1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590674 inlägg · 6217 ämnen

Silly Season 11/12

« · 1461151 · » Till forumet

Sv: Silly Season 11/12
KORITFW: Det var ett tag sen, men öpnnare mål finns inte!
Kommentera

KORITFW: Nu har inte jag riktig koll på världsläget i stort men kan man blanda tjecker och slovaker i samma lag i dagens läge....? Annars kanske Mihalik landar bortom Skuleskogen innan det är klart....?
Kommentera

Jag väljer hellre "Fyrtornet" Mihalik (ska vi kalla honom det?) än just NeTIK, inför det som komma skall.

Dock lite sexigt att han var/är aktuell.

Redigerad kommentar

Kommentera

Skarin: Samma här. Just kombinationen av ne och TIK tilltalar mig inte heller :-)
Kommentera

Skarin: Haa nu ändrade du stavningen du oxå din lök hehe :-)
Kommentera

Timrå Icon: Jag ligger alltid steget före.

...och det blir ingen Kolnik till TIK heller. Enligt Ros var vi, DIF och Frölunda intresserade. Han blir kvar i Sweisch.
Kommentera

Frella: En klar säkerhetsrisk. Men undra om rubriksättaren har rätt.....?
Kommentera

Frella: En Boumedienne är ingen jag vill se i Timrå.
Kommentera

Hahl Bundy: Nä imorgon vill jag inte läsa i pressreleasen att Nubben skriver;

"Boumedienne är en spelare jag haft ögonen på en längre tid. Det är en hårt arbetande och revanschssugen spelare som det skall bli roligt att följa i Timrå"

Kommentera

Hahl Bundy: Det är väl sånna vi jagar. Spelare som vill lämna/fått sparken. Det verkar ju tydligen vara synonymt med karaktär.
Kommentera

Frella: He he ja kanske det. :)
Kommentera

Frella: Vad ska vi jaga då? Spelare som inte fått sparken och vill stanna i sina klubbar?
Kommentera

Frella: Ja just det , Frella!!1!!11!
Kommentera

Frella: Ur ST 120201:
-Igår stängde transferfönstret och trots rykten om en slovakisk jätteback så blev det ingen värvning för TIK:s del efter Robin Lindqvist. Varför?

Nubben: Det fanns ingen tillräckligt intressant för rätt pengar. Ska vi ta in en spelare ska denne tillföra nåt i laget också. Vi gjorde bedömningen att ingen av de spelare ssom varit tillgängliga skulle göra det i den här upplagan av Timrå IK. Vi väljer att tro på de killar vi har, nu är det upp till dem att bevisa vad de går för.

AAAAARRRGGHHH!!!
Kommentera

Frella: byt mad Bremberg !!
Kommentera

Det blir nog inga värvningar. Nubben jobbar ju i sin spelbutik. Hur ska han kunna värva spelare då? För att använda samma tankesätt som de som inte tyckte Challe skulle hålla på med trav eller att TJ skulle ställa upp på en bokkväll då...

Köpte Nubben in sig i spelbutiken i samband med sportchefsrollen eller innan? Tänkte ifall det är ett sätt för honom att koppla bort rollen ett tag då det känns som den äter upp honom ibland.

Redigerad kommentar

Kommentera

Frella: Nubben skulle kunna bo och ha kontoret i sin spelbutik utan att någon skulle reagera. TJ behövde bara ställa upp och prata om en favoritbok i två timmar för att HS-servern skulle braka.

Avd: objektiv och nyanserad kritik.

Kommentera

Bragd-Birger: Vad jag minns var det bara ett par stycken som gick bananas över det.
Apropå nyanserad kritik. :)

Edit: Och dom hade väl inte alla hästar i stallet heller.

Redigerad kommentar

Kommentera

Hahl Bundy: Du har intervjun här;
Kommentera

Timrå Icon:

Lundström igår:
" Det finns ingen anledning att tänka på Kvalserien innan det är helt kört. Det kan fortfarande hända saker och fortsätter vi på samma spår är det verkligen inte kört ännu."

Hedström idag:
"Det är Kvalserien som gäller, det fattar ju vi också. Det är klart att man helst hade sluppit den men samtidigt känns det kul. "
Kommentera

Blizzard: Jag tänkte också på det där. Men Jocke kanske måste tänka så för att vara på alerten liksom
Kommentera

Blizzard: Va bra att någon börjat förbereda sej mentalt på kvalet i alla fall . Fast jag är rätt övertygad om att jocke är rätt säker också
Kommentera

Bragd-Birger: Vi vet att du ogillar Nubben, men du kan ändå inte få Linkan "din favo" i bättre dager, för han har raserat denna förening.

Skillnaden är att när Nubben är riktigt nära en spelare så har Linkan börjat fundera på att maila agenten.

När Nubben besökt killen och förklarat hans kommande possition i Timrå, hur hans familj skall trivas och varför han bör välja Timrå för halva lönen mot konkurrenterna, så hade Linkan bjudit 75000 sek högre än bästa bud.

Skulle kanske säga ES Sportchefer vs Linkan.

Jag anser att Nubben gjort två felbedömning med facit i hand i år: Perra skulle åkt samtidigt med Kottlettfrillan, och så Molinder på tryout.

Kommentera

Har ingen enrollerats ännu?

Kommentera

Pelicans försöker få över Pärra innan fönstret stänger.

"Överföringen är fortfarande möjligt, men åtminstone hittills har det svenska samhället inte tas upp erbjudandet."

Redigerad kommentar

Kommentera

T T: Nån finne som kan översätta?
Kommentera

T T: Damn! Finns det inget mer vi kan sälja....? Linkans gamla BMW kanske? Sofforna i någon loge.....?
Kommentera

TRL: Jag tyckte det stod att de skulle skicka sina fem bästa spelare till oss i utbyte. Men jag är ju lite dålig på finska....
Kommentera

Timrå Icon: Haha! Önsketänkande :)

Kommentera

RTS: Jag kan nog se mer än 2 felbedömningar enligt mig iaf. tex Bremberg, att inte ta Brendl när han hade chansen etc. Även om Brendl krävde styva 400k i månaden så borde han varit värvningsbar efter Vampola gick och om man skippat Bremberg.
Kommentera

Undra när slovaken ska presenteras? Han ska ju enligt tidningarna vara klar och vad man hör folk snackar, men varför drar man på det? Är det bullshit som så många gånger förr? Media verkar tycka att det är roligt att plåga oss stackars supportrar... Ärligt talat så har jag gett upp förhoppningarna nu om att sitta här och hoppas och hoppas på att något oväntat ska hända. Man uppdaterar sidorna helt i onödan! Jag känner på mig att det blir pannkaka av alltihopa. Bara inrikta sig på att våra iskrigare vi har i laget får försöka fixa detta tillsammans i kvalserien. Ny nolla av Jocke ikväll och det ser iallafall bra ut i sista utposten. Hoppas han kan spika igen i kvalet. Där behöver han verkligen stå på huvudet! Heja Timrå! 3 nya poäng ikväll tack och en ny nolla. 0-2 skulle sitta fint... Nu struntar ja i de här med tron över helgen. Nu blir det bolaget och en kasse öl och sen går ja o lägger mig. Gonatt
Kommentera

RTS: Om du försöker få mig att ha Linkan som 'favo' misstänker jag att du groggat hyfsat hårt innan du läser mina inlägg. Men du exemplifierar min poäng ganska tydligt med ditt dravel.

Och dom där 'Linkan vs Nubben'-exemplen ser ut som varianter på såna där Chuck Norris-historier. Ska du inte lägga in lite sköna vibes från Fantomen också? 'Nubben har tio Linkors styrka'. 'När Nubben förhandlar isas agenternas blod'. Osv.

Men, men. Du har säkert jättebra koll på deras respektive arbetssätt.

Kommentera

T T: Är det inte lättare med den här så att alla fattar? ;-)
Kommentera

Ambroo: 15+ Ambroo. 15+ :)
Kommentera

Ambroo: Tar emot att säga det men kanske vi ska passa på att sälja honom medan han är någorlunda hel och het på marknaden.....?
Kommentera

Timrå Icon: Nä han ska rädda kvar klubben sin så att grabben hans kan dominera här om några år!
Kommentera

Timrå Icon: I Finland är en sån spelare het ända in i det sista. Jag tror att han kan bli guld värd i en Kvalserie. Han och Jonte har ju dominerat titt som tätt på slutet. Det enda som saknats är väl utdelningen, men mot svagare motstånd och med lite mer tid så kan det mycket väl bli ketchup.
Kommentera

Ambroo: Ja iofs sant. Om han håller. Jag håller tummarna för det! Pärra är en personlig favorit. Jonte också så klart
Kommentera

Ambroo: Äsch, det finns ju Google Översätt. Testa och kör den här till engelska: din mamma har talgoxar, men varför är där en tupp på din åsna
Kommentera

T T: your mom has great tits, but why is there a cock in your ass

Hehehe
Kommentera

T T: Det jobbiga var att jag fick den uppläst av telefonen när chefen stod bredvid mig i hissen.....
Kommentera

Timrå Icon: Och de kallar det smarta telefoner... :)
Kommentera

T T: Det var en dum dum dum telefon :-(
Kommentera

Nä Mihalik är nog körd känns det som. Timrå la ett bud för flera dagar sen. Han har fått flera andra bud från andra klubbar. Timrå ligger nog rätt kasst till där...

Surt sa räven, Nuben har verkligen ingen guldsits just nu!
Inför nästa år borde vi göra en Lule, dvs plocka guldkornen ur allsvenskan istället för att värva dyra finnar.

Kommentera

Patrick Polly: Det blir värre om vi själva är i allsvenskan ;-)
Kommentera

Patrick Polly: Vi plockade guldkornen från div 1 i alla fall.
Kommentera

Ambroo: Jag vet inte om Timo är tillräckligt hård för att spela i Pelicans.

www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=raKGf6U6rbQ

Kommentera

Timrå Icon: Annars gillar jag den här, från engelska till svenska:

men are men and men should be cleaning the kitchen

Kommentera

« · 1461151 · »