1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Silly Season 13/14

« · 1584185 · » Till forumet

Sv: Silly Season 13/14
Hahl Bundy: HB och JB... Nu blir det till att dricke lite ur flaskan.
Kommentera

JobbaPuck: Exakt ingen HB utan JP.
Kommentera

Timrå Icon: Vadå HB? Det är ju jag för fan!
Kommentera

hubbenorlen: Ja man tycker ju det
Kommentera

dr-nix: Det är ju så jävla svårt att ens spekulera när man inte har en aning om vilka pengar Nubben har att röra sig med. Men med tanke på att nästan alla lag i serien har någon nordamerikansk spelare, som åtminstone på papperet ser bra ut, så måste väl vi också har råd med åtminstone en ynka spelare med AHL-meriter?
Kommentera

JobbaPuck: Joooobba HB joooobba!!!
Kommentera

Vad mysigt det känns när det börjar dra ihop sig igen!

Tja, vad ska man tro om sista(?) gubben in då? Jag tror att Nubben och tränarstaben gärna ser en center med fina händer. En spelare som kan styra upp ett powerplay. Sen kan jag mycket väl tänka mig att Nordgrens rehab följs med intresse och att han mycket väl kan bli en joker i november. Något säger mig att hans fjolår, ålder och skadebenägenhet inte lockar de SHL-lag som kommer att vilja stärka trupperna i vinter.

Ganska självklart inlägg kanske många tycker, men jag är jävligt ringrostig och har inte kört nån som helst jävla äckelbarmark i sommar!

Kommentera

hubbenorlen: jo håller med.
Kommentera

dr-nix: Hellre en riktigt bra, än två halvbra.
Kommentera

dr-nix: ;)
Kommentera

mikenomad: jo menade att det bara blir en till värvning om jag förstått saken rätt. 

Trevligt att du också kan matte :)

Kommentera

dr-nix: 2-3 betyder två eller tre. Det blir (troligtvis) två, precis som det var sagt alltså.
Kommentera

El_loco: sista platsen, det var tal om 2-3 nordamerikaner först (med backen Wade inräknad) men på senare tid har man bara pratat om en till värvning (om jag inte misstolkat artiklarna där Nubben blivit frågad om detta)

Kommentera

El_loco: För övrigt så vore spännande att läsa en artikel med status på Nordgren och om Jonte hamnar i Skelefteå.

Vore också intressant att höra vad Dahlroth skall hitta på. Han kändes ju nästan som en inventarie i Timrå och nu när han till sist skulle kunna komma på en nivå då han skulle kunna börja lyfta mer istid så försvinner han. Lite konstigt kan man tycka.

Demen Willaume är ju för övrigt också fortfarande ledig.

Kommentera

Vad dött det är. Inte ens ett rykte har man hört om de sista platserna i truppen. Var är Nubben? Är det någon som vet när man vill ha in de sista spelarna (spelaren)? Det är Nordamerikaner man riktar in sig på va?
Kommentera

mikenomad: He he :-)
Kommentera

Hahl Bundy: Hehe....du tänker att chansen är stor att vi möter Brynäs i serien nästa säsong eller?
Kommentera

tjugo8: Går lätt in på nån av de 2 första kedjorna i Brynäs.
Kommentera

Vargher85:

Ok, tack för input!

Kommentera

tjugo8: En spelare jag gärna hade sett i Timrå även i vinter. I mina ögon är Larsson habil på SHL-nivå och jag tror att han skulle ha kunnat bli en toppspelare i Allsvenskan. Skadebenägenheten är ett bekymmer, men om han kan hålla sig fri från dem har Brynäs gjort en bra värvning.
Kommentera

tjugo8: Hade gärna sett honom kvar i Timrå
Kommentera

tjugo8: Citerar Jimmy från twitter: Bra fart, hyfsad offensiv, lite "tunnelseende", skadebenägen.

En rätt habil SHL-forward om du frågar mig. Ingen stjärna och tror inte att han lär spruta in poäng men tror inte han kommer göra bort sig som bredd i Brynäs.
Kommentera

zita:

Vad tror/tycker Ni om honom då...?

Kommentera

Jaha där rök Alexander Larsson, tryout i Brynäs.
Kommentera

hubbenorlen: Ja, jag blev positivt överraskad över det!
Kommentera

Nu kommer jag dragande med den här spelaren igen.
Tror han skulle göra en jävla massa poäng i Allsvenskan.

Kommentera

jå1: Skönt!
Kommentera

jå1: hehe eller hur :p kommer bli dyrare att se alla Timrå-matcher i år men mindre av mina pengar kommer gå till Timrå. Är ju lite tråkigt när man inte bor i stan och har möjligheten att höja publiksiffran med 1 person.
Kommentera

Berglund: Jaså kommer dom täcka allt tillsammans? Jag som var inställd på att missa ett stort antal matcher denna säsong :) Jobbigt dock att behöva ha koll på 3 olika kanaler/hemsidor istället för att allt skulle vara samlat på ett ställe :)
Kommentera

Berglund: Billigt o bra hehe
Kommentera

jå1: Jepp, Allsvenskan play, viasat och s24
Kommentera

hubbenorlen: Tror att man kan se allt, Allsvenskan play o viasat
Kommentera

Timrå Icon: Nån som har koll på hur sändningarna av Allsvenskan ser ut? För alla matcher går väl inte att se va?
Kommentera

Laken: Hehe! Men det lite smålustiga är ju att jag tror att de var över pölen och tittade på två av just dem och den ene just då gjorde sitt livs match.
One hit wonder dessvärre....

Redigerad kommentar

Kommentera

Laken: Dom två första helt klart, Pikkarainen tycker jag var bra första säsongen, Andra så tror jag han och Perra verkligen var i luven på varandra. Jag minns när han var bänkad flera matcher i rad och sen fick han äntligen ett byte i 3e perioden då åkte han och tog ett matchstraff påengång.
Kommentera

Ja, Mikko Jokela, Kim Hirschovits och Ilkka Pikkarainen m.fl. var verkligen:

Kommentera

mikenomad: Ja vi hade väl ett sånt där EP-lag ett år har jag en känsla av...?
Kommentera

Laken: Inte generellt, nej. Men det förekommer. Lite för ofta tydigen.
Kommentera

mikenomad: hehe
Kommentera

De är klart sportcheferna inte bara scoutar genom EP-surfning! Jaja man upphör aldrig att förvånas...

Redigerad kommentar

Kommentera

hubbenorlen: Att "scouta" enbart genom EP-surfning känns väl ungefär lika seriöst som att skicka massmejl till agenter med önskelista på spelare när man ska värva ihop ett lag.
Kommentera

hubbenorlen: jo det är ju rent ut sagt korkat.
Kommentera

dr-nix: Absolut. Som hjälpmedel är det naturligtvis bra. Men men min släkting hävdar att många går på enbart EP-stats.
Och det måste ju öka risken för floppar oerhört.
Kommentera

hubbenorlen: Sånt där är inte alls så konstigt. motsvarigheten i fotbollens värld är att värva genom att scouta i championship manager/football manager (hette cm, bytte utgivare ändrade namn till fm pga. bråk med den gamla utgivaren)

Riktiga lag (t.ex. Everton) använder spelets enorma databas som ett hjälpmedel i sin scouting. Helt rätt att hockeylag använder EP på samma sätt.  

Kommentera

Timrå Icon: Jag säger inte att vi ska göra det, eller att det bara är välbeställda klubbar som gör det.
Han sa: du skulle bli förvånad om du visste hur många sportchefer som värvar spelare bara genom att kolla EP
Kommentera

hubbenorlen: Ja klart som fasen att de chansar! Det kan många välbeställda klubbar göra med ett par spetsvärvningar.
De har råd med att det går åt helsike.
Det har inte vi.
Vi kan inte chansa.
Kommentera

Timrå Icon: Samma källa, som för övrigt är en ingift släkting till mig som jobbar med värvningar i en av Sveriges bästa klubbar, hävdar att det är just det många svenska sportchefer gör: Chansar.
Kommentera

Timrå Icon: Nu har jag visserligen bara sett den här upplagan av Timrå en gång, men känslan jag har just nu är att ett framtida nyförvärv ska vara en spelare av någorlunda hög klass som kan kliva in och ta ansvar. Flera juniorer verkar sugna på att kliva fram och det vore illa om de blev tvungna att stå tillbaka för någon hockeyvagabond.
Kommentera

Denna spelare kanske skulle vara något

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=33223

Kommentera

hubbenorlen: Ja men i de fallen har man en egen scout på plats.
Annars chansar man inte
Kommentera

« · 1584185 · »