1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Silly Season 13/14

« · 1581641 · » Till forumet

Sv: Silly Season 13/14
timraw: Bra fråga, detta vill jag också veta.
Kommentera

För en som inte riktigt hängt med på sistonde. Nordgren, är han helt utesluten för nästa säsong trots om hans operation nu skulle gå bra? Eller är det lönen som är det största problemet?
Kommentera

El Maco: Hehehe! Ja den är bra!
Blir nästan ännu bättre om hon köper lakan....

Tur man har barnasinnet kvar :-)
Kommentera

Timrå Icon: Kul! Jag gillade "jag köper rosa lakan" på engelska när jag var tio. Är ju roligt än ju.
Kommentera

TikAlltid: Själv är jag på barnkalas och lär kidsen engelska.
"Säg det här på engelska barn;
Köp, hav, stol, tio"
Ungarna tycker det är skitkul hihihi
Kommentera

Vargher85: Tänk vad idiotförklarad man hade blivit för en 7-8 år sedan om man hade sagt att vi skulle tappa spelare till ett Kroatiskt lag.
Kommentera

TikAlltid: höhö
Kommentera

Timrå Icon: Äh, det är lugnt, de flesta har redan sett Skröders ansikte....
Kommentera

mikenomad: Ja men vi får vara glada för att han inte visade klubban för publiken iallafall hehe
Kommentera

Timrå Icon: Nä, Conny har "promilleklausul" men i hans fall sprack det redan när vakten tvingade honom att "gå ett varv" och han blev vansinnig, slog sönder klubban och visade fingret åt publiken.
Kommentera

mikenomad: Och där sprack det med Conny Strömberg med andra ord ;-)
Kommentera

mikenomad: Innan gatufestens sista dag? Tror det sprack på mållinjen, igen.
Kommentera

Timrå Icon: Han håller som bäst på att gå igenom kontrakten nu. Enligt regelverket måste de undertecknas i nyktert tillstånd också.

Redigerad kommentar

Kommentera

Berglund: Man kan ju bara hoppas att Nubben sprang på några riktiga poängsprutor i öltälten i stan i helgen hehehe
Kommentera

SuperMupster: mmm, känns som att Juli kommer vara en seg månad här inne.
Kommentera

Härinne häbder det lika mycket som på isen i e.on.....
Kommentera

Timrå Icon: Ledsna på dig? Går det?
Kommentera

mikenomad: Vilar ut efter Charm-fredagen :-)

Har du ledsnat på mig....? :-(

Redigerad kommentar

Kommentera

Timrå Icon: Tog du ledigt en dag?
Kommentera

Dream Team: Ja ned kommer man alltid :-)
Kommentera

Timrå Icon: Min 3-växlade Crescent borde duga bra nerför där.
Kommentera

mikenomad: Nä inte om du har cykeln med dig
Kommentera

Timrå Icon: Har de stängt liften för säsongen?
Kommentera

mikenomad: Ikväll var man ingen herre på täppan på löpningen uppför Skönviksbacken iallafall.
Fy fasen
Kommentera

mikenomad: nja jag vet inte jag. Det har hänt att spelare hoppat från College-ligorna till NHL. Misstänker att det finns folk som skulle kunna plats i  typ AHL osv. men som väljer att plugga klart och lira i College-ligorna innan de går vidare i karriären.
Kommentera

mikenomad: Kan vara en sammansatt spelartyp
Kommentera

Timrå Icon: Nä. Collage låter mer som en i mängden.
Kommentera

El Maco: Ja men collagespelare låter inte särskilt spetsigt egentligen.
Kommentera

mikenomad:...och sannolikt är en av dem collegespelare och där är mina kunskaper obefintliga. Jag gissar att en av de ännu kontraktslösa spelarna från fjolårstruppen kan hänga med nästa år också.
Kommentera

pingvin: Två forwards till har väl Nubben sagt, varav åtminstone den ena ska ha hyfsad spetskompetens. Men han har även sagt att han inte tänker ha bråttom, att det finns spelare på marknaden och att dessa knappast blir dyrare ju närmare säsong vi kommer. Så det lär nog vara stiltje på sillyfronten ett tag till för vår del...
Kommentera

Berglund: Ja då är det snart dags för ny säsong! Svårt att acceptera att Örebro och Leksand spelar i SHL och vi i Allsvenskan. Ska det in några nya spelare eller är truppen spikad? För lite rykten om spetskompletteringar för att man ska må bra.  
Kommentera

TikAlltid: Mja fint med poäng, han kanske fick börja lira första 5a osv. Han hade kunnat vara aktuell för try-out om vi haft fler än 2 platser kvar.
Kommentera

250kg kärlek: Indeed
Kommentera

Vad hände med denna kille 12/13 ? Snacka om att lyfta sig från tidigare säsonger i samma division.
Kommentera

Berglund: Det är dessa idiotkontrakt som gjort att föreningen kryper på alla fyra och till sist inte orkade med skuldbördan. Hur man kunde betala Hagos 150 lax i månaden, i 3 år, det är för mig en gåta.
Kommentera

Berglund: haha ja så är det ju, men endå lite roligt att en spelare med den månads lönen kan käka upp 15% av TOTALA haha :D Säger väl kanske lite om vad vi jagar för spelare :P
Kommentera

TikAlltid: Å andra sidan så blir det 125k i månaden, det får man nog betala om man ska ha lite klass. Mindre än Hagos har haft dom senaste 3 åren iaf :P
Kommentera

mikenomad: Och så kostade han 15% av våran totala lönebudget också ;)

"@MrMadhawk: Nick Angell var för övrigt dyr. Svinjävladyr. 1,5 miljoner totalt. Mycket för en klubb som KHK."
Kommentera

Våra bottenkonkurrenter vässar klorna:
Nick Angell klar för Karlskrona | Allsvenskan | Sverige | Hockey | Sportbladet | Aftonbladet
www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/allsvenskan/article17028436.ab

Redigerad kommentar

Kommentera

Kongo: Aasså.. på papperet ser ju inte LIF ut som potentiella guldaspiranter, snarare snäppet svagare än i HS. Sen kan ju representanter prata om/drömma om guldåldrar
Kommentera

TIK verkar vilja ha positiv uppmärksamhet igen. Pressmeddelandet om Robin Persson kom på morgonen en vardag, och inte i sjok och/eller på fredag kl 17:10...
Kommentera

hubbenorlen:

*Alla mål, Den sjuka poängsäsongen när allt ramla in, och han var upp på pyörälä nivå sett i poäng.

*Han kunde uppenbarligen spela med Corso utan att bli en barnunge och springa till tränaren och sen byta kod.

*Hur han pratade gott om klubben så fort han fick chansen.

*Hans vilja och kamp, både på sidan av och på isen.

*Att han var utländsk med så mycket Timrå kärlek, vi törstade/törstar ganska mycket efter det. 

Kommentera

Erytrocyt: Jo, men det där ska ju inte räcka egentligen.
Kommentera

250kg kärlek:

edit: Den största besvikelsen just idag, just nu, det är att tidigare styrelse inte insett hur det går när man handlar för pengar man inte har. Hade jag trott på gud hade jag tackat honom/henne för att hen gett oss en andra chans. Den chansen är vi inte värd."

Lika lite som Leksand. Köpa en sten för miljarder är inte heller det etiskt korrekt. 

Kommentera

Kongo: jag hävdar fortfarande att det hade kunnat gå. Jag tror att den situation föreningen nu befinner/försatt sig i gör det otroligt svårt att locka sponsorer, publik och kringintäkter i den utsträckning som föreningen budgeterat med. 

Men om vi fortsatt spela i högsta serien till hösten så hade det inneburit ytterligare ett år av sparsamhet på alla plan. Nubbens fingerspitzgefühl hade varit tungan på vågen och aldrig varit så viktig tidigare. Det hade verkligen inte funnits utrymme för en enda felprocent i lagbygget för att föreningen också skulle överleva denna säsong. För truppen hade nog, om det är möjligt, sett ännu svagare ut i år, mot föregående. Nolander hade fått tighta till på alla plan, hur mycket det nu gått att tighta till.

Men, det handlar om 30-40 miljoner skulle jag tro, i uteblivna intäkter med en degradering. Att skruva om från elitserieskrud till allsvensk är inte heller det en lätt ekvation. Inte minst nu när vi vet hur det verkligen förhåller sig. Det är slut på pengar, föreningen ber om nåd hos sina leverantörer, en långsam process skyndas på så mycket det går, och ingen i föreningen lär ha en aning om var detta ska sluta. Inte heller den lösningen är särskilt enkel och jag hade nog valt elitseriespel med medioker trupp om jag varit klubbdirektör. Vad som varit bättre på lång och kort sikt, tja, ingen aning. Däremot vet jag att jag gärna ser en långsiktighet i föreningens arbete nu och framåt.

Det är bara att inse. Hur än mycket vi vill påskina att vi är en klubb med gediget förflutet och 'hör-hemma-i-elitserien' så förefaller Timrå IK vara ljusår från den uppbackning och det stöd som t.ex. Leksand har. Även om Timrå IK betyder mycket för orten, kommunen och länet, så finns långt ifrån samma uppbackning från näringslivet, Supportrar och övriga innevånare. Nu är Leksand en dålig jämförelse men du förstår säkert vad jag menar.

Den största besvikelsen just idag, just nu, det är att tidigare styrelse inte insett hur det går när man handlar för pengar man inte har. Hade jag trott på gud hade jag tackat honom/henne för att hen gett oss en andra chans. Den chansen är vi inte värd. Igentligen.

Kommentera

hubbenorlen: Där och då blev han nog odödlig för rätt många även om han spelmässigt var klart begränsad. 
Kommentera

Kongo:

Jaha.
Kommentera

mikenomad: Jag får be dig att läsa igen. Det finns principiella likheter, och stora skillnader. Två föreningar som levt över sina tillgångar, rekonstrueras på andras bekostnad, och sedan vill bedriva bästa möjliga verksamhet utifrån förutsättningarna. Den ena föreningen spelade högt (kalkylerade sannolikt med rekonstruktion) och gick upp, den andra försökte hitta en balans men åkte ur.
Kommentera

mikenomad: Ja, jag har tänkt på det där många gånger. Vad var det egentligen som gjorde honom till legendar? För spelmässigt var han ju rätt kass egentligen, utom på att styra in puckar. 
Kommentera

« · 1581641 · »