sargad: Ska dock inte underskatta revanschlusta och viljan att knäppa experter( både professionella och vi amatörer på forum som det här) på näsan. Lycka till och brinn för det här F A!!
jå1: F A har alltså sedan han fick gå som sportchef från Modo 2011 varit scout för Buffalo till 2016. Inkallad som assisterande tränare till Modo J20 i år när Styfen gick upp till A-laget. Hmm.....
Skulle vara intressant att höra Jimmys tankar. Brukar ju ha grym koll på juniorhockey. Modo J20 vann ju SM och slog väl ut EP, JD och gänget på vägen. Kan F A ha varit en drivande, vital del i det guldet? Det vore ju i alla fall en livboj att klamra fast förväntningarna vid.
DJ Hemp: Och jag kan passa på att ge dig rätt: Det heter bild nuförtiden.
Angående tränarparet så tänker jag såhär: Jag var positiv till Perra, men det blev fiasko. Jag var positiv till Montén, men vi åkte ur. Jag var positiv till Forsberg, men det lyfte aldrig. Jag är skeptisk till Freddan. Nu blir det SHL.
Modano: Tycker att du ska vara lite seriös i dina kommentarer. Vad har längden med kvalitén på en tränare att göra? Att vara seriös och sandad i sina kommentarer gäller inte bars dig utan många andra. Skärp Er!!!
Modano: Kan meddela att herrn som ska träna Timrå till hösten och för övrigt har samma namn som mig är exakt 176 cm lång så han når nog över kanten på avbytarbåset iaf
El Maco: Ha väger frågan är hur höga klackar han behöver på skorna för att få överblick över spelet men Thelin kan kanske lyfta upp han när det är teckningar eller snabba spelvändningar
Ooookej... om säsongen kändes beige på förhand blev det nog snarare lite mörkare brunt nu. Sorry, men jag tror inte alls på detta. En lösning som hade glidit förbi utan höjda ögonbryn om det gällt vårt J20, men A-laget..? Brrr.
Jaja, nu har vi satt tonen. Känns som en mäktig silly är att vänta! Kan det inte bli seriestart snart!!!1
Hur går det med resten av truppen? – Det går bra, mer än så kan jag inte säga just nu. Det här var den första delen jag ville sätta och känslan just nu är riktigt positiv. Vi kommer att få ihop ett riktigt bra lag.
El Maco: 1. Trodde inte att Strid var aktuell pga för lika Forsberg. 2. Eftersom Nubben tydligen har full koll på Fredrik A, så kanske det trots allt blir bra. 3. Vem tar över Thelins jobb i juniorerna?
luffaren: Haha Blev likt förbannat en Fröken tränare i båset som knappt kan öppna käften fågelholks varning så det bara stänker om det Nubben polare också. Nu fattas bara 5års kontrakt med Stene Ohre Dvärgen så fyller vi hallen sponsorer får inte plats med reklam då längre. För helvete gå ut med vilka som inte får nya kontrakt de gör alla andra efter en vecka
kulltorp: Ligger i annan tråd men jag klistrar in här.
"Angående Freddan, han var ju på g till oss när vi skulle byta ut AJ. Visst att många var negativa till detta, men jag tror mycket handlar om hur han misslyckats som GM. Men för mig var det mer att han inte skulle in som ersättare till AJ eftersom det hade varit en rejäl chansning, man vill nog ha ett namn som är etablerat i en sådan situation.
Tittar man på meriterna så har han ju ändå varit med som assisterande när vi tog vårt guld, varit med och tagit guld med våra juniorer, sedan har han ju varit scout och sett väldigt mycket matcher.
Ni får ju en tränare med mycket erfarenhet, bra kontakter och en som kan och sett mycket hockey, och en tränare som förstår juniorer. Sedan är han nog väldigt motiverad för att bli huvudtränare för seniorer, detta är ju lite hans sista chans att gå tillbaka till tränaryrket, misslyckas han så får han nog lägga ner ambitionerna på att bli tränare högre upp.
Enda oron är ju egentligen hur han ska fungera som huvudtränare för seniorer, samt att det var länge sedan han var tränare i seniorhockey och hade huvudansvar.
Förstår er ifall ni tycker det är ett osexigt namn, men samtidigt kan han fungera bra i den satsning på unga spelare som ni gör. Blir spännande att följa."
Kongo: Hittar inte rytters kommentar . Mitt utrop kanske bara varett tecken på att jag är skeptisk, det ligger i min natur. Jag älskar däremot att bli motbevisad, det är nästan bättre än sex. Jag hade hoppats på ngt nytt fräscht namn på väg upp, därav min lilla besvikelse.
FH - avdammad: Säg nån som inte varit en flopp som GM hos Modoliderna på senare år? Jag tror detta är ett lyft jämnfört med förra säsongen. Nu ska det bli intressant att se vad han får för material att jobba med. Vilka blir kvar, vilka tillkommer. Nu när tränarparet är presenterat ser jag gärna att Lukas Z är nästa namn ut.
Hahl Bundy: Svårbedömt på förhand hur det kommer bli med Fredde Andersson. Meritmässigt måste han väl ändå väga tyngre än Roger Forsberg när han kom eller?
Denna Silly Season, kommer inte bjuda på några större glädje skutt. Känns som att man bygger om och att vi ska vara nöjda med att inte klara kval neråt!
Att sedan kolla in Modos lag och tränare så blir det än dystrare!
Känns inte alls bra. Fredrik var väl mer eller mindre en flopp som general manager i Modo och klena tränarmeriter. Jag brukar inte vara neggo, men just nu får jag kämpa för att inte bli det.
luffaren: Jag har ingen aning men det är ju bara ett år sedan vi släppte honom utan att ens blinka. Det som tog emot då var egentligen mest det att han var egen produkt, hockeymässigt fanns det inte så mycket. För begränsad för de två första linorna, för slarvig för att klara av att brunka. Svårplacerad spelartyp, har inga problem med att vi inte tog tillbaka honom nu. Det ska dock bli väldigt intressant att se hur han klarar av HA den här gången, i en annan miljö.
jå1: Undrar när man går ut med nya tränaren? Känns som att det borde vara dags snart. Konstigt att det är så tyst ändå och Fredrik Söderström har väl varit det enda ryktet, förutom Stridh då som gick till Luleå.
JonteD: Man kan konstatera att det enda jag önskar mig av tomten i år är en fullständig överkörning av nolaskogsarna imorgon. På nivån att efter två perioder är det bara TIK-fans kvar i arenan och alla andra har gått hem. TV4 bryter ... | #Läs mer ·