1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

588048 inlägg · 6217 ämnen

Silly Season 12/13

« · 1507442 · » Till forumet


Sv: Silly Season 12/13

Skulle vara intressant att se någon statistik över hur spelarbudgeterna för de olika ES lagen ser ut inför kommande säsong. Bara med tanke på hur stor skillnad det är mellan Modo och TIKs spelartrupper, borde det skilja rejält i budget.

Självklart är det viss skillnad på om man budgeterar med slutspel och eventuella semifinaler, eller inte. Men jag skulle gärna se en sådan statistik.

Någon?

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

Hehe, de förnekar sig inte Djurgårdarna.... Nu vill Klubbdirektören att DIF skall kompenseras för att de degraderades från ES... som om de inte fixade sin degradering alldeles själva...

Säger som MrMadhawk: Välkomna till verkligheten, Djurgården!

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

Det är aldrig lugnt runt Strålman inte....

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

Är det någon som hört något om hur det blir med Backlund kommande säsong? Han var ju het på marknaden (jaja, het och het...) för några månader sen. Sen har man inte hört mycket...

Förövrigt: måste jag nämna att jag gillar Boyce, i honom kan vi om utvecklingen fortskrider, ha en riktigt bra spelare som dessutom kan bli en ny Jörgen Jönsson (ja, inte lika bra kanske, men som kan bli ES-spelare av hög klass) och som kan stanna länge i laget. En grundbult i framtidens Timrå IK.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

Paddan:

"Varför e Rahm int´ med?" "Han är hem´ å e hes"

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Sundlöv kände väl att truppen behövde en injektion.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

Hahl Bundy: NU blev brunäs verkligen äckliga i min bok!

Sundlöv är ett prakt as som lyfter in den där muppen i sin förening!

det är fan riktigt desperat! 

kan tänka mig att de allra flesta "normala" svenska föreningar säger definitivt nej till honom. ett beslut som fattas dels med hjärtat där man inte vill lyfta fram fuskare. dels ur en pr synvinkel...

men sundlöv såg väl prislappen som ett tillräktigt förlåtande drag...

synd att inte jämtin säkte honom rejält i spelargången får nått år sedan han verkar nu vara en kille som behöver kvickna till!

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Nybbe: Tänk, Detroit har hela 20 utlänningar... jela tjöpelag!!!!
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Ambroo:En del lag ??? har 9 utlänska spelare men jag säger inte vilka dom är , en del personer kan bli väldigt sur då..vi får snart se/ läsa det .
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Ambroo: Ja det var verkligen som en blixt från klar himmel. Couldn't see that coming.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Dream Team: Japp...oändligt bitter. :)
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Hahl Bundy: Och iom att vi ens nämner det så är vi, förstås, oändligt bittra och avundsjuka. Vet hut!!1!
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Hahl Bundy: Måste vara den mest oväntade värvningen sen Foppa skrev på för Modo igen.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Robin Rahm klar för Brynäs.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

Herr Ek i Expressen har gort en juliranking av ES lagen

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
mikenomad: Ha ha så är det väl. Är ju knappt själv härinne nuförtiden...därav anledningen. :)
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Hahl Bundy: Pass upp nu, man saknar inte kon förrän båset är tomt. Gäller för en del hockeyspelare också. Vad mig beträffar är det väl ung. tvärtom. Eller nåt...
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
mikenomad: Jag hade ingen aning om att du varit borta. Har inte saknat dig. :)

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Hahl Bundy: Sådärja.

Man tackar, man tackar! :)
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Hahl Bundy:"Vi kommer tillbaka, vi kommer tillbaka..." 
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
mikenomad: Har du varit borta i 3 dar? Välkommen du oxå.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Hahl Bundy: Hallå! Jag då??
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Hahl Bundy: det var underförstått från min sida..
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
mike66: Att ingen hälsat dig välkommen tillbaka är en skam.
Välkommen mike66!

Så himla kul.....
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
dr-nix: Kort summering av lagdelarna: Målvakter: Känner mig rätt trygg med att årets par är starkare än förra. Framförallt har vi en som är van att greppa 1:a spaden (Bisse) och inte två uttalade 2:a målvakter.

Backar: Inte sämre iaf. Likvärdigt, kanske snäppet bättre.

Forwards: På förhand klart blekare. Vem, VEM ska göra poängen, målen?? 15-20 poängskillar har vi några st men avsaknaden av spets är kristallklar.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
mike66: Låt oss hoppas på en säsong med en bättre stämning här inne (bl.a.)
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
mike66:Vad hände med mike65?
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

El Maco: Jamenadä. Jaja, det känns i alla fall skoj att vara tillbaka här på HS igen, tror jag.

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
mike66: Krossa ryssen, få tjecken på fall
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
El Maco: Den här säsongen går vi för guldet, igen.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

Vi kan omöjligen vara mer bottentippade nu än vad vi var inför säsongen 02/03 när vi slutat ännu mer råsist i serien och kvalat oss kvar året innan och därefter vinkat hejdå till Zäta. Då blev det toppen av tabellen hela säsongen och semifinal. Lall on, lall on...

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Kerstin_k: Ha ha o björnjakt bakåt i flyende position.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Hahl Bundy: Fast av dig lär jag mig engelska och snackar fiske. Mer än så behöver man inte.

#braattfölja
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Per HApps: Kollosal var ordet. L-G "kollosal" Jansson närmare bestämt.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

Kerstin_k: Du följer ju mig oxå...din stackare :)

F.ö var artikeln i DB en liten godbit o stämningshöjare även om vi tippas sist i slutändan.

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

Per HApps: Är inte så säker. Tror att han håller på något allsvenskt lag och är allmänt bitter över att dom inte spelar i ES.

Ids aldrig läsa bloggen och förstår inte varför jag följer karln på twitter.

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Kerstin_k:
L-G Jansson är en kul prick. Hans "trademark" är ordet "kollosal" som han gödslar med i tid och otid. #tröttsamt.

Vidare är Dragskott en Modoit.  
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

ante08: När jag läser det där kommer jag osökt att tänka på de s.k. experter som tippade Djurgården som svenka mästare i fjol. Har för mig att "Gäddkäften" var en av dem. Har jag fel? I och för sig så har han ju fel varje gång han kallar till konferens o skall ge sina "experttips".

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

Kerstin_k: Absolut, jag håller med!

Det viktiga under säsongen är att TIK bli ett hemmalag igen, ett lag som lär sig vinna hemma i ladan. Att man blir som det var för 4-5 år sen när man "svepte" över motståndarna med en fartfylld och positiv hockey. Det är det viktigaste inför den "förmodade" KS-serien.

Men samtidigt ska det spelas om det, och med tanke på att det verkar bli en oerhört jämn serie, där alla kan ta poäng av alla, så är det inte omöjligt att vara med och slåss om förnyat kontrakt via en 10:e plats. Jag är OPTIMISTISK (orkar inte annars...).

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

Thornet: Jo, visst tröttnar man. Men i ärlighetens namn vet man att all "skit" som skrivs om Timrå stämmer ganska bra.


Det finns några få ljuspunkter som gör att man törs hoppas på ett liv efter KS 13 också. Men att vi inte skulle hamna där; inte en chans.

Nu ger jag i och för sig inte så mycket för den där dragskott. Så vad han/hon/hen skriver bryr jag mig inte speciellt mycket om. Kan dock inte klaga på Timrås placering på tipset.

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Kerstin_k: Det är så himla skönt att läsa sådana där artiklar, istället för allt skit som skrivs om vårt kära TIK. Kan inte hjälpa det...men jag börjar längta till seriestart!
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
mikenomad: Här får vi lite bättre kritik.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
ante08: Rimlig ranking och saklig summering. Inte mycket att orda om.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
ante08: Han sammanfattar det bra, tycker jag.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Per HApps: Amen.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
lite "tändvätska" åt er.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Per HApps: Jag är Timråit...född sån.... Har en trasig gen som vi alla har som älskar den här klubben...men jag vill inte uppleva ett KS till...det blir min död.
Jag har inte råd med kremeringen....försäkringen täcker inte.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Per HApps: Jo då . Var själv på hemma matcherna . Underbara minnen . Har dock ingen lust att ta reda på hur de kännts om resultatet blivit ett annat
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

superfalle:
Åkte på tre bortamatcher i KS och såg tre på plats hemma. Och DIF borta tillsammans med LIF borta och hemma gav mig så sköna vibbar.

Att sedan Nollan var med till LIF,Örebro och DIF borta iklädd matchtröja gjorde ju inte saken sämre.

Och det var i bussen hem från Hovet med Nollan, Skarin, Jimmy, Bagarn och Hasse som jag kände att fröet till det nya TIK hade börjat gro. Hoppas nu att trädet växer vidare med vatten och näring.

KS sållar agnarna från vetet. 

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Per HApps: O fan. De är du nog rätt ensam om . En hårding
Kommentera

« · 1507442 · »