En pjäs känns ju allmänt som en back ;) Caslava eller Lehtonen! ...
eller Jokela.. fan kan fortfarande brusa upp mig över indianaren han gjorde i slutskedet av den där DIF matchen, fastän det faktiskt inte ledde till ett baklängesmål
Redigerad kommentar
Nej fan det är ju Robin Jonsson såklart..
edit: om det inte vore för att han tydligen lagt av så hade det ju varit alldeles typiskt
Redigerad kommentar
Vad ska man tänka och tro kring en back och ytterligare tre forwards då? Inget oväntat i sig men vad kan man ha för förhoppningar?
Vi står med sex backar idag och eftersom Nubben nämner åtta så är det alltså en värvning och en plats för lån/junis (Lander antar jag). Här hoppas jag på rutin. Detta bör bli den back som ska försöka fylla skorna efter Robin Persson.
Forwardssidan... jag skulle bli väldigt överraskad om inte Oscar Johansson får förlängt. Han tränar med laget redan nu och bör onekligen vara en del av detta lag. Trots att produktionen avtog fullständigt i år så tog han ändå ett väldigt stort defensivt ansvar. Det finns alltså potential till att få en billig ytterforward som är bra i BP, har TIK som moderklubb och som dessutom har dokumenterad förmåga att producera 10-18 mål per säsong. Kan han hitta tillbaka till 13/14-formen så har vi en spelare som skottar in fula mål i trängda lägen. Han borde kunna utvecklas till att bli något i klass med vad Börje var för MIF i år, sylvass framför kassen. De flesta mål han gjorde 13/14 var ju just framför mål som jag minns det.
Ska man gå på vad som ryktats under senaste dygnet så förlänger man även med Molinder alltså. Jag vet att det är en spelare som vi älskar att hacka på och som fortfarande får lida för att han åkte runt och såg menlös ut under sista åren i ES. Han var även usel under första allsvenska säsongen, tillsammans med övriga rutinerade spelare. I år så hände det däremot något, tycker jag. Han saknades när han var borta några matcher där kring jul vill jag minnas. Jag kan förstå tanken med att förlänga med honom, en utpräglad center och duglig för allsvensk nivå. Frågan är väl däremot hur mycket tilltro man ska våga ha till att typ Marklund, Lindgren och Johnsson ska stå för produktionen. Centerfrågan är oklar. Kan Öhrn kanske få till det? Jag vet inte. Klart är att mer rutin behövs på forwardssidan. Crippe? Vi får väl se...
Redigerad kommentar
Corvo: Inte förvånande att man planerar att starta säsongen med åtta backar och tolv forwards. Allt annat hade kommit som en överraskning för mig.
Jag är också helt övertygad om att Oscar Johansson kommer att ta en av forwardsplatserna, och det är inte mig emot. Visst, produktionen var dålig den gångna säsongen, men han gjorde ändå nytta och det finns ingenting som säger att det inte kan bli mer poäng från Ogge nästa säsong. När etablerade spelare försvinner så kommer det nog finnas utrymme för honom att grisa in ett och annat mål.
Angående Molinder så kan jag inte tänka mig att han kommer att få ett nytt kontrakt. Han är trots allt tjugoåtta år, relativt dyr och har en begränsad offensiv, medan Timrå är ett lag med skral ekonomi som i första hand behöver offensiv spets. Nej, för mig skulle en förlängning var obegriplig.
Redigerad kommentar
palleparling: Har svårt att se att han inte skulle bli kvar i SHL, det är ju hans ambition också. Men står han där framåt augusti och KHK, RBK, BIF, MIF och Modo inte visat något större intresse så kan man väl hoppas åtminstone. Men spelartypen som sådan är så klart mycket intressant, för alla klubbar ska tilläggas.
Angående Crippe så är det väl bäst för alla skulle jag nog vilja säga om han inte hamnar här. Jag hade inte gråtit blod om så blivit fallet men jag tycker inte riktigt att han hade passat in i kravspecen för vilka som ska representera Timrå IK framöver. Snacket har ju varit att man letar ett jobb åt honom så det är ju en billig lösning som hade varit på gång, gissningsvis så låg han utanför de där tre forwardsen som Nubben pratade om. Han har väl sannolikt aldrig jobbat i vuxen ålder så då vill han antagligen runda av sista säsongerna som aktiv med att jobba halvtid också. Janne borde väl ha någon syssla för honom på salteriet tycker man, slicka frimärken eller nått.
Redigerad kommentar
palleparling: Det otroliga är att både Henrion och Lagacé inte på något sätt kom till Asplöven som några solklara poängsprutor. Hade Nubben tagit dom inför föregående säsong så hade det garanterat gnisslats högljutt härinne och på Domustrappan. Baserat på EP så kom ju Lagacé från någon splittrad säsong där han producerat halvdåligt i ECHL och sen kommit igång lite i norska ligan. Henrion även han halvkass i ECHL, drar över till finska andraligan och producerar 14 pinnar på elva matcher.
Man hade ju blivit klassad som en riktig dåre om man trott att Lagacé skulle leka hem poängligan med nio poängs marginal och att Henrion skulle stänka dit 33 mål. Det är fan sjuka siffror alltså, till en förmodat jävligt låg peng. Framförallt om man ser till vad Kenttä fick ut av dom. Det är svårt detta med scouting alltså, det märker man ju onekligen.
Redigerad kommentar
hubbenorlen: Frågan är ju hur mycket tid Kenttä har som utöver att vara huvudtränare och sportchef även ska köra spelarbuss, slipa skridskor och laga lunchbuffé, typ. Asplöven är i ett läge där man får chansa en hel del, ta avskrapet som få andra vill peta i plus att de måste bli oerhört tajta som grupp med tanke på platsen de verkar på och längden på resorna. Sen har de väl haft lite finansiärer och sånt tidigare, Mikael Fahlander bl.a. som ligger bakom mycket av Örebros avancemang men även Asplövens "framgångar".
De får nog gå mycket på vad agenterna säljer in. I höstas var de ju fan helt fenomenalt bra. Lekte nästan med oss under första mötet i Eon. Körde på som dårar. Så jag vet inte, någon vidare scoutingorganisation har de ju knappast. De lägger lite flis på att dra ihop några nordamerikaner, förra säsongen hade de sex stycken sammanlagt. Utöver det några hyfsat oprövade kryddat med Luleålån. Det är svårt att inte imponeras ändå, även om den här bilden av att Per Kenttä gör ALLT i föreningen nog är liiite kryddad. Just nu har de sex kontrakterade spelare men jag kan ge mig fan på att vi inte kommer ta mer än tre-fyra poäng mot dom kommande säsong ändå.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar