1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Silly Season 14/15

« · 1619438 · » Till forumet

Sv: Silly Season 14/15
mikenomad, Hahl Bundy: Är det något fel med att be en person utveckla sitt resonemang? Snarast är det väl motsatsen som kan vara enfaldig.
Kommentera

Timrå Icon: Vad argumenterar du emot?
Kommentera

Hahl Bundy: En sån här, så har vi råd med Timpan i målet.
Kommentera

DJ Hemp: Ja en annan kan ju erkänna att värvningen av
Perra kändes spännande. Blev ju inte så lyckat precis. Men hoppas på att roger är rätt man nu. Känns bra, men det har man ju sagt förut om nya tränare. Tiden får utvisa helt enkelt. Hur som helst, Timrå ik e dom bästa!!!!!
Kommentera

DJ Hemp: Jo. Perra, Ägghuvve o Monty var man ju positiv till... men inte nån längre tid. 

Nu hoppas man ju att det blir rätt.

Kommentera

Hahl Bundy:

Ja, det så klart! Har själv absolut inget emot värvningen av Rogge Foppa. Tycker bara att det har varit lite roligt och smått parodiskt med alla negativa vändningar vad gäller dylika åsikter här genom åren. : )
Kommentera

DJ Hemp: Man måste få vara nöjd tills motsatsen bevisats. :)
Kommentera

mikenomad: Ha ha :)
Kommentera

250kg kärlek:

Jaji, som vanligt en massa positiva tongångar härinne precis när en ny tränare skrivit på. Men vi får väl se hur länge det dröjer innan vindflöjeln blåser åt det andra hållet den här gången. "Den där "Rogge" vettu, han ba' stå' me' armarna i kors 'an. Aktiv coachning, ja jävlar..." ; )

Redigerad kommentar

Kommentera

Hahl Bundy: Hur vet du det? Har du sett honom under träning? Har du varit med inne i omklädningsrummet? Står han aldrig med armarna i kors? Följer du honom 24/7? Om inte, vad vet du då om hans tuggummivanor? Va? Va??

Kongo, a.k.a. Sverker Olofsson.
Kommentera

250kg kärlek: Detta tror jag kan bli riktigt bra, på alla sätt. 
Kommentera

Herminator: Ja en sak är säker... jag tror inte vi får se en tränare som står med armarna i kors, tuggar tuggummi o dricker vatten stup i ett. 

Bara det är ett stort framsteg.

Kommentera

250kg kärlek: Möcke bra, nu ser vi framåt med tillförsikt.
Kommentera

250kg kärlek: Kanon. "Tränar man bra...spelar man bra." I like.
Kommentera

Tim Sandberg vill jag gärna se i målet. Kostar säkert flis.
Vi köper en färdigmur istället... billigare så.
Kommentera

Beroende på diverse degraderingar givetvis...
Kommentera

Publikbarometern 2013/2014. Notabelt är att Sundsvalls- och Timrålagen återfinns på den negativa listan...
Kommentera

Gorkyman: Verkligen, näst intill supernice. (c:
Kommentera

Hälge:  Låter supert, en av de viktigaste pjäserna kommande säsong !
Kommentera

Knylan: Hallelujah! Tror tränarbytet var viktigt...
Kommentera

Kongo: Eftersom Timrå väljer att byta ut tränarna mot en helt ny konstellation beståendes av bl.a en huvudtränare med påstådda järnnypor och hög röst kan man väl misstänka att även sakkunniga resonerar i samma banor som HB. Men fine, skeda vidare med de heliga korna du.

Själv säger jag Lall On!
Kommentera

Hälge: ooooooo så viktigt
Kommentera

Knylan: Japp.
Kommentera

Kan det vara detta ?
Kommentera

Hälge: Pettersson ser ut att bli kvar. Göttigt.
Kommentera

SMÅLAND: Bortsett från styrkan så låter det som om du vill ha in min granntant i laget =)
Kommentera

Är Ted Bertuzzi ledig? Vi behöver en killer i laget! Gärna en 2 meters 120 kg kluns med enorm räckvidd och styrka!
Kommentera

Robin Gartner fick inte stanna i Örebro. Han var ju riktigt het i allsvenskan för ett par säsonger sedan. Han är fortfarande bara 25 och lär nog kunna göra upp emot 30 pinnar från sin backposition igen. Vore riktigt trevligt att se honom i Timrå, men det lär väl bli Rögle eller Västerås för honom.
Kommentera

mikenomad: Strömberg ska inte till Timrå! Ingen skulle orka med kravallerna i Medelpad om alkoholbrist skulle trissa upp dryckespriserna.
Kommentera

Timrå Icon: Ej att förglömma, öka antal inlägg på HS, då kan det gå ;-)
Kommentera

Kongo: Roffe/Ante var ju en sniklösning som passade både vår plånbok och spelare just då. Nu gäller det att växla upp på samtliga plan. Det fattar nog du också. Även en arenaflytt måste till på sikt även om du vill fortsätta att sitta och häcka i Timrå
Kommentera

Kongo: Formulerade mig knasigt kanske håller med om det du skriver. Det är en lagsport och alla ska vara med och bidra med det man är bra på. om det är PP osv Så tycker jag absolut att de bästa ska spela. Eftersom vi har ett så ungt lag där nivån kan pendla så dant mellan matcherna. så tror jag att det blir extra viktigt att få in en tränare som kan tygla det och kunna ha aktiv matchcoachning och kunna förändra matchbilder mm. Det är ju det jag är ute efter. att de senaste säsongerna så har vi bara haft tränare som stått med armarna i kors och hoppats på att allt ska lösa sig under matcherna. Får på nätt sätt en känsla av att Roger Forsberg kan vara rätt man för timrå. Fastnade väldigt mycket för det ha sa i intervjun i ST bla.
Kommentera

Jag anser att det skrevs alldeles för lite inlägg härinne under den passerade säsongen. Om folk bara haft vett nog att skriva fler inlägg så hade vi nog spelat i SHL till hösten i stället för DIF. Men nu blev det som det blev med den saken... : (

Redigerad kommentar

Kommentera

Sputnik: Med hård coachning hade kanske trenden över säsongen varit negativ istället för som nu mycket positiv. Minns hur det såg ut i november-december. För att en grupp ska lyfta maximalt tror jag på att alla ska bidra så mycket som möjligt och med det som man är bra på. Detta motsäger dock inte att man matchar i avgörande lägen, PP osv.
Kommentera

Hahl Bundy: Vad har du för underlag för det där utlåtandet? Sett träningar, pratat med spelare osv?
Kommentera

Sputnik: Tack för att du orkade svara istället för mig. Klarar bara av kortare texter nuförtiden.
Kommentera

bobrov: Tänk ändå hur nära vi var playoff i år. Med rätt coachning i vissa situationer så hade vi kanske haft en playoffplats och vem vet vad som kunde hänt där. Tyckte som många andra att det var lite väl slappt i båset i bland. Vi behöver en tränare med pondus och en spelide som alla köper rätt av. Tyckte vi gjorde en del riktigt bra matcher i år men att det
Var för mycket upp och ner i spelet. Se också på karlskrona hur det gick med en bra tränare. Tänker också på hur melin ändå fick ihop det med AIK när han var där. Med en bra tränare och hårt jobb så kan det gå.
Kommentera

Hahl Bundy:  Vinnarkänsla ?? Skall man ha det måste man ha ett slagkraftigt lag och det har inte TIK årgång 14-15 men,men kommer det in några viktiga pjäser på sluttampen av värvningar så ??
Kommentera

Herminator: Helt rätt att vi byter ut tränarna. Ante har mest stått o tuggat tuggummi i några år nu känns det som.

Nä nu ser vi framåt o hoppas på några tränare med attityd o vinnarkänsla. Vi har liksom saknat det i några år.
Kommentera

Maktankan: Ingen fortsättning för Ante??
Kommentera

mikenomad: Ja Kåberg känns lite halvtrött han nu, Tim Sandberg däremot skulle jag kunna tänka mig men vi kommer nog inte ha chans på någon av dem tyvärr, blir dock spännande att se vad dom sista pusselbitarna blir.
Kommentera

Snoop: Tim Sandberg, Emil Kåberg samt Conny Strömberg får alla lämna Örebro. Nog skulle väl vi för balansens skull må gott av nån vikarierande lagpappa bredvid Hallin? Fast vid närmare eftertanke är nog både Kåberg och Strömberg spelare som behöver känna blodsmak för att tagga igång och det kanske de inte får i tillräcklig mängd här än på några år. Och Kåbergs 1 mål och 1 assist samt -15 i +/- den gångna säsongen imponerar knappast....
Kommentera

stoff: Han verkar tyvärr inte prioriterad av Timrå av de man hört o läst :/
Kommentera

Berglund: nej förvisso så var det ju rätt bra spel även med challe. Ledningen då är väl dom som har mest
Skuld till fallet. Perras hockey var ju nog då den värsta när det kommer till tränare. Hoppas på en lyckoträff vad gäller tränare nu. En som kan drilla våra ungdomar ända tills de tuggar fradga och åker skridskor som att de inte visste annat. Som ser till att spelarna inte faller på inställning eller ork. Kör ända in i kaklet bare!!!!!
Kommentera

Sputnik: Enligt mig var Challe inte så dålig. Det som kom efter han var vad som verkligen rörde till saker.
Kommentera

Sputnik: rättar mig själv. Efter lite efterforskning så tog han över som tränare inför den här säsongen. Innan var han tränare för troja ljungby bla. Så mycjet koll hade jag på honom utan att läsa på:p
Kommentera

sargad: har inte mer koll än att han tog upp örebro till SHL, där han dock fick sparken och vår allas Lill Kenta tog över. Skulle varit spännande att se vart vi varit idag ifall Kenta varit kvar istället för att ta in Charles sickan berglund.
Kommentera

Sputnik: Har inte koll med vad är det för "Fuzz about" Ross? Vad har han för meriter?
Kommentera

« · 1619438 · »