1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

587688 inlägg · 6216 ämnen

Silly Season 12/13

« · 1506444 · » Till forumet


Sv: Silly Season 12/13

KORITFW: Vilka kan tänkas vara aktuella då? Kan ju inte ta in hur många som helst heller + att dom flesta knappast lirar gratis, iofs kanske dom blir utlånade av NHL klubbarna för att hålla igång.

Vilka kan vara aktuella då?

Zäta

Lander

Lindbäck

Pääjärvi

Strålman

Wandell

Regin

Gustavsson

fler?

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Dream Team: Hehe, jag har släppt det. Men fick en fråga som jag svarade på....sorry om det irriterade dig ;)
Kommentera


Sv: Silly Season 12/13

KORITFW:

Personligen har jag svårt att ta en sån där sida på allvar som spekulerar i hur trolig en lockout är innan parterna ens träffats för diskutera vilket dom gör på fredag

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

"Most importantly though, the current word is that the league will lockout until around Christmas time."

"A lot of questions remain, but the only one that has been answered is that there will likely be a lockout for part of next season."

Lockout en viss tid sägs vara väldigt troligt, till jul ungefär. Alltså återfinns Zäta när pucken släpps. Erik Gustavsson har även signalerat att han vill till Timrå vid lock-out. Lander? Pääjärvi?  

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Thornet: Varför inte bara släppa det? Antingen får vi veta alla omständigheter i affären eller så får vi inte det. Egna spekulationer och teorier känns enbart dödfött.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
spud: De kan självklart anställa honom som vaktmästare och avlöna honom så. Men jag tror aldrig att de kan skriva spelarkontrakt med honom innan avstängningen är slut. Med andra ord kan de inte signa honom som målvakt och avlöna honom som det.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Thornet: Hur ska man någonsin kunna kolla upp det då? 
Om de anställt Rahm som vaktmästare och han sen tränar i klubbens gym med deras mv tränare?  
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

pefr:"Känns ju lite sådär att en klubb kontrakterar och avlönar dopingavstängda spelare UNDER avstängningen... Trodde inte ens det var tillåtet."

Mig veteligen får en dopingavstängd spelare varken träna eller matcha - och inte heller skriva kontrakt under avstängningen. Lite komiskt då att Örebro påstår att han är klar och har skrivit kontrakt i April med dem. Om nu BIF så hemskt gärna vill ha honom så är det nog bara att vänta tills avstängningen är slut och skriva med honom. Konstigt vore det annars.

De mest patetiska aktörerna i denna såpopera är Örebro och Rahm själv. BIF har inte gjort något fel som ryktas vara intresserad av honom. Sista avsnittet av denna följetong har nog inte visats ännu...

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Spinningswede: Näe, det kan jag förstå. Blir alltid kluvna känslor när det gäller fuskare och att hos de nyblivna mästarna då riskera den goodwill som finns - är nog inte den smartaste man kan göra. Förstår därför reaktionerna hos vissa BIF-fans.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

Thornet: en sportchefs trovärdighet under silly är nog inte speciellt stor.

Men läser ni Brynäsboken så står Rahm inte speciellt högt i kurs där....

Men att köpa loss honom för några millar är det nog värt ;-)

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

Take44: "Brynäs?.... Ja, just det! Det har ju Expressen skrivit och då är det ju sant, eller hur?"....

Du ifrågasätter Expressens trovärdighet i denna nyhet - frågan är Sundlövs trovärdighet är högre. Lär nog visa sig....skulle inte förvåna om Expressen hade högre trovärdighet än Sundlöv...

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

Take44: Nu har jag inte läst på jätte noga men vad jag läst så tycker sundlöf att rahm är en bra målvakt o sådana behöver brynäs...

rahm är en fuskare...

o sådana behöver brynäs?

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Det här är en kille för oss Vyacheslav Trukhno !
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Thornet: att han har dementerat att de var intresserade?!
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Take44: ...och Sundlöf har dementerat...och då är det ju sant...
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
söder över: Brynäs?.... Ja, just det! Det har ju Expressen skrivit och då är det ju sant, eller hur?
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

pefr: ja hela rahm affären luktar skit! o därmed även örebro och brynäs...

genvägs klubbar... 

genvägs spelare...

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Mangy92: Känns ju lite sådär att en klubb kontrakterar och avlönar dopingavstängda spelare UNDER avstängningen... Trodde inte ens det var tillåtet.
Kommentera


Sv: Silly Season 12/13
superfalle: Haha, klockrent!  Att jag inte tänkte på det!
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Thornet: Kan väl inte va nå problem . Pebben puckot och judas
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

Skum kedja det kan bli i Frölunda denna säsong:

LW - Axelsson / C - Axelsson / RW - Axelsson

Försök kommentera den linan den som kan....

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Olle: Har precis varit och sett The Dictator, han hade en självbild (och världsbild) värdig en Modoit. Undrar förresten vilken som blir näste spelare att överraskas av Näslund om att han ska få spela med Modo? Måste ha varit ett streck i räkningen att Nilson var otacksam nog att tacka nej när han fick beskedet att han valts ut.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

Ambroo: Alternativet för WG här på Snacket?
Hmm, ett riktigt Ägg .or. chicken, vet ej.
Man svävar på målet just nu och här. Över till dig Ambroo.

Själv ska man stretcha hårt och länge, sedan kudden.
Se web-länk, döm själv. 

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Hahl Bundy: Avsiktlig felstavning? MoDo-lider skarevälva?
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
El Maco: Senast jag hörde något så var Näslund intresserad. 
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Knylan: Vad är statusen för Jagr?
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Ambroo: Jaja Nordgren! Skyller på telefonen ;-)

Aja då var Strålman ryktet dött då... Allt bra annars lr?
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Monno: Jag har aldrig gillat Christoffer Norgren, inte sedan tiden i LHC. Sen spelar väl Strålman och han i två olika ligor, även lönemässigt?
Kommentera


Sv: Silly Season 12/13
Hahl Bundy: Twitter rykte om att han ville hem till sverige och att Rangers släppt honom. Dock lite missförstånd då Rangers faktiskt gett honom ett qualifying offer, dock är väl ryktet om att han är sugen på att åka hem fortfarande aktuellt. Tror jag :-P
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
El Maco: Ja varför skulle Strålman komma hem till Sverige? Han är för bra för det.
Modoiterna drömmer.....
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
El Maco: Vem vet. Strålmans existens i NHL har aldrig varit självklar i mina ögon men förhoppningsvis går det lite enklare för honom i framtiden då han presterade helt ok förra säsongen.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Olle: Strålman kommer SJÄLVKLART att spela i NHL nästa säsong. Nordgren däremot.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Monno: Det finns nog inte många timråiter som förväntar sig att vi ska hugga på Strålman i det här läget. Däremot är det säkert många som skulle bli positivt överraskade om vi befann oss i en position där vi kunde välja en av dessa två spelare.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Olle: Jo då nog hart många lag utrymme för honom. Men har Timrå det?
Det var en fråga som du kanske såg. Då Timrå lär ha nån sorts första tjing undrar jag om ni har råd?

Ska han ha i närheten av marknadsmässig lön kommer han inte vara billig.

Nubben lär då få välja mellan honom och Norgren. Om inte SCA vinner på lotto och blir oerhört givmilda :-)
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Monno: Det finns nog många lag som har ekonomiskt utrymme för Strålman. Men jag gillar hur du, i sann modoanda, tar saker för givet.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Har ni pengar över till Strålman? Tveksamt va?
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Ambroo:En liten insekt kan förstöra ett helt land...
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Ambroo: Hans stats?
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Hahl Bundy: Vad är det som är så hemskt med Björn Freed?
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Wayne Gresky: Tänk ändå vad mycket du kan och vet om Timrå IK, och framförallt om klubbens framtid. Missförstå mig inte nu, jag tycker att du för med dig ytterligare en dimension till HS genom din blotta närvaro. Jag menar, ett riktigt hockeyorakel på forumet, liksom... Woho!
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

Fan va trevligt med Sebbe då!

ska njuta lite extra av hans puck transporter den kommande säsongen!

hoppas att han har filat till skottet på ett bra sätt där över...

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

mikenomad: Posttraumatisk stress kan bara Timrå IK ge en.

Björnmötet....är av ett annat slag :)

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Hahl Bundy: Ett skott innanför stolparna, som inte målvakten tar, är ett rimligt mål
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Min gissning om det inte löser sig med Nordgren. Vi kommer ta in en transatlantcenter på artist. Hade glömt att vi har 1 plats öppen och den är nog det pga att kunna ta in förstärkning efter ett tag.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

Wayne Gresky: "om det här Timrålaget klarar sig kvar utan kval så ska de få min röst i Jerringpriset".....Jag ska göra mitt bästa för att minnas det löftet ;)

Håller med dig om att det saknas några pusselbitar - men burväktare Bellissimo tror jag absolut håller måttet. Det vi nog kan vara överens om är att det inte blir ett "lätt" lag att möta. Kommer nog att bli tuta och köra i 60 min, precis som det såg ut på den gamla goda tiden (läs första halvan av 2000-talet) från Timrå håll. Kan man dessutom bli ett starkt hemmalag så kan det bära över plats 11....och då ska jag påminna mig dina ord.

Kan ju för tusan inte bli värre än förra säsongen i a f. En liten tröst...

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Hahl Bundy: Gillar din optimism!! :) Blir ett "gilla" för den!!
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Hahl Bundy: Är det posttraumatisk stress efter björnmötet?
Kommentera

« · 1506444 · »