1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

588930 inlägg · 6217 ämnen

Silly Season 12/13

« · 1505802 · » Till forumet


Sv: Silly Season 12/13
ÖstrandsNisse: Det skulle ju vara raka motsatsen till beslutet som togs i går. Det finns ju ingen logik alls i det.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
ÖstrandsNisse: Det är jag som ska tacka för att du öppnat mina ögon. Varför i h-e bedrivs det öht hockey i den där fattigkommunen? Nä, klubben skulle ha fått gått i kk ist. Det tror jag de flesta av oss är överens om nu härinne.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
T T: Jag är inte riktigt med. Men vid det sammanträdet bestäms det "nog" om arenan förblir i Timrå IKs ägo eller om kommunen är beredd att vara med.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
mikenomad: När du förlorar en nära vän (släkting) så tror jag att du tycker likadant som mig. Jag har svårt och se varför Timrå IK ska prioriteras före min mamma eller pappa. I Timrå kommun anser man att ishockeylaget går före individen.


Välkommen hit så får du se hur illa det är.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
ÖstrandsNisse: De har diskuterats negativa saker om timrå ik här inne konstant i två år om du missat det . Pensionsutbetalningar skatteskulder överbetalda spelare . , spelare som varit synliga på max nattetid , och en massa annat skit . Politik är nu på dagens agenda .
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
ÖstrandsNisse: Tack, det räcker med besöken i e.on för min del. Jag är ärligt talat jävligt glad över att jag inte bor i Timrå. Men all den misär till trots, hockeylaget älskar jag. Nästintill över allt annat. Att det råkar höra hemma i en kommun med vansinnigt skev ekonomi är väl både dess välsignelse och förbannelse. Det självklara vore naturligtvis att Timrå IK sedan länge funnits i Sundsvall. Nu är det inte så tyvärr. Vad jag eg menar är att jag och många med mig härinne har svårt att bli besviken när favoritlaget räddas från konken. Det hindrar naturligtvis inte att jag kan förstå det du skriver och hålla med om att omsorg i 1:a hand bör prioriteras.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
ÖstrandsNisse: I östersund har vi byggt en fotbolls arena för 350 mille . Till vårat korpen gäng . Samtidigt som äldra omsorgen är ett skämt . Privatisering är fantastiskt
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
ÖstrandsNisse: precis som du tror jag att kommunen tar tillbaka hallen, om det är bra eller dåligt för kommunen har jag inte en aning om, Men det är tveklöst bra för Timrå. De äger hallen just nu men kan inte låna pengar till en rimlig ränta då kommunen har pantbreven. Det är att jämföra med att köpa hus utan att få tillgång till bottenlånen. Glöm heller inte bort de åtskilliga miljoner Timrå Ik inveserat i hallen utan tillgång till bottenlån, inte bra.
Perhapps: kan du tala om för mig (och kanske några flera) vad ce och tj skulle gjort annorlunda förutom att anställa Linkan? Gigantiskt dyra värvningar av spelare som tvärfloppade(chipskolan, jokela, hirscho, hagos etcetc) alt. superegon som bara lirade för sig själva(vampola, corso t ex). Där skulle jag.vilja påstå att 95% av vår kris kommer ifrån men du får naturligtvis tala om varför jag har fel, gärna sakligt.

Hell Timrå
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Gunno har ännu inte löst "tvisten" med Kloten och kan därför inte göra klart med nån klubb. Står att läsa i dagens XP.

Tänk att det gick att posta ett inlägg i den här tråden som handlade om en potentiellt nyförvärv.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Ambroo: Bra att du påminde mig om att detta är ett hockeyforum, höll på att glömma bort det :)
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Ambroo: Han lär nog snart vara löst. Sen kan Näsan hålla presskonferens igen. Eller vad tror du...?
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
mikenomad: kan juh alltid hoppas tydligare signal om att gunno lirar i timrå nästa säsong går det inte att få...
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
söder över: Hur tänker du då? Att det faktum att vi ff nämns är en indikation på det eller? Själv tror jag inte alls på det. Men allt för att inte bli allt för besviken...
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

Ambroo: Ärligt; om valet stod mellan (säger inte ATT det gör det, men ponera att det gjorde det) Gunno och Wandell - vem hade ni valt?


Själv lutar jag mer mot att Wandell är mer vad vi behöver än Gunno. Känns som om behovet av en spelskicklig center är större än behovet av Gunno.


Nån som förresten snappat upp nått angående Wandell?

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

Kerstin_k: Helt klart är detta lagbygget i störrre behov av en Center som Wandell. 

Men vad är det som säger att han är på väg bort från NHL? Trots få poäng har han väl varit hyffsat ordinarie i Dallas, eller ?? (har ärligt talat inte följt hans framfart där bort speciellt noggrant om jag ska vara ärlig).

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

dr-nix: Har hört att Dallas inte anstränger sig speciellt hårt för att knyta upp honom fortsättningsvis och att han går utan (?) kontrakt.


Jag har egentligen ingen koll. Hypotetisk hockeydiskussion rakt av bara.

Plus att jag gärna hade sett honom i Timrå IK nån gång igen. Jag gillade Wandell. Han ensam var värd inträdespengen ibland.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

Kerstin_k: Absolut, synd att ekonomin är vad den är. Hade varit roligt om Nubben kanske skulle ha möjligheten att locka hit honom (om han nu inte får nytt kontrakt av Dallas eller något annat NHL-lag). 

Fast med det sagt lär han säkert kunna få kontrakt i KHL så det känns väl som en rimlig flytt för honom isf.

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Kerstin_k: Nubben får väl dra in någon storvinst till spelbutiken så tar vi båda sen. Klart!
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

Kerstin_k

http://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=33&grupp=12676&artikel=5158216

"Skellefteå är ute och jagar. Har fått indikationer på att Tom Wandell finns på deras radar, men några detaljer har jag inte. Har också svårt att se att Wandell vill lämna USA efter att ha spelat i NHL och Dallas till stora delar under fjolåret."

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Kerstin_k: Vad händer med Regin förresten?
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
mikenomad: jag tänker att när modo presenterar lirare så hamnar dom någon annans trupp... =)
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
söder över: Hehe...ja du tänker SÅ...:)
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
mikenomad: Själv har jag slutat tänkt. Enklast så.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

Il Capitano Hallin!

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
BertilEnstöring: Väntat val. Bara hoppas han inte går kaptensdöden till mötes som alla andra gjort de senaste säsongerna :)
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Kul att se Erixon med på bild i dagens segrarlag. Skriv på NU!
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Frella: är ordinarie i Ottawa men fick förra säsongen helt förstörd av en axelskada. 
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Hahl Bundy: För att kunna sluta tänka måste man nån gång ha tänkt. Har du tänkt på det?
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
mikenomad: Tänkte inte på det.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Hahl Bundy:rögle satsar vad gör tik
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Mattias Wardström: Sanerar en rutten ekonomi?
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
mikenomad:jo det förstår jag
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Mattias Wardström:
Varför frågar du då?? 
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Mike Iggulden klar för Rögle! 
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Mangy92: Nu får nog vår "räddningsplanka" sluta värva annars kan det bli tufft! Eller vänta nu...det blir det nog ändå.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Olle:Är det bara vi som har det knapert i kassan, eller gör resten av serien en Grekland och hoppas på sköna bailouts framöver? Överlever vi detta stålbad står det nog ett helt knippe med föreningar och tvingas göra det vi gör just nu, och då kan det bli skojiga tider.... om vi överlever det alltså....
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Kattgubben: Det är bara ett par år sedan vi gjorde såna här värvningar. Vi tog hit Hirso, Pikken och Jokela. Det var verkligen inga billiga spelare. Tre finska landslagsspelare. De var de sista i en lång rad dyra värvningar. Nu får vi betala priset, något jag misstänker att åtminstone Rögle, AIK och SAIK lär få göra framöver.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
hubbenorlen: Inget större fel på dyra värvningar om dom presterar och drar publik . Corso och sonnenberg lello och många fler har nog betalat sej själva . Jokela måste väl ändå vara historiens mest fantastiska värvning . Jag kan inte minnas att han gjorde en enda bra match . Men jag kommer för alltid minnas hans LSD betonade beteende i egen zon där han åkte omkring och stressade upp sej själv och undvek motståndare som inte fanns för att sen slå en perfekt passning till en motståndare som var verklig . Makalöst att han hade lön
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

hubbenorlen:

Tror faktist inte det kommer hända SAIK inom närmaste tiden. Dom verkar ha bra koll på sin ekonomi.

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
yngwie: Nä, man kan nog byta ut SAIK mot Modo där.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

Kolan har gjort det igen,

"@MK850415

Hunk med ett sexpack i kylskåpet. för mer info och biljetter besök www.KolanCamp2012.com"

Vid resans slut delas chipspåar och lösviktsgodis ut.

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

Olle: Det är bara allsvenskt rakt igenom, kryddat med endel spets. Eller är det så mycket spets egentligen? Nilson och Tjärnqvist känns sådär och Strbak var inte direkt lysande senast.

Gerber kommer naturligtvis att vinna ett gäng matcher åt dem och Iggulden lär kunna hänga en och annan i päpä, om han får vara hel.

Njae, de skrämmer inte mig. Är det nåt lag vi ska ha bakom oss så är det RBK.

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Ambroo: ...och AIK.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Ambroo: Allsvenskt kryddat med spets? Det är som oss då förutom att vi saknar spets. Jag ser ingen sportslig anledning till varför vi "borde" ha dem bakom oss.

Fast du har ju rätt i en sak, dom är nog laget som vi har störst chans att klättra förbi i tabellen.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Olle: Nu ska det trots allt spelas om det...som tur är.
Jag hoppas med all den tur vi är förtjänta av efter år av...missflyt... har minst 2 lag efter oss.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

Olle: Hedman är en bättre back än Strbak. Hallin är en vassare brunkare än Tjärnqvist. Warg är inte bättre än sin kusin. Sen då? Vi har åtminstone en hel del elitserierutin i laget.

Det sköna är att jag skrev Nilson, inte Warg.

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Ambroo: Jag är med du...i vanlig ordning.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Olle: Det finns de härinne som är lite naivt optimistiska (de är inte många men de finns), det kan man åtminstone inte klandra dig för. Visst, vi har ett lågbudgetlag som så här långt känns rätt tamt. Men så jävla akterseglade som du utmålar oss tror jag inte vi är.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Olle: Jag brukar vara en negativ bitter djävel men jag har nog mött min överman nu tror jag . Jag viker mej vördnadsfullt och erkänner mej besegrad med blottad strupe
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
mikenomad: Jag är naivititeten personifierad...tills sanningen kommer ikapp en...i vanlig ordning.
Kommentera

« · 1505802 · »