1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Silly Season 13/14

« · 1582073 · » Till forumet

Sv: Silly Season 13/14
NoMercy: Trodde det var vi som kämpade med ekonomin:)
Kommentera

NoMercy: en habil back, borde inte platsa i Skellefteå så jag hoppas du skämtar.

Kommentera

NoMercy: kommer garanterat bli årets bomb på värvningsfronten iaf, oavsett utfall.... ;)
Kommentera

Elias Granath ryktas vara på g till Skellefteå AIK. Vad säger ni som sett honom? Är han den pjäsen som fattas oss för att vi ska kunna förvara Le Mat?

Nä, jag trodde väl inte ni skulle tycka det.(Kolla mej! Jag kan svara på imaginära svarsinlägg!!). Men det vore grymt coolt om en så - hittills - medioker lirare kunde ta sig i kragen a´la Marttinen och Skogs. Fast den gode Elias får väl ta ett ordentligt grepp om kragen isf.. ;)

Kommentera

Kerstin_k: Ja det är nog inte direkt som när en annan är utomlands och man kommer hem som ett vrak :-/
Kommentera

mikenomad: André blir säkert en bra lösning. Hans 6 år utomlands måste ju ha gett honom nått.

En spetsvärvning till alltså? Hoppas att den spetsvärvningen - om den nu blir av - inte heter Crippe eller Hagos. Då är jag beredd att tugga av mig armen. Gunno; fine. Men ingen av dom andra.
Kommentera

Jimmy ger sin syn på Hultvärvningen. För de som vill ha lite mer faktaunderbyggda åsikter än de som mestadels, mig inräknad, florerar här:

blogg.st.nu/tikare/2013/07/18/om-varvandet-av-andre-hult/#.UefHe6OTVeA.facebook
Kommentera

TikAlltid: Hehe...ta det för vad det är, lite bitterhet över sakernas tillstånd. Inget annat. Självklart förstår jag vikten av och uppskattar satsningen på juniorsidan. Det är ju enda möjliga vägen om vi ska komma tillbaka till någorlunda storhetstider igen.

Jag är även väl införstådd med anledningarna till att laget i år ser ut som det gör. Tror inte det kommer falla platt heller även om man på sin höjd kan hoppas på en mittenplacering.

Men det räcker för mig f.n...för inte allt för länge sen hade jag plan B lösningar för tatueringen.
Kommentera

mikenomad: Haha du är på gång! så skön ;)
Kommentera

mikenomad:

+ 4-5 st som kan spela fysiskt . Vad väger vår tyngsta forward  , 85 ?

Kommentera

Timrå Icon: Ja. Men vi har tydligen dålig ekonomi så det kanske inte är så konstigt.

Nåja, själv har jag inte riktigt landat efter nyheten om förändringarna på ledarsidan hos juniorerna häromdagen. Är rusig av lycka. Som sig bör har jag förstått.

Redigerad kommentar

Kommentera

mikenomad: Vi borde nästan ha in två forwards till kan man tycka.
Men någon särskild spets känns avlägsen i år
Kommentera

GurraG: Det blir nog bra det...då saknas väl bara en forward innan truppen är komplett.

Välkommen till elitserielaget Timrå IK André!
Kommentera

zita: Räknas han som spets? Aldrig sett han lira!
Kommentera

250: Så kan det säkert vara. Det är ändå synd för J20-laget.

TikAlltid: Men lugn nu. I den här åldern och på den här nivån handlar det oftast mer om spelaren får möjlighet att försörja sig eller inte. Som sistaårsjunior går man inte skolan längre och står ju inte direkt till fullo till arbetsmarknadens förfogande då man spelar så mycket matcher och tränar. Fanns det en lösning för försörjningen i FBK kan man knappast klandra honom.

Jag tycker att det går att förstå spelaren och det går att förstå TIK då situationen är som den är.

Inga konstigheter.

Redigerad kommentar

Kommentera

TikAlltid: Nu är det sm såhär, jag har följt Timrå IK sen i runda slängar tioårsåldern.Att man som lågstadieelev följde ett lag är kanske att överdriva det hela, men jag såg åtminstone fler matcher live än gemene vuxen Supporter gör idag. Som pojkspelare i klubben sålde vi ju program före matcherna vilket innebar att man också fick se själva matchen. 

Ett av mina allra första hockeyminnen är när vi i kvalserien 1981 inför en utsåld Timrå Isstadion lirar knätofsarna av Leksand och vinner med 6-0. Det var det häftigaste jag hade upplevt där och då, förstås, och där och då startade min resa till att bli den jag är idag.
För visst är det så att man formats med och kring Timrå IK. Hur många timmar av ens liv har man inte tillbringat antingen på plats för att se på hockey live, eller för att se detsamma på TV, eller sittande i buss eller tåg för den delen på väg till eller ifrån detsamma?

Vi kan väl säga att jag började följa det här laget på allvar året jag hade fyllt 15. Åren däremellan var man mer som ett bihang. Sen tickade ju åren på och den ångest du efterlyser har nog gjort mer gott än ont vill jag ändå påstå. Lek med tanken att Timrå IK alltid varit ett elitserielag. Ja, t.om ett vinnande elitserielag, som bara kunde rada upp framgångarna en efter en. Då hade vi förmodligen inte varit där vi är just nu med pågående rekonstruktion och degradering, men ändå, då hade man säkert formats till en helt annan människa.

Som Supporter till Timrå IK har man fått vänja sig att aldrig nå dit man vill. Inte hela vägen. Att vackert ställa sig i kö och hoppas att man kanske blir sist vald, om ens det.

Aber doch.. vissa framgångar har allt skördats under min livsepok, så helt livegen har man inte tvingats vara och det är ju vid dessa få tillfällen de otaliga prövningar man med egen fri vilja genomhärdat har gjort att man ändå känt sig som en "vinnare". Riktigt rutten tröst lite i perspektiv, javisst, men vi ger aldrig upp, som det ju heter. 

"Ångest är vår arvedel"

...det borde kunna bli en passande tatuering...

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

TikAlltid: håller med dig. Även om det garanterat inte handlar om några stora pengar så är det i den åldern inte hälsosamt att tänka ekonomiskt. I den åldern bygger man för framtiden där pengarna finns. Man spelar i den klubb som man tror kan ge den bästa av förutsättningar att bli en bra hockeyspelare längre fram.
Kommentera

250kg kärlek: spricker det med en så ung spelare pga en ekonomisk fråga så var det nog lika bra att han stack, börjar man välja sin utveckling efter pengar, så vet man vart det slutar...8 olika SHL klubbar och dyr som fan typ.
Kommentera

JimmyH: anledningen att Timrå IK inte valde att förlänga med honom var en ekonomisk fråga. Han ville gärna fortsätta i Timrå men inte på de premisser Timrå IK var beredd att erbjuda honom. Tycker ändå att det är bra att man inte tummar på de upplägg man antagit i föreningen. Det gäller att hålla i alla slantar man kan för att arbeta sig tillbaka ekonomiskt och sportsligt så snart det är möjligt.
Kommentera

JimmyH:Det har du nog rätt i.
Kommentera

JimmyH: Men så är det ju inom all idrott.
Ungdoms- och juniorsatsningar och dess organisation uppmärksammas aldrig av andra än möjligen deras nära och kära.
Men den är ändå den viktigaste basen. Utan den ingen elitsatsning heller.
Men som sagt. Den behöver alltid uppmärksammas.
Inte bara i sämre tider.
Sedan är den så klart inte lika intressant för allmänheten

Redigerad kommentar

Kommentera

JimmyH: Ääh där går det ju bra, vad är det för trams!? Vi vill ha ångest! Mer ångest år folket!
Kommentera

kennas: Som jag skev till dig på twitter så är det helt klart en förlust för J20-laget. Emil är knappt efter de som flyttats upp i A-laget.

Tror för övrigt att Hockeysnacks trogna skulle gynnas av att intressera sig mer för juniorlagen. Speciellt i dessa tider.
Kommentera

Dream Team:duger han där borde han ha platsat här tycker man.
Kommentera

Dream Team: Jimmy skrev så här om honom i hans genomgång av juniorlagen:

Teknisk och intensiv forward med bra spelsinne. Är bra i närkampsspelet p g a bra skridskoåkning med bra balans. Var lite av en radarpartner ihop med Emil Pettersson i J18-laget förra säsongen där han producerade bra. Har förmågan ta sig förbi motståndare antingen genom en dragning eller att han trycker sig förbi med fart. Bra blick för det offensiva spelet. Kommer från Östersund.

Kommentera

kennas: Han lämnar J-20-laget för FBK's dito. Jag vet inget om honom annat än vad som nämns på Eliteprospects och det enda man får veta där är att han härstammar från Östersund. En rätt så pålitlig poänggörare ser det ut som. Det hade kanske kunnat vara nåt att bygga vidare på om ett år eller två.
Kommentera

Emil Eriksson till FBK!!!!!

Vem är det?

Kommentera

Är den här postad...? Skit samma. Verkar ju vara Roxettekonsert här ändå
Kommentera

mikenomad: Hahaha!
Ja men bara en som sagt.
Kommentera

hubbenorlen: Men nu kan vi bara värva den ene av bröderna Donati ;-)
Kommentera

Har man lirat i Donetsk, Perm och Poprad kommer i alla fall Vivsta att kännas som att leva i Monaco.

Men hade det varit Nisse Hult...

Kommentera

För den som inte orkar googla Hultarn så har ni hans stats på EP-länken nedan...
Kommentera

André Hult var ju Aktuell för oss för något år sedan också: Nubben har helt klart koll på honom...
Kommentera

Hahl Bundy: Smileysar? Äh, j-a twittertjafs!

;) ;) ;)
Kommentera

Hahl Bundy: Vem Andre Hult är? Vår stjärnvärvning såklart, han som tar upp återstående löneutrymme så att det totalt motsvarar ett mittenlag/övre halvanlag i AS. För visst var deg där vi hamnade med en lönebudget på ca 10 millar?
Kommentera

Glömde smileyn :-)
Kommentera

mikenomad: Kongo måste ha sniffat på hallonsaften.
Kommentera

VEM F.... ÄR ANDRE HULT???!!
Kommentera

Timrå Icon: Tror inte på ett skit som inte bekräftats här. Vi vet ju var media hämtar sina uppgifter ifrån.
Kommentera

mikenomad: Det som inte står på HS har aldrig hänt
Kommentera

Kongo: Här på HS? Var hittar du det?
Kommentera

Kongo: Det var en jäkla ribba du satte för Roxette nu. Finns det redan på internet är det för sent att posta här.  :)
Kommentera

T T: Om det stämmer så är det väl ingenting som får en att slå klackarna i taket. Senaste säsongen därborta verkar inte ha varit något vidare, sett till statistiken. Samtidigt så känner vi alla till hur den ekonomiska situationen ser ut, så man kanske aldrig borde ha ställt förväntningarna på de två sista spelarna särskilt högt.

Nåväl, om det stämmer så är det bara att hålla tummarna för André.

Kommentera

T T: "Hult har bra spelsinne, okej skridskoåkning och bra teknik. Skicklig offensivt och gillar att spela fysiskt" enligt EP.

Okej skridskoåkning hmmmm......

Kommentera

T T: Roxette. TIK08 har redan gått ut med denna uppgift ;)
Kommentera

Verkar klart med en ny
Kommentera

hubbenorlen: Frågan är ju hur bra tränad en spelare är som hoppat på kryckor hela sommaren?
Kommentera

lungan: Nubben har sagt att Nordgren är aktuell. Och med tanke på hans förra säsong, och att han är nyopererad, så tror jag inte att han är så dyr.
Men frågan är om vi vill att han ska vara vår spetsvärvning...
Kommentera

« · 1582073 · »