superfalle: Vad hade du för förväntningar på honom? Den frågan bör man nog ställa sig innan man summerar Hedströms säsong. Hedström har varit den genomgående mest positiva överaskningen den här säsongen, det är min bestämda uppfattning.
Det finns spelare, några få, som gjort bra ifrån sig förutom Hedström. Men helt klart är Hedström en lysande stjärna på en annars rätt svart himmel. Håller du med?
superfalle: Jag har ingen riktig koll. Min son (som spelar i U10) tar alldeles för mycket tid från mig för att specialstudera enskilda spelare i A-laget. Men jag tror att Jonathan är en spelare man fått valuta för. Jag glömmer aldrig när pojken kommer till bilen, helt salig, och säger: "-Pappa, Jonte har tränat mig idag. Han tränade mig hela passet". Sånt gör avtryck, tro mig.
Killen sover med Jonathans tröja, han är stolt, han älskar Hedström. Såna individer ska vi ta hand om, och vara rädda om. För mig är Hedström en lysande stjärna, ödmjuk inför kommande generation och mån om framtiden.
Jonte är den mest lojala vi har. Jag älskar karln.
ÖstrandsNisse: Håller fullständigt med dig. En av få spelare i årets Timrå IK som kan ta upp pucken i anfallszonen när alla andra saknat spelideér och hur faan de ska bära sig åt...
Hehe, jag kommer ihåg Magnus Rövar'n som hävdade att Jonte var Timrå's bästa värvning och vad han fick klä skott för det, han hade faan i mig rätt den gubben...
Det där med brist på spelideér får vi åtgärda, serru...;-)
Men först äckligt jyrkyrkogården och kräkiga blodtryckshöjande satans jävla hemska kvalseriehelvetet som vi nu genomlider tillsammans....
FORZA TIK............alltid, alltid.......
superfalle:hur menar du? Sämre liga, sämre lag? Senast Jonte var i Timrå var dom i slutspel, Hahl å Pyrret & Koskinen med fiolen, mfl.... Går inte att jämföra.
Kolla endast på hans prestation så ser du!
diffe: Fredagsmyst i passiv-aggresionens tecken? Sällan bra om man dessutom har läsförståelse som en hamster.
Jag tycker att Jonte har sämre tempo än när han var här sist. Då var han en besvikelse därför att han jämfördes med den spelare han var säsongen innan och, framför allt, under lock-outen. Med den lön han då hade var det inte godkänt.
Nu är det väl ingen som pratar om att han inte överraskat positivt? Jag tycker han har pissat på alla, inklusive mig, som dödförklarade honom. Icke desto mindre: han är inte värd en toppspelarlön i min bok. Tycker du något annat kan du väl argumentera istället för att agera som en modolid.
Här har vi en kille som inte har fått ut sin fulla kapacitet.
Kan vara nåt för oss.
Hahl Bundy: Nu svär jag i kyrkan enligt många men Johan Backlund går faktiskt ganska bra i Kärpät. Målvaktsparet Lundström/Backlund skulle kunna vara något att bygga vidare på. Båda skedar med Tarvainen också.
Knylan: Ja det är svårt att veta var man har Backlund.
Hur pass mycket har han utvecklats sen han lämnade? Han kan ju omöjligt vara kvar i samma fas som när han lämnade...eller?
För är han det vill jag inte se honom i en rödvit dress, men nu känns det lite intressant faktiskt...Om han har blivit bättre.
Vilket jag tror i o för sig.
Hahl Bundy: Det jag främst vill ha är kontinuitet på målvaktssidan, givetvis i hela truppen som sådan men nu pratar vi burväktare. Vi kan ju värva en storfräsare och lägga stora pengar på vad som anses vara "garanterad klass" på ett ettårigt kontrakt eller så försöker man bygga en stabil målvaktssida. Nu har ju Backlund varit skadad rätt så mycket under sin AHL-vistelse men jag kan inte tänka mig att vistelsen som sådan har gjort honom speciellt illa. Han fick överlag alldeles för mycket skit de år han var här också, iallafall rent generellt. Att han fick skit är dock fullt förståeligt då han släppte in idiotpuckar titt som tätt.
Nu vet man ju inte vad för andra alternativ som skulle kunna finnas tillgängliga men jag tror nog att jag skulle vara ganska så tillfreds med Backlund och Lundström som målvaktspar.
Och där kom jag på mig själv med att ta elitseriekontraktet för nästa säsong för givet. Se så lurad man är.
Knylan: Jag håller med dig när det gäller kontuiniteten på målvaktssidan.
Jag vill inte heller ha nån som sticker efter en säsong, men jag vill ha en tillräckligt bra 1:e målvakt som är stabil, hög klass o som kan hjälpa oss att vinna matcher under längre perioder. Jag ser inte Fönen som det.
Frågan är: Hur hittar vi en sån?
Backe kan vara det efter några utbildningsår i Amerikat, Larsson lika så, liksom Ahlsenfelt som Ambroo nämner men där verkar ju Modo ha 1:a tjing.
superfalle: Vill man göra det enkelt för sig så kan man iallafall förmoda att han inte blivit sämre. Men om han nu skulle vara aktuell så får man förutsätta att han ses på plats av Nubben och Tarvainen då och inte återvänder hit på enbart gamla - något knackliga - meriter.
Vart har Nubben tagit vägen förresten? Den karln har man inte hört av på väldigt länge. Kuskar han Finland runt i jakten på Hautamaas?
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar