1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Silly Season 13/14

« · 1581107 · » Till forumet

Sv: Silly Season 13/14
mikenomad: Varje morgon då man somnat med flaskan natten innan.
Och då snackar vi inte nappflaska.....
Kommentera

mikenomad: Se där, då har du snitsen kvar!
Kommentera

Timrå Icon: shhhh, jag vill vara anonym!
Kommentera

jå1: Har nyligen avslutat en sån fas så det är bara att börja om..:)
Kommentera

Timrå Icon: Hahaha!

Blöjfasen.....är det lör och söndagsmorgnar mellan 02-05..?
Kommentera

jå1: Kör du Tena....?
Ja inkontinens är ett stort dolt problem det :-)
Kommentera

mikenomad: Hehe mm, själv är jag på slutet av blöjfasen. Sköööönt som attan :)
Kommentera

Timrå Icon: Jag säger bara far och son Nylander; släng er i väggen! :)
Kommentera

mikenomad: En hel 5:a med honom själv hehe
Kommentera

jå1: Tackar! Ehhh...ja..eller nåt. Var ju några år sen sist..:)

Icon: Ja, han har väl 4 grabbar tror jag...
Kommentera

mikenomad: Grattis! Skönt med blöjbarn;)
Kommentera

mikenomad: Var det inte Pärra som hade fyra grabbar...?
Kommentera

Hahl Bundy: En 1:a femma iaf...eller nä, det är stopp nu. Vi får spela med en mindre. 4 barn och 44 år, låter som en tanke..:)
Kommentera

mikenomad: Grattis! Ska du ha en till? Hur många ska du ha? Hockey lag? ;-)
Kommentera

Timrå Icon: Nja...hon får gärna hålla sig lugn tills det är dags (1/7)...har inte tid med nåt barnafödande kommande vecka...
Kommentera

mikenomad: Men "färdknäpp" då..?
Kommentera

El Maco: En flicka blir det...hon har dock lagt sig tillrätta därinne igen, gårdagens lasarettbesök blev inte så långvarit.
Kommentera

mikenomad: Nej, vi vankar oroligt runt och väntar på bebisen. Vad blev det?
Kommentera

El Maco: Leker vi nu igen?
Kommentera

Snoop: ÄÄh lycka är för fjollor, här är vi olyckliga!
Kommentera

Glad midsommar alla tikare !!
Kommentera

Rekonstruktion verkar vara en bra sak..

"LEKSAND
Vinst/förlust: +13 miljoner.
Eget kapital: 19 miljoner.
Omsättning: 83 miljoner."
Kommentera

mikenomad: Ja ja. Ska nog gå och se en match mellan allsvenska Björklöven och elitserielaget Timrå i höst.
Kommentera

Icing-Ove: Bäst i NHL? Vad har det med det här att göra? Frågan var om han platsade i elitserielaget Timrå IK.
Kommentera

dr-nix: Det är på gränsen, men han ska tydligen vara bäst i NHL enligt forskare.
Kommentera

Dream Team: Frågan är om han platsar :P
Kommentera

Alexander Steen på tryout?? :-)
Kommentera

sargad: Tränaren skiter jag i huvudsaken laget åker upp och inte ur ;-)
Kommentera

Timrå Icon:Äh, en tränare lär väl knappast åka ut två år i rad där laget andra året åkte ur förra året.
Kommentera

TikAlltid: Nomaden är ironins okrönte konung
Kommentera

mikenomad: hahahah, I see what you did there ;)
Kommentera

mikenomad: Undra om Nubben gör klart med några nordamerikanska krypskyttar idag? Man brukar vilja ha alla inköp klara innan midsommar och semestern på mitt jobb iallafall....

Kommentera

Berglund: Äh..en tränare lär knappast åka ur med två lag efter varandra...
Kommentera

Timrå Icon: Ja bara han inte gör en Taif med oss hrrmm
Kommentera

El Maco: Correctomundo!

Av bildspelet att döma så är det enda orosmolnet inför säsongen Moes biceps men han har ju hela sommaren på sig där......

Kommentera

Timrå Icon: Sparta, Foynes moderklubb. Lovar gott!
Kommentera

mikenomad: Jajjamen det här blir så bra det kan bli efter förutsättningarna det.
Kommentera

Hahl Bundy: Jag har fortfarande inte släppt oron för vår existens, om vi öht har ett lag på isen i höst. Klart som fan jag är tillfreds med två finska målisar, varav en benämnd som möjlig topp 3 i AS av Gud himself.
Kommentera

Hahl Bundy: Synd att du ska behöva bli dödligt less för att jag och andra är nervösa. Skulle du (som har förbannat att du blev Timråit för att de förlorade så mycket) vara happy om vi plockat säg, Ånges målvakt? För ekonomins skull? Eller skulle även du vara osäker på hur laget skulle klara sig då?

Jag vet inte någonting om de här två och är därför osäker. De är så klart bättre än Ånge men i min bok spontant mer av en chansning än vad jag önskedrömt om just i målet. I alla fall i en trupp som är yngst och minst rutinerad i serien.

Men det är sannolikt en lösning av hygglig allsvensk klass. Och det kan bli bra, för sexton år sen nådde vi kvalserien med Manne Fredriksson i målet och han hade sämre meriter på papperet. I vinter är vi chanslösa att nå toppen om vi så hade en motsvarighet till Bosse Ahl i målet. Men jag skulle hellre gå in och fejsa både asplöv och björklöv i botten trygg i förvissningen att vi i alla fall har en garanterat bättre målvakt. Jag har inte den känslan än men kanske kommer få.
Kommentera

Det var ett förbaskat gnäll på nyförvärv o Nubben i vanlig ordning. Nån som missat nånting angående Timrå indör denna säsong? Ingen är blind. Ekonomi + Rekonstruktion +Sen början =?
Blir dödligt less. Vi ska överleva. Allt handlar om det i första hand. Inget annat.
Kommentera

Jag tycker att Timrå borde värvat två meriterade finska målvakter. Åtminstone EN som har landslagsmeriter, och kanske vunnit nåt mästerskap. 

Helst hade jag velat se Antti Raanta där bak. Synd att inte Kimmo tipsade om honom. 

Eller...... Äre bara jag.....
Kommentera

Bragd-Birger: Nubbens betydelse blir allt viktigare ju närmare midsommar vi kommer. "Finska målvakter" låter ju annars som något man använder vid ekonomiskt mygel. Tur att MoDo har koll på finanserna...
Kommentera

Saviano om att spela med DIF och bli klubbkompis med Dustin Johner igen:

"– Vi får se om jag spelar med honom i vinter men det ska bli kul att få umgås i samma omklädningsrum, säger Saviano."

Lät väl sådär...
Kommentera

dr-nix: Hehe....jodå, anade det. :)
Kommentera

mikenomad:  det är självklart spelarna jag tycker är spännande ;)
Kommentera

mikenomad: Ja en bild hade varit på sin plats hehe.
Eller måste vi vänta till ispremiären...? :-)
Det här var fanimej det roligaste jag läst på hs på länge hahaha!!

Redigerad kommentar

Kommentera

dr-nix: Det faktum att du ser spännande ut är nog kanske ändå den enskilt intressantaste informationen. Som om man inte redan längtade nog efter hösten...
Kommentera

Bragd-Birger: Det är väl bättre än att oroa sig över att vi inte har tillräckligt bra material.

Det kan gå åt pipsvängen den här säsongen även om det löser sig med ekonomin. Naturligtvis är det så men ska jag vara ärlig så har jag tillräckligt mycket att bekymra mig över i mitt liv som det är jag behöver inte en sak till. Därför (bl.a.) väljer jag att se positivt på saken. Norja blir nog inte rekomenderad för ingenting (även om han inte blir en jättesuccé), vi har flera unga lirare jag personligen ser rätt spännande ut och jag tycker ska bli roliga att följa kommande säsong. etc.

Kan man hamna i mitten av tabellen och kanske vara med om att hugga en av playoff-platserna så är jag nog nöjd (inför säsongen, sedan kan jag ändra mig under säsongens gång beroende på hur det går naturligtvis). Jag räknar inte med att klubben ska utföra underverk den kommande säsongen utan hoppas att man kan få fotfäste rent sportsligt i Allsvenskan och att man får till ekonomin så den biten blir bra också.

Men helt klart behöver man en målvaktstränare.

Kommentera

dr-nix: Att bli lovordad av Gud ska så klart väga tungt.
Nå, då bestämmer jag mig för att inte förlora sömn över målvaktsfrågan. Åtminstone till matchandet börjar.
Kommentera

Bragd-Birger: Hur kommer det egentligen bli med målvaktstränare i vinter? Jag förmodar att man inte kommer att ha någon anställd på heltid, men ska man verkligen vara helt utan?

Sedan kan jag förstå dina farhågor, men jag vill ändå vara positiv. Hans framträdanden i SM-liiga kan inte ha varit usla, med tanke på statistiken, och sedan får man tänka på att vi spelar i Allsvenskan till hösten.

Kommentera

« · 1581107 · »