1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

588047 inlägg · 6217 ämnen

Silly Season 12/13

« · 1508224 · » Till forumet


Sv: Silly Season 12/13
yngwie: Varför skulle Ambroo vara bitter? Vi kommer att pissa på er i år o ni kommer att vara crybabys.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

Surrade med en gammal skolkamrat till Nordgren och han tror det finns en chans att han spelar i TIK kommande säsong, tydligen gott om kamrater i stan sedan den tiden.

Sitter alla modorövar o granska slovaken på EP eller vart håller de hus?

Visserligen har festivalen i Härnta tjuvstartat men där är det ju 18års gräns.

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

Ambroo:

Avd. Jag ä int bitter.

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
lincoln: AIK vete fåglarna nu när Perra har tagit över men man ska aldrig säga aldrig. :)
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Hahl Bundy: tänkte på en sak...

Antal boogey teams i år?
Rekord?
Tre!

Vi har alltså mellan 12-15 matcher att räkna bort som givna nollpoängare. Ouäögle, Växjö och AIK. Kvar är ca 40 matcher att skrapa ihop poängen på... Det borde kräva ett snitt på ca 1,8 poäng per match för survival mode!

Fan också...
När börjar kvalserien?
Anyone?
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Andersson: Ja jag frågade vad svenska rekordet var...inte att Modo har det....än. :)
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

Hahl Bundy:

Om vi ska svara seriöst så hade väl Mora rätt många ett av åren dom va uppe ?

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
11 importer i Modo nu. Vad är svenska rekordet i utlänningar i ett lag?
Modo...plantskolan. :)
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Dream Team: Jag menar, vi snackade väl om "distriktet" här för ett gäng år sen? Att vi istället för att jobba emot varann och se varann som konkurrenter trots att vi arbetade på helt olika plan (tänker främst på Timrå IK kontra Sundsvall Hockey - förr om åren bittra konkurrenter, men när snacket gick som mest var Sundsvall blå ett rätt stabilt allsvenskt lag) skulle försöka arbeta tillsammans. Som också skedde då vi ända fram till att laget i stan åkte ur nu.
Det är väl lite så som Modo ser på saken också. MoDo Hockey är navet i den regionen och man har iaf tidigare nästan kunnat dammsuga klubbarna i närområdet rätt så rena på talanger. Det har varit ett naturligt kliv att ta för en ung spelare och en morot, inte minst. Jag har inte jordens koll på hur det ser ut idag men det naturliga klivet att ta idag för en ung spelare i en mindre klubb vart vi än befinner oss i Sverige - det behöver inte vara i Modo's upptagningsområde - är väl snarare AHL, NHL eller KHL än den elitserieklubb som råkar finnas närmast till hands. Som sagt, tiderna förändras och så gör också förutsättningarna för att skapa en trupp från närområdet.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Ambroo: Ännu ett Stelt lik till Modo.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Per HApps: Jag bidar min tid. Det kommer snart nån fullt logisk dräpa om fyllskallar och en helt urusel ekonomi som motargument, OCH, inte minst, att vi minsann inte ska säga nåt. MoDo's trupp kommer hur många utlänningar dom än tar in likväl att bestå av fler lokala förmågor än oss. Sådeså.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Ambroo:
Modo måste ha världens bästa plantskola, men att den var så stor, geografiskt alltså, hade jag ingen aning om.

Det ryktas om en ung lovande från det asiatiska hörnet av skolan.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
yngwie: The hart of hockey knyter alltså upp ännu en ung kille från närområdet, stort!
Kommentera


Sv: Silly Season 12/13
Richard Stehlik klar för MoDo!
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Icing-Ove: Även in på skoltoaletterna i Bjästa?
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Hahl Bundy: Äh, ansvar, sånt får Redhawks sköta...
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Icing-Ove: Ja ingenting är hugget i sten nuförtiden...
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Dream Team: Kolla med Ö-vik, en affär där har fått in den senaste djungeltrumman, den har 4G, täcker till och med in Bjästa nu...
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Icing-Ove: Röksignaler används också flitigt har jag hört. Speciellt då vi hade en drös spelare som var inhysta på bostadsområdet "Örnen" i Timrå. Då signalerades det flitigt mellan nämnda "Örnen" och de mer centrala delarna nere i Vivsta, enligt säkra källor.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Hahl Bundy: Kritar på? Har leasingavtalet på faxen gått ut? Har Hillbilly blivit Amish?
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Paddan: Folk med ansvar kritar på för Timrå. De som inte har ansvar för Modo.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Kerstin_k: Jag vet inte hur Nordgren är som person, men klarar han av att ta allt det ansvar som det du skriver i sista stycket innebär?
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Kerstin_k: Jo, det var väl egentligen han som inledde perioden där det blev allmänt känt att Timrå var det lag i Elitserien där det fanns möjlighet att blomma ut.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

hubbenorlen: Hoppas att det löser sig med Nordgren. Han skulle vara guld värd. Inte bara för sin skicklighet utan som publikmagnet.

När Timrå-hockey (i sin senare upplaga) uppstod var Gunno den som personifierade det allra mest. Från att ha varit totalt oduglig, utlånad till J20 ena säsongen till att bli landslagsman och en fullkommligt livsfarlig målspruta den andra.

Skulle han komma skulle han återigen få leda laget tillbaka till den riktiga Timrå-hockeyn. Det vet folk. Och folk skulle lita på han. Och det skulle ge Timrå hopp. Därför hoppas jag att han väljer oss och inte Modo.

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Mangy92: Känns bekant det här; att vänta på en spelare in i det sista och sedan mista honom.
Hoppas verkligen att det löser sig innan september.
Fast man kanske inte ska låta Nubben lida för Linkans strategi.
Kommentera


Sv: Silly Season 12/13

T T: Oskar Johansson!

Snart ett helt lag. Åker vi ut behöver Nubben bara blåsa i vilsselpipan och kalla in alla så kör vi.

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

Conny, Jonny, Ronny, Sonny, Bonny....trouble all the way så njet Timrå, ta tillbaka Björn Svensson istället, han verkar hamnat i frysboxen och trivs tydligen inte i Ö-vik heller (ovanligt hehe).

Hemvävt och mysigt ska det vara också Nordgren på det så är vi hemma.  

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Jockz: När vi diskuterade det senast slutade det i en lång diskussion om huruvuda Flashback är att lita på. För där skrev en kille från Örebro att han själv sett Conny rätt så rund under fötterna på krogen, under pågående kvalserie.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
DJ Hemp: Nä, ren självbevarelsedrift. Sysslar man med elitidrott och inte gärdsgårdsdito spelar sånt roll.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

Någon som vet varför han blev avstängd i Örebro under kvalserien? Hängde aldrig med där.

Edit; "Örebro stänger av poängkungen Conny Strömberg under resten av Kvalserien av disciplinära skäl."

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Moraltanter!
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Kapten Lindow: Han ska spela med Mats Hansson och Månsson i Aalborg.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
T T: Magnus Åkerlund?

Angående att Conny ev har supit bort en NHL-karriär, är inte det exakt detsamma som Chrippe gjorde? Men Chrippe har väl mognat kanske Conny det vettet 17...
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
El Maco: Gabbe, Johan Jonsson, Johan Andersson.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Kerstin_k: Ok. Såg inte att han sagt det där med avdrag. Mja. Låter ju rimligt. Men man måste i så fall verkligen prata med laget också. Att en sån som Conny kommer in betyder ju att det kommer att läggas en hel del fokus på honom i media. Är det okej för alla?
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Kerstin_k:
Timrå IK's alkishistorik räcker väl till, låt Socker-Conny läska på i egen takt på valfri altan/balkong. 
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
hubbenorlen: är tudelad i frågan. Han säger ju själv att han är öppen för avdrag/straff om han inte sköter sig. Och han verkar ju vara sugen på es .

Skriv ett kontrakt som gör honom återbetalningsskylldig om han tabbar sig samt att klubben får rätt att bryta det vid minsta lilla snedsteg; då skulle jag kanske kunna tänka mig det. För hans del är det väl inga problem; han brinner ju för att visa att han duger. Borde ju innebära att han kan acceptera ett sånt kontrakt och göra allt i sin makt att inte bryta det.


Men i grunden är jag emot en värvning av honom. Fokusera på Gunno istället.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

mikenomad: Han snackar en jävla massa om sportchefer i den där artikeln.
Vad Conny inte förstår är att hans drickande påverkar andra i laget på ett negativt sätt. Alla som har, eller har haft alkoholister i sin närhet vet att det kan vara väldigt påfrestande ur en social synvinkel.
Så det spelar egnetligen ingen roll hur bra han är på isen, trots sitt drickande. Det påverkar negativt vid sidan av, vilket kan vara nog så illa.
Jag vill verkligen inte ha en sådan person i detta Timrå.
Vi står inför en nystart, där alla är inställda på att slita och kämpa (förhoppningsvis), och i ett sådant lag har Conny Strömberg inget att göra.


Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Hahl Bundy: Kanske är det så att han inte är "mogen" uppgiften, som t.ex en NHL-karriär eller elitserien eller vad de nu må vara för större utmaning och spriten blir lösningen eller en tillflyktsort.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
mikenomad: *relation*
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
mikenomad: Jag menar; om det som stått mellan honom och en es-, eller kanske t.o.m en nhl-karriär är spånken, borde man inte då själv någonstans inse att man har en osund telation till nämnda dryckesvara?
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Hahl Bundy: Det är där skon klämmer i mitt fall. Tonen i den där intervjun, att lägga allt utanför sig själv. Missbruksbeteende enligt modell 1A.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

mikenomad: Det är synd att han inte har självinsikten att det är hans alkoholproblem o resultaten av detta, som gör att han är iskall.

Tragiskt att det sätter käppar i hjulet för en annars trolig NHL karriär... för den potentialen skulle han ha haft om inte......... ja du vet.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
mikenomad: Nej, och liknande skandaler har vi väl sett nog av bara de senaste säsongerna?
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Hahl Bundy: En sån som Conny berör alltid. Jag har som synes min åsikt klar, andra tycker annat. Fine. Jag bara känner att en kille som i princip är altiv missbrukare inte är optimal för Timrå IK.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Hahl Bundy: Ja varför inte . Skapar han inte kaos i truppen så . Supa får han göra hur mycket han vill för mej . Så länge han gör poäng och inte drar ner laget
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
mikenomad: Jag väcker frågan...det kan bli en intressant negativ respons men hey.....vi har ju ingen silly annars.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Hahl Bundy: Rolig kille...iskall bland es-lagen för att han " haft lite kul vid sidan om och hamnat i fyllecell"?? Det är alltså så han ser på sina alkoholproblem. Nuff said, killen ska INTE hit! Dålig självinsikt är århundradets underdrift. Det skambudet skulle vi nog få ångra mångfalt, snacka om att köpa trubbel. Han snackar om dubbelmoral, jojo..det kom ju från rätt käft! :P
Kommentera

« · 1508224 · »