1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

588063 inlägg · 6217 ämnen

Silly Season 12/13

« · 1506834 · » Till forumet


Sv: Silly Season 12/13
Per HApps: näe du jevul! lite stolpe ut i den senaste och vi hade spelat där den kommande säsongen. 
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Per HApps: Så du vill spela rysk roulette med föreningens framtid?
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Hahl Bundy: Men ..det är bara friska människor som är villiga att medge att de är sjuka .
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Per HApps: Det gör inte jag.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

Thornet:
Spelar hellre en kvalserie än ett missat slutspel.

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Nybbe: Grodan är för det mesta redan död när man dissekerar den... mig veterligt...annars är man en sjuk människa om man gör det på en levande.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Hahl Bundy:Humor?? Att analysera humor är som att dissekera en groda.Ingen tycker egentligen om det och grodan dör för det mesta .
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
bisterfinnen: Går dessutom med mysbrallor med bajsranden allt större baktill. Dekadensen når allt lägre o lägre i mitt liv.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
bisterfinnen: Skriver aldrig nykter nuförtiden. #misär
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
bisterfinnen: Spara på m:n, ni kan behöva dem i vinter.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

Hahl Bundy:

Skön skrattstammning :)

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Kerstin_k: Kulan verkar förutse en långvarig NHL-lockout. Det är enda förklaringen till tipsen av Frölunda och Timrå.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Kerstin_k: ja, kulan var tämligen säker på att Frölunda skulle hamna 1:a, men jag är mer förvånad över att den påstod att Modo skulle ligga så högt... ;)
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Kerstin_k: Det var ju kulan hans som tippade;)
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Thornet: Frölunda så högt med tanke på vad dom precis tappat?
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

Jag har lyckats skaka om min spåkula och den gav följande svar:

1. Frölunda
2. Skellefteå
3. Linköping
4. HV71
5. Luleå
6. Brynäs
7. Färjestad
8. Växjö
9. Modo
10. Timrå
11. AIK
12. Rögle

...helt okej i mina ögon...även om kulan påstår att TIK missar både slutsspel och kvalserie...

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
hubbenorlen: Ja lite skillnad mot för en annan....dör jag så täcker knappt försäkringen kremeringen. Härliga Sverige.....
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Berglund: Detroit måste ju få ersättning för vad de förlorar. Om Zäta skadas för livet medan han spelar hos oss så måste de ju ersättas för allt han skulle ha dragit in till klubben, inklusive merch, pr och allmänt värde för laget i stort.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Berglund: Vem bryr sig? Vi ha har råd!
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Berglund: Det blir ju kring 20 miljoner för 1 säsong det är ju hälften av vad han tjänar på 1 säsong är et verkligen så dyra försäkringar?
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
hubbenorlen: 5% av kvarvarande lön kostar försäkringen på Zäta men borde det inte va 5% av hans årslön och inte 5% på hela hans kontrakt?
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
T T: de äldre nyheterna har varit mer positiva till att de inte blir lockout, men de senaste nyheterna säger ju att blir lockout i stort sett. Men hatar att det är så tyst om det överlag, borde ju va daglig snackis i nyheterna!
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

hubbenorlen: Det löste sig förra lockouten, så det lär säkert lösa sig den här gången om det skulle bli en lockout.

Hur? Ingen aning. =)

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
KORITFW: Lite underligt att du aldrig hittar några uppgifter som talar MOT en lockout...  ;)
Kommentera


Sv: Silly Season 12/13
ChriZt3r: AHL har spelats som vanligt under det tidigare NHL-lockouterna i alla fall. Jason Spezza vann till exempel AHL:s poängliga 04/05.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Hur funkar det med spelare som har tvåvägskontrakt? Spelas AHL om det blir lockout och tvingas då spelarna lira AHL hockey om de ej har envägskontrakt?
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

Knylan: Först och främst gäller försäkringsproblemet bara för de spelare som har kontrakt i med en NHL-klubb. Om jag inte minns fel så var det vid den förra lockouten många som väntade med att skriva kontrakt innan tvisten var löst. På så sätt blev det enklare för de svenska klubbarna att ta över spelare. Dessutom stiger premien ju äldre spelarna är. Så Zäta skulle bli sjukt dyr, med tanke på hans ålder och längden på hans kontrakt.
Jag tror inte att Zäta, även om han är rik, har lust att betala 20 miljoner ur egen ficka, vilket bör den summa det handlar om i hans fall.

Hockeyfacket i USA/Kanada kan i vissa fall gå in och hjälpa till med försäkringarna. Annars kan sponsorer gå in. Vet inte under vilka omständigheter dock.
Och jag tror faktiskt att alla klubbar hade det mycket bättre ställt då än nu. Publiksnitten har sjunkit en hel del och vi säjer säkert inte lika mycket tv-rättigheter till utlandet, sedan KHL kom.
Dessutom hade vi bättre säkerhet och kunde vi förmodligen låna mycket mer pengar då.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

Forum skribenter på hfboards om lock-outen:

-I have been told from a source that I can not reveal that the owners are drawing a line in the sand at 53% for them and 47% for the players and will not budge. The owners are prepared for a very long lockout, unless the players cave we are talking about possibly losing the season and maybe longer 

-If that in fact is the case, kiss the 2012-13 season goodbye. There is no way Fehr will accept 47%.

Denna Fehr snubben som reprepsenterar spelarna i fallet är känd för att vara tjurig, han har skapat lockouter i andra sporter om jag inte fått något om bakfoten. 

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Knylan: Jag har ingen aning om hur det fungerar men tror, som du, att en spelare som Zäta kan välja helt själv att stå för sin egen försäkring, alternativt att en spelare som Regin eller Lander kan få "rabatt" där motprestationen är att han håller sig i form och får isträning i en hyfsad liga. Zäta gör nog som han vill, han har råd. Lander och Regin kan nog behöva en striktare deal med sina respektive klubbar innan det blir spel i någon annan liga.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

hubbenorlen mfl.: Jag undrar återigen om det fungerar annorlunda den här lockouten än vad det gjorde 04/05? Hur kunde vi och andra klubbar ha råd den gången? Några 10-20 miljoner hade vi absolut inte den gången heller. Bara omsättningen låg ju säkert 10-20 miljoner under den omsättning vi har idag, utan att ha koll på några siffror. 

Jag väljer - kanske blåögt - att tro att spelarna själva hjälper till med försäkringspengarna. Kanske betalar dom det helt själva? Det är vi som erbjuder dom att få spela hockey på hög nivå istället för att dom ska köra friåkning i väntan på att säsongen drar igång. 

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
KORITFW: Ja han glömde jag. 4 st blir det då.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
För att inte glömma Erik Gustavsson som sagt att han vill hit.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

mikenomad: Vilken sponsor säger nej till Zäta, Lander o Regin tex?

Dom är nog max av vad vi kan få i spelarväg i en ev. LO.... men då måste allt klaffa när det gäller päningafrågan.

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
hubbenorlen: En del härinne tycks tro att LO är lika med kostnadsfria NHL-spelare. Så är det naturligtvis inte.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Wayne Gresky: Vad många glömmer bort är att det kostar sjukt mycket pengar i försäkringar att ta hit NHL-spelare, mellan 10 och 20 miljoner per säsong, beronde på ålder och namnkunnighet. Jag tror att det är ganska få klubbar i dagens Elitiserie som har råd med det.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

Dream Team: Det är dock ett helt annat läge nu än under förra lockouten.

De flesta tror att den, om det blir en lockout, inte blir särskilt långvarig. Många spelare ser det nog därför till en början som en lite längre sommarledighet bara.

De flesta elitserieklubbar har redan en eller flera nordamerikaner på kontrakt. Det går alltså inte att plocka in sådana hur som helst. Vi har även numera KHL, som säkerligen lär dra till sig ett antal spelare som förra lockouten kunde tänka sig att spela i Sverige.

Möjligheterna att locka till sig klasspelare som inte är direkt kopplade till den svenska klubben, tror jag därför är ganska små. MoDo och Frölunda är de som skulle kunna fylla på med mest stjärnor. Timrå, Brynäs och något lag till kan plocka in enskilda klasspelare och lite bredd. Andra elitserielag har ingen eller någon enstaka NHL-spelare. Om djurgårdskillarna kan tänka sig att spela i allsvenskan så får de också ett kanonlag.

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
mikenomad: Absolut. Och så vidare lugnt i båten kommer det nog inte sittas runt om i landet heller som det gjordes senast. HV71, som ett exempel, kommer säkerligen att se till att bädda för sig betydligt bättre än senast då man som regerande mästare egentligen valde bort några egentliga NHL-förstärkningar och trodde det skulle räcka med i stort sett befintlig trupp. Resultatet; en tiondeplats. 
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
KORITFW: Vore ju jävligt fint om vi kunde dopa oss kvar en säsong till. Inte minst biljettförsäljningen torde kunna få sig en rejäl skjuts iom en LO. Sportsligt är det kanske mer osäkert med tanke på att våra betydligt penningstarkare konkurrenter lär förstärka friskt också...
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

Ny video om lockout frågan. Sal Galatioto gästar. (ni kan läsa vem det är i länken nedan)

 

 

 

-..unfortuneally I think there probably will be a lockout in the NHL

 

Det har sagts nu en tid att det troligen inte kommer vara över en hel säsong som sist men till jul ungefär, det är gott om tid för Zäta och Lander att vinna matcher åt oss. 

 

Det kommer bli lockout i NHL!

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Herminator: Du skriver point on Amb och menar väl med det att du tycker han har helt rätt. Sen fortsätter du med att tycka det känns skönt att Torp lämnat, precis motsatsen till det Ambroo skriver.

Dags att skära ner på rökat?

Ja, jag vet. Intresseklubben antecknar, skaffa ett liv och allt det där. Men det är en så FÖRBANNAT tråkig silly....
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

Ambroo: Point on Amb, klart relaxande att Torparn gick till Mödu. Nu har vi fått en tillvaro som beskrivs som vad penionärshemmet i Torpshammar heter..

..TORPSRO..  (C;

Dvs. inga 6 matchers avstängningsångest eller vad det nu var odågan drog på sig för vårdslöst spel!

Mera Colin i länken, rasslar på bra med plektrumet..

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
mikenomad: Röjarn till FBK. Sterner till oss. Vi vinner.
Knip igen. :)
Trevlig sommar. :)
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

Undra varför han nobbade Modo, var deras bud så mycket sämre?

Då hade han ju dessutom fått äran att ha Markus Näslund som General Manager.

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
dr-nix: Ja han hade en dålig säsong. Precis som i stort sett alla övriga förutom möjligen Pelle. Men någonting säger mig att det finns ganska många poäng att hämta hos den där norrbaggen och att vi kommer bli varse det kommande säsong.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
mikenomad: jo men faktum är att han hade en dålig säsong. Jag tycker vi har gott  om spelare i truppen som ska kunna ta hans plats utan större bekymmer. Det är inte Röymark vi kommer sakna nästa säsong, det känner jag mig relativt säker på.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Ambroo: Fast Röymark är ändå en kille jag gärna sett varit kvar. Men honom hade man ju räknat bort för länge sen, har väl varit mer el mindre klart att han skulle lämna sedan säsongen tog slut.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Jockz: Det känns inte direkt som nåt tapp. Det är väl egentligen ingen av de som "lämnat" som varit önskvärd, förutom Torp då.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Å röya till FBK
Kommentera


« · 1506834 · »