1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Silly season 15/16

« · 1675616 · » Till forumet

Sv: Silly season 15/16
Knylan: hoppas brorsan stannar med, även om han inte gjorde poäng så säger hans +/- att han gjort något bra eller har jag fel?
Kommentera

T T: Boyce, jahaja. Det var "lite" oväntat, men det ska väl så att säga byggas ett LAG också där den typen av spelare behövs, typ. Nä jag vet inte. Han gjorde 13 mål förra säsongen och har väl minst sagt haft ett mellanår i år. Ja, han är ju billig i alla fall.

Anton Wedin var överjävligt bra i höstas innan laget kom in i den där avgrundsdjupa svackan och John Westin är ett fynd som absolut skulle kunna dunka in över 20 strut bara man hittar ett konsekvent och välfungerande PP. Grymt handledsskott.

Kommentera

Mindre roligt:

Tre år i Timrå IK blir inte ett fjärde.

Enligt uppgifter är Robin Persson förlorad.

– Ambitionen är att spela på en högre nivå, i SHL eller utomlands, säger agenten Pontus Norén.

Den 29-årige backen har varit assisterande lagkapten i Timrå IK de två senaste åren.

Defensivt starka Persson har fått mycket speltid och förtroende sedan han kom till TIK från Linköping under Timrå IK:s sista år i SHL.

Nu är han på väg dit igen.

Redan under Timrå IK-krisen i januari hade Robin Persson anbud från SHL-klubbar, men det blev ingen övergång då.

Till nästa säsong får däremot Timrå IK se sig om efter ersättare. Vintern 2015/16 är sannolikheten stor att Persson spelar i den högsta serien – eller utomlands.

– Robin har gjort en bra säsong, trots att det var turbulent i klubben, säger agenten Pontus Norén.

Han vill inte prata om det finns några kontraktsförslag att ta ställning till eller vilka klubbar som kan tänkas vara intresserade.

Det är heller inte helt klart vilka lag som kommer att spela i SHL nästa år, när serien utökas med två lag, eftersom kvalspelet fortfarande pågår.

– Vi får se vad som händer, men vi känner ingen panik, säger Pontus Norén.

Kommentera

Dagens trio:
Kommentera

Frella: Absolut, det känns bra inför nästa säsong.
Kommentera

Jens Öhman kvar som ass tränare. Skönt med kontinuitet på tränarsidan.
Kommentera

Smokey: Ja, hur det än är så är det väl bättre att vi får låna fjärdelinespelare från Modo än att Löven får dem. Så ta en pizza på Mamma Mia och hånga med någon local.
Kommentera

Knylan: Läser mellan raderna att man ska tycka bättre om Modo än vad ryggraden reflexmässigt säger. Kan tusan bli en semester i foppaland och hart of hockey. I foppatofflor å kånken;)
Kommentera

Knylan: Jag tycker en godbit är när Jimmy videobloggar och dissar Sundsvall Hockeys spel. Får se hur dom kliver upp på tå ikväll, lite vinna eller försvinna i Gärde.
Kommentera

El Maco: Man måste ju leverera några små nuggets nu när vi hyllat avsnittet så mycket. Det bästa är ju att de grejer jag tagit upp är en mycket liten del av allt som sägs.
Kommentera

Knylan: Nu får du sluta droppa godbitar :-)

Jag får påpeka att om man är det minsta intresserad av Timrå IK, Nubbens budget och vad man kan säga om lagets utformning till nästa säsong så kolla på inslaget. Massor av information!

Kommentera

El Maco: Verkligen, jag vet inte om jag kommer på någon fråga som saknades. Väldigt påläst. Det är ganska tydligt att det går att pressa ur Nubben vilka svar som helst bara man försöker.

En ytterligare grej: Nubben rankar årets J18-lag som det bästa J18-lag TIK haft under alla hans år i klubben.

Kommentera

En liten överraskning är också att han nämner att vi även har ett samarbete med Färjestad, utöver det tydliga som finns med Modo. Även om vi hade både Byström och Forsberg här från FBK så trodde jag mer att det bara var lite av slumpen att det blev just TIK.
Kommentera

Knylan: Maria Nordström är väldigt bra för övrigt.
Kommentera

I och med att jag ser det som positivt med ökad trafik till ST.nu i TIK-relaterade sammanhang så tänker jag inte redogöra för allt som sägs, men Nubben går igenom hur man tänker. Jag gillar när han säger angående offensiv produktion, att vi är där vi är och att vi måste "bygga den typen av spelare". Det sammanfattar mycket.

Och, nu är det offciellt i det närmaste: Mika Norja blir EJ kvar. Däremot Ohre som andrefiol. Vad oerhört trist det vore om Norjas ersättare skulle vara sämre än honom men i nuläget så är det så klart mycket positivt.

Sammanlagt så kan vi räkna med 5-6 nya spelare i laget, uppskattningsvis.

Kommentera

EArk:

Grattis! I mitt fall fanns jag inte ens på startlinjen, det är sällan jag är där... : )

Kommentera

DJ Hemp: Det gäller att vara snabb på fingrarna och tankarna när man läser en nyhet, den här gången var det kanske bara några sekunder som fällde avgörandet till min fördel mot hammarkan:)

Redigerad kommentar

Kommentera

erathoo:

Ja, du ser. Det är ofta samma visa. Minns att man själv har suttit och skummat igenom texter någon sekund för länge innan man skickat länkar, bara för att "falla på målsnöret". : )

Kommentera

DJ Hemp: precis , se bara härunder, där blev det strid på kniven om vem som postade först om Elias Pettersson :-)
Kommentera

Rip Kirby:

Du ville vara först med nyheten, eller hur? Då är det inte alltid man hinner läsa igenom artiklarna ordentligt. Annars riskerar man att någon annan hinner posta länken före. : )

Kommentera

Rip Kirby: Haha! Hur vore det om man försökte läsa länken man postar? Ante HAR redan blivit erbjuden samma roll som han hade tidigare, d.v.s som andretränare.

:-)
Kommentera

Mats Waltin tar över SSK. Vad händer med Ante? Lockar en roll som assisterande om han skulle bli erbjuden den rollen(i SSK) ännu en säsong?
Är han ens mogen rollen som förstetränare?
Kommentera

dr-nix:

Han var i alla fall den enskilt största orsaken till att inte Pantern vann med minst 5-6 mål i dag. Det var klasskillnad. Hur ska Bobcats lyckas ro detta i land med den obefintliga offensiven? Nu blir det nog ingen Topp 4-plats = Inga derbyn i Medelpad 2015/2016.
Kommentera

Jag undrar om inte Åkerlund skulle vara en bra värvning till nästa säsong. Hans högsta nivå är grym och jag tror han kan göra bra ifrån sig på Allsvensk nivå.
Kommentera

söder över: Dat var just bära en kedja hans stora fördel satt i, att läsa och styra spelet var var hans triumfkort. Han låg steget före och höjde sina medspelare till underverk. 
Kommentera

Anonymous: han som enskild spelare bär kanske inte episk direkt men ihop med pärrssinen o pyrret blev han en notorisk framspelare och ett ständigt offensivt hot...

Den kedjan var helt outstanding. Topp tre i elitserien vid sin tid!
Kommentera

jå1: Här har vi en till som verkar trivas bra där han är. En av mina absoluta favoriter och en episk timråkedja.
Kommentera

hubbenorlen: Håller med. Kul att han verkar trivas trots den turbulenta säsongen.
Kommentera

Knylan: Jens Westin är en SHL-back i mina ögon. Och brorsan är ett fynd som jag tror kan bli ännu bättre nästa säsong. Båda spelar enkelt och rejält och jag vill väldigt gärna ha kvar båda.
Kommentera

T T: Det är en självklarhet att försöka behålla både honom och Jens som jag ser det. Bra grundstenar, båda två. Även om Jens tappade all produktion denna säsong. Har alltid känt en vördnad inför backar som behandlar offensiven som piss. Att alltid byta när pucken går över röda i offensiv riktning, respekt i min värld.
Kommentera

Plankat från Mittmedia:

Han var en av Timrå IK:s främsta målskyttar den gångna säsongen.

Nu är John Westin muntligt överens med klubben om en kontraktsförlängning.

Inför den gångna säsongen värvades John Westin till Timrå IK från Sundsvall Hockey.

Under debutsäsongen i TIK stod han för tio mål och elva assists och var därmed femma i den interna poängligan.

Nu räknar forwarden med att stanna i klubben.

– Jag har fått ett kontraktsförslag från "Nubben" (Kent Norberg, sportchef) och gått med på förslaget, det är lite finjusteringar kvar bara, säger Westin och fortsätter:

– Jag trivs jättebra i Timrå så det känns väldigt bra att stanna ett år till.

Vad säger du om din egen säsong?

– På det stora hela är jag nöjd. Jag kom ju från ettan, även om jag spelat i Allsvenskan med Asplöven tidigare. Nu är det bara att jobba på i sommar innan vi går på is igen.

Är det andra klubbar som visat intresse för dig?

– Jag vet faktiskt inte, jag har inte hunnit kolla runt utan Timrå var mitt förstaval eftersom jag trivdes så bra.

Kommentera

Sputnik: Jag skrev det hela med viss ironi faktiskt. Endel var allvar, men..
Det är ju diskussionerna som jag ha fram i de olika ämnena som finns här..
De får gärna handla om räddning och Arena och spelare och det som berör mig om hjärtat..Timrå IK.
Men jag vill också ha möjlighet att diskutera annat som inte berör det också, men det är ju inte alla som accepterar det och det tycker inte jag är kul.
Kommentera

SMÅLAND: Äh det heter ju inte silly season för inte.
Hälften i rykten och dylikt brukar väl va sant. Drömma är väl inte helt fel heller;)
Sen kan jag hålla med om att det viktigaste för en timråsupporter just nu borde vara arenafrågan. Fast å andra sidan känns det ju lika onödigt att sitta och spekulera i arenafrågan då vi inte vet ett skvatt om det heller. Den som lever får se helt enkelt:)
Kommentera

Herminator: tror faktiskt det var nubben om jag inte minns fel.
Kommentera

Jag vill inte vara elak, men innan vi kan spekulera i spelare och
dylikt så ska en skatteskuld på 758 399 betalas och en Arena ska säljas. Sen kan vi börja titta på lagbygget. Vi har nedskärningar som väntar och en spelarbudget som vi inte vet hur mycket den är?
Kommentera

Sputnik: Var det Linkan som valde bort Oscar?
Kommentera

Sputnik: Han sumpade ett friläge mot Modo i avgörande kvarten när modo klackade in den... Men you got to love him! Jag skulle gärna ta tillbaka både honom och Axelsson.
Kommentera

Jockz: Att han är Knivstakille gör ju inte saken sämre!
Kommentera

Jockz: Jag tyckte faktiskt det var riktigt tråkigt att man inte förlängde med honom när det begav sig.
Har för mig att han ville stanna med.
Kommentera

Denna spelare kanske skulle passa in i Timrås lagbygge? Utgående kontrakt och är på gränsen till SHL, vore nog nyttigt att hoppa ner en serie och få mer istid(10:03 nuvarande snitt). ;)
Kommentera

El Maco:

Man räknar inte med någon större publikanstormning till multiarenan. Läste att den endast kommer att inhysa 1 500 sittande och 1 000 stående åskådare vid hockeyevenemang. Samma maxkapacitet som Bobbers har med andra ord. Men den blir säkert fin. Ny och fräsch.

Redigerad kommentar

Kommentera

Knylan: Det ska byggas multiarena i Haparanda såg jag så jag antar att Asplöven får ett nytt hem.
Kommentera

Asplöven paxade Robin Lindqvist innan oss, lite osis kan tyckas. Men han verkar angelägen om att få bo kvar där uppe, åtminstone för nu.

Kommentera

Frella: Lauritzen är en perfekt värvning för Bobcats.
Kommentera

Edb: ja , han har ju vräkt in poäng i Norge iår.
Kommentera

EArk: Tar nog hellre söråkers gretzky
Kommentera

Frella: äh han är ju bara drygt 30, så åldersmässigt håller han nog någon säsongs till men jag blev bara orolig av skadebenägenheten. Men en hel Lauritzen skulle ju vara perfekt

Redigerad kommentar

Kommentera

Frella: "Skadebenägen och gammal" - är det vad du förespråkar som ny rekryteringsprofil? ;)
Kommentera

Lauritzen lämnar DIF. Skadebenägen och "gammal". Läge att komma hem?
Kommentera

« · 1675616 · »