1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Silly Season 13/14

« · 1584068 · » Till forumet

Sv: Silly Season 13/14

Timrå Icon: Väldigt få sportchefer åker över till USA för att scouta och träffa spelare. Dom går mest på rekomendationer.
Och i vissa fall endast EP. Det är i alla fall vad jag har hört från mycket initierade källor.

Kommentera

Vargher85: Exakt. Det är oerhört viktigt att scouta och träffa själva spelaren.

Ligan är nog inte lika viktig.
Men det är här Nubben peakar så jag känner mig rätt lugn

Redigerad kommentar

Kommentera

Laken: Har haft honom i åtanke tidigare.

Berglund: Som jag ser det så är fyra forwards givna i första- och andrakedjan, och det är Hallin, Hundertpfund, Hult och Molinder. Sedan hoppas jag att sista värvningen kommer vara ytterligare en spelare som känns given. Magkänslan säger mig att det kommer att bli en transatlant från college, men samtidigt så såg jag att någon föreslog att det skulle kunna bli en spelare som är på gränsen till att platsa i AHL. I så fall skulle Mathieu Roy kunna passa in.

Fast det här med de transatlantiska ligorna är svårt. Jag menar Abbott-tvillingarna kom från föga glamorösa CHL och gjorde succé i Norge och senare i Sverige. Blake Sloan kom från AHL, sedan gick det som det gick. 

Kommentera

hubbenorlen: Ja, det var därför jag föreslog honom. ;-)
Kommentera

Laken: Det är väl ungefär den nivån på spelare vi får ställa in oss på.
ECHL är nog ganska jämförbar med Allsvenskan.
Kommentera

250kg kärlek: AL skulle duga, helt klart.
Kommentera

Laken: Jag vet inte hur mycket flis man har till ytterligare nyförvärv. Men jag sitter fortfarande och hoppas på en sån som Alexander Larsson. Tror inte att det finns så mycket pengar över till någon spektakulär spelare och Larsson, som jag antar väntar på förslag från SHL eller liknande liga, skulle mycket väl duga i min bok. Förmodar att en spelare i hans kaliber är ungefär vad pengarna räcker till, det finns därmed inte utrymme för ytterligare en. Det är nog den krassa sanningen.
Kommentera

lungan: Blir inte Nordgren enligt vad jag hört.
Kommentera

lungan: fortsätter han att lira så kommer han nog bli spelklar oktober-november någon gång (misstänker jag). Tror inte Nubben är så iskall att han väntar på Nordgren.
Kommentera

mikenomad: Sista forwarden. Jag hoppas på Nordgren.

Någon som har info om honom?
Kommentera

mikenomad: jag hoppas att det händer något med sista forwardsplatsen snart. Börjar bli lite orolig.
Kommentera

Dream Team: Ironi eller inte, minst en säsong dröjer det ju definitivt innan SHL blir aktuellt för oss. Men jag förstår vad du menar, minst en säsong är nog lika med minst fem för oss. Vad gäller namnet så börjar jag så smått vänja mig, kan nog tycka att en förkortning (SHL) som vedertaget namn på ligan är ganska smart ur marknadsföringsperspektiv internationellt istället för "Elitserien".

Ja, Crippe var en tung gråsten av överlasten att bli av med. Främst ekonomiskt men även attitydsmässigt. Ser bara vinster med att han försvinner. Men nu väntar man ju på siste forward in...tycker det borde börja hända nåt där snart.
Kommentera

mikenomad: Därmed är väl den siste av de som satt på troligtvis för dyra kontrakt borta. För gott? Gunno ska väl opereras och Alexander Larsson väntar väl på ett SHL-kontrakt eller nåt i den stilen. Allltså, fan vad jag har svårt för namnet SHL. Tur det dröjer minst en säsong (OBS, ironi!) innan man tvingas ta det till sig på allvar igen..
Kommentera

mikenomad: :-)
Kommentera

Hälge:
Då kan man andas ut lite iaf...
Kommentera

Dream Team: Ja.
Kommentera

Hälge: Något annat hade varit extremt oväntat.
Kommentera

Crippe klar för annan klubb.
Kommentera

kristoffer: Om du menar "ispremiären" när åskådare är där, så är det väl på lördag.
Kommentera

kennas: Konstigt.. brukar ju vara fullt med information inför den men stod varken något på timrås hemsida eller någon annanstans där jag kunde hitta det :/
Kommentera

kristoffer:den var idag kl 10

Kommentera

kristoffer: tvivlar på det
Kommentera

När är ispremiären? Hittar ingen info om det någonstans och den brukar ju vara runt 2a augisti har jag fått för mig.. 

P.S Tror någon att detta är våran sista forward? http://www.eliteprospects.com/player.php?player=13407

Kommentera

Ingen mer chicken nuggets i Modo i vinter...
Kommentera

mattias - 74: Hehe....nu får du väl ändå ge dig..;)
Kommentera

mattias - 74: jaha, okej. Det var bara det här jag hade något minne av (se länk)
Kommentera

dr-nix:

Förlåt om jag skall verka viktig men Edberg är leksing. ;)

Kommentera

dr-nix: Helt rätt! Så måste man nog tänka.
Kanske inte just Kamprad. Då är det nog lättare att krama pengar ur en gråsten.
Kommentera

Jockz: Nej men Stefan Edberg. Vi kanske kan locka åt oss Kamprad, få honom att öppna plånboken lite :)
Kommentera

Hahl Bundy: Är Kamprad lakers fan måntro?
Kommentera

Hahl Bundy: Ja de rika de kan de...
Kommentera

Växjö verkar slå till med en monstervärvning.

De däringa smålänninga ha mycshe päninga.

Kommentera

Icing-Ove: Två kap.
Kommentera

Timrå Icon: De har rätt humör helt klart och gillade viljan de hade i Timrå.
Kommentera

Icing-Ove: Hedman och Torp är två jädrigt bra backar!
Båda uppoffrande och med bra klubbkänsla.
Jag gillar båda
Kommentera

JimmyH: Visst ser Modos backlinje lite tunn ut? Hedman och Torp, bra karaktärer men är det inte dags att kliva upp ett steg nu vad gäller fart, fokus och jämnhet?
Kommentera

mikenomad: Skulle det inte vara Golden League från London ikväll?
Eller Gyllene Ligget som vi säger här.....

Edit: Jo 21.00 nu ser jag....

Redigerad kommentar

Kommentera

Skarin: Ja precis. Beträffande ev likheter med Jimmy så tror jag inte du behöver ligga sömnlös..
Kommentera

mikenomad: Jag har förklarat i 4-5 år.
Kommentera

Skarin: Ja se, hä löns förklar ändå. När man kan.
Kommentera

JimmyH: Mycket bra städat! Mycket bra förklarat! Nu har vi blivit nästan f ö r lik varandra :) ;)
Kommentera

JimmyH: Nä, jag menade väl inte riktigt det heller...att jag upplever att du eller andra försöker pådyvla mig vissa åsikter. Var mer som att jag kanske uttryckte mig klumpigt.

Tycker ditt senaste inlägg är en saklig och lämplig punkt på en tämligen fruktlös och meningslös diskussion jag själv är en av upphovsmännen till.
Kommentera

mikenomad: Vem har bett dig köpa det? Inte jag i alla fall.

Klart det fanns beslut innan 2008 också som påverkat. Arenabygget, kommunen, pantbrevet och hela den biten har ju t ex en central roll.

Det enda jag menade till dig var att de sportsliga satsningar som gjordes innan 2008 hade man råd med eftersom klubben växte. De man gjorde efter hade man inte råd med eftersom tillväxten stannat av. Det är fakta. Likaså att det inte är sportchefen som sätter budgeten. Vill man mäta sportchefernas insats måste man betänka att de jobbat under olika förutsättningar. Nubben jobbade i en klubb som växte, Linkan i en klubb som stannat av och Nubben jobbar nu i en klubb som krympt. Skillnaden i attraktionsvärde blir enorm och konkurrensen på marknaden är mycket tuffare. Att enbart belasta eller kredda sportcheferna för tillväxtens status är nog att göra det för enkelt. Det är klart de sportsliga resultaten påverkat men det finns många fler faktorer. Det har med andra ord blivit svårare och svårare att vara sportchef i Timrå IK och det beror på mer än bara sportchefernas egna insats.
Kommentera

JimmyH: Jag har bara så svårt att köpa att en enda person (Linkan), med ledningens goda minne förstås, är skyldig till vårt totala ras. Att detta inte var kugghjul som börjat haka i varandra ett bra tag före 2008.

Då är känslan än starkare att allt runt Timrå IK, de framgångar som ändå nåddes, byggdes i form av ett darrigt korthus. "Går det så går det" typ...och när det stötte på patrull så rasade allt med ett brak.

Eller så är det så. Att Linkan är världshistoriens sämsta sc som på drygt 1 1/2 år lyckades köra en välmående(?) föreningen nästintill i graven. Jaja...bra var han iaf inte, därom är de flesta av oss nog överens.

Framåt bröder och systrar!
Kommentera

Som Jimmy beskriver Västerås här hoppas jag stämmer in på oss nästa säsong;
Kommentera

JimmyH: Jag sätter ett WORD!!1! på den och försöker blicka framåt. Med trötta ögon går det väl sisådär. Tur vi drar igång snart så tristessen av semester och vardagligt lugn bryts på nytt..
Kommentera

Dream Team: Det kan man väl bara spekulera i. Men när Nubben lämnade så hade inte Timrå ekonomiska problem. Man var som "rikast" då. Det är viktigt att komma ihåg. Däremot hade man kanske nått sin gräns gällande tillväxt med den arena och det underlag som finns här i förortskommunen. Nubben kände nog kanske mer att han inte kunde ta Timrå längre och sökte sig till nya utmaningar av den anledningen. Vad som hänt om han varit kvar kan ingen veta. Det är dock lättare att göra succé i en klubb som växer.

Som sagt. Nu ser vi framåt.

Redigerad kommentar

Kommentera

JimmyH: Jag hade ju kunnat gå ed på att Tomas Johansson aldrig skulle vara en anledning till att vi satsade ihjäl oss själva. Det talades så väl om honom minns jag om att han alltid håller hårt i bössan och aldrig skulle sätta klubben i riskzonen ekonomiskt. Man undrar hur mycket press de ansvariga utsattes för från sportchef och tränare under de här åren? Var detta en av anledningarna till att Nubben valde att lämna skeppet innan det sjönk tro?
Kommentera

JimmyH: Vi är kanske inte 100 överens om Nubben men i övrigt tycker även jag att du har dina poänger.

;)
Kommentera

« · 1584068 · »