Redigerad kommentar
Är det någon som hört något mer om Murran? Han verkar ju iallafall ha Timråhjärta men är kanske för dyr för vår i år lilla plånbok?
Gunno skulle väl operera höften så honom kanske man ska räkna bort även om vi haft råd med en Leksandssatsning
250kg kärlek: Det är alldeles riktigt.
Det är samma sak med de stackare som levt över sina tillgångar och får skuldsanering i Lyxfällan också. Det är svårt att fortsätta leva samma liv efter det som innan. Det är lite av vitsen med det hela.
250kg kärlek: och för att fortsätta på mitt senaste inlägg så tycker jag att den jobbigaste biten är just den att vi lirade i elitserien förra säsongen med en förhoppning om att kanske kriga oss till en slutspelsplats. Nu vet vi hur det gick. Degradering, rekonstruktion, våra bästa spelare har dragit och målet den här säsongen är, känns det som, att hålla oss kvar i allsvenskan...
Snacka om kontraster.
Redigerad kommentar
hubbenorlen: Minst en av de två kvarstående fw-platserna kommer nog fyllas av en transatlant. Möjligtvis bägge två.
Edit: dvs så jag tror nog inte Crippe tar en av de två platserna är det jag menar.
Redigerad kommentar
Larsson skulle jag kunna tänka mig att ha kvar. Personligen så ser jag honom som en habil spelare, som dock har haft en del bekymmer med skador. Om han får vara skadefri så skulle han definitivt kunna bli en tillgång i Allsvenskan.
Crippe vill jag däremot inte ha i laget nästa säsong. Precis som Bragd-Birger skriver så känns han slut, och jag tycker inte heller att han är någon ledartyp att tala om. Då skulle jag hellre se en transatlant med bra karaktär, och sedan om karln råkar ha några år på nacken så är det bara bra i mina ögon.
Redigerad kommentar
Timrå Icon: Beror väl lite på vad som finns därute, vad han kostar och hur sugen han själv är. Hellre en NHL-spelare direkt från Chicago som betalar för att spela, men det känns osannolikt. Men hellre Crippe än en förstaårssenior till.
Jag tror att Crippe håller hög allsvensk klass och han har många år kvar som aktiv om han vill, han känner bevisligen för sin moderklubb och han bidrar med rutin till ett lag med spolingar. Om han har några ambitioner att vara en ledare och en föregångare så får han chansen. Ska han däremot prutta runt i en tredjefemma och hänga med huvudet med hög lön så finns det roligare eller åtminstone mer lovande namn.
Från det ena till det andra..Vem blir näste spelare in? Nån mer än jag som hoppas på någon ur förra säsongens trupp tex. Larsson, Söderström.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Timrå Icon: Min grabb har blitt 4 nu så nu är man förbi det där med blöjor sen rätt länge.
Det bästa med att ha barn i den här åldern är hur oerhört mycket man betyder som vuxen och den ynnest det är att få ha möjligheten att påverka ett liv. Som förebild för vad som är rätt och fel, som lekkamrat som för femtielfte gången bygger just precis den där legobilen, att vara den som ditt barn kan ställa alla de där frågorna till som det aldrig finns svar på, att vara den där stabile personen som så långt det är möjligt aldrig försöker svika ditt barn, o.s.v. Men lätt är det ju inte. No way.
Men jag kan verkligen inte förstå människor som av olika anledningar försummar sin roll som förälder. Livet har blivit mer komplicerat och ledarskapet kommer inte längre automatiskt med rollen som förälder, men att bara skita i allt är ju ingen lösning på problemet. Problem får du garanterat om du istället väljer att vända ryggen till när det börjar blåsa.
Sen slår det ju en nästan varje dag hur pass smarta barn är. Ofta mkt smartare än en själv och det påminns man ju som sagt om varje dag. Jag jobbar ju dessutom med barn i den här åldern så jag får verkligen så jag klarar mig.
”Det är lättare att leda en hel nation än att fostra tre barn”.
Winston Churchill.