1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Silly Season 13/14

« · 1585020 · » Till forumet

Sv: Silly Season 13/14

hubbenorlen: Bara för att förtydliga: Level-cap för ECHL-lag ligger på drygt 300 000 kronor i månaden, plus boende och sjukvårdsförsäkringar.
Månadssnittet ligger på 15 000.
Det innebär att vi skulle kunna erbjuda en toppspelare i ECHL runt 50 000 i månaden och dom skulle tjäna dubbelt upp.
Nog fan måste vi väl ha råd med det?

Kommentera

Gorkyman: Han tar jag alla dar i veckan
Kommentera

Andersson: För dyr? En ECHL-spelare? Nu har du väl ändå för lågt ställda förväntningar?
Kommentera

Gorkyman:

att han är för dyr ?

Kommentera

JobbaPuck: Hittade den här till dig där....fina händer och hyfsad storlek. Danskar har vi ju goda erfarenheter av också...

Redigerad kommentar

Kommentera

JobbaPuck: Haha jävlar vad mkt Kanada/Kroater. Alltså typ bara Kanadensare och Amerikaner i ett KHL-lag ser rätt skumt ut haha

Redigerad kommentar

Kommentera

mikenomad: Ja, jag gillar att virka. Näe, men vi kanske skulle ta och värva en videojugge med tysk turbomustach och jagrfrisyr? Lär väl ha blivit en och annan över när Murleys nya exotiska gäng klev in i KHL. Nationaliteterna är minst sagt dubbla överlag:
Kommentera

JobbaPuck: Tycker farbror verkar en smula handfixerad. En fetish månne?
Kommentera

Laken: Väldigt svårt att säga. Nu blev han ratad i förtid av ett förmodat bottenlag i SHL och kanske inte är just den spets vi behöver. Att han dessutom är en kortväxt lättviktare tilltalar åtminstone inte mig. Storlek, tyngd och fina händer hade inte skadat, om det nu blir nån till gubbe in.

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

Laken: Skönt att se att alla try-outs inte automatiskt blir riktiga kontrakt i klubbarna bara för att. Nu visade det sig att han inte höll för dom, då släppte dom honom! Finns så många exempel där fler klubbar skulle släppt sina try-outs men som endå blivit kvar för det har varit enklast typ.
Kommentera

Timrå Icon: Back juh. Tänker rösta på Dahlström som årets rookie, tror han kommer slå många med häpnad. Så fort jag kommit på vem jag menade vill säga.
Kommentera

mikenomad: Spelade han inte i samma kedja som Jonathan Hedroth ett tag....?
Kommentera

Hahl Bundy: Ja vem är det? Måste kolla upp det, återkommer. ;)
Kommentera

mikenomad: Vem är Dahlström? ;)

Redigerad kommentar

Kommentera

Vargher85: Dallas gick framåt rejält häromåret men gjorde väl inte nån glad i vintras. Mot bakgrund av av senaste säsongen håller jag med om att han fått svårt att ta en framträdande roll hos oss. Men man vet ju inte, var det en "platå" i hans utvecklingskurva eller har han redan peakat? Som vi har jinxat här nu lär det vara det förstnämnda och kommande säsong agerar Dahlström backsheriff i Asplöven och chefar bland AS backar.
Kommentera

JobbaPuck: Jag är tveksam om han tagit en plats i något av backparen (om man utgår från att vi har tre under en match). Jag hade gärna sett att han blivit kvar, men då hade jag sett honom som en breddspelare i första hand.
Kommentera

TikAlltid: Jag anser inte att han går in på två backpar hos oss. Det måste alltså betyda att vi har en grym backuppsättning. Dragskott överskattar honom.

Kommentera

Andersson:   " Dahlroth skulle göra ett bra jobb i vissa SHL-lag och är tveklöst en av de tio främsta backvärvningarna inför HockeyAllsvenskan 2013/2014"
Kommentera

mikenomad:

å andra sidan har kanske inte Asplöven  sådär jättemånga spelare som sticker ut heller ? en helt ok värvning för dom alltså

Kommentera

TikAlltid: Inget ont om Dallas...men när han ses som en tung värvning så blir det tydligt ja.
Kommentera

mikenomad: Riktigt bra värvning? vi lirar verkligen på bakgården alltså!
Kommentera

Vet inte om jag får hänga med på nästa turné nu men slänger in den här:
Kommentera

mikenomad: jobba pick och köra helikoptern' kan bli en dyr kväll när farbror blå åker förb ;)
Kommentera

Timrå Icon: Jobbapick...? Hmmm....nu blev jag genast lite ambivalent..
Kommentera

mikenomad: Är du med imorgon när JobbaPick, jag, HB kör helikopterankomst till Eon i värsta Apocalyse Now-stuk?
Det gäller bara att få Skarin att spela Wagner då är det fullkomligt
Kommentera

Andersson: Saken är att alla de flesta bra spelarna därborta har skrivit på kontrakt vid det här laget. Om man ska ha ett någorlunda etablerat namn så finns det inte så mycket kvar att välja på. Sedan kan ju saker och ting öppnas upp, om exempelvis någon spelare skulle bli ratad av sin nuvarande klubb på försäsongen.
Kommentera

kristoffer: Nähä..skojar du?! Man ruttnar snart på "vi har ingrn panik"-Nubben....
Kommentera

Timrå Icon: Ja så är det kanske...jag tänker inte argumentera med en insatt.
Kommentera

kristoffer:

Ja , var är den där 30-måls skytten från AHL ?

Kommentera

Börjar kännas som det händer alldeles för lite kring silly season.. speciellt när man läser dom senaste inläggen hehe
Kommentera

mikenomad: Nä utanför gymnasiet räcker det att man har egen bil, tuggummin och Spotify Premium för att få hugg sa du ju...?
Loger svänger man sig med för milf-raggens skull

Redigerad kommentar

Kommentera

JobbaPuck: Nä, det är det ena eller det andra. Om man inte är som Sjödda och har hela paketet. Men där spelade det inte så stor roll, han var ju Brynäsare och sånt är hart när omöjligt att kompensera.

Eller iconen som inte har nåt av det. Då blir det till att locka med VIP-loge och annat lulllull när han raggar utanför gymnasiet.
Kommentera

Timrå Icon: Du tänker på andra du... snäll o omtänksam som du är ;-)
Kommentera

Hahl Bundy: Kolan lånade två av mig till chipstuttarna....
Kommentera

JobbaPuck: Har hört att Iconen använder nån ICA kasse från Söråker som en...typ BH för "kassen" nertill.
Kommentera

mikenomad: Är man nästintill vanskapt därnere så spelar ingenting annat nån roll.
Kommentera

Hahl Bundy: Slangen Wislander, vem är det?
Kommentera

Timrå Icon: Timråbor... Du och jag. Alla från rätt sida Merlo har gigantiska paket!
Kommentera

mikenomad: Annars finns det ju alltid Merritt-piller ;-).
Men iofs är han ju Timråbo så det lär ju knappast behövas hehe

Redigerad kommentar

Kommentera

Timrå Icon: Med tanke på övriga attribut tror jag nog det kan stämma det där med välhängdheten. Jag menar, någon rättvisa måste väl ändå naturen sett till att skipa....
Kommentera

Hahl Bundy: Ja det skulle jag nog tro. Men jag har inte sett honom naken.
Blir väl i Vängåvan när vi går upp
Kommentera

Timrå Icon: Nu tycker ju jag då'rå att kompisen fläskar i med "välhängd". Men han är ju bara sån... ;-)
Kommentera

Timrå Icon: Ahaaa!
Kommentera

hubbenorlen: Luktar det inte lite Ambroo...?
Kommentera

Timrå Icon: Vem?
Kommentera

JobbaPuck: Välkommen åter ditt gamla orakel!
Kommentera

JobbaPuck: Jaså är det duuu! Var har du varit...?
Kommentera

JobbaPuck: Flaskan är bra.
Kommentera

« · 1585020 · »