1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 596057 inlägg · 6217 ämnen

Silly Season 2016/2017

Sv:Silly Season 2016/2017
Costanza: Låt vara att det kanske handlas med plywood & permobilen i Timrå.

Men i Övik verkar det handlas med gymnastikkläder.

sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=110&artikel=6416025

Costanza: Nubben turnerar ju i likhet med Leif R Carlssons framtida Modo till Kramfors. För långt till Götet till Kramm även om jag förstår att det kliar i Frölundas fingrar.

El Maco: Den succé som Nubben gör nu bäddar helt klart för en vidare karriär i Göteborg.

El Maco: Larry Huras och Leif R Carlsson skapar ett nytt MoDo. Vill spela i Ö-vik och Fjällräven Center, samt Kramfors och Härnösand. De har snackat med norska ligan om utökningen. Grym värdegrund. De har redan kontaktat Conny.

Costanza: om inte Leif R Carlsson får ihop sitt lag tycker jag han måste vara het som ny VD i Modo?

Puckat: Vad fan, sluta köp alla spelare. Handlas det med plywood och permobiler på världens finansmarknader nu? Inte omöjligt dock att de har en Clowns-klausul för KHL ;-)

Puckat: Johnsson då? Han var vår bäste tekare förra säsongen, ser gärna att han förlänger, han var ju även skadad en längre tid, tror nog han kan göra 25-30 poäng nästa säsong. :)

Något i den här stilen hoppas jag på. Lägg pengarna på en bra powerplayback istället för att förlänga med Molinder

54 Dahlén - 23 Boyce - 12 Lööke
41 Nilsson - 20 Stene - 10 Persson
57 Wedin - 14 Pettersson - 19 Ejdsell
25 Westin - 19 Öhrn - 16 Sirén

"Timrå är ett bra alternativ"

Sammantaget så har jag faktiskt lite bekymmer med att helt se framför mig hur centersidan ska komma att se ut. I dagsläget så är, för mig, Elias den ende center som känns given i ett offensivt sammanhang. Vilket i sin tur blir lite skevt eftersom han inte ens är 18 år fyllda ännu, det blir högt ställda förväntningar på någon som måste få växa i lugn och ro. Boyce och Molinder räknar jag in som spelare som kommer att förlängas med. Nu är nog fortfarande Lauritzen något av ett långskott, och även om han sajnas så brukar han inte spela center, enligt Jimmy. Jag vet inte, jag har dålig koll på honom.

Kanske är det jag själv som har någon traditionell syn som säger att en center ska styra ett PP, att det ska finnas en tydlig dirigent. Vi behöver avancera i PP-ligan illa kvickt för att nästa säsong ska bli avsevärt roligare än föregående säsong och det känns som att en smooth center skulle vara ett bra steg på vägen. Elias kommer förmodligen att bli den centern under sin karriär, kanske redan till vintern, men det hade varit lite betryggande att landa en sådan redan nu. Det är dock ett jävla bestyr att hitta en sådan och kanske är det en gångbar alternativ väg att istället satsa på att ha skickliga yttrar. Det kanske räcker med en allmän kompetenshöjning för att få snurr på statistiken, sen får centrarna fokusera på att teka bra och att ta ansvar i övrigt.

Nubben och Roger har ju gjort sin analys av läget och verkar ha kommit till slutsatsen att storlek är något som fattats, vilket är helt korrekt. Stene lär nog inte bli den sista storväxta spelaren, det ska ju in backar också. Jag har även fått för mig att han kan spela rätt tufft, han har samlat på sig en del utvisningsminuter genom åren. Dahlén är ju en spelare som är jävligt benägen att bryta in på mål, gång på gång. Får han då spela med någon som klarar av att skapa ytor framför mål så lär inte benägenheten avta.

Pettersson, Boyce och Molinder. Jag lägger nog en liten slant på Johan Johnsson ändå.

Stene är i nuläget tänkt som ytter men kan spela center också. Jag frågade det på medlemsmötet.

EArk: blev lite struligt med mina funderingar på hur Centertidningar skulle kunna se ut men jag hann ej redigera, men så här tänkte jag

Alt.1 Stene - E.P- Boyce - Molinder

Alt.2 Lauritzen- E.p - Stene - Molinder (Boyce som ytter)

Alt.3 Molinder - E.P - Stene- Ny defensiv/E.Berglund (Boyce ytter)

Ska bli väldigt intressant och se hur man tänker angående centersidan.
Vi har ju redan Pettersson och Stene, Sedan signar troligtvis Boyce,
Men vad händer sedan? Molinder? Lauritzen? Johnsson?
Sen är frågan vart man tänkt använda Stene, är han en man för någon av dom två första kedjorna? För enligt Mora supportrar så är han mer utav en 3-4 kedje spelare, men skulle inte förvåna mig om man räknar med att han ska ta ett kliv framåt och axla rollen i en utav toppkedjorna. Och om han bereds en plats i 1/2 andra linan, så bör ju E.P spela i den andra, eftersom att det känns som han måste få en offensivroll eller ingen alls.

Som sagt kommer det bli riktigt spännande att se hur man tänker om just center positionerna, för det känns inte som att någon av dom spelarna som jag nämnde är någon 4:E line center.

Boyce kan ju även spela ytter men det är ju ett frågetecken om det blir aktuellt.
Några funderingar på hur Centersidan skulle kunna se ut

Stene Laurtizen Molinder

E.p E.p E.p

Boyce. Stene. Stene

Molinder. Molinder Berglund/ Ny defensiv
( Boyce som ytter) (Boyce som ytter)

Jag är egentligen inte riktigt nöjd med någon utav alternativen då jag i alt.1 inte skulle vilja se Molinder i 4:E

Alt.2 Där blir också Molinder i 4:E dessutom Boyce som ytter vilket inte heller känns bra

Alt.3 återigen Boyce som ytter,

Så som sagt så känns det som att det blir problem att pussla ihop det hela om det blir dessa centrar som spelar med oss nästa säsong. Det stora problemet blir att som jag ser det, väldigt svårt att se att någon utav dessa herrar passar in i 4:E linan.

Men det vi vet är ju att Stene och E.P är klar sedan kan man räkna med att Boyce skriver på.
Och då kan man fundera om det finns plats för en offensiv center som Sebastian.L, frågan är om man inte tvingas offra Molinder vilket jag skulle tycka var väldigt tråkigt, frö det känns som att han inte ska behöva ta en renodlad defensiv roll i sista kedjan.
Så frågan är kommer man värva en ny defensiv center eller kommer man förlänga med Berglund?
Eller tänker jag helt galet som anser att ingen av dom jag nämnde passar in i 4:E linan?

Ber om ursäkt för ett långt inlägg, men det ska bli roligt att se vad framtiden utvisar angående centersidan.

Bragd-Birger: ja, vi har ju bara 5 av 14 forwards kontrakterade så allt är ju möjligt...

Boyce känns för mig mest given av fjolårsspelarna utan kontrakt. Öhrn och Wedin räkna jag med att vi vil behålla. De lär ligga i spannet 20-30 poäng båda två. Det blir åtta spelare om vi tar dem för givna.

Molinder tror jag Nubben vill ha kvar. Det blir nio.

Ejdsell jobbas det väl på. Johnsson osäkert. Sirén kan säkert få en tröja. Tror ändå inte alla tre är med oss när det drar igång. I övrigt känns det väl allt mer troligt som det utvecklat sig att Emil Berglund lär åka. John Westin får nog svårt att ta en tröja. Lindhagen tror jag inte kommer tillbaka. Ogge och Hallin konstaterat borta. Marklund likaså. Kan ha glömt någon. Säg att vi kommer upp i elva kontrakt om man tänker sig att vi signar sex spelare till totalt från fjolårsbesättningen (Boyce, Öhrn, Wedin, Molinder, Ejdsell och Sirén tll exempel).

Då har vi tre platser kvar för Ludde, Lauritzen och Björn Svensson... Eller kanske en av dem i alla fall. Ludde vore roligast och Björn känns mest långsökt.

OlliJanne: Skulle man kunna knyta upp Bönan borde man kunna frigöra forwardsplatser för både han och Ludde. Vi hade ju, trots allt, en tämligen likriktad och begränsad forwardsuppsättning i fjol. Liksom säsongerna innan det. Vill vi ta ett rejält kliv framåt bör vi anamma en smula osentimentalitet i lagbygget.

Modano: Ludde Nilsson går före både Svensson och Lauritzen om valet står mellan dessa och det bara finns en ledig forwardsplats

Elias P två assist i U18 VM inatt :-)

Sputnik: Nej inte på han är han skadefri och att man får in det i kontraktet så är han en av Allsvenskans bästa Powerplay spelare och det har vi inte sett något av på när kommer inte ihåg ......... Men har han skador så är det bara att skita i det och skriv in det i kontraktet

Modano: Jag gillar också storlek och tyngd, men jag vet inte om jag skulle kalla Lauritzens 1.78 m och 83 kg för storlek och tyngd precis. Om det nu var han du syftade på och inte Nubbens vörvningar i övrigt. ;)

OlliJanne: Jag var först helt lyrisk när jag fick höra att Lauritzen var aktuell, men ju mer man förstått hans skadebekymmer desto mer skeptisk har jag blivit. Han var dessutom skadad en del i Kalpa som jag förstått. En hel frisk Lauritzen säger jag ja tack till, men i det läget vi befinner oss i ekonomiskt tror jag inte vi har råd att chansa på en spelare som kanske kommer gå skadad en halv säsong. Sen tror jag i och för sig att Lauritzen inte helt svindyr med tanke på hans skadehistorik och att han därför inte lär rosa marknaden precis. Barnslig som man är så spelar man en del tvspel ibland. ;) jag körde Nhl online och mötte då en Kalpasupporter. Jag frågade han vad han tyckte om det han sett av Lauritzen. Han sa då att han tyckte att han har fina händer och ett vasst handledskott, men att hans skada/skador gjorde honom lite svårbedömd.

OlliJanne: Nej tack till gnäll fröken Svensson tar absolut en skadefri Powerplay spelare som Lauritzen alla dagar om året. Ser för jävligt bra ut nu när Nubben söker spelare med storlek ock tyngd

OlliJanne: Skulle vara märkligt om B Svensson valde att gå tillbaka till Allsvenskan när han precis gjort personligt målrekord i högsta ligan.

Kommer fan börja grina om man värvar tillbaka Ludde, älskar människan!!

Kapten Nosring: jag ser hellre Björn Svensson än Lauritzen som bara är skadad.

juniorkollen: Onekligen. Jag trodde faktiskt att vi skulle ha fler spelare offentliggjorda nu än vad vi har, men jag gissar att Modos degradering har ritat om det hela en aning. De kom in sent och får då börja dra i spelare som kanske redan börjat förhandla med andra HA-klubbar. Det som också händer är att de svenska spelare de hade som inte är solklara SHL-spelare (som Ludde t.ex) får börja titta på alternativ.

Han kanske kan rodda ett SHL-kontrakt ändå, men då lär det väl handla om ett tippat bottenlag. Vad är då bäst för hans utveckling? Modo kommer väl få ett till stora delar helt nytt lag och har utöver det en sannolikt jävligt tuff tid framför sig. Ska jag försöka se mig själv i hans situation så borde TIK vara högintressanta. Han har massvis av polare kvar och kommer till en klubb som just nu bara andas optimism, något helt annat än det han lämnade. Om säsongen går så bra som jag hoppas att den ska så blir ju hans skyltfönster definitivt större här än om han bara ska döda utvisningar i exempelvis Leksand.

Ett forwardsförvärv finns kvar nu om Nubbens tidigare siffra fortfarande är aktuell. Det skulle inte förvåna mig ett dugg om det finns ganska stora mängder substans i Ludde-ryktet, Nubben pratar även med Lauritzens agent. Det lär nog kunna utmynna i fler än bara ett nyförvärv på forwardssidan detta, är känslan.

Kapten Nosring: Du får inte heller glömma att Nubben nämnt att han vill ha en Högerfattad powerplay back heller. Kan det vara Erik Karlsson från Ottawa kanske. ;)

Vänta va.. ska vi få Dahlen, Mattsson, Lauritzén, Persson, Lööke, en storväxt poängstark norsk ....OCH Ludvig Nilsson?

Vad näst, Björn Svensson? Axelsson? Pääjärvi? Lander? Zäta!? :D

Nä nu måtte det komma en kalldusch i form av förlängning av Berglund på flera år eller något. För rolig silly. Nubben jinxar nästan med allt det här.

Knylan: Precis! Vore en grym värvning!

Klart Ludde ska spela för oss när snart liken ramlar ur garderoben i MoDDo!

El Maco: Går ett rykte på twitter om att Ludde N är klar för oss!

{3627}: konstigt att Malmö släpper honom. Har väl levererat bra och säkert lojal med moderklubben om han skulle halka neråt i hierarkin. Klart han är välkommen hit men han borde vara för het för allsvenskan.

Kan tänka mig gamle Björn S igen faktiskt... gamm uven 29 år ung.

Då Lindvall och Jönsson gått till SHL, så har Timrå på pappret Hockeyallsvenskan bästa målvakt inför den kommande säsongen!

Vilket lag Timrå IK kommer att få!

Knylan: Mattsson o den där stene klara

Laken: Favoritminnet är nog ändå ett möte under 2005/2006 när Nubben var med. Säsongen var bedrövlig, Fredrik Warg vann interna poängligan på usla 22 poäng. Vi var så vansinnigt tandlösa och hade en blek Mika Oksa som förstekeeper. Vi hade ett, under hela säsongen pågående, kombattantmöte här på HS mellan Birger och Rockroffe om huruvida Nubben borde ha varit mer förutseende kring det faktum att vi tappade Gunno, Hagos och Jonte i ett svep ganska sent in på sillyn. Nubben försökte släcka någon liten eld med att tvinga hit en Valeri Krykov som legat på soffan hela sommaren men som absolut inte hängde med längre, visade det sig.

Det kom ett infomöte någon gång under vintern där, egentligen mest rörande supporterklubben. Nubben hade dock bjudits in som gäst. Hans telefon ringde lite då och då men han avvisade varje samtal. Förutom ett, då ursäktade han sig och gick ut ur rummet. Efter några minuter kom han tillbaka in i Zätalogen och berättade att han precis gjort klart med den tjeckiske landslagsmålvakten Adam Svoboda. Det hände där och då, under mötets gång. Vi som satt där fick alltså veta först, pressmeddelandet kom flera timmar senare under kvällen. Det var lite kittlande.

Efter Svoboda så kom även Pavel Rosa och Marko Jantunen in i något sista försök att ändå nå en slutspelsplats men det blev till slut en niondeplacering med 104 mål och 59 poäng på 50 matcher. Bara jumbon Leksand var sämre på 96 mål, men då skrapade de också bara ihop 41 pinnar.

Knylan: Låter bra!

Rip Kirby: Tidigare möten har alla intresserade kommit in, medlem eller inte.

Hoppas så många som möjligt sluter upp ikväll, kanske bjuds vi på någon överaskning också?

Knylan: Haha! Tror det ingick medlemskap kommande sässe om man löste säsongkort, innan ett visst datum..?

...vilket skulle bevisas :)

FH - avdammad: Även om nu mötet - mot förmodan - inte skulle innehålla en enda spelarnyhet så brukar det faktiskt alltid bli högintressant ändå. Framförallt när Nubben är med. Jag har aldrig varit med om att jag har lämnat ett sådant där möte och inte känt att jag fått ett bredare perspektiv på hela verksamheten, inte minst sportsligt. Ställer man en rak fråga till Nubben så får man i regel även ett rakt svar tillbaka, det går att krama ur honom ganska så bra.

Har man möjlighet att åka dit så bör man definitivt inte tveka. Om det nu skulle presenteras ett nyförvärv så kan man direkt ställa frågor kring spelaren, istället för att sitta hemma och bara ha ett pressmeddelande att utgå ifrån.

FH - avdammad: Förväntar mig att Nätverk Timrå står där och berättar att Timrå gått i kånkan....

Känns som att det kan bli ett klassiskt antiklimaxmöte. Ha inte för höga förväntningar.

Rip Kirby: Det går bra ändå. Men bli medlem! Det borde alla bli. Så även jag, insåg jag nu.

Laken: Hur va det igen, krävdes medlemskap?? Nån som har koll??

Medlemsmötet är IDAG kl. 18.00 i Anton Lander Café.

Vilken tid är medlemsmötet? ingen info lär ju publiceras innan dess och jag vet inte om jag klarar att vänta längre, spänningen är olidlig...

Corvo: Mindre? Låter väl som exakta motsatsen..??

Corvo: 😂😂😂
Borde körts upp som pausunderhållning på jumbotronen!

Puckat: Kan bli flipp, kan bli flopp. Jag tror inte stats från Danmark säger inte så mycket. Den ligan ligger nog närmare div 1 än allsvenskan.

Sputnik: Troligtvis killen i Bobcats klack som ställde till en mindre scen på bortastå efter slutsignalen.

« · 1746900 · »