Jack Daniels:verkar som åkerman hamnar i örebro
Kommentera

« · 1455951 · »